Gå til innhold

Rydderevolusjonen

Visla

Anbefalte innlegg

I episode 1 er det en mann med to barn som flyttet inn. Hun hadde 3 barn. De har 4 soverom i huset. I episoden viser de at ene sønnen har kombinert soverom og bod. Så de er 2 voksne og 5 barn under 10 år. 

Datteren i huset har rommet sitt på gangen i underetasjen. Foran trappa har hun en køyeseng😳 kleskommode, leker osv. 

Gutten er så fornøyd når de er ferdige og har satt opp lettvegger så det blir en egen bod. Fordi da slipper han at alle går å leter etter ting på rommet hans. Men hva med søsteren som sover på GANGEN?!? Hvor 5-6 andre går igjennom til alle døgnets tider ellers😱 er det virkelig lov å bruke en gang som soverom? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye greier er det mulig å hamstre og ta vare på. Det er nesten sykt. Det er jo ikke rå å finne ut hva, hvor man har ting og tang man ikke trenger en gang. Modig gjort å blottlegge seg på den måten. I værste fall er det like jævli og overfylt innen kort tid pga.det er rett og slett en livsstil… Hva med deg, liker du rot eller orden og noenlunde system? Tar du en liten opprydning her og der etter behov?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha det ryddig, men jeg sparer garantert på mer enn jeg trenger. Og har det ikke ryddig 2/7 dager i uken i mitt eget hjem. Det ligger klær/sengetøy flere plasser i leiligheten. Soverommet/gjesterom er oftere uryddig enn ryddig, men jeg er opptatt av å ha en ryddig stue og kjøkken. 

Og synes egentlig ikke de på rydde revolusjon er noe ille, men disse programmene fra USA med hoarders, der det flyter av papp, flasker, aviser etc på gulvet og man ikek får åpnet dører inn til rom, enkelte rom/etasjer er sperret av... DET ER ILLE DET. 

Anonymkode: 37221...ad5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er en "hoarder". Hun samler på alt og kan ikke kaste noe. Nå har hun begynt på et program der man skal rydde og bli kvitt ting over tid. Det er så ille hos henne at hun må flytte på ting for f.ex. å kunne dusje. I sitt tilfelle har hun funnet ut at denne oppsamlingsmanien er en traumerespons på vonde barndomsopplevelser, hun bruker det på en måte for å dekke over vonde følelser. Så dette programmet hun gjør er ledet av en dame som har dette problemet selv, og det retter seg spesielt mot mennesker som samler på grunn av traumer. Det er basert på en bok også, men jeg husker ikke navnet på boka. Veldig interessant at det kan ligge traumatiske ting bak en slik ekstrem oppsamlingsmani.

Selv samler jeg ikke opp så mye, men jeg roter enormt mye, og sliter med å få vasket. Det er ikke forferdelig skittent hos meg, men mer skittent og støvete enn det burde være, særlig fordi jeg ikke rydder bort rot. Jeg har funnet at det er et eller annet som ligger bak med meg også. Jeg har selv traumer, og merker at det er emosjonelt slitsomt å rydde, ikke fysisk slitsomt. Hun venninna mi sier at det er det samme for henne, det er emosjonelt slitsomt å kvitte seg med tingene, fordi man må kjenne på følelser som tingene ligger der og dekker over på en måte.

Anonymkode: 8fb1f...03d

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en sånn minimalist type hvor alt skal være skrellet ned til mest mulig tomhet, den type "ryddighet" har jeg lite til overs for sånn rent personlig.. Men jeg liker å ha orden i tingene mine, å ha det ryddig på den måten at allt har sin plass. Jeg roter ikke sånn veldig mye igrunn, bortsett fra i desember; den måneden er det kaos, da er det seine dager på jobben alltid!! og det er gaver her og silkepapir der og ja😅 Jeg gir også vekk gaver jeg har laget selv så det er mye hobbyverksted, det glade vanvidd, men det er nå heldigvis bare meg som bor her i desember.. Men jeg liker å ha det ryddig og reint, å sette meg ned i rot og møkk for å slappe av går ikke... 

For noen år siden så lagde jeg meg "self Care box" i alle rom, en boks hvor jeg har puttet litt forskjellig fra stressballer, til eteriske oljer som lukter godt til te, fargebok, fotografier... ting som kan gjøre en crapy dag litt mindre crapy for å si det sånn.. Her har jeg også ting jeg har posetive minner til; kalendergaver jeg fikk som barn, dikt og brev fra gode folk.. tja sentimentale ting; så jeg legger nok også følelser i ting, eller "ting" kan få meg til å føle noe, posetiv og negativt. Og slik kan nok f.eks en pyntefigur uten særlig verdi være "all verden" for meg. Men jeg kaster ting innimellom, tok meg f.eks en opprydding i klesskapet i helgen som var og har ingen problemer med å kvitte meg med ting og tang jeg ikke bruker enten det er klær eller annet..  

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa09 skrev (14 timer siden):

Det er jo ikke plass til 7 personer i det knøtt lille huset..

