Gå til innhold

Slitsom svigermor…

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da må du sitte barnevakt for svigermor? 

Anonymkode: 11cd4...bd4

Ble jo sånn da 

Anonymkode: da8f6...cdf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men han sier hun er ensom ( fordi faren til min samboer er også med på turen) og at hun sliter med å være alene. Og at jeg er ondskapsfull da som ikke lar henne flytte inn her ei uke 

Hvordan hadde han reagert om du ga nøkkel til noen du kjenner mens du var borte og de låste seg inn? Uten hans tillatelse. Dette bør du være i stand til å svare på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble jo sånn da 

Uff! Har skikkelig vondt av deg! Bor svigermor langt unna? 

Anonymkode: 11cd4...bd4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har et barn på snart to år og denne uken har jeg fri. Min samboer reiste til utlandet og jeg gledet meg til litt egentid. Barnet vil noen timer i bhg på dagtid, og på kvelden legger han seg i 19.30 tiden og jeg får litt tid der også. Men min samboer sier han er så bekymret for at jeg er alene med barnet at han ønsker at svigermor flytter inn hele uken. Det opplever jeg som bare stressende og belastende. Klarer meg helt fint alene og opplever barnet som mer harmonisk og rolig enn når hun er her og girer han opp. I går kom hun bare inn i leiligheten fordi samboer hadde gitt henne nøkkel. Jeg ble vettskremt. Så sa hun at hun burde sove på sofaen, noe hun gjorde og okkuperte hele stua. I dag sa jeg til samboer at jeg har ikke behov for barnevakt av henne her. Da ble han sint og sa han var på andre siden av jorden, hva om noe skjer på natten. Ok tenker jeg, i verste fall må jeg ringe ambulanse, uten at jeg skjønner hva han mener. Føler dette handler om en slags kontroll og han berøver meg den lille lille egentiden jeg så frem til denne uken. Å ha svigermor over nakken hele uka orker jeg ikke. Hvordan sksl jeg få sagt dette uten at det støter noen? Tips? Barnet er jo snart to år, sover natten gjennom og jeg forstår ikke problemet 

Her må det ligge noe mer bak enn vanlig bekymring. Hva med aleneforeldre? Folk med partner offshore? 
Enten har han en grunn for å ikke stole på at du klarer å ta vare på barnet alene, ellers så handler det om kontroll. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men han sier hun er ensom ( fordi faren til min samboer er også med på turen) og at hun sliter med å være alene. Og at jeg er ondskapsfull da som ikke lar henne flytte inn her ei uke 

Snakket dere om dette før han dro? Ga du tydelig beskjed om at dette var uaktuelt? Dette hadde vært totalt uakseptabelt i mitt hus. Jeg hadde gjort det slutt med denne mannen. Han tråkker på deg og viser null respekt. Er i tillegg manipulerende ved å kalle deg ondskapsfull. Har dere andre problemer i forholdet?

Anonymkode: e62d3...9c2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke svigermor som er slitsom, det er samboer

Anonymkode: 79d32...3b1

Jepp   !     Og kanskje den egentlige grunnen er at han vil ha henne under oppsyn når han er borte, sjalu og kontrollerende.

Anonymkode: 54b38...970

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det noe mer. Dette er ikke normalt i norsk kultur, har dere en annen kulturell bakgrunn? Der er slikt mer vanlig. Alternativt har han en grunn til å være bekymret for et eller annet, har du hatt noen fødsedepresjon eller andre problem? 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har et barn på snart to år og denne uken har jeg fri. Min samboer reiste til utlandet og jeg gledet meg til litt egentid. Barnet vil noen timer i bhg på dagtid, og på kvelden legger han seg i 19.30 tiden og jeg får litt tid der også. Men min samboer sier han er så bekymret for at jeg er alene med barnet at han ønsker at svigermor flytter inn hele uken. Det opplever jeg som bare stressende og belastende. Klarer meg helt fint alene og opplever barnet som mer harmonisk og rolig enn når hun er her og girer han opp. I går kom hun bare inn i leiligheten fordi samboer hadde gitt henne nøkkel. Jeg ble vettskremt. Så sa hun at hun burde sove på sofaen, noe hun gjorde og okkuperte hele stua. I dag sa jeg til samboer at jeg har ikke behov for barnevakt av henne her. Da ble han sint og sa han var på andre siden av jorden, hva om noe skjer på natten. Ok tenker jeg, i verste fall må jeg ringe ambulanse, uten at jeg skjønner hva han mener. Føler dette handler om en slags kontroll og han berøver meg den lille lille egentiden jeg så frem til denne uken. Å ha svigermor over nakken hele uka orker jeg ikke. Hvordan sksl jeg få sagt dette uten at det støter noen? Tips? Barnet er jo snart to år, sover natten gjennom og jeg forstår ikke problemet 

Herregud😳 Jeg hadde faktisk tilta. Er alene med 2 åringen hjemme stort sett hele uka pga far pendler… Hadde aldri orka å ha svigermor hengende over oss midt i uka. Si fra til mannen din at det er uaktuelt , det er du som er hjemme med barnet og du kjører din måte når du er alene. Det må han bare respektere.

