Gå til innhold

Burde vi gå å sjekke oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk litt vondt i magen av denne tråden: 

Vi prøvde i 6 mnd (vil si 5 fullverdige forsøk) før jeg ble gravid nå i januar. Dessverre viste det seg å være "tom fostersekk" i uke 6/7, og kroppen ordnet fort opp på egen hånd. 

Imidlertid begynner jeg å lure på om noe er galt, f.eks. med eggene mine, når jeg spontanaborterer når vi endelig er blitt gravide etter en stund. 

Dessuten er jeg "bare" 27 år (min samboer er 5 år eldre), og i følge tråden jeg refererte til er det oftest noe galt når et har gått 6 mnd uten å lykkes for "unge" mennesker..

Fikk litt vondt i magen. 

Anonymkode: e5981...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Sjekk svaret på side 2 i tråden, fra tirsdag klokka 1852). 

Anonymkode: e5981...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det sies at det er normalt at det tar opptil 1 år selv hvis ingenting er galt. Ha is i magen!

Dersom man er 35+ eller det åpenbart er problemer (f.eks manglende syklus) så bør man ha lavere terskel for å søke hjelp.

Spontanabort er dritkjipt, men normalt. Det trenger ikke være noe galt med deg eller mannen selv om det gikk galt en gang. Men kjipt, absolutt :(

Anonymkode: 88776...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet kan man fint prøve 1 år (før 35) før man blir rådet til å oppsøke hjelp. At du har blitt gravid er i seg selv veldig positivt, selv om det dessverre ikke gikk veien. 

Selv er jeg 34 år, og nå etter 8 måneders prøving testet vi mannens sæd. Mest fordi det er det letteste å gjøre. Den viste helt normal kvalitet, og jeg slår meg dermed til ro med at vi kan prøve videre i 4 måneder nå før vi gjør noe mer. Hadde jeg vært 27 år hadde jeg nok tenkt at tiden var på min side og prøvd å senke skuldrene. 

Anonymkode: 8a8fa...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...