Gå til innhold

Et tredje juridisk kjønn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

Kipling skrev (5 minutter siden):

Fordi du ikke klarer å forklare på noen som helst måte hvordan en biologisk kvinne blir en mann av å klippe av seg puppene. Jeg har spurt deg 3-4 ganger nå uten å få svar.

La oss ende diskusjonen. Jeg tror ikke jeg blir forstått og du verken føler deg forstått med dette. Bare de som har erfaring, utdannelse og kan mye om kjønn og sex kan forstå dette med trans. Selv om de var født i den feile kroppen de var i er de det kjønnet de er. Men det jeg ønsker fra deg er respekt til de folka når det gjelder pronomen og kjønnet de er. Kan være et sensitivt emnet, men det er som en som har kreft. Du kan aldri skjønne hvordan det er å ha kreft uten at du har det. Akkurat som Emma ellingsen som er transkvinne og jeg som er ikke binær. Man kan aldri forstå helt til man selv opplever det eller har noen rundt seg som er det.

Endret av Hiro
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiro skrev (4 minutter siden):

Mange kvinner kan også ikke bli gravid. De har også verken eggstokker eller livmor🤷🏼 vet du at forskerene begynner å forske på å operere livmor inn og at man kan lage egg fra blod? Hva med at vi starter å respektere hverandre uten å diskutere dette. Vi alle er mennesker, så la oss respektere!

Herregud.

Du skjønner ikke at menn ikke kan få mens og ikke kan bli gravide?

Flott at forskere vil operere livmor inn. Når de får det til og denne mannen bærer frem og føder gjennom fødekanalen han ikke har men må også få operert inn, da kan vi snakke igjen. Glemte å si at det må opereres inn også eggstokker og eggledere, de må produsere egg hver måned, mannen må få mens og ikke minst må det installeres i hjernen et senter som er ansvarlig for å følge med sykluset, hormonproduksjon, osv i kroppen. Når forskerne har fått det til, kan du komme og si at en mann kan bli en kvinne.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hiro said:

De tar hormoner og opererer. Selv om de ikke blir 100% angående kromosomer hva så? De er menn de også. Derfor heter det transmenn. En gang i fremtiden vil man endre kromosomer også!

Man blir ikke en mann av å ta hormoner, man blir bare en kvinne på steroider. Man blir ikke en mann av å klippe av seg puppene, man blir bare en kvinne som har klippet av puppene.

Hvordan er de menn?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (3 minutter siden):

De tar hormoner og opererer. Selv om de ikke blir 100% angående kromosomer hva så? De er menn de også. Derfor heter det transmenn. En gang i fremtiden vil man endre kromosomer også!

Det heter transmenn fordi de ikke kan kalles for menn ... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Det heter transmenn fordi de ikke kan kalles for menn ... 

transmenn er menn. Pronomen er han. Selv om de ikke har XY kromosomer er de menn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 minutt siden):

Man blir ikke en mann av å ta hormoner, man blir bare en kvinne på steroider. Man blir ikke en mann av å klippe av seg puppene, man blir bare en kvinne som har klippet av puppene.

Hvordan er de menn?

Jeg er usikker på om Hiro mener det seriøst det han eller hun skriver.

Så alle kvinner som har fjernet brystene etter brystkreft er nå menn? 

Alle kvinner på steroider som gjør karrière som bodybuildere er også menn?

Galskap satt i system.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiro skrev (Akkurat nå):

transmenn er menn. Pronomen er han. Selv om de ikke har XY kromosomer er de menn. 

Nei, transmenn er ikke menn.

Vet du forskjellen mellom kjønn og kjønnsidentitet? Mellom hva som er og hva man føler seg som?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Herregud.

Du skjønner ikke at menn ikke kan få mens og ikke kan bli gravide?

Flott at forskere vil operere livmor inn. Når de får det til og denne mannen bærer frem og føder gjennom fødekanalen han ikke har men må også få operert inn, da kan vi snakke igjen. Glemte å si at det må opereres inn også eggstokker og eggledere, de må produsere egg hver måned, mannen må få mens og ikke minst må det installeres i hjernen et senter som er ansvarlig for å følge med sykluset, hormonproduksjon, osv i kroppen. Når forskerne har fått det til, kan du komme og si at en mann kan bli en kvinne.

 

En kan kun forstå trans og ikke binære hvis de har noen rundt seg som er det eller er det selv. Som nevnt tidligere du kan aldri forstå en som har kreft helt til du har noen rundt deg eller har det selv. Vi mennesker har nok begrensninger på vår forstørrelse, men jeg håper på at du vil vise respekt til de som er det. Er egentlig sliten nå og tror ikke du forstår meg og du føler ikke at jeg forstår deg.  Jeg kan mere om trans folk og ikke binære enn du kan fordi jeg er erfaren med det.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med det? Altså hva skal man med to juridiske kjønn? Kan man ikke bare fjerne kjønn fra jus, det er ikke likhet før det uansett. Opplys meg, i hvilke tilfeller trenger jussen kjønn uansett?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hiro said:

La oss ende diskusjonen. Jeg tror ikke jeg blir forstått og du verken føler deg forstått med dette. Bare de som har erfaring, utdannelse og kan mye om kjønn og sex kan forstå dette med trans. Selv om de var født i den feile kroppen de var i er de det kjønnet de er. Men det jeg ønsker fra deg er respekt til de folka når det gjelder pronomen og kjønnet de er.

Er det noe å forstå? For jeg har spurt deg en haug ganger, og du kan ikke svare, du bare gjentar at det å klippe av puppene gjør på en eller annen måte en kvinne til en mann. Uten at du kan si hvorfor og hvordan. Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare usant.

Ja, transmenn er det kjønnet de er, nemmelig kvinne. Jeg kan respektere dem så mye jeg vil, men min respekt gjør ikke at de slutter å være kvinner. Og jeg bruker det korrekte pronomen på dem, som er det som matcher kjønnet de faktisk er, som er hun/henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Nei, transmenn er ikke menn.

Vet du forskjellen mellom kjønn og kjønnsidentitet? Mellom hva som er og hva man føler seg som?

Transmenn er menn og jeg er ikke han eller hun. Jeg er hen. Why respekterer dere ikke meg med det . Du kan søke på det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (Akkurat nå):

Er det noe å forstå? For jeg har spurt deg en haug ganger, og du kan ikke svare, du bare gjentar at det å klippe av puppene gjør på en eller annen måte en kvinne til en mann. Uten at du kan si hvorfor og hvordan. Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare usant.

Ja, transmenn er det kjønnet de er, nemmelig kvinne. Jeg kan respektere dem så mye jeg vil, men min respekt gjør ikke at de slutter å være kvinner. Og jeg bruker det korrekte pronomen på dem, som er det som matcher kjønnet de faktisk er, som er hun/henne.

Transmenn er menn!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg er ferdig her. Håper bare at dere respekterer de rundt dere! Eneste jeg spør dere er at tenk utenfor den rundingen hva man mener. Jeg forstår dere mener det med biologi, men man kan endre ting.  Så transmenn er men  og transkvinner er kvinner. Ikke binære er ikke binære. Forstå og respekter. Alle har en kjønnsidentitet men vi er likevel det kjønnet vi er som Emma er en kvinne og jeg er ikke binær!

IMG_9041.jpeg

Endret av Hiro
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (3 minutter siden):

En kan kun forstå trans og ikke binære hvis de har noen rundt seg som er det eller er det selv. Som nevnt tidligere du kan aldri forstå en som har kreft helt til du har noen rundt deg eller har det selv. Vi mennesker har nok begrensninger på vår forstørrelse, men jeg håper på at du vil vise respekt til de som er det. Er egentlig sliten nå og tror ikke du forstår meg og du føler ikke at jeg forstår deg.  Jeg kan mere om trans folk og ikke binære enn du kan fordi jeg er erfaren med det.

Hvordan vet du hvem jeg kjenner og ikke kjenner? Et altfor useriøst svar fra deg. Jeg skjønner det er slitsomt å mangle argumenter, men da er det bare å innrømme at man ikke har argumenter som støtter ens mening istedet for å komme med svada-svar? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du hvem jeg kjenner og ikke kjenner? Et altfor useriøst svar fra deg. Jeg skjønner det er slitsomt å mangle argumenter, men da er det bare å innrømme at man ikke har argumenter som støtter ens mening istedet for å komme med svada-svar? 

Jeg bare klarer ikke å forklare det jeg tenker og føler meg stressa fordi det er så mange argumenter mot samtidig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du hvem jeg kjenner og ikke kjenner? Et altfor useriøst svar fra deg. Jeg skjønner det er slitsomt å mangle argumenter, men da er det bare å innrømme at man ikke har argumenter som støtter ens mening istedet for å komme med svada-svar? 

Jeg kan si du har litt bedre forståelse enn klipling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pautina skrev (7 minutter siden):

Hva skal man med det? Altså hva skal man med to juridiske kjønn? Kan man ikke bare fjerne kjønn fra jus, det er ikke likhet før det uansett. Opplys meg, i hvilke tilfeller trenger jussen kjønn uansett?

Siden det er 2 kjønn og de kjønnene er forskjellige biologisk sett, de krever forskjellig medisinsk behandling. Menn og kvinner er utsatt i forskjellig grad til visse sykdommer for eksempel.

Menn får ikke eggstokkreft eller livmorhalskreft, så det blir bortkastet å kalle inn menn til livmorhalsprøve. Samtidig kan kvinner ikke få prostatakreft eller testikkelkreft, så det blir bortkastet å utrede dem for det.

Så er det slik at bare kvinner blir gravide, føder og kan kalles for mødre. Så er det bare menn som donerer sæd og kan kalles for fedre.

Jussen trenger 2 kjønn. Det jussen ikke trenger er et tredje kjønn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Siden det er 2 kjønn og de kjønnene er forskjellige biologisk sett, de krever forskjellig medisinsk behandling. Menn og kvinner er utsatt i forskjellig grad til visse sykdommer for eksempel.

Menn får ikke eggstokkreft eller livmorhalskreft, så det blir bortkastet å kalle inn menn til livmorhalsprøve. Samtidig kan kvinner ikke få prostatakreft eller testikkelkreft, så det blir bortkastet å utrede dem for det.

Så er det slik at bare kvinner blir gravide, føder og kan kalles for mødre. Så er det bare menn som donerer sæd og kan kalles for fedre.

Jussen trenger 2 kjønn. Det jussen ikke trenger er et tredje kjønn.

Det er derfor det heter transmenn og jeg mener den trenger et tredje for de som er ikke binære og født intersex. Jeg synes vi burde ha flere valg åpne for flere folk. Transmenn er menn de også. Kanskje du kan utforske hva jeg mener med Why de er i engelske sider.

Endret av Hiro
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg aksepterer transpersoner fullt ut. Og jeg omtaler dem med det pronomenet de ønsker. Det er en selvfølge å respektere feks transmenn for det kjønnet de identifiserer seg som. Men de er fremdeles kvinner. Som selvsagt fremdeles får kvinnelige symptomer på feks hjerteinfarkt. Helt uavhengig av hva de kaller seg. :)

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...