Nei. Synes det er merkelig å prioritere et halvt av 4 rom til 7 pers til bod, og at barn skal ha rom alene mens en annen sover i gangen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet... Blir sliten av å se på 🙈 Mine foreldre sitt hus er 45 år gammelt og jeg tør ikke tenke på hva vi hadde funnet om vi endevendte skuffer og skap :fnise:

Det er noe over alt, selv om det sikkert føles ryddig. Så jeg synes det er litt ekstremt med disse unge familiene... Men gøy å se ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (På 22.2.2023 den 19.17):

Jeg er ikke en sånn minimalist type hvor alt skal være skrellet ned til mest mulig tomhet, den type "ryddighet" har jeg lite til overs for sånn rent personlig.. Men jeg liker å ha orden i tingene mine, å ha det ryddig på den måten at allt har sin plass. Jeg roter ikke sånn veldig mye igrunn, bortsett fra i desember; den måneden er det kaos, da er det seine dager på jobben alltid!! og det er gaver her og silkepapir der og ja😅 Jeg gir også vekk gaver jeg har laget selv så det er mye hobbyverksted, det glade vanvidd, men det er nå heldigvis bare meg som bor her i desember.. Men jeg liker å ha det ryddig og reint, å sette meg ned i rot og møkk for å slappe av går ikke... 

For noen år siden så lagde jeg meg "self Care box" i alle rom, en boks hvor jeg har puttet litt forskjellig fra stressballer, til eteriske oljer som lukter godt til te, fargebok, fotografier... ting som kan gjøre en crapy dag litt mindre crapy for å si det sånn.. Her har jeg også ting jeg har posetive minner til; kalendergaver jeg fikk som barn, dikt og brev fra gode folk.. tja sentimentale ting; så jeg legger nok også følelser i ting, eller "ting" kan få meg til å føle noe, posetiv og negativt. Og slik kan nok f.eks en pyntefigur uten særlig verdi være "all verden" for meg. Men jeg kaster ting innimellom, tok meg f.eks en opprydding i klesskapet i helgen som var og har ingen problemer med å kvitte meg med ting og tang jeg ikke bruker enten det er klær eller annet..  

En boks med dritt i hvert rom? Du høres ut som neste kandidat til rydderevolusjonen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spyflua skrev (12 minutter siden):

En boks med dritt i hvert rom? Du høres ut som neste kandidat til rydderevolusjonen.

Og du høres ut som du virkelig lever opp til brukernavnet ditt. Jeg tar "dritt" i hvert et rom fremfor å være full i dritt anyday.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 22.2.2023 den 11.03):

Hvor mye greier er det mulig å hamstre og ta vare på. Det er nesten sykt. Det er jo ikke rå å finne ut hva, hvor man har ting og tang man ikke trenger en gang. Modig gjort å blottlegge seg på den måten. I værste fall er det like jævli og overfylt innen kort tid pga.det er rett og slett en livsstil… Hva med deg, liker du rot eller orden og noenlunde system? Tar du en liten opprydning her og der etter behov?

Jeg blir fascinert over hvordan folk kan ha det hjemme hos seg. Når de ikke gidder å henge opp klærne sine, for at det er enklere å hive det på gulvet, blir det nesten for godt at de får hjelp. Lurer på hvor lenge de klarer å holde det fint etter Rydderevolusjonen har vært der? 

En brannfakkel til slutt:

Mange av de som er med på Rydderevolusjonen ser skikkelig "white trash" ut, så det er kanskje ikke mer enn forventet at de har det slik i hjemmet sitt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle vært et program der de drar tilbake til deltakerene etter 4-6 måneder:) 

Tror mange ramler utpå og får det rotete igjen etter kort tid. Men da har de ihvertfall færre ting å rote med ;) 

Endret av Gladidagogså
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der hundedamene var jo helt krise. Hadde aldri turd å vise fram et hus hvis det var så rotete. Skjønner ikke at folk kan leve slik 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (På 1.3.2023 den 9.56):

De der hundedamene var jo helt krise. Hadde aldri turd å vise fram et hus hvis det var så rotete. Skjønner ikke at folk kan leve slik 

Dette var en vond episode, klarte ikke se den helt ferdig.  Det er tydelig de har større problemer enn rot, det var skikkelig ubehagelig å se Desta fnise av at de ikke klarer å kaste sokker engang.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (På 28.2.2023 den 9.22):

Jeg blir fascinert over hvordan folk kan ha det hjemme hos seg. Når de ikke gidder å henge opp klærne sine, for at det er enklere å hive det på gulvet, blir det nesten for godt at de får hjelp. Lurer på hvor lenge de klarer å holde det fint etter Rydderevolusjonen har vært der? 

En brannfakkel til slutt:

Mange av de som er med på Rydderevolusjonen ser skikkelig "white trash" ut, så det er kanskje ikke mer enn forventet at de har det slik i hjemmet sitt.

synes alle som er med på slike reality-programmet ser whitetrash ut jeg x) 

F. eks sinnasnekkern, luksusfellen, åndenes makt, etc. Spiser usunt, har «home» bokstaver på hylla, tacky klær og piggsveis og kaller barna sine for « unga» 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...