Gå til innhold

Ville du beholdt en som tydelig ikke vil gifte seg med deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skuffet, fordi han snakket så varmt om å gifte seg med meg før. Men plutselig så sier han at vi er bare kjærester, og snakker om alt som er viktigere enn en kjæreste. Han har også planer om å ligge i graven til moren sin når han dør. Virker som om han har ingen planer om å faktisk gifte seg med meg. 

Hadde du blitt skuffet og lei? 

Hvordan ville du taklet dette? 

Anonymkode: 17f4b...c13

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan jeg hadde taklet det? Bæsjet i hele fyren og fått meg en ordentlig mann. Så kan han ligge å råtne i grava med moren sin. Det er det verst jeg har hørt eller det morsomte haha at han vil det altså. Nei, du finner en annen. Du er ikke en gratis person for menn som er useriøse du har mye mer verdi enn det. Enten så er han med på notene eller f off!

Anonymkode: b552a...f4d

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt spesielt skuffet siden han har snakket om det før og nå virker det som han har ombestemt seg.

Hadde ikke taklet det bra og ville ha gjort det slutt. Syns det er meningløst å være sammen med noen som ikke ønsker å forpliktet seg livet ut. Hadde følt meg som et produkt som blir brukt til holdbarhetsdatoen går ut :(

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Utdypet han grunnen til at han ombestemte seg? 

Endret av Btw
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være grunner til at folk ikke ønsker å gifte selv om de ønsker å bo sammen/være kjærester/eksklusive/ikke treffe andre. Hvis det er viktig nok for deg bør du vel prøve å grave etter grunnen.

Anonymkode: d8e32...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jo være grunner til at folk ikke ønsker å gifte selv om de ønsker å bo sammen/være kjærester/eksklusive/ikke treffe andre. Hvis det er viktig nok for deg bør du vel prøve å grave etter grunnen.

Anonymkode: d8e32...0b7

Jeg skal forsøke å grave etter grunnen til dette. Han er ellers en snill rolig mann. Men jeg synes det er trist at han virker helt uinteressert i å gifte seg.  

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan jeg hadde taklet det? Bæsjet i hele fyren og fått meg en ordentlig mann. Så kan han ligge å råtne i grava med moren sin. Det er det verst jeg har hørt eller det morsomte haha at han vil det altså. Nei, du finner en annen. Du er ikke en gratis person for menn som er useriøse du har mye mer verdi enn det. Enten så er han med på notene eller f off!

Ja det å si at han vil gravlegges med sin mor er for meg å si at han aldri vil gifte seg. Han viser ingen interesse for å gifte seg lenger. Kun i starten av forholdet.  En stund fleipet han mye med giftemål og hvor redd han var for det blant venner. Men nå prater han om det som om han kan vil være kjærester livet ut. 

Vi er tross over 40. Jeg har barn fra tidligere forhold. Kan være situasjonene som gjør at han ikke vil gifte seg. Men jeg hadde håpet på en mer seriøs satsing fra hans side. 

Anonymkode: 17f4b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo dumt at han tidligere har sagt han ønsker det.

Jeg ønsker ikke å gifte meg, det er fordi jeg har vært gift før, har 2 barn, og vil derfor ikke gifte meg igjen. Jeg vil å sikre barna mine. Men er jeg i et forhold, så er jeg jo seriøs. 

Anonymkode: a6c09...5a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke hadde ønsket å gifte seg, og hatt klare tanker om hvorfor, ville jeg akseptert det.

Jeg foretrekker å være gift for det jurdiske. Men det følelsesmessige i det er ikke så viktig for meg.

Om han derimot hadde gått rundt og sagt ting som å dele grav med moren.... da ville jeg nok dumpet mannebarnet. 

Anonymkode: 6ff8c...85f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Dere er gamle og får ikke unger, du har unger og har kanskje ikke ønsket nye. Så han som var glad i sin mor og far tenker at han har ingen etter seg og kan like gjerne ende der i familiegravstedet. Hvorfor er du så keen på å gifte deg med han når du aldri ga han et barn eller familie? 

Nei, her får du skjerpe deg. Skal du stå hvit brud med to voksne unger på slep? Ærlig talt, det er bare flaut. La nå han få leve det livet han vil og ende sine dager i den graven han har mest tilknytning til. Hvis han drar først så og du en gang etterpå legger ungene deg i egen grav fordi han er jo ikke deres far, og det har han sikkert også fått føle på opp igjennom de årene han har tatt seg av dine barn. 

Lev som normalt du og kos deg med det du har. 

Anonymkode: 4d394...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner foretrekker giftermål for det juridiske så får jeg frysninger. Min bror var i samme situasjon og da snakket kvinnemennesket om viktigheten pga. enkepensjon. Ble slutt på det forholdet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Når kvinner foretrekker giftermål for det juridiske så får jeg frysninger. Min bror var i samme situasjon og da snakket kvinnemennesket om viktigheten pga. enkepensjon. Ble slutt på det forholdet. 

Du ønsker å være juridisk nærmere dine foreldre, enn den du velger livet ditt sammen med? 

Det er jo et eller annet med å kutte navlestrengen på et tidspunkt, og helst lenge før man reserverer plass sammen med mor på kirkegården. 

Anonymkode: 6ff8c...85f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En som bruker ordet bæsje i en slik sammenheng er enten svært umoden eller sliter med alvorlige psykiske plager.

Anonymkode: e71d5...eee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det jo som om han har mistet følelsene for deg, i og med at han har snakket om det tidligere, men ikke vil nå.

Og å ligge i graven til moren sin når han dør. Hva slags folk er det egentlig som sier sånt?

Nei, TS, skjønner godt hvis du er skuffet og lei deg, jeg tror du bør tenke på deg selv og din egen fremtid og bevege deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift, singel nå. Har også to barn med han jeg var gift med. Jeg vil også gravlegges der min mor ligger. Om jeg skulle gifte meg igjen noen gang så skal jeg uansett gravlegges der min mot ligger. 
Egentlig ser jeg kun en positiv ting med ekteskap og det er at jeg arver 25% av hans verdi av feks boligen om han dør før meg. Bakdelen er at han arver samme del av min del om jeg dør først, dermed mindre på mine barn. Så i det store og hele kommer jeg neppe til å gifte meg igjen.

Anonymkode: d5caf...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg traff en nerve der gitt. Hva var støtende? Kunne skrevet «driti i hele fyren», men det er jo det samme som bæsje. Syntes jeg er intelligent. Ikke se ned på umodne og psykisk syke. Det er ikke så modent det heller😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg (kvinne) har størst eierandel i boligen vår. Vi har diskutert ekteskap for å sikre at han arver den dersom jeg skulle dø, det er enklere enn testamente. Vi har felles hus og hytte og det gir ingen mening at våre voksne foreldre skal arve.

Men for all del. Skikkelig alarm dette ja.

Over til ts sin sak så syns jeg hun burde ta en skikkelig prat med kjæresten og høre hva han tenker på ordentlig. 

Anonymkode: 55132...216

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi jeg heller ikke vil gifte meg.

Men om dere har snakket om å gifte dere tidligere, og han nå plutselig har ombestemt seg, så ville jeg reagert.

Anonymkode: 3db7a...36d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ikke vil ha eksteskap - ja.

En som sier at "vi er bare kjærester", unngår kjærestetemaer og vil begraves med sin mor - nei. Nei nei nei.

Anonymkode: f28b2...8b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...