Gå til innhold

Et tredje juridisk kjønn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

Sommer91 skrev (2 minutter siden):

 

Hvis noen graver opp Emma om 100 år, vil de konkludere med at det var en mann!

De vil konkludere henne som en transkvinne :) en kvinne med xy kromosomer! 

Endret av Hiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiro skrev (2 minutter siden):

Det jeg mener er at du har rett til å nekte det du føler deg ukomfortabel med.

Jeg kan dessverre ikke forholde meg til dine ønskeregler på et sykehus. På sykehusene heter det seg at kvinner kan dele rom med kvinner, og menn kan dele rom med menn. Derfor blir det en utfordring når en kvinne plutselig kan være en mannlig utseende person med skjegg og leppestift som heter Kim men som identifiserer seg som transkvinne og krever sin rett til å bli behandlet deretter. Kim er jo bare født i feil kropp, men har byttet kjønn, så hvorfor skal han ikke få dele rom med en kvinne?
Dette kommer til å bli et stadig større problem som man må ta tak i.

Hiro skrev (10 minutter siden):

Hun blir behandlet medisinsk som de med XY kromosomer ikke som en mann, men med XY!

Nå må du slutte. Å bli "behandlet medisinsk som de med XY-kromosomer" er akkurat det samme som å bli behandlet medisinsk som mann.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (1 minutt siden):

Jeg kan dessverre ikke forholde meg til dine ønskeregler på et sykehus. På sykehusene heter det seg at kvinner kan dele rom med kvinner, og menn kan dele rom med menn. Derfor blir det en utfordring når en kvinne plutselig kan være en mannlig utseende person med skjegg og leppestift som heter Kim men som identifiserer seg som transkvinne og krever sin rett til å bli behandlet deretter. Kim er jo bare født i feil kropp, men har byttet kjønn, så hvorfor skal han ikke få dele rom med en kvinne?
Dette kommer til å bli et stadig større problem som man må ta tak i.

Nå må du slutte. Å bli "behandlet medisinsk som de med XY-kromosomer" er akkurat det samme som å bli behandlet medisinsk som mann.
 

Det er det ikke fordi transkvinner er jo kvinner de også! Vi ser bare ting ulikt selv om vi er enige med kromosom oppbygningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (9 minutter siden):

Jeg kan dessverre ikke forholde meg til dine ønskeregler på et sykehus. På sykehusene heter det seg at kvinner kan dele rom med kvinner, og menn kan dele rom med menn. Derfor blir det en utfordring når en kvinne plutselig kan være en mannlig utseende person med skjegg og leppestift som heter Kim men som identifiserer seg som transkvinne og krever sin rett til å bli behandlet deretter. Kim er jo bare født i feil kropp, men har byttet kjønn, så hvorfor skal han ikke få dele rom med en kvinne?
Dette kommer til å bli et stadig større problem som man må ta tak i.

Nå må du slutte. Å bli "behandlet medisinsk som de med XY-kromosomer" er akkurat det samme som å bli behandlet medisinsk som mann.
 

Forskjellen er du ser kromosomene at de er tildelt xy gutt og xx jente, men jeg ser det slik xy gutt xy kvinne (trans men med en annerledes oppbygning enn de med xx. Det betyr ikke at de ikke er kvinner. Xx kvinne, xx menn som er transmenn, men med en annerledes kromosom oppbygning enn de med XY!

Endret av Hiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (11 minutter siden):

Jeg kan dessverre ikke forholde meg til dine ønskeregler på et sykehus. På sykehusene heter det seg at kvinner kan dele rom med kvinner, og menn kan dele rom med menn. Derfor blir det en utfordring når en kvinne plutselig kan være en mannlig utseende person med skjegg og leppestift som heter Kim men som identifiserer seg som transkvinne og krever sin rett til å bli behandlet deretter. Kim er jo bare født i feil kropp, men har byttet kjønn, så hvorfor skal han ikke få dele rom med en kvinne?
Dette kommer til å bli et stadig større problem som man må ta tak i.

Nå må du slutte. Å bli "behandlet medisinsk som de med XY-kromosomer" er akkurat det samme som å bli behandlet medisinsk som mann.
 

Jeg synes Kim også har rett til å dele rom med andre kvinner også, men er det vanskelig for noen som ikke håndterer transkjønnet kan de få et annet rom. Meningen min er jo at alle mennesker skal være komfortable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (20 minutter siden):

Vi begge er enig at Emma er født XY kromosomer og kan få stemmeskiftet og sånt hvis hun slutter med blokkere siden kromosom oppbygningen hennes er XY. Men forskjellen er du ser Emma som en mann og jeg ser Emma som en kvinne. Emma er det kjønnet hun synes hun er, men bare med annerledes oppbygning. Hun har XY kromosomer og ikke XX som gjør sånn at hun ikke kan få barn uten hjelp av teknologien! For meg er kjønn det vi synes vi selv er. Emma i dag har også byttet kjønn. Hun er en kvinne, men med en annerledes oppbygning. Det er en litt annen måte å se ting på enn det du ser ting på! Man kan bytte kjønn og leve livet sitt som en kvinne, men det er vanskelig å gjøre noe med kromosomene! Emma ble født i en feil kropp som var en gutt, men nå er Emma en kvinne. Selv om hun får XY kromosom behandling medisinsk gjør det ikke hun til en som ikke er kvinne!

Nei, jeg ser Emma som en transkvinne, ikke som en mann.

Hiro skrev (7 minutter siden):

Det er det ikke fordi transkvinner er jo kvinner de også! Vi ser bare ting ulikt selv om vi er enige med kromosom oppbygningen!

Jeg hører du sier det, men jeg ønsker ikke å dele rom med denne personen:

220121-lia-thomas-mn-1100-40eb8e.jpg

Hvis man skal godta fullt ut at kvinner er kvinner, uansett hvilke kromosomer de er født med, vil ikke jeg som biologisk kvinne kunne nekte å dele rom med transkvinner som Lia Thomas her.
 

Hiro skrev (1 minutt siden):

Forskjellen er du ser kromosomene at de er tildelt xy gutt og xx jente, men jeg ser det slik xy gutt xy kvinne (trans men med en annerledes oppbygning enn de med xx. Det betyr ikke at de ikke er kvinner. Xx kvinne, xx menn som er transmenn, men med en annerledes kromosom oppbygning enn de med XY!

Så da mener du at Lia Thomas (på bildet over her) er 100% kvinne på lik linje med meg og andre biologiske kvinner?

Hva med disse transkvinnene?:

63662369-11334877-Ms_Watson_pointed_to_N

rachel-mckinnon.jpg?quality=90&strip=all

 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiro skrev (43 minutter siden):

Ja, de har rett til det pga ikke alle ønsker å vise sin egen kropp til alle pasienter, så jeg hadde gitt et annet rom eller et rom de selv ønsker fordi man må respektere personen sine ønsker og behov. 

Men i garderober er det greit at biologiske kvinner utsettes for en person med penis og mannlig uttrykk, fordi den aktuelle personen føler seg som kvinne?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg ser Emma som en transkvinne, ikke som en mann.

Jeg hører du sier det, men jeg ønsker ikke å dele rom med denne personen:

220121-lia-thomas-mn-1100-40eb8e.jpg

Hvis man skal godta fullt ut at kvinner er kvinner, uansett hvilke kromosomer de er født med, vil ikke jeg som biologisk kvinne kunne nekte å dele rom med transkvinner som Lia Thomas her.
 

Så da mener du at Lia Thomas (på bildet over her) er 100% kvinne på lik linje med meg og andre biologiske kvinner?

Hva med disse transkvinnene?:

63662369-11334877-Ms_Watson_pointed_to_N

rachel-mckinnon.jpg?quality=90&strip=all

 

I tillegg er Lia Thomas tiltrukket av kvinner og dater kvinner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (11 minutter siden):

Jeg synes Kim også har rett til å dele rom med andre kvinner også, men er det vanskelig for noen som ikke håndterer transkjønnet kan de få et annet rom. Meningen min er jo at alle mennesker skal være komfortable

Det er ikke transkjønnet som er problemet, for det ser man ikke. Problemet er at Kim ser mandig ut men insisterer på at hen er kvinne. Hvor går grensen for når man er kvinne eller ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

I tillegg er Lia Thomas tiltrukket av kvinner og dater kvinner. 

Hun er vel lesbisk transkvinne da... 🙄

Det er en god del transfolk og ikke-binære som faktisk bare skader saken og ødelegger for andre trans/ikke-binære fordi de skal ha i både pose og sekk. Det står mye mer respekt av transfolk som ikke er redd for å snakke om sitt biologiske kjønn, og som erkjenner at enkelte sider ved det aldri blir borte. Dette er gjerne mennesker som bare lever et normalt liv som den de er, uten å gjøre et stort nummer ut av det eller skrike etter bekreftelse på at de er "100% ekte kvinne/mann". Bare det at enkelte transkvinner blir hysteriske over at biologiske kvinner skal ha eneretten på mensen, er helt tullete. Selvsagt har vi eneretten på den. Men mange hadde garantert byttet den bort til en transkvinne om det hadde vært mulig.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

I tillegg er Lia Thomas tiltrukket av kvinner og dater kvinner. 

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (26 minutter siden):

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

Ja, sånn har det blitt. Har en kollega som er trans. Tidligere var han en heterofil mann. Nå identifiserer hun seg som kvinne. Lesbisk sådan, siden hun har samme tenningsmønster som før. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

Det gjør saken enda verre. Tenk å bli tvunget til å måtte skifte i samme rom med noen (Lia) som  får stå penis av deg. Hvis ikke så sendes du til terapirommet. For et tyranny styrt av mentalt forvirret folk. 

Endret av Btw
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

Noen ganger føles livet som en simulasjon, og noen ganger føles det som de har sluppet en programvareoppdatering som ikke har blitt kvalitetssikret godt nok, og er buggete som f.....

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble kjønn en så komplisert greie? Det er 2 kjønn: mann og kvinne. Som en her skrev: på en øde øy med 12 menn, hvor mange etterlevninger vil det være der etter 200 år?? Jeg kan også føle meg feminin eller maskulin i væremåten, men jeg er fremdeles kvinne. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hiro skrev (13 timer siden):

Emma er en kvinne! Men ble født med andre kromosomer. Emma ble født en gutt  i en feil kropp, men nå er hun en jente. Hun har inkludert byttet kjønn og gjennomført kjønnksorigerende operasjon. Så Emma er en jente nå!

Den kirurgien kan vel ikke være relevant i diskusjonen?

Den blir gjort for at hun skal føle seg bedre. Som er forståelig, må være fælt å føle at man har et kropp som ikke passer sammen med den man føler man er. Som er noe annet enn å være missfornøyd med formen på nesen eller størrelsen på puppene.

Men tilbake til ditt tankefeil.

Hvis alt av ulike varianter av mennesker kan være kvinner hvis dem selv sier at dem er kvinner. Så hadde selvfølge ikke Emma behov for hormonbehandling eller kirurgi. Du skriver at man kan være 100 % kvinne med penis og helskjegg. Så hvorfor trengte Emma behandling. Med din logikk var det fordi hun syntes at pupper med silikon ser bedre ut enn uten, og ikke noe mer en det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (14 timer siden):

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

Det blir jo ekstra innviklet når de lesbiske transkvinnene fremdeles beholder et maskulint utseende og de mannlige kjønnsorganene. Lesbiske kvinner er jo ikke interessert i menn med penis. Man kjenner nesten hjernen smelte litt når man prøver å forstå dette surret av kjønnsidentiteter og legninger på kryss og tvers.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (50 minutter siden):

Det blir jo ekstra innviklet når de lesbiske transkvinnene fremdeles beholder et maskulint utseende og de mannlige kjønnsorganene. Lesbiske kvinner er jo ikke interessert i menn med penis. Man kjenner nesten hjernen smelte litt når man prøver å forstå dette surret av kjønnsidentiteter og legninger på kryss og tvers.

Nettopp. En lesbisk kvinne vil jo være sammen med en kvinne, ikke en mann som føler seg som kvinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (15 timer siden):

Paradokset lesbisk transkvinne. :vetikke:

 

Gibralfaro skrev (14 timer siden):

Noen ganger føles livet som en simulasjon, og noen ganger føles det som de har sluppet en programvareoppdatering som ikke har blitt kvalitetssikret godt nok, og er buggete som f.....

 

Rosalilje84 skrev (16 minutter siden):

Nettopp. En lesbisk kvinne vil jo være sammen med en kvinne, ikke en mann som føler seg som kvinne. 

https://www.bbc.com/news/uk-england-57853385

Sånn har det blitt 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...