Gå til innhold

Paradise 2023


Granneman82

Anbefalte innlegg

Da er det i gang, de tre første episodene ligger ute på Viaplay. Tanker? Meninger? Bedre eller verre enn forrige sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare sett den første episoden, og tenker kanskje bedre enn sist. Men sist ble jeg så sinnsykt skuffet over hele greia fordi det var ikke slik jeg forventet. Nå er jeg kanskje litt mer forberedt på at det er helt annerledes enn vanlige Paradise Hotel. Husker nesten ikke hvem som var med i forrige sesong engang. Selv om det var mye forskjellige typer mennesker så var det vel ingen som ble spesielt kjent etterpå av å være med i programmet.

Fra å eeeeeeelske Paradise Hotel er dette noe jeg kommer til å se på hvis jeg ikke har noe annet å se på en kveld.. 

Endret av Hakkespetten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkespetten skrev (6 timer siden):

Jeg har bare sett den første episoden, og tenker kanskje bedre enn sist. Men sist ble jeg så sinnsykt skuffet over hele greia fordi det var ikke slik jeg forventet. Nå er jeg kanskje litt mer forberedt på at det er helt annerledes enn vanlige Paradise Hotel. Husker nesten ikke hvem som var med i forrige sesong engang. Selv om det var mye forskjellige typer mennesker så var det vel ingen som ble spesielt kjent etterpå av å være med i programmet.

Fra å eeeeeeelske Paradise Hotel er dette noe jeg kommer til å se på hvis jeg ikke har noe annet å se på en kveld.. 

Hva er det konkret som er annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke så mye spennende drama enda, men jeg følger med fordi jeg vet hvem en av deltakerne er (William).
Jeg liker at de har tonet ned drikkelekene og sexfikseringen og fokuserer mer på samspillet mellom deltakerne.
Freedah prøver litt for hardt å ta ledelsen, og driter seg litt ut når hun prøver å nesten true deltakere til å gjøre som hun vil, og nærmest kjefter på en av jentene fordi hun "ikke har ryggen min 100%". Hallo, det er et spill, så man skal aldri ha noens rygg 100% der inne, og heller ikke forvente det fra andre. Hun burde roe litt ned før noen føler seg truet og hiver henne ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt for jævlig kjedelig. Woke Hotel. Folk må veldig gjerne få tro de er så spesielle og interessante fordi de har skiftet kjønn, men dørgende kjedelige på tv, jeg sovnet jeg. Savner korttenkte bimboer og bola tullinger med oppblåst ego, med intriger og det gamle konseptet, og Triana som programleder. Tix er helt forferdelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 27.2.2023 den 10.15):

Helt for jævlig kjedelig. Woke Hotel. Folk må veldig gjerne få tro de er så spesielle og interessante fordi de har skiftet kjønn, men dørgende kjedelige på tv, jeg sovnet jeg. Savner korttenkte bimboer og bola tullinger med oppblåst ego, med intriger og det gamle konseptet, og Triana som programleder. Tix er helt forferdelig.

100% enig!!

 

shab skrev (På 23.2.2023 den 20.21):

Hva er det konkret som er annerledes?

Alt skal være så woke. Ja, det er bra med mangfold, men her blir det for påtatt synes jeg. Selv om de velger forskjellige typer mennesker (før var lissom deltagerne stort sett av samme ulla) så er det ingen som fenger meg og som jeg synes er interessante. Gi meg Erik Sæther og Even Kvam f.eks.  Jeg likte det gamle konseptet der de hooket med hverandre, det var hjernedødt drama og intriger! Nå kan de være par uansett kjønn, de trenger ikke være single, og jeg husker jeg syntes forrige sesong var litt rotete med parsermoniene når alle kan stå med alle osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endret fordi det er visst ikke greit å mene ting i dag. 🤪

Endret av mingus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var rart at Andreas brøt inn allerede nå. Dette var virkelig ikke noe stygt. Hun har selv satt seg i situasjonen. Hun hadde mange på sitt lag, men man brenner mange broer når man ikke selv vil sende ut sin nr. 1 til fordel for sin nr. 2, men forventer at andre skal skal sende ut sin nr.1 for sin nr. 8(?). Yusuf hadde kun Freedah, så da er det feigt av henne å skylde på andre for at han røk. Håper ikke utfallet blir endret av at Andreas blandet seg i selve spillet. 

