AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har et barn på snart to år og denne uken har jeg fri. Min samboer reiste til utlandet og jeg gledet meg til litt egentid. Barnet vil noen timer i bhg på dagtid, og på kvelden legger han seg i 19.30 tiden og jeg får litt tid der også. Men min samboer sier han er så bekymret for at jeg er alene med barnet at han ønsker at svigermor flytter inn hele uken. Det opplever jeg som bare stressende og belastende. Klarer meg helt fint alene og opplever barnet som mer harmonisk og rolig enn når hun er her og girer han opp. I går kom hun bare inn i leiligheten fordi samboer hadde gitt henne nøkkel. Jeg ble vettskremt. Så sa hun at hun burde sove på sofaen, noe hun gjorde og okkuperte hele stua. I dag sa jeg til samboer at jeg har ikke behov for barnevakt av henne her. Da ble han sint og sa han var på andre siden av jorden, hva om noe skjer på natten. Ok tenker jeg, i verste fall må jeg ringe ambulanse, uten at jeg skjønner hva han mener. Føler dette handler om en slags kontroll og han berøver meg den lille lille egentiden jeg så frem til denne uken. Å ha svigermor over nakken hele uka orker jeg ikke. Hvordan sksl jeg få sagt dette uten at det støter noen? Tips? Barnet er jo snart to år, sover natten gjennom og jeg forstår ikke problemet Anonymkode: da8f6...cdf 1 6 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 22. februar 2023 Svigermor er ikke problemet her. Det er samboeren du skal kvitte deg med. Anonymkode: 1ad91...48d 55 1 16
Juniper Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Spør svigermor hvorfor hun kom. Si at du hadde gledet deg til en uke alene, i fred og ro, og at det er bedre hun er på besøk når sønnen er hjemme. Be om å få nøkkelen hennes og si at «vi sees senere». Går det ikke inn, så ta med barnet og overmatt hos ei venninne bare for å demonstrere. Hvis mannen klager, så spør hvordan han tror at aleneforeldre ordner seg Du må være bestemt og tydelig, hvis ikke overkjører de deg begge to. 38 10
iNord Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 hjelpes. dere er vel voksne begge to? trenger du ikke hjelp, ber du henne dra. Er jo fantastisk med hjelp av en god ressurs når det trengs. Hvis ikke er jeg enig i at det blir mer mas enn kos. 4
iNord Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Juniper skrev (1 minutt siden): Spør svigermor hvorfor hun kom. Si at du hadde gledet deg til en uke alene, i fred og ro, og at det er bedre hun er på besøk når sønnen er hjemme. Be om å få nøkkelen hennes og si at «vi sees senere». Går det ikke inn, så ta med barnet og overmatt hos ei venninne bare for å demonstrere. Hvis mannen klager, så spør hvordan han tror at aleneforeldre ordner seg Du må være bestemt og tydelig, hvis ikke overkjører de deg begge to. veldig bra svar! 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Det kan være en form for kontroll. Er svigermor der, så får du ikke gjort noe "galt". Du vet selv hva slags person samboeren din er. Kanskje han bare er bekymret og engstelig, hvem vet. Men du bestemmer over ditt hjem og du kan selvfølgelig fortelle svigermoren din at hun må dra. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: 22aef...83f 17 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Det er ikke svigermor som er slitsom, det er samboer Anonymkode: 79d32...3b1 17
Hengebuksvinet Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Hadde vært fristet til å gi tilbake med samme mynt. Neste gang du er ute av huset, får han din mor på slep. Jeg hadde vært vennlig men direkte. "Supert at du vil stille opp, men jeg trenger egentid for å hente meg inn i forhold til jobb. Kom heller innom neste helg, da er også sønnen din hjemme". Hører hun ikke på den, må du gå hardere ut: "Jeg liker deg, men nå ser jeg meg nødt til å være veldig direkte. Jeg har sagt at jeg og barnet trenger egentid, og du må dra hjem!" 11
Rødstrupa Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har et barn på snart to år og denne uken har jeg fri. Min samboer reiste til utlandet og jeg gledet meg til litt egentid. Barnet vil noen timer i bhg på dagtid, og på kvelden legger han seg i 19.30 tiden og jeg får litt tid der også. Men min samboer sier han er så bekymret for at jeg er alene med barnet at han ønsker at svigermor flytter inn hele uken. Det opplever jeg som bare stressende og belastende. Klarer meg helt fint alene og opplever barnet som mer harmonisk og rolig enn når hun er her og girer han opp. I går kom hun bare inn i leiligheten fordi samboer hadde gitt henne nøkkel. Jeg ble vettskremt. Så sa hun at hun burde sove på sofaen, noe hun gjorde og okkuperte hele stua. I dag sa jeg til samboer at jeg har ikke behov for barnevakt av henne her. Da ble han sint og sa han var på andre siden av jorden, hva om noe skjer på natten. Ok tenker jeg, i verste fall må jeg ringe ambulanse, uten at jeg skjønner hva han mener. Føler dette handler om en slags kontroll og han berøver meg den lille lille egentiden jeg så frem til denne uken. Å ha svigermor over nakken hele uka orker jeg ikke. Hvordan sksl jeg få sagt dette uten at det støter noen? Tips? Barnet er jo snart to år, sover natten gjennom og jeg forstår ikke problemet Anonymkode: da8f6...cdf Ærlig talt….svigermor har egen nøkkel og låser seg inn? Ville sagt TYDELIG fra til samboer og svigermor: dersom jeg ønsker, føler for det og har behov for litt avlastning m/ungen gir jeg beskjed. Snakk om å ‘’tråkke innenfor privat sfære’’! Endret 22. februar 2023 av Rødstrupa 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Pleier han alltid være så kontrollerende? For det er det dette handler om. Med svigermor der, har hun ( og han) full kontroll på hvor du er, hvem du er med of hvem du snakker med. Dette må du vurdere om du orker. Anonymkode: 80e8f...967 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pleier han alltid være så kontrollerende? For det er det dette handler om. Med svigermor der, har hun ( og han) full kontroll på hvor du er, hvem du er med of hvem du snakker med. Dette må du vurdere om du orker. Anonymkode: 80e8f...967 I know, min mor sa det samme. At dette virker som kontrollbehov. Spurte om de ikke stolte på meg. Min brors kone var nylig alene flere netter med 2 åring og hun er attpåtil gravid!!! Anonymkode: da8f6...cdf 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Tusen takk for støttende svar. Trenger dette så inderlig nå. Han ble forbannet og spurte om svigermor var til bry for meg. Anonymkode: da8f6...cdf 3 5
Nymerïa Skrevet 22. februar 2023 #13 Skrevet 22. februar 2023 Hva hadde han gjort hvis du hadde gitt nøkkel til et av dine familiemedlemmer uten å spørre han om det var greit? Og denne personen låste seg inn mens han var hjemme? Det er ikke svigermor du har et problem med. Du har en respektløs samboer og når din største bekymring er om du støter noen så legger du opp til overkjøring av deg så det suser. 7 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Rødstrupa skrev (6 minutter siden): Ærlig talt….svigermor har egen nøkkel og låser seg inn? Jepp han har gitt henne den. Hun kom bare inn i stuen og hjertet mitt stoppet nesten. Ble jo livredd , trodde det var en fremmed Anonymkode: da8f6...cdf 4
Rødstrupa Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp han har gitt henne den. Hun kom bare inn i stuen og hjertet mitt stoppet nesten. Ble jo livredd , trodde det var en fremmed Anonymkode: da8f6...cdf Kjære deg, dette er ikke greit… 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for støttende svar. Trenger dette så inderlig nå. Han ble forbannet og spurte om svigermor var til bry for meg. Anonymkode: da8f6...cdf Da svarer du ja Anonymkode: 11cd4...bd4 9 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 Nymerïa skrev (1 minutt siden): Hva hadde han gjort hvis du hadde gitt nøkkel til et av dine familiemedlemmer uten å spørre han om det var greit? Og denne personen låste seg inn mens han var hjemme? Det er ikke svigermor du har et problem med. Du har en respektløs samboer og når din største bekymring er om du støter noen så legger du opp til overkjøring av deg så det suser. Men han sier hun er ensom ( fordi faren til min samboer er også med på turen) og at hun sliter med å være alene. Og at jeg er ondskapsfull da som ikke lar henne flytte inn her ei uke Anonymkode: da8f6...cdf
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #18 Skrevet 22. februar 2023 Har han noen grunn til ikke å stole på at du håndterer situasjonen alene? Er du veldig svimete eller noe sånn? Anonymkode: 371ec...3ac
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #19 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men han sier hun er ensom ( fordi faren til min samboer er også med på turen) og at hun sliter med å være alene. Og at jeg er ondskapsfull da som ikke lar henne flytte inn her ei uke Anonymkode: da8f6...cdf Så da må du sitte barnevakt for svigermor? Anonymkode: 11cd4...bd4 12
Rødstrupa Skrevet 22. februar 2023 #20 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han sier hun er ensom ( fordi faren til min samboer er også med på turen) og at hun sliter med å være alene. Og at jeg er ondskapsfull da som ikke lar henne flytte inn her ei uke Anonymkode: da8f6...cdf Tull. Ikke la han spille på samvittigheten din. Dette kunne vært gjort på en helt annen måte ved å si: kjære, nå når du blir alene en ukes tid, ville det være hyggelig om svigermor kom noen dager? Så kunne dere gjøre noe sammen samt at du kunne få litt avlastning? Ja/nei😌♥️ 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå