AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #21 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg ville byttet barnehage!! Det er helt hårreisende at de ikke klarer å passe på slikt! Anonymkode: 52f21...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #22 Del Skrevet 20. februar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville byttet barnehage!! Det er helt hårreisende at de ikke klarer å passe på slikt! Anonymkode: 52f21...649 Hvor kom barnehagen inn i bildet? Anonymkode: cdc5d...5e9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 21. februar 2023 Vi dro til legevakten, og alt gikk bra=) 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #24 Del Skrevet 21. februar 2023 Tror de fleste som er født på 70-80-90 tallet har opplevd dette. Vi overlevde, og lever enda. Går fint! Anonymkode: 619fe...8a3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 21. februar 2023 #25 Del Skrevet 21. februar 2023 iskaffe_87 skrev (37 minutter siden): Vi dro til legevakten, og alt gikk bra=) Ringte dere først og fikk beskjed om å komme inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #26 Del Skrevet 21. februar 2023 Slike ting er viktige og sjekke. Er ikke kun gjennom hjertet/hjernen det er farlig. Vev inni hånd/arm kan bli ødelagt. Derfor viktig å få registrert og sjekket ut evt innvendig forbrenning. Også i forbindelse me evt senskade i arm (nerver, sener osv). Anonymkode: 65a43...2a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #27 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg fikk støt som 2-åring. Skikkelig og, stappet en skrue inn i en stikkontakt 😅 Mamma sa jeg fløy noen hakk bakover, ble svart på fingrene og luktet rimelig svidd. Overlevde fint, men det ble legevakt, så tror det er lurt å ta en telefon ts. Eneste konsekvens er at elektronikk konker ut rundt meg 😂 Anonymkode: cb8e7...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #28 Del Skrevet 21. februar 2023 14 hours ago, Blizz1 said: Men alle overlevde ikke. Kjenner til to tilfeller der støt i hus har tatt liv. Den ene var et barn på 70-tallet som tok på to løse ledninger. Den andre var en elektrikerlærling. Men døde de plutselig, et par dager etter? Anonymkode: 08c91...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #29 Del Skrevet 21. februar 2023 Blizz1 skrev (2 timer siden): Ringte dere først og fikk beskjed om å komme inn? ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #30 Del Skrevet 21. februar 2023 iskaffe_87 skrev (På 20.2.2023 den 20.09): barnet mitt på 3 år tok fingrene inn i en lampe uten pære. Skvatt til , og begynte å gråte. Er som normal. Kan han ha fått noen større skader som ikke synes? Du skal til sjekk med barnet og registrere støtet i tilfelle noe skjer senere! Ikke alltid skader kommer med en gang! Anonymkode: 45b76...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #31 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal til sjekk med barnet og registrere støtet i tilfelle noe skjer senere! Ikke alltid skader kommer med en gang! Anonymkode: 45b76...a72 Hilsen elektriker! Anonymkode: 45b76...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #32 Del Skrevet 21. februar 2023 Det husker jeg min datter gjorde da hun var to-tre år. Ringte legevakten og fikk komme inn, for jeg var så bekymra (ung førstegangsmor😅). De forklarte at vanlige lamper ikke er farlig, men at det alltid er greit å sjekke. Det eneste som skjedde var at hun fikk brannsår på fingeren. Anonymkode: 51a20...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #33 Del Skrevet 21. februar 2023 De kan ta en ekg å sjekke, er han fin så har det nok gått bra Anonymkode: e551f...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #34 Del Skrevet 22. februar 2023 iskaffe_87 skrev (På 20.2.2023 den 20.14): tenkte kanskje noen hadde opplevd det samme. Hadde håpet noen skulle skrive at det ikke er noe å bekymre seg for osv. Altså.. det gjelder helsa til barnet ditt, og så velger du å sette din lit til hva fremmede anonyme på internett sier? Et minimum av kildekritikk må man kunne klare.. Hvis det føles litt "mye" å kontakte legevakta, så gjør man da et googlesøk og får svar fra offentlige helseinstanser eller artikler skrevet av fagfolk! Dette gjelder de aller fleste ting, men spesielt når det er et så alvorlig tema så er det viktig at man klarer å forstå hva som er et godt sted å hente informasjon og hva som ikke er det. Anonymkode: 51fb2...ad8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #35 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du skal til sjekk med barnet og registrere støtet i tilfelle noe skjer senere! Ikke alltid skader kommer med en gang! Anonymkode: 45b76...a72 Jøss. Jeg er født på 70 tallet og fikk elektriske støt fra lamper og kontakter stadig vekk. Stakk til og med en vaffel i kontakten bare fordi mamma sa det var farlig🙃 Husker