Gå til innhold

kjempeskuffet etter frisørbesøk. kan jeg klage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville klagd. Du må nok først gi de muligheten til å rette opp, og så kan du be om pengene tilbake om det ikke blir bra. Jeg tok en klage til Forbrukerrådet i fjor, for frisøren hadde null ydmykhet og salongen var treig, men fikk pengene tilbake. De kan jo ikke tvangsinndrive noe, men de er meglere og det er jo en ripe i lakken for salongen å må dit. Klag i vei 🙂

Anonymkode: eb4f0...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der var jo helt forferdelig! Kan garantere at jeg hadde klippet det bedre selv, og jeg er IKKE frisør. Selv en "ponytail"cut hadde vært penere! 

Ring forbrukerrådet og spør hva du kan kreve, det er litt tricky regelverk siden det går under håndvserkstjeneste som allerede er utført. Husker jeg hadde en skikkelig runde med forbrukerråd og frisøren og salongen en gang jeg ble skamklipt. Mye krangling bare for å få pengene tilbake, men tok jo flere måneder å gro ut til den lengden det skulle vært. Og flere år å få den lengden jeg hadde. 

Anonymkode: 01f1b...e02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig i at det ser hjemmeklippet ut. Hadde forventet noe bedre fra frisør som sikkert kostet en del. MEN hvis det var cutters  eller noen annen billigsted  så hadde jeg ikke klagd, bare gått et annet sted og rettet opp. 

Anonymkode: 8d196...579

nei, var ikke et billigsted. betalte over 800 for dette, noe jeg anser er i øvre sjiktet for en dameklipp allerede da andre salonger i nærheten lå på 700 noe. jeg sjekket ikke prisen her i forkant da jeg trodde de ville ligge på samme nivå som de andre salongene.

Anonymkode: bba43...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, dette så litt merkelig ut. Absolutt ikke meningen å være frekk, men du ønsket jo ærlige svar. Fint hår, men på noen av bildene ser det nesten ut som om du har lagt på en tynn parykk i annen lengde, oppå ditt eget hår 🤷‍♀️ Jeg er sånn som aldri klager på noe som helst, men dette ville jeg faktisk klaget på. Å aldri gått til samme frisør for å fikse det. 

Anonymkode: 02077...2c7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nei, var ikke et billigsted. betalte over 800 for dette, noe jeg anser er i øvre sjiktet for en dameklipp allerede da andre salonger i nærheten lå på 700 noe. jeg sjekket ikke prisen her i forkant da jeg trodde de ville ligge på samme nivå som de andre salongene.

var heller ikke noe ekstra for vask/ produkter- kun klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, dette så litt merkelig ut. Absolutt ikke meningen å være frekk, men du ønsket jo ærlige svar. Fint hår, men på noen av bildene ser det nesten ut som om du har lagt på en tynn parykk i annen lengde, oppå ditt eget hår 🤷‍♀️ Jeg er sånn som aldri klager på noe som helst, men dette ville jeg faktisk klaget på. Å aldri gått til samme frisør for å fikse det. 

Anonymkode: 02077...2c7

ja, jeg ønsker så ærlige tilbakemeldinger som mulig. kjedelig å høre at håret er jævlig ja- men godt å få bekreftet at det ikke er jeg som er gal og at andre er enige i mitt synspunkt på at dette er helt elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippen er veldig dårlig ja! All grunn til å være misfornøyd. Men.. Snakker av erfaring her, tro meg. Når en frisør klipper slik, vil jeg påstå hun ikke vet hva hun holder på med. Jeg ville ikke turt å la samme frisør fikse dette. Hvor bor du? Ville faktisk ha betalt endel for å fikse det hos en proff frisør.

Anonymkode: 898fa...89b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret ditt ser temmelig slitt ut på bildene, så med mindre det ikke medfører riktighet så ville jeg ha fokusert mindre på hvor lang tid det tar å gro håret tilbake slik det var og mer på å klippe av mer av lengden og forsøke å slite mindre på håret når det gror ut.

My $0.05. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9609a...298

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør og tror det ville blitt bedre om du tar litt mer av lengden og så føyer det oppklipte litt mer sammen med resten. Det oppklipte blir ikke korte av det, men går litt mer i ett med resten av håret. Men da ville jeg som sagt tatt litt mer på selve lengden for å unngå at det blit for tynt nederst. Det er egentlig veldig enkelt å fikse dette til det bedre. 

Anonymkode: 13179...63c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Håret ditt ser temmelig slitt ut på bildene, så med mindre det ikke medfører riktighet så ville jeg ha fokusert mindre på hvor lang tid det tar å gro håret tilbake slik det var og mer på å klippe av mer av lengden og forsøke å slite mindre på håret når det gror ut.

My $0.05. 🤷‍♀️

håret mitt er ikke slitt.
som nevnt i starten, da jeg gikk for å klippe meg i dag hadde jeg hår til midja.
det var ikke slitt da heller. jeg farger ikke håret og varmebehandler det ikke.

det har frizz fordi jeg har fall, noe jeg ba frisøren ta hensyn til- noe som ikke har blitt gjort.
når man har fall/krøller, vil håret legge seg sammen det andre hår som har samme kurve, når håret blir klippet feil, vises det ekstra godt, fordi hår med en kurve vil legge seg sammen med det andre håret som faller likt. når da disse hårene er klippet i ulike lengder vil det oppleves tynt og pistrete på grunn av dette. vet ikke om jeg fikk forklart det så det ga noen mening.

dette er en frisørkjede som har mange frisører og flere salonger i dette fylket.
kommer ikke til å gå tilbake til samme frisør nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

My $0.05. 🤷‍♀️

«My 2 cents» du prøver på? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Håret der så ut som det var prøvd å bli lagt ekstra fall i, men det har mislyktes totalt, og bør klages på. Gjerne legg inn en negativ kommentar på Google eller lignende – frisøren burde jo egentlig ikke jobbe med hår. 

Anonymkode: 1c5c8...203

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

håret mitt er ikke slitt.
som nevnt i starten, da jeg gikk for å klippe meg i dag hadde jeg hår til midja.
det var ikke slitt da heller. jeg farger ikke håret og varmebehandler det ikke.

det har frizz fordi jeg har fall, noe jeg ba frisøren ta hensyn til- noe som ikke har blitt gjort.
når man har fall/krøller, vil håret legge seg sammen det andre hår som har samme kurve, når håret blir klippet feil, vises det ekstra godt, fordi hår med en kurve vil legge seg sammen med det andre håret som faller likt. når da disse hårene er klippet i ulike lengder vil det oppleves tynt og pistrete på grunn av dette. vet ikke om jeg fikk forklart det så det ga noen mening.

dette er en frisørkjede som har mange frisører og flere salonger i dette fylket.
kommer ikke til å gå tilbake til samme frisør nei.

Ja, dette burde jo frisøren tatt hensyn til. 🤔

«My 2 cents» du prøver på? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Håret der så ut som det var prøvd å bli lagt ekstra fall i, men det har mislyktes totalt, og bør klages på. Gjerne legg inn en negativ kommentar på Google eller lignende – frisøren burde jo egentlig ikke jobbe med hår. 

Anonymkode: 1c5c8...203

Jeg visste ikke at jeg «prøvde på» noe. :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det første først.
jeg hadde midjelangt hår da jeg gikk inn til frisørsalongen i dag. sist gang jeg klippet det var det rett over, så ikke noe oppklipt eller slikt fra før.

det er ikke lengden i seg selv jeg er mest misfornøyd med, men det ble dog ca 5-7 cm enn hva vi snakket om i forkant.
jeg nevner den tidligere lengden fordi det var hår nok til å kunne klippe i,... og til å kunne etterlate det i lengden jeg ba om. 
for å beskrive lengden nå er er det "til armhule" langt,.. mens jeg ønsket det til "midt på overarmen langt"

kom til frisøren, beskrev lengden jeg ønsket meg og viste dette til henne fysisk.
jeg har endel fall i håret mitt, noe vi og så snakket om. jeg sa til frisøren at jeg ønsket å klippe håret litt opp, for å fremheve fallet jeg har i håret (det var frisøren selv som spurte om fallet mitt først, så det var nok av det til at hun la merke til det)

jeg sa også at jeg ikke ønsket for mye oppklipp da jeg synes det er stygt og ser så pistrete ut om oppklippen er veldig langt fra enden på håret.

etter at jeg kom hjem og fikk sett litt mer på dette er jeg kjempe misfornøy.  høyre siden ser jo skamklipt ut.
det ser ut som håret er klippet i to forskjellige frisyrer, hvor den ene er hockey/mullet- med en lang bob hengende over,.....
håret oppleves ikke som oppklippet, men som i to lag,..
venstre side ser nogenlunde normal ut,..men høyre er helt horribel.

er dette så ille som jeg selv synes det er? overdriver jeg- eller er det helt forjævlig?
synes det er fælt å gå fra kjempelangt hår til å bli skampklipt.
jeg synes jo heller ikke at det er tatt noe hensyn til fallet i håret her, det skal jo klippes etter sine fall,..men det ser jo ut som det nermest er bare klippet rett over,..

ønsker jo ikke å måtte gå tilbake til samme frisør for å rette opp,.og hvordan kan det rettes opp i når det er klipt for mye? kan jeg kreve at de setter ekstension på høyre side for å rette opp i dette?

er ikke så lett å ta bilder som viser det

332321256_3457795144455403_8449189417277758553_n.jpg

331528907_572027668195066_8238597579449898038_n.jpg

332632359_1267035304025171_2740266354430935507_n.jpg

332569069_576427494521641_5700315749289986138_n.jpg

331345112_744891173863915_443251735152031212_n.jpg

332608283_723327512661493_8898890224327238690_n.jpg

326397740_579010637483584_7651232714066052260_n.jpg

Hadde ikke trengt å se 7 like bilder, men det ser grusomt ut ja. At du hadde hår til midjen og sitter igjen med dette er jo helt krise hvis det ikke var ønsket. For å ikke ha det så oppklippet som dette, ser ut som to ulike lag og ikke egentlig oppklippet heller da det ikke er en jevn overgang fra kortest til lengst, må du jo klippe en lang bob.

Dette hadde jeg absolutt klagd på!!!

Anonymkode: 8d39a...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj dette var ikke pent. Du er virkelig ikke en Karen om du klager på denne klippen TS. 

Stor klem til deg og lykke til! Jeg kjenner følelsen…….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klagegrunn ja, men tror ikke jeg ville gått tilbake. Jeg fikk en lignende klipp en gang, hørte senere at denne salongkjeden slipper lærlinger til som frisører ganske tidlig og lenge før svenneprøven. Det vistes🙄

Anonymkode: 4a267...240

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått tilbake for nytt forsøk altså, men prøv gjerne å få tilbake pengene!!

Anonymkode: 4a267...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ser ut som et barn har lekt frisør med håret ditt. Off. 

Anonymkode: 3a9ac...41c

enig.

kontaktet kjeden og sendte bilder.
daglig leder mente (på generelt grunnlag) det kunne være så enkelt som at saksa var holdt i feil vinkel under klipp.
,.....
jaha,...
det å holde ei saks er vel noe helt grunnleggende en frisør skal kunne så syntes det var en veldig rar kommentar (noe jeg også sa)

skal tilbake dit tirsdag- men ikke til samme frisør.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Føler med deg! Jeg har hatt lignende erfaringer selv. Er mange dårlige frisører der ute, selv hos de store kjedene. 
Du må klage. Lykke til!

Anonymkode: 25260...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...