AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Har ingen piercinger men har lyst å ta hull i ørene. Men er redd for å få infeksjon senere... er det vanlig? Jeg har et barn på 1 år som er ganske nærgående som barn, så er redd hun vil rive ut øredobbene eller noe? Jeg er 32 år. Anonymkode: d4146...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg har aldri fått infeksjon i mine piercing-hull uansett hvilken kroppsdel. Men min kropp er jo ikke din. Reagerer du på smykker ellers? Sånn angående barn hadde jeg kanskje ventet litt til barnet ikke var så "avhengig" av deg, så du ikke risikerer at barnet tar for mye på øret og derav øker faren for infeksjoner. Anonymkode: 6b2db...9aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg tok piercing i ørene da barnet mitt var 1,5, gikk fint det altså 😊 Anonymkode: c654d...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Hadde ventet til barnet ble eldre om du frykter hun skal dra ut øredobbene. Infeksjonsfare er liten så lenge du bruker pyricept å rense hullene med den første tiden Anonymkode: bc532...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde ventet til barnet ble eldre om du frykter hun skal dra ut øredobbene. Infeksjonsfare er liten så lenge du bruker pyricept å rense hullene med den første tiden Anonymkode: bc532...13c Anbefaler ikke pyrisept, men heller saltvannsoppløsning. Anonymkode: 70cb7...420 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 Få noen smykker i hullene som ikke er så lett å få tak i for ungen? En evt betennelse i øreflippen er uproblematisk kontra lengre oppe der det er brusk. Med riktig pleie bør det ikke være noe problem om du får dem piercet og ikke skutt med pistol hos frisøren. Anonymkode: b5283...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 Hvis du tar det på hos en seriøs piercer, og steller som anbefalt, bør det gå bra. Jeg ville likevel ventet et år. Blanke ting i ørene er veldig spennende for en ettåring, og du vet selv hvor skitne de fingrene kan være. Man skal ikke ta på ferske hull med skitne fingre, for da blir det fort infeksjon. Anonymkode: 078f1...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Del Skrevet 21. februar 2023 Ta hos piercer uansett hvor lenge du venter. IKKE frisør/gullsmed. Anonymkode: ea0bc...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå