Silva Pluvialis Skrevet 23. februar 2023 #41 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (1 time siden): Er det noen andre land som har innført et tredje juridisk kjønn og fått problemer på grunn av det? Spør fordi jeg har null peiling. Hele forslaget høres spinnvilt ut i mine ører. Jeg ser i alle fall for meg at man kan få problemer med å reise til utlandet hvis man har et kjønn i passet som ikke samsvarer med utseende, eller et nøytralt kjønn. Ikke alle land er like liberale som oss. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 23. februar 2023 #42 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (På 22.2.2023 den 22.02): Hvor mange er det egentlig som identifiserer seg som hen? Det er snakk om en ganske liten del av befolkningen, men den lille delen roper fader så høyt om at de føler seg krenket. Det er aldri snakk om at de skal tilpasse seg samfunnet, men at samfunnet skal tilpasse seg de. Egoisme er det, rett og slett. Dette. Det tar så av med alt som omhandler woke nå og alt blir så innmari ekstremt. Hannah80 skrev (På 22.2.2023 den 23.39): Hørte nettopp på dagens Dagsnytt 18. Der var det snakk om å fjerne han/hun/hans/hennes. Og erstatte det med kjønnsnøytrale pronomen. Det er jo galskap!! Galskap å i det hele tatt tenke tanken! Forundrer meg ikke. Det neste er vel at det ikke skal stå på fødselsattest om det var gutt eller jente mor (les: hen) fikk. Dette blir en altfor dum utvikling. Tvillingsjel skrev (På 23.2.2023 den 10.41): Lovverket er helt på trynet. Det legger opp til at personer må endre juridisk kjønn for å få nytt personnummer, i tilfeller hvor vedkommende ikke får politibeskyttelse. Jeg er enig med deg i at det er smått absurd å innføre en tredje kjønnskategori pga dette, men det er helt hinsides at det ikke er noen bedre ordninger på dette. At noen har behov for nytt personnummer, noe jeg antar er det aller færreste av oss har ingen betydning for å endre biologien og juridiske kjønn. Som svar til det du skriver, så antar jeg det blir veid opp og ned behovet for politibeskyttelse med en mulighet for å klage. Ved å fortsette å mate denne diskusjonen og ha debatter om noe som skulle vært ganske åpenbart for de fleste gir man rom for vranglære, og forvirring. Som igjen vil gjøre et nytt forsøk på å endre historien. Sier man til en person at man ikke er mann eller kvinne av natur gjentakende, vil personen til slutt garantert bli forvirret. Vi driver og mater denne usikkerheten til en allerede usikker generasjon. Men slik går det når det skal være så innmari følelsesbasert og ikke faktabasert. Folk synser alt for mye. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 23. februar 2023 #43 Del Skrevet 23. februar 2023 Dette kjenner jeg at jeg bryr meg ekstremt lite om. Skjønner ikke hvordan det kan påvirke noen negativt. Har lest halve tråden og eksemplene folk kommer med virker ganske hysteriske eller fiktive. Noen som kan komme med et reellt eksempel på hvordan det vil negativt påvirke andre? Ting som "tenk om mannen min får sms om gyn. undersøkelser!" er ikke en reell bekymring. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #44 Del Skrevet 23. februar 2023 1 minutt siden, Kotirowera said: Dette kjenner jeg at jeg bryr meg ekstremt lite om. Skjønner ikke hvordan det kan påvirke noen negativt. Har lest halve tråden og eksemplene folk kommer med virker ganske hysteriske eller fiktive. Noen som kan komme med et reellt eksempel på hvordan det vil negativt påvirke andre? Ting som "tenk om mannen min får sms om gyn. undersøkelser!" er ikke en reell bekymring. Du bryr deg "ekstremt lite", men du ber om eksempler. Interessant. Uansett. For min del handler dette mer om hvor samfunnet er på vei. Ved innføringen av et tredje juridisk kjønn vil det virkelig være klart at samfunnet tilpasser seg individer, og ikke omvendt. Er man en del av et samfunn bør man tilpasse seg de lover og regler som samfunnet har, ikke forvente at samfunnet skal tilpasse seg en fordi man føler seg krenket eller ikke forstått. Det handler om det større bildet. Når barn lærer på skolen at det finnes fler kjønn enn to, så er det en liten minoritet som har fått gjennom sin sak til et punktet at det er noe alle barn lærer, uten at den øvrige befolkning har fått fram sitt synspunkt - bare fordi det er woke, og politisk korrekt. Hva blir det neste? Se for deg en nyfødt baby; den har enten penis eller vagina. Skal man ikke lenger kunne si at babyen er en gutt eller en jente? Eller hva med foreldrene - man har snart ikke lov til å si mamma og pappa lenger, men omsorgspersoner. Igjen, for å være politisk korrekt. Så man ikke tramper noen på føttene. Man kan gjerne si at det dreier seg om en svært liten del av befolkningen, og det gjør det jo, men den lille delen av befolkningen roper fader så høyt. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. februar 2023 #45 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (1 minutt siden): Du bryr deg "ekstremt lite", men du ber om eksempler. Interessant. Ja, for det virker som om det er en del som er imot dette og da vil man jo gjerne få faktiske, reelle eksempler på hvordan en tredje kjønnskategori juridisk kan påvirke andre i samfunnet. Vixella skrev (1 minutt siden): Uansett. For min del handler dette mer om hvor samfunnet er på vei. Ved innføringen av et tredje juridisk kjønn vil det virkelig være klart at samfunnet tilpasser seg individer, og ikke omvendt. Er man en del av et samfunn bør man tilpasse seg de lover og regler som samfunnet har, ikke forvente at samfunnet skal tilpasse seg en fordi man føler seg krenket eller ikke forstått. Dette er jo eksakt noe av det samme homofile ble fortalt, når de ville at de skulle kunne være sammen med partneren sin uten å bli utsatt for, på den tiden, lovlig diskriminering av staten. De skulle kanskje bare ha holdt kjeften og innfunnet seg med at "sånn er det"? Vixella skrev (1 minutt siden): Det handler om det større bildet. Når barn lærer på skolen at det finnes fler kjønn enn to, så er det en liten minoritet som har fått gjennom sin sak til et punktet at det er noe alle barn lærer, uten at den øvrige befolkning har fått fram sitt synspunkt - bare fordi det er woke, og politisk korrekt. Hva blir det neste? Se for deg en nyfødt baby; den har enten penis eller vagina. Skal man ikke lenger kunne si at babyen er en gutt eller en jente? Eller hva med foreldrene - man har snart ikke lov til å si mamma og pappa lenger, men omsorgspersoner. Igjen, for å være politisk korrekt. Så man ikke tramper noen på føttene. Man kan gjerne si at det dreier seg om en svært liten del av befolkningen, og det gjør det jo, men den lille delen av befolkningen roper fader så høyt. Barn på skolen lærer at det finnes mangfold i samfunnet og at alle, uansett hva slags kjønnsuttrykk de har, har rett på å eksistere, være seg selv og være trygg. Igjen, har dette faktisk skjedd, at et nyfødt barn ikke har fått tildelt et kjønn ved fødsel? Vi har jo faktiske reelle situasjoner hvor babyer har fått tildelt et kjønn pga ytre karakteristikker og senere i livet har legene funnet ut at det indre ikke samstemmer med det ytre. Ingen kommer heller til å forby å si mamma eller pappa heller, denne diskusjonen hadde vi for ett år siden eller to og det ble ganske tydelig sagt ifra da at dette ikke vil skje. "Man kan gjerne si at det dreier seg om en svært liten del av befolkningen, og det gjør det jo, men den lille delen av befolkningen roper fader så høyt". Det samme ble sagt om homofile og lesbiske også, just sayin'. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #46 Del Skrevet 23. februar 2023 1 minutt siden, Bålkaffe said: Ja, for det virker som om det er en del som er imot dette og da vil man jo gjerne få faktiske, reelle eksempler på hvordan en tredje kjønnskategori juridisk kan påvirke andre i samfunnet. Enhver form for eksempler man kommer med blir bare avvist uansett. Jeg tenker at slike endringer bør eventuelt tas opp ved folkeavstemning. Dette handler ikke kun om innføringen av et tredje juridisk kjønn, det er en hel tendens i samfunnet som mange har meninger rundt. Eller skal man gjøre det slik at meninger som ikke er politisk korrekte skal dysses ned? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. februar 2023 #47 Del Skrevet 23. februar 2023 Lillemor_Meg skrev (2 timer siden): Siden ingen har svart meg på dette spørsmålet regner jeg med at sammenhengen med temaet ikke ble forstått. Jeg skal utdype: På 70- og 80-tallet var det veldig mange som jobbet for å få bort kjønns-stereotyper av typen "far leser avisen, mor syr". Vi skulle bort fra at kjønn hadde en betydning ut over biologi. "Kjønn forteller ingenting om hvem du er, og hva du kan gjøre" ble ofte sagt. Nå føler jeg at vi går baklengs inn i fremtiden, og at kjønn har fått en sterkere rolle enn noen gang. Når noen sier "jeg føler meg som en kvinne/mann", "jeg føler meg hverken som en kvinne eller mann", eller "jeg føler meg både som en kvinne og nann", forteller det meg at de har en forestilling om hvordan dette kjønnet er/skal være, hvilke egenskaper og følelser en person har basert på kjønn, og det synes jeg er både trist og skremmende. Derfor spør jeg:" i hvilke sammenhenger har egentlig kjønn en relevans? " Jeg er veldig enig med deg i dette, og dette har jeg selv tatt opp i lignende diskusjoner tidligere, men ingen av dem som er uenige med meg greier å gi et svar på dette. Kjønn er biologi. Vi har enten penis eller vagina*, og det er det som bestemmer hvorvidt vi er menn eller kvinner. Kjønn er ikke en følelse, og jeg er helt i mot dette med å gå tilbake til den gammeldagse forestillingen om at det finnes iboende kvinnelige eller mannlige egenskaper. * Ja, en veldig liten andel mennesker fødes uten klare kjønnskarakeristika. Men for det første samsvarer disse sjelden med transpersoner (de fleste transpersoner er født klare hun- eller hankjønn), og for det andre er det ikke relevant at noen få kan avvike fra normalen (vi sier jo at mennesker har to armer selv om noen blir født med én eller ingen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. februar 2023 #48 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Enhver form for eksempler man kommer med blir bare avvist uansett. Jeg tenker at slike endringer bør eventuelt tas opp ved folkeavstemning. Dette handler ikke kun om innføringen av et tredje juridisk kjønn, det er en hel tendens i samfunnet som mange har meninger rundt. Eller skal man gjøre det slik at meninger som ikke er politisk korrekte skal dysses ned? Det er jo fordi mange av eksemplene i denne tråden er fiktive eller ikke godt nok dokumenterte. Det å være kritisk til anekdoter og fiktive eksempler som ikke har skjedd er en veldig bra ting. Hva har din teori om at meninger som ikke er politiske korrekte skal dysses ned noe med en tredje kjønnskategori juridisk å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 23. februar 2023 #49 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) On 2/23/2023 at 12:34 PM, Kotirowera said: Dette kjenner jeg at jeg bryr meg ekstremt lite om. Skjønner ikke hvordan det kan påvirke noen negativt. Har lest halve tråden og eksemplene folk kommer med virker ganske hysteriske eller fiktive. Noen som kan komme med et reellt eksempel på hvordan det vil negativt påvirke andre? Ting som "tenk om mannen min får sms om gyn. undersøkelser!" er ikke en reell bekymring. Hvorfor tar du deg tid til å lese halve tråden og kommenterer om noe du bryr deg ekstremt lite om? Hvis du syns at jeg prøver å vri det til at problemet ligger i at folk er "hysteriske" da er det du som er problemet fordi du ikke har fått med deg på hva som skjer i verden rundt. Du må nesten bruke litt tid til på det. Folk som blir krenket av feil pronom er i følge deg vel ikke hysteriske - normale folk med normal atferd altså. Endret 9. august 2023 av Btw 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #50 Del Skrevet 23. februar 2023 Just now, Bålkaffe said: Det er jo fordi mange av eksemplene i denne tråden er fiktive eller ikke godt nok dokumenterte. Det å være kritisk til anekdoter og fiktive eksempler som ikke har skjedd er en veldig bra ting. Hva har din teori om at meninger som ikke er politiske korrekte skal dysses ned noe med en tredje kjønnskategori juridisk å gjøre? At meninger som ikke er politisk korrekte dysses ned går langt utover denne problematikken her, og det er du nok veldig klar over du også. Det er slik i Norge anno 2023 at man fort blir stemplet som transfobisk, hatefull og lignende dersom man har meninger som ikke stemmer overens med det "korrekte" bildet i samfunnet forøvrig. Men du ønsker kanskje dokumentasjon på det óg? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. februar 2023 #51 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (15 minutter siden): Du bryr deg "ekstremt lite", men du ber om eksempler. Interessant. Uansett. For min del handler dette mer om hvor samfunnet er på vei. Ved innføringen av et tredje juridisk kjønn vil det virkelig være klart at samfunnet tilpasser seg individer, og ikke omvendt. Er man en del av et samfunn bør man tilpasse seg de lover og regler som samfunnet har, ikke forvente at samfunnet skal tilpasse seg en fordi man føler seg krenket eller ikke forstått. Det handler om det større bildet. Når barn lærer på skolen at det finnes fler kjønn enn to, så er det en liten minoritet som har fått gjennom sin sak til et punktet at det er noe alle barn lærer, uten at den øvrige befolkning har fått fram sitt synspunkt - bare fordi det er woke, og politisk korrekt. Hva blir det neste? Se for deg en nyfødt baby; den har enten penis eller vagina. Skal man ikke lenger kunne si at babyen er en gutt eller en jente? Eller hva med foreldrene - man har snart ikke lov til å si mamma og pappa lenger, men omsorgspersoner. Igjen, for å være politisk korrekt. Så man ikke tramper noen på føttene. Man kan gjerne si at det dreier seg om en svært liten del av befolkningen, og det gjør det jo, men den lille delen av befolkningen roper fader så høyt. Det er jo de som vil at ordet "mor" skal erstattes med "fødeforelder" i fødselsattesten. Det er så dumt at det er ikke til å tro 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #52 Del Skrevet 23. februar 2023 Just now, Tvillingsjel said: Det er jo de som vil at ordet "mor" skal erstattes med "fødeforelder" i fødselsattesten. Det er så dumt at det er ikke til å tro Galskap, rett og slett. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. februar 2023 #53 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (På 23.2.2023 den 12.55): At meninger som ikke er politisk korrekte dysses ned går langt utover denne problematikken her, og det er du nok veldig klar over du også. Det er slik i Norge anno 2023 at man fort blir stemplet som transfobisk, hatefull og lignende dersom man har meninger som ikke stemmer overens med det "korrekte" bildet i samfunnet forøvrig. Men du ønsker kanskje dokumentasjon på det óg? Jeg spurte hvilken relevanse din teori om neddyssing av ikke-politisk korrekte meninger hadde med en tredje kjønnskategori juridisk å gjøre? Tvillingsjel skrev (På 23.2.2023 den 12.56): Det er jo de som vil at ordet "mor" skal erstattes med "fødeforelder" i fødselsattesten. Det er så dumt at det er ikke til å tro Hvem er det som vil det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 23. februar 2023 #54 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Anonymus Notarius skrev (18 minutter siden): Jeg er veldig enig med deg i dette, og dette har jeg selv tatt opp i lignende diskusjoner tidligere, men ingen av dem som er uenige med meg greier å gi et svar på dette. Kjønn er biologi. Vi har enten penis eller vagina*, og det er det som bestemmer hvorvidt vi er menn eller kvinner. Kjønn er ikke en følelse, og jeg er helt i mot dette med å gå tilbake til den gammeldagse forestillingen om at det finnes iboende kvinnelige eller mannlige egenskaper. * Ja, en veldig liten andel mennesker fødes uten klare kjønnskarakeristika. Men for det første samsvarer disse sjelden med transpersoner (de fleste transpersoner er født klare hun- eller hankjønn), og for det andre er det ikke relevant at noen få