AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #41 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg også, og jeg skifter på å la meg le og forskrekke av hvordan noen bobleplast-foreldre oppdrar bobleplast-barna sine i dag. Ikke bare pakker man dem inn og legger opp hele livet etter barna og er «bestevenner» i stedet for å sette grenser, lære bordskikk, manerer og å leke litt på egenhånd. Det er omtrent på kanten til barnemishandling at evt dårlig oppførsel får konsekvenser og alt er skolen sin feil. I tillegg sitter foreldre totalt handlingslammet og skriver på et forum «i håp om at noen skal si det ikke er så farlig» i stedet for bare å ta en kjapp tlf til lege hvis man først er bekymret. Og, nei, det er i utgangspunktet ikke farlig, men det er ikke anbefalt å ha det som hobby heller. Bytt absolutt barnehage, for dette er ikke noe som er helt vanlig at skjer en gang eller to i løpet av livet. Gjerne send skriftlig klage både til barnehage, eier og statsforvalter. Liv kunne i ytterste fall gått tapt Til dere gen hva dere nå er som har kastet dere over tastaturet allerede - siste avsnitt var ironi. Man kan ikke beskytte barna mot alt. Heldigvis. De må lære ved å feile og de må få utfolde seg. Uhell kan skje når som helst. Sånn, nå kan dere eksplodere med tastetrykkene til dere googler dere frem til senebetennelse og karpaltunnelsyndrom både på statsforvalter og meg. Anonymkode: 6974f...797 Hmm, kan ikke se at TS skrev noe om at det skjedde i en barnehage? Anonymkode: b87af...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #42 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 20.58): Hvis man stikker en finger inni en sokkel så vil strømmen normalt gå igjennom fingeren og ikke igjennom andre deler av kroppen, er verre hvis man får strøm fra en leder og strømmen går f.eks. fra en arm til den andre eller fra en arm til en fot for da passerer den hjertet. Uansett så er legevakten den rette instans å kontakte. Anonymkode: e864f...7a1 Hvis ungen holder på lampa med ene hånden og stikker fingeren på den andre hånden ned i sokkelen, går ikke strømmen bare gjennom fingeren nei. Tror flere her trenger å lese seg opp på strøm og jording. De aller fleste overlever å få små mengder strøm i seg, men det betyr ikke at strømstøt er helt ufarlig. Man hører alltid med lege for sikkerhets skyld. ... Men i noen tilfeller kan selv små mengder elektrisitet være livstruende og forårsake bevisstløshet, hjertestans eller pustestans. Kilde: https://nhi.no/forstehjelp/brannskader/elektrisk-sjokk/ Anonymkode: a846a...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #43 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg stakk fingeren inn i ei lampe ved uhell som barn. Fikk støt men ikke noe mer. Sa ikke noe til foreldrene mine engang fordi det var jo bare et støt?? Det et forskjell på å være elektriker som driver med "live wires" og en pølsefingret unge som kommer i kontakt med det som er inni ei lampe. Hadde de stukket en gaffel inn i en veggkontakt, da hadde det vært noe annet. Men er du i tvil, så ring legevakt/lege 😊 Anonymkode: 0960d...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå