Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #261 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (4 minutter siden): Jeg tror vi får egne avdelinger alt er mulig i denne verden for føding. Uansett menn føler seg som menn så jeg tror ikke de har problemer med å være menn. Det hadde vært så typisk at de få transmennene fikk egne avdelinger mens ordinære fødeavdelinger landet rundt stenges en etter en 🤣 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #262 Del Skrevet 4. juni 2023 9 minutter siden, Rosalilje84 said: Jeg må jo bry meg hvis denne forskningen gjør at jeg ikke mottar riktig behandling som biologisk kvinne. Tror du forskere er dumme? De VET at en kvinne og en transkvinne er forskjellige biologisk. De VET også at begge er kvinner. Og at du er transfobisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #263 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Det hadde vært så typisk at de få transmennene fikk egne avdelinger mens ordinære fødeavdelinger landet rundt stenges en etter en 🤣 Vi må tilrettelegge alle mennesker og alle sammen er viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #264 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (5 minutter siden): Da er det du som er vanskelig og du som burde bli lagt på egen avdeling, eventuelt betale for et privat rom Nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #265 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (2 minutter siden): Tror du forskere er dumme? De VET at en kvinne og en transkvinne er forskjellige biologisk. De VET også at begge er kvinner. Og at du er transfobisk. Resultater fra forskningen blir feil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #266 Del Skrevet 4. juni 2023 Just now, Rosalilje84 said: Resultater fra forskningen blir feil. Nei, resultatet fra forskningen blir mer nøyaktig fordi forskerne tar hensyn til flere faktorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #267 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Resultater fra forskningen blir feil. Nope, vi kan definere med kromosomer. Transkvinner er kvinner. Å bli definert med kromosomer er løsningen. En mann kan jo også ha xX kromosomer. Endret 4. juni 2023 av Hiro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 4. juni 2023 #268 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg er i mot et tredje juridisk kjønn fordi det kun er to biologiske kjønn. Jeg bruker begrepet hen i oppgaveskriving når oppgaven kan gjelde både hun eller han, og jeg benytter heller hen fremfor h*n i en tekstoppgave, ettersom jeg synes h*n ser rotete ut. Samtidig definerer hen inget kjønn som en ofte ikke skal gjøre i en casebasert oppgave hvor kjønnet skal være anonymisert. Dette gjelder især i de tilfeller der caset er hentet fra klinikk hvor caset omhandler en faktisk person hvor identiteten skal beskyttes. Men da handler det om noe helt annet enn et tredje juridisk kjønn. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #269 Del Skrevet 4. juni 2023 t0nje skrev (2 minutter siden): Jeg er i mot et tredje juridisk kjønn fordi det kun er to biologiske kjønn. Jeg bruker begrepet hen i oppgaveskriving når oppgaven kan gjelde både hun eller han, og jeg benytter heller hen fremfor h*n i en tekstoppgave, ettersom jeg synes h*n ser rotete ut. Samtidig definerer hen inget kjønn som en ofte ikke skal gjøre i en casebasert oppgave hvor kjønnet skal være anonymisert. Dette gjelder især i de tilfeller der caset er hentet fra klinikk hvor caset omhandler en faktisk person hvor identiteten skal beskyttes. Men da handler det om noe helt annet enn et tredje juridisk kjønn. Du har lov til å ha din mening, men er tredje juridisk kjønn er bra for de som ikke føler/er de passer til noen av kjønnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #270 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (17 minutter siden): Nope, vi kan definere med kromosomer. Transkvinner er kvinner. Å bli definert med kromosomer er løsningen. En mann kan jo også ha xX kromosomer. Så transkvinner er kvinner, mens biologiske kvinner er degradert til cis-kvinner. Transmenn som føder er fedre, mens kvinner som føder er fødepersoner? Du hører ikke selv hvor feil det blir? Biologiske kvinner kan ikke nekte å dele sykehusrom med en transmann etter fødsel, men de kan heller ikke nekte å dele rom med en transkvinne på en annen avdeling. Så biologiske kvinner må godta både biologiske menn og transmenn på rommene sine? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 4. juni 2023 #271 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (2 minutter siden): Du har lov til å ha din mening, men er tredje juridisk kjønn er bra for de som ikke føler/er de passer til noen av kjønnene. Det er jeg uenig i, jeg mener det fører til mer forvirring for de som føler de ikke passer inn i noen av kjønnene ☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #272 Del Skrevet 4. juni 2023 t0nje skrev (1 minutt siden): Det er jeg uenig i, jeg mener det fører til mer forvirring for de som føler de ikke passer inn i noen av kjønnene ☺️ Jeg forstår, men det er mange som ønsker å være det tredje juridiske kjønnet. Jeg er selv ikke binær og ønsker å være en del av det tredje kjønnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 4. juni 2023 #273 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (1 minutt siden): Jeg forstår, men det er mange som ønsker å være det tredje juridiske kjønnet. Jeg er selv ikke binær og ønsker å være en del av det tredje kjønnet. 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2023 #274 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (44 minutter siden): Du vet at pensum stadig må oppdateres fordi vitenskapen er i utvikling og vi lærer nye ting hele tiden? Tror du virkelig at alt du lærte på skolen holder stand den dag i dag? Omtrent den eneste lærdommen som er konstant er matte, og til og med det er det noen som ønsker å endre til et 10-tallssytem, siden det gir mer mening Jeg er ganske sikker på at de fleste som går på skole nå også lærer om hankjønn og hunkjønn. De to kjønnene som alltid har eksistert både blant mennesker og dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #275 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Warrior skrev (8 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at de fleste som går på skole nå også lærer om hankjønn og hunkjønn. De to kjønnene som alltid har eksistert både blant mennesker og dyr. De lærer om hen og født i feil kropp også . Så er innlegg om det. Endret 4. juni 2023 av Hiro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2023 #276 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (1 minutt siden): De lærer om hen og født i feil kropp også . Så er innlegg som sa om det her. Men det finnes fortsatt to kjønn selv om det er snakk om hen og født i feil kropp, regner også med barn før puberteten ikke lærer om «født i feil kropp» og det har ikke noe med hvilket kjønn som eksisterer. Det er folk som er født i feil kropp. En mann som egentlig er kvinne og omvendt. Fortsatt 2 kjønn. Uansett er det hunkjønn og hankjønn folk flest lærer om fra de er små. Å komme med noe nye kjønn når det er de to som eksisterer både blant mennesker og dyr, blir bare helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #277 Del Skrevet 4. juni 2023 Warrior skrev (2 minutter siden): Men det finnes fortsatt to kjønn selv om det er snakk om hen og født i feil kropp, regner også med barn før puberteten ikke lærer om «født i feil kropp» og det har ikke noe med hvilket kjønn som eksisterer. Det er folk som er født i feil kropp. En mann som egentlig er kvinne og omvendt. Fortsatt 2 kjønn. Uansett er det hunkjønn og hankjønn folk flest lærer om fra de er små. Å komme med noe nye kjønn når det er de to som eksisterer både blant mennesker og dyr, blir bare helt feil. Så et sted at 8 åringer lærer om hen og født i feil kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #278 Del Skrevet 4. juni 2023 Warrior skrev (3 minutter siden): Men det finnes fortsatt to kjønn selv om det er snakk om hen og født i feil kropp, regner også med barn før puberteten ikke lærer om «født i feil kropp» og det har ikke noe med hvilket kjønn som eksisterer. Det er folk som er født i feil kropp. En mann som egentlig er kvinne og omvendt. Fortsatt 2 kjønn. Uansett er det hunkjønn og hankjønn folk flest lærer om fra de er små. Å komme med noe nye kjønn når det er de to som eksisterer både blant mennesker og dyr, blir bare helt feil. Mange land i verden har det tredje kjønnet nå. Til og med Pakistan har det. Danske har også det. Nå i dag lærer de fleste små om at det finnes flere enn to kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #279 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (1 minutt siden): Mange land i verden har det tredje kjønnet nå. Til og med Pakistan har det. Danske har også det. Nå i dag lærer de fleste små om at det finnes flere enn to kjønn. Nei. Ikke det tredje kjønnet. Den tredje kjønnsidentiteten. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. juni 2023 #280 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (1 time siden): Nei, transmenn kan også føde barn. Skjønner det er vanskelig for deg å fatte. Du pisser i buksa over at noen kan kalle DEG ved et nøytralt navn, mens du insisterer på å få kalle andre noe som her helt feil for dem. Dét er rimelig selvsentrert og egoistisk. Ja, det er jeg enig i. Transmenn kan føde barn. Kvinner og transmenn kan føde barn. Men transmenn er biologisk født som kvinner. Altså, det er fremdeles kun kvinner som kan føde. Skjønner ikke at det er noe å kverulere om. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå