Gå til innhold

Lage treningsrom hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Flytter straks inn i ny bolig der vi har planer om å lage et treningsrom i kjelleren. Hva er deres anbefalinger for det ultimate treningsrommet? 😊👌🏻

Anonymkode: db7e7...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker du å trene da? 

Manualer fra 2 til 25 kg. Vektstang og veltskiver fra 2,5 til 20 kg.

Matte 

Anonymkode: d95ec...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke verdens største treningsrom og bor i blokk så mye her handler om støy og plassmangel.  Jeg er mest interessert i styrke noe rommet reflekterer.

Her ble det valgt ergometersykkel som eneste mulighet for kardio inne av litt ulike grunner, plass, pris, vedlikehold, løpebane rett ved her vi bor osv.

Vi gikk for en styrkepakke med 130kg totalt i vektplater som holder ganske greit for min del ennå. Pakken ineholdt videre en olympisk stang, en relativt enkel rack og en veldig enkel justerbar benk.
Vi har i tilegg kjøpt inn en curlstang, noen kettlebells, justerbare manualer med 24kg pr manual, vi gikk for sandplater for enkelhetsskyld pga curlstanga med samme mål men burde valgt curlstang med olympiske mål så både manualer og stang der byttes nok ut på sikt når sandplatene svikter.
Jeg har også hengt opp to helfigur speil ved racken så det er lett å sjekke formen når jeg løfter.

Vi har litt andre smågreier også, balansebrett, pad til hip thrust, push up bar, litt ulike strikk, hoppetau og slikt.

Jeg savner muligheten til å trene i kabelmaskin og skulle gjerne hatt en landmine bumper og kanskje en hex bar men får til å trene veldig variert med det jeg har så alt i alt er jeg fornøyd spesielt mtp begrensa plass og budsjett.
Skulle jeg kjøpt alt helt nytt i dag og hatt plass hadde jeg valgt en Cable Smith Rack eller lignende samt en benk med mulighet for tileggsutstyr for beinøvelser og slikt. 

TV plassert synlig fra kardio sonen, godt og helst dempbart lys, gode løsninger for ryddig oppbevaring av plater mm samt nok stikkontakter anbefales også.

Endret av Nevrosererroser
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fint plass til alt jeg trengte for en god styrkeøkt på 7 kvm. 

Knebøystativ - viktig med sikkerhetsstenger! Spesielt om du skal trene alene. 

Jeg har flatbenk, og klarer meg fint med det. Det tar mindre plass enn en skråbenk. 

Jeg har 25 mm stenger og skiver. Da kan jeg bruke de samme skivene på både manualer og stang. Har vektskiver i alt fra 0.5 kg til 10 kg. 

Puslematter på gulvet, fra Jula. Viktig å ikke ha for mykt underlag, spesielt under der du har beina når du tar knebøy/markløft. 

Jeg har gymringer i taket, til pullup og diverse øvelser, veldig greit. Kan lett klipses av så du ikke dunker hodet i dem til vanlig. 

Jeg har også fått meg tredemølle da jeg fikk litt større plass enn bare 7 kvm. 

Anonymkode: 13f73...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...