Si fra til svigermor at du ønsker å øve deg på å være alene med barnet, og at du inviterer henne når det passer. Det er også en tilvenning nok for barnet med at far er borte, og i ukedagene er barnet i barnehage og får masse inntrykk der som skal bearbeides når hen kommer hjem. Syns også det er kjempe dårlig gjort av han å bare gi henne nøkkel uten å avtale med deg. 

Anonymkode: baeb2...2b4

• Liker 5
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 time siden):

Ærlig talt….svigermor har egen nøkkel og låser seg inn?

Ville sagt TYDELIG fra til samboer og svigermor: dersom jeg ønsker, føler for det og har behov for litt avlastning m/ungen gir jeg beskjed. Snakk om å ‘’tråkke innenfor privat sfære’’!

At svigermor har nøkkel, ser jeg ikke som noe problem. Det har begge våre foreldrepar og ene søsteren til mannen.... Det er hvordan nøkkelen blir brukt som er saken.

Anonymkode: 09f80...c2d

• Hjerte 1
Skrevet
Mousj skrev (2 timer siden):

Her er det noe mer. Dette er ikke normalt i norsk kultur, har dere en annen kulturell bakgrunn? Der er slikt mer vanlig. Alternativt har han en grunn til å være bekymret for et eller annet, har du hatt noen fødsedepresjon eller andre problem? 

Jeg er norsk, samboer og svigermor er iranske. Men samboer har bodd mesteparten av livet i Norge. Kanskje dette er en kulturforskjell. Virker veldig rart alt sammen. Trenger ikke henne jeg, ingen hjelp og jeg har ikke lyst på selskap av henne hele uka. Hvem vil bo med svigermor en uke? Men samboer tolererer det ikke, truer med brudd nå og kaller meg psykopatisk. Så hun må visst bo der, uten at jeg ønsker det. Hva de får ut av det, tja, uforståelig. Leiligheten hennes er 5-10 min unna oss. Hvorfor må hun sove her

• Liker 4
Skrevet

Fy fader, hadde klikket på samboer. Du er jo ikke et barn som trenger barnevakt. Og om svigermor er ensom fordi mannen er på tur, får hun bare ta seg sammen. Hun er også voksen. 

Hadde kvittet meg med samboeren.

Anonymkode: 52362...3ec

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er norsk, samboer og svigermor er iranske. Men samboer har bodd mesteparten av livet i Norge. Kanskje dette er en kulturforskjell. Virker veldig rart alt sammen. Trenger ikke henne jeg, ingen hjelp og jeg har ikke lyst på selskap av henne hele uka. Hvem vil bo med svigermor en uke? Men samboer tolererer det ikke, truer med brudd nå og kaller meg psykopatisk. Så hun må visst bo der, uten at jeg ønsker det. Hva de får ut av det, tja, uforståelig. Leiligheten hennes er 5-10 min unna oss. Hvorfor må hun sove her

Kulturforskjeller og behov for kontroll. Hadde truet med brudd tilbake, og videre gjort alvor av det.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kulturforskjeller og behov for kontroll. Hadde truet med brudd tilbake, og videre gjort alvor av det.

Fare for kidnapping av barnet til Iran da :p 

Anonymkode: 65739...08e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Da kan du se bort fra svaret mitt på første siden. Jeg tok utgangspunkt i at du hadde en normalt oppegående samboer som respekterte deg.

Du må jo velge det selv. Være underkuet og lyde mannen, eller forklare for han at den oppførselen hans ikke er innafor i et javnbyrdig forhold i Norge. Du tar jo også et valg om hvorvidt du skal fortsette å bo med han. Friheten som våre formødre har sloss for bør man ikke kaste vrak på bare fordi mannen sier det. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ehh…Du har en svært kontrollerende samboer, og du virker fullstendig underkuet av han. Hvorfor godtar du bare dette? Er ikke du et voksent menneske som klarer å stå opp for deg selv? Alvorlig talt, kjenner jeg blir helt svett. Det er ditt hjem, be svigermor dra - hva.er.problemet??? 

Ta en alvorsprat med samboeren din når han kommer hjem igjen, si at oppførsel og kontroll som dette er fullstendig uakseptabelt og hvis han prøver seg på noe slikt her igjen, så får en av dere flytte.

Anonymkode: e7c72...0f0

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er samboer med en Iraner og har fått barn med han, og du lurer på hvorfor han oppfører seg sånn her? "Alle" vet at menn fra Midtøsten er ekstremt kontrollerende i parforhold. Du må stå opp for deg selv, han driver med psykisk vold og prøver å kontrollere å underkue deg. Du får true med brudd selv, og gjøre alvor ut av det. Du bestemmer selv hvordan du vil leve. 

Anonymkode: e7c72...0f0

• Liker 9
Skrevet

Samboeren din høres ikke god ut. Hadde kastet ut svigermor faktisk om jeg var deg, ikke greit.

Anonymkode: 5acfc...f10

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde brukt den uka på å få kontroll på barnets pass, samt pakke for meg selv og barnet. Dette er skremmende lesing.

Anonymkode: ec808...73f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv om hun har nøkkel så er det rimelig ufint å låse seg inn hos deg fremfor å ringe på….  Og det høres ikke ut som om din samboer respekterer eller bryr seg om dine behov, ønsker eller meninger. Tror dere hadde hatt godt av rådgivning sammen, for du kommer tydeligvis ikke til å bli hørt ellers. 

Anonymkode: 53e0a...039

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...