følelsen av å få elektrisk støt gjennom kroppen som om det var i går. Ante ikke jeg bar døden nær. Anonymkode: 8f309...681 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #36 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jøss. Jeg er født på 70 tallet og fikk elektriske støt fra lamper og kontakter stadig vekk. Stakk til og med en vaffel i kontakten bare fordi mamma sa det var farlig🙃 Husker følelsen av å få elektrisk støt gjennom kroppen som om det var i går. Ante ikke jeg bar døden nær. Anonymkode: 8f309...681 Jeg også, og jeg skifter på å la meg le og forskrekke av hvordan noen bobleplast-foreldre oppdrar bobleplast-barna sine i dag. Ikke bare pakker man dem inn og legger opp hele livet etter barna og er «bestevenner» i stedet for å sette grenser, lære bordskikk, manerer og å leke litt på egenhånd. Det er omtrent på kanten til barnemishandling at evt dårlig oppførsel får konsekvenser og alt er skolen sin feil. I tillegg sitter foreldre totalt handlingslammet og skriver på et forum «i håp om at noen skal si det ikke er så farlig» i stedet for bare å ta en kjapp tlf til lege hvis man først er bekymret. Og, nei, det er i utgangspunktet ikke farlig, men det er ikke anbefalt å ha det som hobby heller. Bytt absolutt barnehage, for dette er ikke noe som er helt vanlig at skjer en gang eller to i løpet av livet. Gjerne send skriftlig klage både til barnehage, eier og statsforvalter. Liv kunne i ytterste fall gått tapt Til dere gen hva dere nå er som har kastet dere over tastaturet allerede - siste avsnitt var ironi. Man kan ikke beskytte barna mot alt. Heldigvis. De må lære ved å feile og de må få utfolde seg. Uhell kan skje når som helst. Sånn, nå kan dere eksplodere med tastetrykkene til dere googler dere frem til senebetennelse og karpaltunnelsyndrom både på statsforvalter og meg. Anonymkode: 6974f...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #37 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså.. det gjelder helsa til barnet ditt, og så velger du å sette din lit til hva fremmede anonyme på internett sier? Et minimum av kildekritikk må man kunne klare.. Hvis det føles litt "mye" å kontakte legevakta, så gjør man da et googlesøk og får svar fra offentlige helseinstanser eller artikler skrevet av fagfolk! Dette gjelder de aller fleste ting, men spesielt når det er et så alvorlig tema så er det viktig at man klarer å forstå hva som er et godt sted å hente informasjon og hva som ikke er det. Anonymkode: 51fb2...ad8 jeg hadde ringt legevakt, de skulle ringe opp. Gikk mange timer. Hun på legevakttelefonen sa det neppe var farlig, og at jeg skulle ta det helt med ro. Men, hun skulle høre med legen. Jeg hadde en dårlig magefølelse på å ikke få undersøkt det. Så jeg skrev her inne. Da legen ringte ba han oss komme inn for å se på han selv, og det er jeg glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #38 Del Skrevet 22. februar 2023 iskaffe_87 skrev (1 time siden): jeg hadde ringt legevakt, de skulle ringe opp. Gikk mange timer. Hun på legevakttelefonen sa det neppe var farlig, og at jeg skulle ta det helt med ro. Men, hun skulle høre med legen. Jeg hadde en dårlig magefølelse på å ikke få undersøkt det. Så jeg skrev her inne. Da legen ringte ba han oss komme inn for å se på han selv, og det er jeg glad for. Hvordan gikk det? Håper alt er bra med barnet Anonymkode: 9d381...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #39 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg har førstehjelpskurs hvert år med fokus på elektriske skader. Mest sannsynlig går det fint, men 230V (nyere hus kan ha 230V og 400V) som er i huset nok til å gjøre skikkelig skade, så dere som husker hvordan det var på 70-tallet og stakk gafler i stikkontakten; bilbelteanalogien er i høyeste grad relevant. Har en fått strøm gjennom hjertet kan det ha skadet hjerterytmen og føre til hjertestans som også kan skje timer senere. Strøm inn og ut av fingrene kan skade nerver og det er antatt at dette er grunnen til at mange eldre elektrikere har nerveproblemer. Så lurt å få det sjekket, bra du tok kontakt med legevakt TS. Anonymkode: 1c96b...b5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #40 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jøss. Jeg er født på 70 tallet og fikk elektriske støt fra lamper og kontakter stadig vekk. Stakk til og med en vaffel i kontakten bare fordi mamma sa det var farlig🙃 Husker følelsen av å få elektrisk støt gjennom kroppen som om det var i går. Ante ikke jeg bar døden nær. Anonymkode: 8f309...681 Ja lurer virkelig på hvorfor så mange flere barn døde før... Og hvorfor en del besteforeldre ikke får passe barnebarna sine med den tankegangen der.. Støt kan gi problemer senere, og det kan gi indre brannskader som du ikke ser! Kunne laget en lang liste her.. Anonymkode: 45b76...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå