Gå til innhold

Et tredje juridisk kjønn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Hiro said:

Det du sier er bare tull egentlig. Transmenn er menn og transkribert er kvinner! 

På hvilken måte er transmenn menn? De har ikke en eneste mannlig celle i kroppen sin, hver celle de har i seg har xx-chromosomer. Ikke har de testikler eller noen mulighet til å gjøre en kvinne gravid heller.

De kan ligne litt på menn så lenge de går på mannlige hormoner, men de er avhengig av å få dette kunstig tilført fordi kroppen ikke klarer å produsere det selv i riktig mengde.... fordi de er kvinner.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Ja, guri malla, det skulle bare mangle:) Selv om jeg syns ting er vanskelig å forstå, da det er så mange begreper som ligner hverandre, så liker jeg å holde meg oppdatert:) Du er alltid hyggelig i innleggene dine du også, selv om flere er uenige med deg❤️

Det er fordi jeg vil at folk skal forstå at det er et tredje juridisk kjønn! Vil at flere skal åpne seg å forstå oss trans, ikke binære, intersex  og folk etc❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (3 minutter siden):

På hvilken måte er transmenn menn? De har ikke en eneste mannlig celle i kroppen sin, hver celle de har i seg har xx-chromosomer. Ikke har de testikler eller noen mulighet til å gjøre en kvinne gravid heller.

De kan ligne litt på menn så lenge de går på mannlige hormoner, men de er avhengig av å få dette kunstig tilført fordi kroppen ikke klarer å produsere det selv i riktig mengde.... fordi de er kvinner.

Hva så? Transmenn er menn. De valgte ikke å bli født i en feil kropp. La folk være den de er og la oss vise respekt til alle oss mennesker. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte er transmenn menn? De har ikke en eneste mannlig celle i kroppen sin, hver celle de har i seg har xx-chromosomer. Ikke har de testikler eller noen mulighet til å gjøre en kvinne gravid heller.

De kan ligne litt på menn så lenge de går på mannlige hormoner, men de er avhengig av å få dette kunstig tilført fordi kroppen ikke klarer å produsere det selv i riktig mengde.... fordi de er kvinner.

En med xX kromosomer kan også være en mann. Man kan endre kjønnet sitt og kroppen sin. Derfor heter de som er født med xX kromosomer for transmenn og de ikke binære for de som endrer kroppen sin til kjønnsnøytrale!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (5 minutter siden):

Hva så? Transmenn er menn. De valgte ikke å bli født i en feil kropp. La folk være den de er og la oss vise respekt til alle oss mennesker. 

Xx= hunnkjønn

XY= hannkjønn 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cisco1 skrev (Akkurat nå):

Xx= hunnkjønn

XY= hannkjønn 

Skulle ønske folk kunne bare vise respekt. En mann kan også ha xX kromosomer. Derfor er de kalt for transmenn! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiro skrev (5 minutter siden):

Hva så? Transmenn er menn. De valgte ikke å bli født i en feil kropp. La folk være den de er og la oss vise respekt til alle oss mennesker. 

Kan jeg våkne opp imorgen og si at jeg ''føler'' meg som en kvinne, selv om jeg er født hannkjønn? Er jeg da kvinne? For så om 2år si at jeg er mann likevel?.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hiro said:

Hva så? Transmenn er menn. De valgte ikke å bli født i en feil kropp. La folk være den de er og la oss vise respekt til alle oss mennesker. 

På hvilken måte er de menn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cisco1 skrev (Akkurat nå):

Kan jeg våkne opp imorgen og si at jeg ''føler'' meg som en kvinne, selv om jeg er født hannkjønn? Er jeg da kvinne? For så om 2år si at jeg er mann likevel?.....

Ja det kan du, men de fleste ikke binære og transfolk vet de er det kjønnet i flere år. Det er ikke mange som endrer tilbake igjen. Det er noe som heter genderfluid. Det er det du forklarer nå. En morning du føler deg som mann også kvinne og etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hiro said:

En med xX kromosomer kan også være en mann. Man kan endre kjønnet sitt og kroppen sin. Derfor heter de som er født med xX kromosomer for transmenn og de ikke binære for de som endrer kroppen sin til kjønnsnøytrale!

Nei, hun kan ikke det. Man kan ikke endre kjønnet sitt. Du er født som mann eller som kvinne og du forblir det du er til du dør.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (7 minutter siden):

Det du sier er bare tull egentlig. Transmenn er menn og transkribert er kvinner! 

Du leste ikke det jeg skrev.

Maskuline kvinner er fortsatt kvinner selv om de har maskuline trekk. Feminine menn er fortsatt menn selv om de har feminine trekk. Det finnes ikke noe ja, takk begge deler mann og kvinne eller nei, takk, ingen av delene mann og kvinne. 

Det er ganske oppsiktsvekkende at de siste årene er det blitt så populært å lage sitt eget kjønn. Hvor var alle disse kjønnsløse menneskene før? Eller alle disse med begge kjønn samtidig? La oss ikke blande utrolig sjeldne medisinske tilstander med denne bølgen av nye ord og definisjoner som bærer preg av mote og midlertidighet.

I Storbritannia er de kommet lenger og det er mange tilfeller av personer som hevder seg kjønnsløse eller med begge kjønnene samtidig som har fått alvorlige psykiatriske diagnoser som forklarer forvirringen rundt eget kjønn. De er også personer som har opplevd svært traumatiske hendelser i sitt liv, noe som forsterker mistanken om diagnosen og behovet for langvarig kvalifisert behandling.

Så har du disse ungdommene som bytter mening like ofte som undertøy om hvilket kjønn de føler seg som i dag og hva de definerer seg som. Flytende eller hva de kaller det for kjønn. De har også kommet med triste avsløringer om traumatiske hendelser i sitt liv og er under utredning av psykiater. Ingen av dem hadde flytende kjønn, begge kjønn eller ingen kjønn som barn. Men så skjedde det noe traumatisk og så begynte det i tenårene. 

I vår tid av internett og åpne plattformer hvor alle kan skrive hva de vil og publisere det offentlig, er det lett å finne disse triste historiene. Det florerer av dem, de unge deler ukritisk om seg selv. Du finner ikke ingen kjønn, begge kjønn, flytende kjønn eller lignende nye former for selvdefinering blant de godt voksne og de eldre. 

Har du lurt på hvorfor?

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte er de menn?

De er menn og hvordan man forstår det er når man ser seg selv som den kroppen man ser seg i speilet. For eksempel en transmann ønsker ikke bryst og ønsker vil se mer mannlig ut så går de på hormoner og operasjon for å endre det. Det er vanskelig å endre kromosomer, men de er likevel menn de også. Vi må jo respektere hverandre siden vi alle er mennesker. Hva om du hadde et problem som ingen hadde. Ville ikke du også bli respektert? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke endre kjønnet sitt, man kan heller ikke endre alderen  sin. Er man født i år 2000, blir man 23 år i 2023.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cisco1 skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke endre kjønnet sitt, man kan heller ikke endre alderen  sin. Er man født i år 2000, blir man 23 år i 2023.

Man kan endre kjønn. Det er folk som faktisk har endret alderen sin også i noen tilfeller hvis det er feil informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Du leste ikke det jeg skrev.

Maskuline kvinner er fortsatt kvinner selv om de har maskuline trekk. Feminine menn er fortsatt menn selv om de har feminine trekk. Det finnes ikke noe ja, takk begge deler mann og kvinne eller nei, takk, ingen av delene mann og kvinne. 

Det er ganske oppsiktsvekkende at de siste årene er det blitt så populært å lage sitt eget kjønn. Hvor var alle disse kjønnsløse menneskene før? Eller alle disse med begge kjønn samtidig? La oss ikke blande utrolig sjeldne medisinske tilstander med denne bølgen av nye ord og definisjoner som bærer preg av mote og midlertidighet.

I Storbritannia er de kommet lenger og det er mange tilfeller av personer som hevder seg kjønnsløse eller med begge kjønnene samtidig som har fått alvorlige psykiatriske diagnoser som forklarer forvirringen rundt eget kjønn. De er også personer som har opplevd svært traumatiske hendelser i sitt liv, noe som forsterker mistanken om diagnosen og behovet for langvarig kvalifisert behandling.

Så har du disse ungdommene som bytter mening like ofte som undertøy om hvilket kjønn de føler seg som i dag og hva de definerer seg som. Flytende eller hva de kaller det for kjønn. De har også kommet med triste avsløringer om traumatiske hendelser i sitt liv og er under utredning av psykiater. Ingen av dem hadde flytende kjønn, begge kjønn eller ingen kjønn som barn. Men så skjedde det noe traumatisk og så begynte det i tenårene. 

I vår tid av internett og åpne plattformer hvor alle kan skrive hva de vil og publisere det offentlig, er det lett å finne disse triste historiene. Det florerer av dem, de unge deler ukritisk om seg selv. Du finner ikke ingen kjønn, begge kjønn, flytende kjønn eller lignende nye former for selvdefinering blant de godt voksne og de eldre. 

Har du lurt på hvorfor?

Vel det er likevel mange ungdommer som vet de er transmann, transkvinne eller ikke binære. Har dere sett eksempler som Emma ellingsen? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (6 minutter siden):

Skulle ønske folk kunne bare vise respekt. En mann kan også ha xX kromosomer. Derfor er de kalt for transmenn! 

Nei, XX er kvinner. XY er mann. De utrolig sjeldne kombinasjonene som XXY for eksempel er også menn, bare de har en ekstra X-kromosom.

Hva skjer med norsk utdanning hvis barn ikke lærer grunnleggende biologi på skolen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hiro skrev (Akkurat nå):

Vel det er likevel mange ungdommer som vet de er transmann, transkvinne eller ikke binære. Har dere sett eksempler som Emma ellingsen? 

Han er mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Du leste ikke det jeg skrev.

Maskuline kvinner er fortsatt kvinner selv om de har maskuline trekk. Feminine menn er fortsatt menn selv om de har feminine trekk. Det finnes ikke noe ja, takk begge deler mann og kvinne eller nei, takk, ingen av delene mann og kvinne. 

Det er ganske oppsiktsvekkende at de siste årene er det blitt så populært å lage sitt eget kjønn. Hvor var alle disse kjønnsløse menneskene før? Eller alle disse med begge kjønn samtidig? La oss ikke blande utrolig sjeldne medisinske tilstander med denne bølgen av nye ord og definisjoner som bærer preg av mote og midlertidighet.

I Storbritannia er de kommet lenger og det er mange tilfeller av personer som hevder seg kjønnsløse eller med begge kjønnene samtidig som har fått alvorlige psykiatriske diagnoser som forklarer forvirringen rundt eget kjønn. De er også personer som har opplevd svært traumatiske hendelser i sitt liv, noe som forsterker mistanken om diagnosen og behovet for langvarig kvalifisert behandling.

Så har du disse ungdommene som bytter mening like ofte som undertøy om hvilket kjønn de føler seg som i dag og hva de definerer seg som. Flytende eller hva de kaller det for kjønn. De har også kommet med triste avsløringer om traumatiske hendelser i sitt liv og er under utredning av psykiater. Ingen av dem hadde flytende kjønn, begge kjønn eller ingen kjønn som barn. Men så skjedde det noe traumatisk og så begynte det i tenårene. 

I vår tid av internett og åpne plattformer hvor alle kan skrive hva de vil og publisere det offentlig, er det lett å finne disse triste historiene. Det florerer av dem, de unge deler ukritisk om seg selv. Du finner ikke ingen kjønn, begge kjønn, flytende kjønn eller lignende nye former for selvdefinering blant de godt voksne og de eldre. 

Har du lurt på hvorfor?

Som regel de folka som har byttet kjønn er de som har hatt samme mening i flere år. Jeg har vært ikke binær i over 10 år! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cisco1 skrev (Akkurat nå):

Han er mann.

Emma er en jente. Vis respekt! Emma er ikke en han. Unnskyld hvis jeg spør et spørsmål. Hvor gammel er du? Jeg vet som regel de som er over 60 sliter med slike endringer pga alder 😔? Unnskyld hvis det var et slemt spørsmål.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Nei, XX er kvinner. XY er mann. De utrolig sjeldne kombinasjonene som XXY for eksempel er også menn, bare de har en ekstra X-kromosom.

Hva skjer med norsk utdanning hvis barn ikke lærer grunnleggende biologi på skolen?

Følelser kommer tydeligvis forann fakta....trist 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...