Endret av Nina84
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradise hotel før, var "my guilty pleasure". 😄  Det ble mye mer interessant slik konstellasjonene var før. I forhold til parseremoni også , hvor det var annenhver gang guttene og jentene skulle sitte. Nå må de bestemme seg for hvem som skal sitte. Dølt. Blir ikke like engasjert merker jeg, slik det er nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillakamilla skrev (19 minutter siden):

Paradise hotel før, var "my guilty pleasure". 😄  Det ble mye mer interessant slik konstellasjonene var før. I forhold til parseremoni også , hvor det var annenhver gang guttene og jentene skulle sitte. Nå må de bestemme seg for hvem som skal sitte. Dølt. Blir ikke like engasjert merker jeg, slik det er nå. 

Uenig. Var rene badeferie slik det var før. Så lenge du ikke byttet partner var du sikker neste uke. Folk hadde fredninger, men gikk likevel til samme partner fordi de visste at gruppa var fast. Var siste eller nest siste sesong der man gikk 4(!) uker uten at noen par endret seg. Da mener jeg ikke bare at de samme folka var der. De byttet ikke engang partner internt. Da er det bedre slik det er nå at parene må splittes av at begge/ingen av dem har sitteplass. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Andreas har vokst som programleder. Bedre og stødigere i denne sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det som skjer med paradise. Herlighet hvor det har tapt seg 😬 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett flere episoder kjenner jeg at jeg synes de har valgt litt for like personligheter denne gangen. Jeg savner ikke den tidligere drikkeogpule-stemninga, men jeg savner de sterke personlighetene og de intrigene som oppstår når man blander ulike personligheter. Jeg vil ha drama, småkrangling, intriger og allianser. Jeg vil ikke at alle skal være bestevenner som ikke tør å spille mot hverandre.
Jeg skjønner at Freedah ble lei seg og er enig i at det er litt unødvendig å inngå en allianse som består av alle deltakerne minus 2, og spesielt når man stiller seg utenfor døra til de to som ikke er med i alliansen for å diskutere høtlytt. Det var jo så hjernedødt at jeg får rent vondt. Men at det var så ille at Andreas trengte å samle alle i plenum med alvorlig mine, synes jeg ikke. Det var ikke verken mobbing eller direkte utestengelse såvidt jeg kunne se. Jeg oppfattet ikke at de behandlet Freedah dårlig utenom selve taktikksnakket.
Jeg føler på en måte det var riktig at Freedah gikk ut, men samtidig var hun egentlig den sterkeste personligheten der inne. Jeg satser på at hun kommer inn igjen, og da blir det nok masse snurte følelser og full baluba.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pjatte skrev (11 minutter siden):

Etter å ha sett flere episoder kjenner jeg at jeg synes de har valgt litt for like personligheter denne gangen. Jeg savner ikke den tidligere drikkeogpule-stemninga, men jeg savner de sterke personlighetene og de intrigene som oppstår når man blander ulike personligheter. Jeg vil ha drama, småkrangling, intriger og allianser. Jeg vil ikke at alle skal være bestevenner som ikke tør å spille mot hverandre.
Jeg skjønner at Freedah ble lei seg og er enig i at det er litt unødvendig å inngå en allianse som består av alle deltakerne minus 2, og spesielt når man stiller seg utenfor døra til de to som ikke er med i alliansen for å diskutere høtlytt. Det var jo så hjernedødt at jeg får rent vondt. Men at det var så ille at Andreas trengte å samle alle i plenum med alvorlig mine, synes jeg ikke. Det var ikke verken mobbing eller direkte utestengelse såvidt jeg kunne se. Jeg oppfattet ikke at de behandlet Freedah dårlig utenom selve taktikksnakket.
Jeg føler på en måte det var riktig at Freedah gikk ut, men samtidig var hun egentlig den sterkeste personligheten der inne. Jeg satser på at hun kommer inn igjen, og da blir det nok masse snurte følelser og full baluba.

Ja altså. Jeg er litt redd for at ingen blir å tørre og spille spillet nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjatte skrev (11 timer siden):

Etter å ha sett flere episoder kjenner jeg at jeg synes de har valgt litt for like personligheter denne gangen. Jeg savner ikke den tidligere drikkeogpule-stemninga, men jeg savner de sterke personlighetene og de intrigene som oppstår når man blander ulike personligheter. Jeg vil ha drama, småkrangling, intriger og allianser. Jeg vil ikke at alle skal være bestevenner som ikke tør å spille mot hverandre.
Jeg skjønner at Freedah ble lei seg og er enig i at det er litt unødvendig å inngå en allianse som består av alle deltakerne minus 2, og spesielt når man stiller seg utenfor døra til de to som ikke er med i alliansen for å diskutere høtlytt. Det var jo så hjernedødt at jeg får rent vondt. Men at det var så ille at Andreas trengte å samle alle i plenum med alvorlig mine, synes jeg ikke. Det var ikke verken mobbing eller direkte utestengelse såvidt jeg kunne se. Jeg oppfattet ikke at de behandlet Freedah dårlig utenom selve taktikksnakket.
Jeg føler på en måte det var riktig at Freedah gikk ut, men samtidig var hun egentlig den sterkeste personligheten der inne. Jeg satser på at hun kommer inn igjen, og da blir det nok masse snurte følelser og full baluba.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var facinerende å se hvordan Freedah gikk fra å være (i egne øyne) dronninga på haugen, til å bli et offer. Men hun spilte seg selv ut med væremåten sin, helt klart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Sykt digg at Hanna og William er borte!

Men jeg blir SPRØ av engelsken til Freedah! 

Og jeg kan ikke fordra Øyvind og Andreas!

Ellers er det egentlig ikke så veldig engasjerende, men jeg må se likevel 🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er for lite action i år. Personene er egentlig ganske kjedelige, men må se for det. 

Og at Andreas kommer inn i år igjen, for å oppdra deltagerne rundt utenforskap, altså.....De vet hva de har meldt seg på?

Blir også helt sprø av Freedah og sin engelsk. Minner meg om en fra en gammel sesong av Bloggerne. Hun, tror det var Kristine Ullebø?, og kjæresten gikk rundt og sa annenhver setning på engelsk. 

Ellers er det underholdende å se hvor gira Amanda(husker ikke om hun het det? hun som er sammen med Eva og kom inn som par) hver gang det blir en ny twist. 

Jeg heier allikevel på Natalia og den alliansen( hvem nå enn det egentlig er). Og det var ekstremt deilig med exit Hanna. Ønsker meg exit Freedah igjen denne uken 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite action i år ja. Men deilig at de endelig klarte å dele seg i allianser da..! Blir jo veldig dølt om alle bare "spiller sammen", da får man ikke noe lag å heie på heller.

Ellers syns jeg Paradise skal ha kred for å fortsatt klare å være kreative når det gjelder tema hver uke. Jeg likte spesielt godt tidsloop-uka 😅

Vet ikke hvem jeg heier på enda, men jeg liker Amalie og Lovise da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (På 27.3.2023 den 8.24):

 

Men jeg blir SPRØ av engelsken til Freedah! 

 

Veldig enig!

Jeg har fått litt sansen for Freedah etter at hun kom inn igjen, men å bytte ut annenhver setning med engelsk høres bare påtatt og dumt ut. Det er jo ikke akkurat sånn at hun snakker dårlig norsk, og det høres ikke akkurat ut som at hun synes det er så mye lettere å finne ordene på engelsk heller. Tvert imot høres det ut som at hun leter etter ordene og må slå over til norsk fordi hun sliter med å snakke engelsk. Da kan hun like godt la være.

Jeg sliter med å finne en favoritt i år. Det varierer litt hvem jeg heier på. Egentlig har jeg vel en tendens til å heie på dem som til enhver tid er litt underdog. Hvis noen blir for cocky og skal styre hele hotellet, så heier jeg på den/de som er imot dem. :ler2:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...