iskaffe_87 Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 barnet mitt på 3 år tok fingrene inn i en lampe uten pære. Skvatt til , og begynte å gråte. Er som normal. Kan han ha fått noen større skader som ikke synes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg ville ringt og spurt helsepersonell. Legevakten feks. Bare for å være sikker Anonymkode: bb2f4...827 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 Altså, ikke spør på nettet. Ring legevakt og spør! Anonymkode: 05246...68f 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Spør legevakten, ikke oss. Anonymkode: 80453...249 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 20. februar 2023 tenkte kanskje noen hadde opplevd det samme. Hadde håpet noen skulle skrive at det ikke er noe å bekymre seg for osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Dette er ikke farlig om det er slik du forteller. Men det er viktig å fortelle barn at strøm kan være veldig farlig og at man kan dø av det om spenningen er høy nok. Endret 20. februar 2023 av Merlin 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. februar 2023 #7 Del Skrevet 20. februar 2023 Hva andre her har opplevd er likegyldig. Elektrikere som får støt på jobb blir sendt til sjekk, da bør du i det aller minste ta en telefon til legevakten og ikke søke råd her. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beelzebub Skrevet 20. februar 2023 #8 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Ikke spør oss, kontakt homøopat øyeblikkelig! Endret 20. februar 2023 av Beelzebub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 20. februar 2023 voldsomt da! jeg kan jo gjøre begge deler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 20. februar 2023 #10 Del Skrevet 20. februar 2023 Overhode ikke farlig, og ingenting å bekymre seg for. Ubehagelig, og man skvetter, men ikke verre enn det. Jeg og søsteren min hadde det som lek da vi var små, å se hvem som kunne stikke fingeren lengst ned i lamper uten lyspære. En av oss "vant" hver eneste gang. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. februar 2023 #11 Del Skrevet 20. februar 2023 Aristoteles skrev (24 minutter siden): Overhode ikke farlig, og ingenting å bekymre seg for. Ubehagelig, og man skvetter, men ikke verre enn det. Jeg og søsteren min hadde det som lek da vi var små, å se hvem som kunne stikke fingeren lengst ned i lamper uten lyspære. En av oss "vant" hver eneste gang. Men alle overlevde ikke. Kjenner til to tilfeller der støt i hus har tatt liv. Den ene var et barn på 70-tallet som tok på to løse ledninger. Den andre var en elektrikerlærling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Del Skrevet 20. februar 2023 Ring legevakt å forhør deg. Mulig de vil ta en sjekk for å være sikker på at det ikke er kommet strøm gjennom kroppen Anonymkode: cd6d8...e5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 20. februar 2023 #13 Del Skrevet 20. februar 2023 Blizz1 skrev (1 minutt siden): Men alle overlevde ikke. Kjenner til to tilfeller der støt i hus har tatt liv. Den ene var et barn på 70-tallet som tok på to løse ledninger. Den andre var en elektrikerlærling. Men ingen av de stakk fingeren inn i en lampe 😛 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. februar 2023 #14 Del Skrevet 20. februar 2023 Det kommer jo litt an på styrken i den lampa, men dersom det var en vanlig stuelampe (og ikke noe industri-greier) så var dette neppe farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Del Skrevet 20. februar 2023 Hvis man stikker en finger inni en sokkel så vil strømmen normalt gå igjennom fingeren og ikke igjennom andre deler av kroppen, er verre hvis man får strøm fra en leder og strømmen går f.eks. fra en arm til den andre eller fra en arm til en fot for da passerer den hjertet. Uansett så er legevakten den rette instans å kontakte. Anonymkode: e864f...7a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. februar 2023 #16 Del Skrevet 20. februar 2023 Aristoteles skrev (37 minutter siden): Men ingen av de stakk fingeren inn i en lampe 😛 Får da vibber til de som sier "vi overlevde da i baksetet uten belte før" eller "vi tok ingen skade av at mødrene våre drakk og røykte". Jada. De som lever nå overlevde jo til å fortelle historien sin... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Del Skrevet 20. februar 2023 Alltid oppsøk lege etter slikt. Anonymkode: 4c77f...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 20. februar 2023 #18 Del Skrevet 20. februar 2023 Blizz1 skrev (Akkurat nå): Får da vibber til de som sier "vi overlevde da i baksetet uten belte før" eller "vi tok ingen skade av at mødrene våre drakk og røykte". Jada. De som lever nå overlevde jo til å fortelle historien sin... Du kan få de vibbene du vil. Ingen får skader eller dør av å stikke fingeren inn der lyspæra skulle vært i en alminnelig lampe. Du må jo gjerne tro at det bare er flaks at vi ikke har drøssevis med dødsfall pga lamper hvert år, og at jeg bare en en heldig overlevende Senest i fjor fikk jeg fingeren i en lampe, med et uhell denne gangen og ikke for å tøffe meg for søsteren min, da jeg skulle skru i ny pære og ikke gadd finne en stol, slik at jeg kunne se hva jeg gjorde. Stakk fingeren inn i stedet for pæra. Lever fortsatt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Del Skrevet 20. februar 2023 https://www.helsenorge.no/sykdom/forstehjelp-og-skader/elektrisk-stot/ Anonymkode: bb2f4...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Del Skrevet 20. februar 2023 Er det nytt strømanlegg så er det vel en sperre for slikt, at man ikke blir død av dette. Anonymkode: dec6a...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå