Gå til innhold

Kva religion tilhøyrer du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

svartkatt skrev (På 23.2.2023 den 23.57):

Jeg tilhører ingen. Jeg hadde tenkt å melde meg ut av statskirken, men fant ut at det er bedre å støtte de kristne som måtte trenge det når det er valg eller noe. Tenkte blant annet på homofile som er kristne og kunne trenge støtte. Det er skremmende hvor mange unge kristne som har et mer gammeldags syn enn hva man skulle tro er mulig i dagens samfunn.

De unge følger da tydeligvis bibelen og Guds ord bedre enn de eldre da, for bibelen er soleklar på at det er syndig. Velger man å leve slik er man en synder og går mot kristendommen. 

Anonymkode: 6434f...3a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, står heller ikke som medlem av den norske kirke, meldte meg ut for flere år siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (12 minutter siden):

Tror du på kristendommen?

Jepps, men tror såklart på alle religioner.

Det guddommelige er evig, uforanderlig og ominpotetent og kan aldri egentlig beskrives eller forklares fullt ut av oss mennesker. Men vi ønsker å nærme oss dette guddomelige, og har skapt våre forestilliger, liturgier, teorier osv så godt vi kan. Og utfra vår egen forstillingsevne, kulturhistorie, samfunsstruktur og geografiske opphav har vi skapt våre ulike religioner. Men alle prøver å beskrive det samme: det evig gudommelige. ❤️ 

Anonymkode: d4099...a04

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (25 minutter siden):

Hva er det?

Det er at jeg vurderer sterkt å konvertere til katolisismen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilhører ingen religion men vurderer å melde meg inn i det satanistiske tempelet da de gjør mye godt arbeid i USA akkurat nå ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (45 minutter siden):

Tilhører ingen religion men vurderer å melde meg inn i det satanistiske tempelet da de gjør mye godt arbeid i USA akkurat nå ☺️

Satanistimage.gif.74c4721b82fdd85843eda14853fadebe.gif God bedring sier jeg bare.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritenker, som min bestefar kalte det. Det er selvfølgelig en skapende kraft, men kun en. Krangler over hvilken Gud og religion er for dumt. Vi er på samme planet, samme skapninger, skapt av samme kraft, med hver vår individuelle vilje. Så enkelt er det, hadde vært null krig om alle hadde hatt nok intelligens til å forstå dette av seg selv. Vi er like, av den samme, på samme jord. Krig ødelegger kun vår egen jord, den gir ikke en religion, eller stat/land rett. Selvfølgelig er alle på samme planet og planeten og naturen og dyr og alt, skapt av samme kraft. Det er så veldig enkelt egentlig ❤️

Anonymkode: 5f022...bc0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fritenker, som min bestefar kalte det. Det er selvfølgelig en skapende kraft, men kun en. Krangler over hvilken Gud og religion er for dumt. Vi er på samme planet, samme skapninger, skapt av samme kraft, med hver vår individuelle vilje. Så enkelt er det, hadde vært null krig om alle hadde hatt nok intelligens til å forstå dette av seg selv. Vi er like, av den samme, på samme jord. Krig ødelegger kun vår egen jord, den gir ikke en religion, eller stat/land rett. Selvfølgelig er alle på samme planet og planeten og naturen og dyr og alt, skapt av samme kraft. Det er så veldig enkelt egentlig ❤️

Få kriger har blitt startet pga. religion, de fleste handler om territorium, ressurser og slikt.

Det store flertallet av mennesker tror på samme Gud, bevist av vitenskapen.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (21 minutter siden):

Satanistimage.gif.74c4721b82fdd85843eda14853fadebe.gif God bedring sier jeg bare.

Hvorfor er du så respektløs? Har du satt deg inn i hva Det Satanistiske Tempel står for?

Sitat

Faith is to believe what you do not see; the reward of this faith is to see what you believe.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor det er så viktig for deg å hevde at det er en fin belønning å hallusinere. Jeg er nesten fristet til å si god bedring 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble døpt kristent, men konfirmert humanistisk fordi jeg er ikke troende. Holder meg langt unna religioner privat, men selvfølgelig respekterer jeg andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 18.44):

Synst det hadde vore artig å høyre kva religion/livssyn folk her inne har.

Sidan det er eit forum for religion, meiner eg. :)

Anonymkode: d4099...a04

Jeg heller til stjernestøvets søskenbarn i Trondheim.

Anonymkode: e9d25...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymousBruker skrev (9 minutter siden):

Ble døpt kristent, men konfirmert humanistisk fordi jeg er ikke troende. Holder meg langt unna religioner privat, men selvfølgelig respekterer jeg andres.

Men de respekterer ikke deg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kalmusrot skrev (1 minutt siden):

Det kan tenkes, men det "driter" jeg i.🤷🏽‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalmusrot skrev (1 minutt siden):

De fleste religioner og troende respekterer andres tro, men respekterer ikke de som sprer hat om dem og deres tro slik enkelte ateister gjør.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymousBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan tenkes, men det "driter" jeg i.🤷🏽‍♀️

Ikke så klokt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Få kriger har blitt startet pga. religion, de fleste handler om territorium, ressurser og slikt.

Det store flertallet av mennesker tror på samme Gud, bevist av vitenskapen.

Nope, det er mange religioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...