kan avvike fra normalen (vi sier jo at mennesker har to armer selv om noen blir født med én eller ingen). Det er mitt poeng også. Hvis juridisk kjønn kun har relevans ved identifisering er mann/kvinne kun en nøytral beskrivelse av fysiske kjennetegn, på lik linje med øyenfarge og hårfarge. Jeg har blå/brune/grønne øyne, jeg er blåøyd/brunøyd/grønnøyd. Jeg har brunt hår/blondt hår/svart hår,jeg er brunhåret/blond/svarthåret. Jeg har penis/vagina (og andre kjønnskarakteristika), jeg er mann/kvinne. Endret 23. februar 2023 av Lillemor_Meg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 23. februar 2023 #55 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) On 2/23/2023 at 12:46 PM, Bålkaffe said: Ja, for det virker som om det er en del som er imot dette og da vil man jo gjerne få faktiske, reelle eksempler på hvordan en tredje kjønnskategori juridisk kan påvirke andre i samfunnet. Dette er jo eksakt noe av det samme homofile ble fortalt, når de ville at de skulle kunne være sammen med partneren sin uten å bli utsatt for, på den tiden, lovlig diskriminering av staten. De skulle kanskje bare ha holdt kjeften og innfunnet seg med at "sånn er det"? Barn på skolen lærer at det finnes mangfold i samfunnet og at alle, uansett hva slags kjønnsuttrykk de har, har rett på å eksistere, være seg selv og være trygg. Igjen, har dette faktisk skjedd, at et nyfødt barn ikke har fått tildelt et kjønn ved fødsel? Vi har jo faktiske reelle situasjoner hvor babyer har fått tildelt et kjønn pga ytre karakteristikker og senere i livet har legene funnet ut at det indre ikke samstemmer med det ytre. Ingen kommer heller til å forby å si mamma eller pappa heller, denne diskusjonen hadde vi for ett år siden eller to og det ble ganske tydelig sagt ifra da at dette ikke vil skje. "Man kan gjerne si at det dreier seg om en svært liten del av befolkningen, og det gjør det jo, men den lille delen av befolkningen roper fader så høyt". Det samme ble sagt om homofile og lesbiske også, just sayin'. Nå må du ikke dra ikke de homofile i dette. Tror ikke de setter pris på det. De homofile krever da ingen komplett tilrettlegging av samfunnet - de vil kun leve i fred. Det eneste tilrettelegging var å få lov til å gifte seg - noe som ikke tråkker på andres rettigheter. Skal vi ombygge hele samfunnet basert på noe få intersexbabyer der er muligens gjort en medisinskfeil på? Må jeg påpeke at de fleste er ikke født som intersex babyer - så dette eksemplet har ingenting med oss å gjøre. Men for all del, hvis det et viktig for deg så må du gjerne kjempe for rettighetene for disse babyene - det er noe jeg kan støtte. Men setter ikke pris på at du skal kjempe for rettigheter til oss andre som er enten født mann eller kvinne. Du kan lære til DINE egne barn om at det finnes flere kjønn. I likhet med kristendomfaget, så ønsker vi andre å bli fritatt fra dette. Beklager, begrepet "tildelt" kjønn ved fødsel er det mest tåpeligste et menneske kan finne på å si i anno 2022/23. Men det skjer likevel konstant 😅. Noen påstår til og med at kjønnet blir tildelt av legen på sykehuset. Jeg har til og med hørt folk med Phd. innen kreftforskningen som spytter ut dette konseptet "assigned at birth" og andre som har to master i vitenskapelig fag. Ikke rart at den første nevnte er sykmeldt fra arbeidspress fra jobb og den siste nevnte jobber i de 3 siste årene på en bar. Det korrekte: barnet fikk seg et kjønn allerede ved unnfangelsen. Altså, barnet hadde sitt eget kjønn før legene kunne observere det. Kjønn er ikke noe man blir tildelt som en kupong. Enhver skole som driver med denne vranglæringen bør miste lisensen sin. Man sender ikke barnet sitt til skolen for at vedkommende skal komme ut mindre intelligent enn da han/hun kom. Utdanningsystemet vårt fra barnehage til forskningsnivå er blitt nedgradert til et sirkus. Dette er det vi pådrar oss gjeld til ørene for. Endret 24. februar 2023 av Btw 10 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 23. februar 2023 #56 Del Skrevet 23. februar 2023 Peanut skrev (På 22.2.2023 den 23.46): Mon tro om jeg nå skal identifisere meg som usynlig <_< Jeg ble født synlig, men nå ser jeg på meg som transparent. Mine foretrukne pronomen er hvem/hvor. Haha! Tipper at i fremtiden så blir disse pronomene like irrelevante som "når" og "da" som ingen kan forskjell på lenger uansett. Det er to kjønn. Så har vi dette med kjønnsidentiteter nå for tiden. Kanskje jeg en eller annen dag slutter å bli trigget når jeg hører "ikke-binær".. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 23. februar 2023 #57 Del Skrevet 23. februar 2023 Dette er eksempel fra US. Hvor en professor fra det annerkjente universitet Berkeley anklager en senator å være transfobisk fordi kan spør om det er kvinner som kan få barn. Juss tilhører kanskje ikke det humanetiske falkultet dog. https://youtu.be/G0PmSWfN_WE Jeg kjenner folk fra medisin, literaturviter, jurister, til forskere (jobber på forskningsinstitutt) og alle de som jeg har pratet med mener at å bli født i feil kropp er et reelt konsept. Tror det var kun en fisker som jeg har pratet med som har kun ( men verdifull) vgs. utdanning som turte å mene noe annet. Skjønner at dette er ikke et tema man tar opp med folk som man ikke kjenner. Men alle disse folkene har jeg kontakt (dessverre) med jevnlig og kjenner godt til deres bakgrunn. Å være woke er det nye status jaget i disse dager, det er slik man får seg venner. 🤷♀️ Du kan ta en stikkprøve selv i omgangskretsen din om du tørr 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. februar 2023 #58 Del Skrevet 23. februar 2023 Btw skrev (11 minutter siden): Nå må du ikke dra ikke de homofile i dette. Tror de ikke setter pris på det. De homofile krever da ingen komplett tilrettlegging av samfunnet de vil kun leve i fred. Det eneste tilrettelegging var å få lov til å gifte seg - noe som ikke tråkker andres rettigheter. Skal vi ombygge hele samfunnet basert på noe få intersexbabyer som det er muligens gjort en medisinskfeil på? Må jeg påpeke at de fleste er ikke født spm intersex babyer - så dette eksemplet har ingenting med oss å gjøre. Men for all del, hvis det et viktig for deg så må du kjempe for rettighetene for disse babyene - det er noe jeg kan støtte. Men setter ikke pris på at du skal kjempe for rettigheter til oss andre som er enten født mann eller kvinner. Du kan lære til DINE egne barn om at det finnes flere kjønn. I likhet med kristendomfaget, så ønsker vi andre å bli fritatt fra dette. Beklager, begrepet "tildelt" kjønn ved fødsel det mest tåpeligste et menneske kan finne på å si i anno 2022/23. Noen påstår at til og med at den blir tildelt av legen på sykehuset. Jeg har til med hørt folk med Phd. innen kreftforskningen som spytter ut dette konseptet og andre som har to master i vitenskapelig fag. Det korrekte: barnet fikk seg et kjønn ved allerede ved unnfangelsen. Enhver skole som drive med denne vranglæringen bør miste lisensen sin. Man sender ikke barnet sitt til skolen for at vedkommende skal komme ut mindre intelligent enn da han/hun kom. Utdanningsystemet vårt fra barnehage til forskningsnivå er blitt nedgradert til et sirkus. Dette er det vi pådra oss gjeld for. De ba vel om å bli behandlet på samme måte som alle andre, kunne gå i garderober, på toalett og ellers eksistere i samfunnet uten å bli jagd fra steder, utsatt for vold etc, og det tilrettela samfunnet for, blant annet ved å gjøre vold og overgrep mot homofile ulovlig, både fra privatpersoner og fra statlige øyemed. Et tredje juridisk kjønn har ingenting med oss andre å gjøre heller, men det vil gjøre en minoritets hverdag bedre. Hva slags begrep vil du bruke da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #59 Del Skrevet 23. februar 2023 1 minutt siden, Btw said: Dette er eksempel fra US. Hvor en professor fra det annerkjente universitet Berkely anklager en senat å være transfobisk fordi kan spør om det er kvinner som kan få barn. Jurisk tilhører ikke kanskje det humanetiske falkultet. https://youtu.be/G0PmSWfN_WE Jeg kjenner folk fra medisin, literaturviter, jurister, til forskere (jobber på forskningsinstitutt) og de som jeg har pratet med mener at å bli født i feil kropp er en reell konsept. Tror det var kun en fisker som jeg har pratet med som har kun ( men verdifult) vgs. utdanning som tørre å mene noe annet. Skjønner at dette er ikke et tema man tar opp med folk som man ikke kjenner. Men alle disse folkene har jeg kontakt (dessverre) med jevnlig og kjenner godt til deres bakgrunn. Å være woke det nye status jaget i disse dager, det er slik man får seg venner. 🤷♀️ Du kan ta en stikkprøve selv i omgangskretsen din om du tørr Takk for link. Hvordan kan et slikt spørsmål være transfobisk og oppmuntre til vold? Makan. Han har min respekt for at han ikke lot seg provosere av måten hun vred på ting for å få det til å passe inn i sin agenda. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. februar 2023 #60 Del Skrevet 23. februar 2023 Tvillingsjel skrev (10 timer siden): Ja, jeg har mange forslag jeg - Gjør adresseopplysninger, folkeregistrert navn og annet taushetsbelagte hos Skatteetaten , med mindre det foreligger eksplisitt samtykke fra "offeret" om at ingen, eller enkeltpersoner IKKE, skal informeres. - Det bør komme på plass et varslingssystem. - De må komme opp med en annen løsning for de som ikke kan ha åpen adresse og heller ikke stå som UFB, og også faller utenfor politiets tilbud. - Det bør bli lettere å endre personnummer uten å måtte endre kjønn. Men hvis dette kriteriet ikke frafaller, så bør det innføres en tredje kategori for de som må bytte for egen beskyttelse, men ikke vil stå som mann i passet når de egentlig er kvinner. - Kunnskaper om problemstillingen bør økes. At Skatteetaten, som jobber med registrering av adresser, ikke har hørt om dette og virker dumme som brød, taler ikke til deres fordel. De jobber med å registrere adresser, men har aldri tenkt over at personer kan trenge beskyttelse. Da bare antar de at man får politibeskyttelse, det helt uten å ha satt seg inn i vilkårene for å få det. På spørsmål om hvilket departementet Skatteetaten var underlagt, visste ikke vedkommende det heller. Regel nr 1: Alle folkeregistrerte opplysninger bør holdes taushetsbelagte. Ligger de ikke på 1881 eller gule sider betyr det at folk ikke ønsker at dette skal offentliggjøres. Regel nr 2: De som jobber med registrering av adresser må skaffe seg litt kunnskap om hva de holder på med. At de ikke har tenkt gjennom problemstillingen og ikke satt seg inn i vilkår og kriterier vedrørende kode 6 eller 7, er mildt sagt forstyrrende. Regel nr 3: Husbanken og NAV må også samarbeide med Skatteetaten om beskyttelsestiltak i tilfeller hvor offeret ikke får noe vedtak fra politiet. Slik det er nå får man ikke bostøtte uten å bo på folkeregistrert adresse, og dette er som sagt ikke taushetsbelagt informasjon. Det er en enkel telefonsamtale unna før overgriperen eller voldsutøveren din står utenfor. Og dette finnes det ingen system for å fange opp. Verken husbanken, bostøttekontoret eller Skatteetaten har hørt om problemstillingen. Så her må noe gjøres. Jeg er ikke trans eller noe slik. Født kvinne og alltid vært kvinne. Å endre juridisk kjønn til mann blir helt unaturlig bare for å få nytt personnummer. Et nøytralt kjønn ville vært nærmere kvinne enn et mannlig kjønn. Men aller helst ser jeg at Finansdepartementet , som står over Skatteetaten, samt kommunal- og distriktsdepartementet (KDD), som står over husbanken, kan samarbeide om en løsning. Mulig innføring av en tredje kjønnskategori kan være et av alternativene. Ok. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i problematikken til å ha noen formening om hva som er den beste løsningen her, men jeg mener likevel at om man nå først har akseptert bytte av personnummer i forbindelse med endring av juridisk kjønn, så burde man også kunne akseptere bytte av personnummer av andre årsaker, f.eks sikkerhetshensyn, hvis det skulle hjelpe. Og folk som benytter seg av sistnevnte mulighet skulle da ikke behøve å bytte juridisk kjønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå