Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #41 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 23.58): Kan ikke se at noen andre religioner driver å aktivt prøver å få andre til konvertere. Faktisk virker det som om det motsatte er mer vanlig, at de legger hindringer i veien for at andre skal bli en del av religionen. Men kristendommen og islam skiller seg ut her. Religion hadde kanskje ikke vært et så betent stridstema om disse to hadde roet ned på konverterings-iveren sin. Anonymkode: 6f30a...b94 Disse religionene er mentale virus. Hadde de ikke vært smittsomme, hadde de jo vært en ikke-sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #42 Del Skrevet 27. februar 2023 Kristendommen og islam er jo de eneste virkelig misjonære religionene av verdensreligionene i dag, er jeg ganske sikker på. Synes det er slitsomt, fordi ofte ønsker de så mye at folk skal konverteres at det oppleves som hjernevasking, nesten. Prøver å overtale deg helt om at de er de beste, de har riktig, osv. Føles ut som om kristendommen og islam prøver å ta over litt, noe som irriterer meg. Jeg skal ikke tvinges eller presses in i en religion. Hvis de vil bo i et land med mest folk av religionen, dra til et muslimsk eller kristent land. (Er jo ganske kristent her, opplever kristne som mindre press. Mest muslimer som prøver å overtale deg om ting). De skal veldig gjerne få være her, men jeg går ikke rundt og presser folk til å bli ateistiske, hvorfor skal de gjøre det på meg da? Anonymkode: a54fc...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #43 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 13.20): Religiøse lærer det, ateister lærer å hate religion og hjernevaskes til å benekte vitenskapen Anonymkode: 3d23a...d71 Hva? Nei, jeg er ateist og hater ikke religion. Skjønner meg ikke på det, siden jeg synes mennesket skal ha sitt eget ansvar over seg selv, ikke bare be til en gud og håpe på det beste. Men synes religioner er veldig spennende å lære om, spesielt buddhismen. Buddhismen er utrolig spennende, og livssynet deres er veldig interessant. Anonymkode: a54fc...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #44 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kristendommen og islam er jo de eneste virkelig misjonære religionene av verdensreligionene i dag, er jeg ganske sikker på. Synes det er slitsomt, fordi ofte ønsker de så mye at folk skal konverteres at det oppleves som hjernevasking, nesten. Prøver å overtale deg helt om at de er de beste, de har riktig, osv. Føles ut som om kristendommen og islam prøver å ta over litt, noe som irriterer meg. Jeg skal ikke tvinges eller presses in i en religion. Hvis de vil bo i et land med mest folk av religionen, dra til et muslimsk eller kristent land. (Er jo ganske kristent her, opplever kristne som mindre press. Mest muslimer som prøver å overtale deg om ting). De skal veldig gjerne få være her, men jeg går ikke rundt og presser folk til å bli ateistiske, hvorfor skal de gjøre det på meg da? Anonymkode: a54fc...a50 Islam og kristendom er åndelig pest. Vend dem ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #45 Del Skrevet 27. februar 2023 Kalmusrot skrev (44 minutter siden): Islam og kristendom er åndelig pest. Vend dem ryggen. Det er vitenskaplige sannheter, i motsetning til ateismen som strider med vitenskapen og menneskelig natur. Anonymkode: 3d23a...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #46 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vitenskaplige sannheter, i motsetning til ateismen som strider med vitenskapen og menneskelig natur. Anonymkode: 3d23a...d71 Du er en teist-bot. Guds mekaniske våpendrager på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #47 Del Skrevet 27. februar 2023 Kalmusrot skrev (10 minutter siden): Du er en teist-bot. Guds mekaniske våpendrager på KG. Jeg forholder meg bare til vitenskapen og argumentere ut ifra det. At du fortsetter persondebatten istedenfor å argumentere imot ut ifra vitenskapen sier sitt om hvor lite du har å komme med. Anonymkode: 3d23a...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #48 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forholder meg bare til vitenskapen og argumentere ut ifra det. At du fortsetter persondebatten istedenfor å argumentere imot ut ifra vitenskapen sier sitt om hvor lite du har å komme med. Anonymkode: 3d23a...d71 Vitenskap er noe mer enn et tomt ord. Du må faktisk gå ut i verden: måle, teste, bygge hypoteser, etc. Alt det som skjeggete oldtidsmenn aldri skjønte bæret av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #49 Del Skrevet 27. februar 2023 On 2/25/2023 at 1:04 PM, TheHairyToothfairy said: Ateisme er ikke en religion, tvert imot. Dermed driver vi ikke med misjonering fordi jeg feks gir blanke faen i om folk tror på Jesus eller Kvitebjørn etc. Men bemerk at man ofte har et behov for å fortelle at ateisten er den slemme og forferdelige. Tro hva enn du vil, det får du lov til. Jeg vil nå og forevig be til den store Kvitebjørn Kong Valemon. All hail Kong Valemon xD Anonymkode: 59039...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 27. februar 2023 #50 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 0.00): Ja, ateisme. Anonymkode: 4a046...1d4 Ateisme er ikke en tro, snarere en avvisning av tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #51 Del Skrevet 27. februar 2023 De aller fleste religioner er misjonerende. Jødedommen er et klart unntak. I utgangspunktet er ikke hinduismen misjonerende, men sekter som springer ut fra hinduismen kan være det. I tillegg er det verdt å nevne at kristendom (da regner jeg også med kristne trossamfunn som ikke er DNK) og islam er desidert størst i Norge og på verdensbasis, så det er ikke rart man merker mer misjon fra islam og kristendom. Anonymkode: 10c56...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #52 Del Skrevet 27. februar 2023 Kalmusrot skrev (25 minutter siden): Vitenskap er noe mer enn et tomt ord. Du må faktisk gå ut i verden: måle, teste, bygge hypoteser, etc. Alt det som skjeggete oldtidsmenn aldri skjønte bæret av. De skjønner det tydeligvis bedre enn ateistene, som benekter vitenskapen Anonymkode: 3d23a...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #53 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De skjønner det tydeligvis bedre enn ateistene, som benekter vitenskapen Anonymkode: 3d23a...d71 Jeg hører kun romling fra en tom tønne .., Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 27. februar 2023 #54 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg forholder meg bare til vitenskapen og argumentere ut ifra det. At du fortsetter persondebatten istedenfor å argumentere imot ut ifra vitenskapen sier sitt om hvor lite du har å komme med. Anonymkode: 3d23a...d71 Nå har jo du heller aldri diskutert ut fra vitenskapen, men stort sett kommet med personangrep. Men det er ennå ikke for sent, du kan forsøke å lære deg minst ett vitenskapelig argument, og så diskutere ut fra det. Til nå har du jo ikke engang forsøkt å beskrive ett eneste argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå