Gå til innhold

Fett hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Centella skrev (På 23.2.2023 den 19.47):

Enig i dette. Fet hodebunn kommer ofte av at hodebunnen egentlig er for tørr, og produserer for my talg for å kompensere. Prøv gjerne ACO Special Care behandling mot tørr hodebunn Den bruker du etter at du har vasket og tørket håret (eller når håret en "håndkletørt". Den tilfører hodebunnen fett/fukt, men håret blir ikke fett. Den forhindrer hodebunnen fra av lage så mye talg.

Jeg har startet på shampoo og balsam i denne serien, og hodebunnen min har blitt mye bedre. Har hatt fett hår og irritert hodebunn som flasser og klør. Nå er hodebunnen mye bedre og håret blir ikke like raskt fett. 

Skal teste behandlingen også i tillegg til shampoo og balsam, siden jeg er så fornøyd med serien til nå 🙂

Anonymkode: 174f5...30a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har startet på shampoo og balsam i denne serien, og hodebunnen min har blitt mye bedre. Har hatt fett hår og irritert hodebunn som flasser og klør. Nå er hodebunnen mye bedre og håret blir ikke like raskt fett. 

Skal teste behandlingen også i tillegg til shampoo og balsam, siden jeg er så fornøyd med serien til nå 🙂

Anonymkode: 174f5...30a

Det er jeg glad for å høre. Jeg brukte også sjampoen og balsamen, men ble så irritert på hvor ekle de var å åpne, så jeg sluttet å bruke dem (selv om de hjalp!), og gikk over til noe fra Decubal som er lignende. Men den behandlingen jeg lenker til er så bra for min hodebunn! Har tørt inneklima på jobben, som gjorde at jeg begynte å "stanke hodebunn". Men behandlingen hjelper masse! Kan brukes både rett etter dusj (håndkletørt hår), eller når håret er tørt.

Oppdaterer du når du har fått prøvd den et par uker? Spent på å høre om den hjelper deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man om hodebunnen er tørr da?

Det kan vel like gjerne bare være stor overproduksjon av fett eller hormoner som gjør at man har fett hår?

Hvorfor har noen fett hår uansett hvor ofte eller hvilken sjampo de vasker håret med, mens andre aldri har fett hår uansett om de vasker håret daglig eller to ganger i måneden.

Anonymkode: 0a48e...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor kjøper man de rimeligste silke putetrekkene?

Kjøpte på kid denne uka til halv pris. Ga da 499 for det... aner ikke om det finnes billigere, men fant ut at det ikke var så lett å få tak i her så orket ikke lete mer.

Anonymkode: d5c2d...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2023 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Begynner å slite litt med fett hår, så er på utkikk etter en god shampoo mot dette.

Noen som sliter/har slitt med det samme og har tips til en god shampoo?

Anonymkode: 09010...8ad

Bruker du balsam? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøpte på kid denne uka til halv pris. Ga da 499 for det... aner ikke om det finnes billigere, men fant ut at det ikke var så lett å få tak i her så orket ikke lete mer.

BliVakker har for 284,- akkurat nå https://www.blivakker.no/product/3215512?utm_campaign=pmax_group_d_high_margin&gclid=Cj0KCQiAgOefBhDgARIsAMhqXA5W-xtnH0iATMvaVfL3pdSy1LskhsL7wUlaQuBS1SbWAeif1hMfWPQaAizAEALw_wcB

Endret av Centella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet man om hodebunnen er tørr da?

Det kan vel like gjerne bare være stor overproduksjon av fett eller hormoner som gjør at man har fett hår?

Hvorfor har noen fett hår uansett hvor ofte eller hvilken sjampo de vasker håret med, mens andre aldri har fett hår uansett om de vasker håret daglig eller to ganger i måneden.

Jeg vet ikke hvordan man finner ut av dette. Lege eller hudlege, kanskje?

Jeg prøvde meg frem selv, med produkter fra apoteket, og masse googling. Endte med å finne ut at "fett bekjemper fett", så og si, på samme måte som oss som har fet hud i ansiktet kan ha stor nytte av bruke oljer som jojoba og argan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 10.30):

Hvilket silke putetrekk bruker du? :) 

Anonymkode: 7e0ba...c6e

Jeg kjøpte et par fra iglow.no ☺️

Sorry, sent svar! Vært på tur uten mobil dekning 😅

Anonymkode: f0330...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 21.35):

Slenger meg med i denne tråden;
Jeg leste dette tipset for noen dager siden og har gått til innkjøp av silketrekk nå. Spent på om jeg også vil få mindre fett og slitt hår :) Tok det lang tid før du merket effekt?

Jeg merket effekt etter første natt 😄 etter en uke så var håret ikke like frizzy. Etter 2 uker hadde jeg ikke like ofte/mye fett hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 14.17):

Jeg tenker at silkeputetrekk har motsatt effekt, fordi det ikke trekker fett ut av håret slik som bomullstrekk gjør, og at håret derfor blir mer fett?

Bomullsputa fjerner fett, og da vil hodebunnen produsere mer. Men det blir forskjellige for de som har fett hår pga tørr hodebunn og de som kun har overproduksjon av oljer i hodebunnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 21.48):

Hva gjør man når det er hormonelt da?

Fikk fett hår i puberteten og vasket det omtrent daglig helt til jeg var 31 år da jeg ble gravid.

Etter graviditeten ble håret ekstremt fett etter bare 5-6 timer.

Er i overgangsalderen nå og har aldri hatt så fett hår til tross for alle råd og sjampoer.

Vasker det annenhver dag men da ser det ut som det er innsmurt med olje og jeg må gå med lue hvis jeg er blant folk.

🤷‍♀️

Er 39 og det blir bare verre her. Når jeg går ut av dusjen er håret fett. Hjelper ikke å vaske.  Jeg går med lue hele tiden i vintersesongen , også inne på kjøpesentre. På sommeren er det pannebånd.  Heldigvis har jeg en jobb hvor jeg ikke møter folk.  har klippet det kort, for herregud mye arbeid med vask og tørk. 

Anonymkode: 0a05c...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...