Gå til innhold

Rydderevolusjonen


Visla

Anbefalte innlegg

Det er vel en greie med at de ikke skal rydde før Tv-teamet kommer? Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan de menneskene tør å vise fram hjem som er så rotete, men tøft gjort av de. 

Hadde vært spennende å se om de klarer å ha orden etter noen mnd. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk at det er fint at folk stiller opp og viser at det går an å ha det sånn.

Gikk selv gjennom tingene mine ifjor etter å ha blitt inspirert av programmet, tror jeg faktisk kastet over halvparten. Har mye klær igjen da, men de skal jo passe den dagen jeg blir tynnere 🙃

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerke987 skrev (På 6.3.2023 den 21.45):

Jeg synes faktisk at det er fint at folk stiller opp og viser at det går an å ha det sånn.

Gikk selv gjennom tingene mine ifjor etter å ha blitt inspirert av programmet, tror jeg faktisk kastet over halvparten. Har mye klær igjen da, men de skal jo passe den dagen jeg blir tynnere 🙃

Absolutt, de skal ha for å stille opp på national tv. Men, lå dine ting strødd rundt på gulvet i hele huset?`Stod skapdørene på vidt gap, med ting hengende ut? Lå yttertøyet ditt på gulvet i gangen fordi du ikke gadd å henge det på knaggen når du kom inn?

Det virker som at de som er med ikke bare er rotehuer, men late....og som jeg har sagt før, litt "white trash".

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at hun med sokkene har vært og kjøpt seg mange nye par sokker nå! For hun TRENGER jo 149 par! 😯

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (5 timer siden):

Absolutt, de skal ha for å stille opp på national tv. Men, lå dine ting strødd rundt på gulvet i hele huset?`Stod skapdørene på vidt gap, med ting hengende ut? Lå yttertøyet ditt på gulvet i gangen fordi du ikke gadd å henge det på knaggen når du kom inn?

Det virker som at de som er med ikke bare er rotehuer, men late....og som jeg har sagt før, litt "white trash".

Det å ha ekstremt mange ting, «aldri» kvitte seg med noe og være et rotehue går ofte hånd i hånd ja. Man gir vel opp til slutt, tenker jeg. Blir for overveldende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare rotete hos disse folkene.

Det er jo møkkete også.

Og dette viser de på tv.

Æsj.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker sjokolade skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke bare rotete hos disse folkene.

Det er jo møkkete også.

Og dette viser de på tv.

Æsj.

Er ikke lett å få gjort rent i det kaoset der 😔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at de får beskjed om å rote litt ekstra før Rydderevolusjonen kommer og filmer, for at kontrasten skal bli ekstra stor når det har blitt ryddet... 🤔

'Viktig å la det flyte utover så mye som mulig, og dropp vasking og støvtørking den siste mnd før vi kommer for en ekstra wow-effekt.'

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyCupOfTea skrev (7 timer siden):

Jeg innbiller meg at de får beskjed om å rote litt ekstra før Rydderevolusjonen kommer og filmer, for at kontrasten skal bli ekstra stor når det har blitt ryddet... 🤔

'Viktig å la det flyte utover så mye som mulig, og dropp vasking og støvtørking den siste mnd før vi kommer for en ekstra wow-effekt.'

Dette har jeg også tenkt . Går liksom alltid igjen at det er en hel del åpne kjøkkenskap og åpne skuffer . 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyCupOfTea skrev (8 timer siden):

Jeg innbiller meg at de får beskjed om å rote litt ekstra før Rydderevolusjonen kommer og filmer, for at kontrasten skal bli ekstra stor når det har blitt ryddet... 🤔

'Viktig å la det flyte utover så mye som mulig, og dropp vasking og støvtørking den siste mnd før vi kommer for en ekstra wow-effekt.'

Jeg har jobbet som BPA og renholder i mange år, og tenker ikke dette. Det er utrolig hvor rotete og møkkete mange har det..

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der mannen med instrumentene, fy fader for en irriterende forvokst 8 åring! Så oppmerksomhetssyk, tipper hele orkesteret havnet tilbake i stua etter et kvarter, selv om Mads hadde laget fint rom. Når barna ber pappa om å være litt stille liksom. Ble helt svett av den episoden. 

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (21 timer siden):

Han der mannen med instrumentene, fy fader for en irriterende forvokst 8 åring! Så oppmerksomhetssyk, tipper hele orkesteret havnet tilbake i stua etter et kvarter, selv om Mads hadde laget fint rom. Når barna ber pappa om å være litt stille liksom. Ble helt svett av den episoden. 

Ja, han var spesiell. Virket som at han prøvde å være ungdommelig, men det ble bare kleint 😮 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjokkert over dagens episode 😕

En uføretrygdet alenemor, som har shoppet huset fullt. En tenåringsdatter som tydelig mistrives i det overfylte huset. Haugevis med klær, sko som fortsatt hadde lappene på, turndrakter og ballkjoler til 12tusen kroner stykket..

Dette her var bare vondt å se på! Dette syns jeg faktisk er langt over streken for hva som bør vises på tv, Norge er tross alt ikke et stort land! Tenk å utlevere seg selv slik som dette.

Er glad for at datteren nå har fått et hus hun kan leve i, men tror moren må få hjelp med shoppe-avhengigheten sin for at dette skal gå bra videre..

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5by5 skrev (20 timer siden):

Er sjokkert over dagens episode 😕

En uføretrygdet alenemor, som har shoppet huset fullt. En tenåringsdatter som tydelig mistrives i det overfylte huset. Haugevis med klær, sko som fortsatt hadde lappene på, turndrakter og ballkjoler til 12tusen kroner stykket..

Dette her var bare vondt å se på! Dette syns jeg faktisk er langt over streken for hva som bør vises på tv, Norge er tross alt ikke et stort land! Tenk å utlevere seg selv slik som dette.

Er glad for at datteren nå har fått et hus hun kan leve i, men tror moren må få hjelp med shoppe-avhengigheten sin for at dette skal gå bra videre..

Man så tydelig at datteren var utilpass. Og på starten av episoden, så syntes jeg datteren vendte seg bort i fra moren. Det var helt klart at de ikke hadde noe godt forhold, men håper det hjelper på forholdet nå. 

Endret av Knitalong
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har elendig fremgangsmåte i dette programmet.  Deltakerne lærer ingenting og kommer GARANTERT ikke til å endre seg. 

Dette kunne jeg gjort mye bedre 😅

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (6 minutter siden):

Er sjokkert over dagens episode 😕

En uføretrygdet alenemor, som har shoppet huset fullt. En tenåringsdatter som tydelig mistrives i det overfylte huset. Haugevis med klær, sko som fortsatt hadde lappene på, turndrakter og ballkjoler til 12tusen kroner stykket..

Dette her var bare vondt å se på! Dette syns jeg faktisk er langt over streken for hva som bør vises på tv, Norge er tross alt ikke et stort land! Tenk å utlevere seg selv slik som dette.

Er glad for at datteren nå har fått et hus hun kan leve i, men tror moren må få hjelp med shoppe-avhengigheten sin for at dette skal gå bra videre..

Jeg er litt mer overrasket over at man kan bruke så mye penger som uføretrygdet, for når man leser her på KG så virker det som flest har ganske lite penger å rutle med ?

Men for all del, kan jo være dette var før hun ble uføretrygdet da, det makes more sense i såfall.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5by5 skrev (4 minutter siden):

Er sjokkert over dagens episode 😕

En uføretrygdet alenemor, som har shoppet huset fullt. En tenåringsdatter som tydelig mistrives i det overfylte huset. Haugevis med klær, sko som fortsatt hadde lappene på, turndrakter og ballkjoler til 12tusen kroner stykket..

Dette her var bare vondt å se på! Dette syns jeg faktisk er langt over streken for hva som bør vises på tv, Norge er tross alt ikke et stort land! Tenk å utlevere seg selv slik som dette.

Er glad for at datteren nå har fått et hus hun kan leve i, men tror moren må få hjelp med shoppe-avhengigheten sin for at dette skal gå bra videre..

Det er nok ganske sunt å vise slik, for mange har samme problemet ; de kjøper kjærligheten til ungene med ting. Det er den måten de har vent seg til å gjøre det på og de må ha hjelp for å snu det. De elsker barna så høyt at de vil de skal ha alt, men ungene trenger mest annen type kjærlighet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (På 22.2.2023 den 22.00):

Jeg fatter og begriper ikke at folk orker å ha det sånn. 

De orker det jo ikke, ikke egentlig. Det er vel ofte derfor de har sånn enorm vegring mot å ta tak i det og konfrontere problemet, det er uutholdelig å forholde seg til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 minutt siden):

De orker det jo ikke, ikke egentlig. Det er vel ofte derfor de har sånn enorm vegring mot å ta tak i det og konfrontere problemet, det er uutholdelig å forholde seg til det.

ja, når det går så langt så er det supervanskelig å gjøre noe med det selv. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (På 22.2.2023 den 8.23):

I episode 1 er det en mann med to barn som flyttet inn. Hun hadde 3 barn. De har 4 soverom i huset. I episoden viser de at ene sønnen har kombinert soverom og bod. Så de er 2 voksne og 5 barn under 10 år. 
 

Datteren i huset har rommet sitt på gangen i underetasjen. Foran trappa har hun en køyeseng😳 kleskommode, leker osv. 

Gutten er så fornøyd når de er ferdige og har satt opp lettvegger så det blir en egen bod. Fordi da slipper han at alle går å leter etter ting på rommet hans. Men hva med søsteren som sover på GANGEN?!? Hvor 5-6 andre går igjennom til alle døgnets tider ellers😱 er det virkelig lov å bruke en gang som soverom? 

Han jeg var kjæresten til da vi var 15 og 17, hadde det sånn. 5 stk i LEILIGHET, et knøtt lite rom og et stort soverom. En på det lille rommet, en på gangen, foreldre og yngste delte rom, tross for den yngste var 10 år da.. Var i tillegg bare krangling, og kjeftete/anklagelse måte og svare hverandre på. Han mannen i huset, fikk jobb der mamma jobba. Altså vi hjalp til mer inntekt hos dem, med å skaffe han jobb. Hun tror han må være schizofren, som aldri er blitt noen form for behandlet/fått hjelp. Sykeste familien ever og han jeg var med, innså jeg flere år etter at han drev med psykisk vold som er pga og blitt et produkt av hjemmet sitt. 

POENGET er, når folk bor sånn, tenker jeg ikke på lover og regler. Mer på hvordan de har det, og hvorfor de bor sånn. Om dere skjønner. Kan umulig kun være pga økonomi. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...