AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Del Skrevet 19. februar 2023 Sånne kroker du kjøper på feks Kicks. De har en side du skal stikke på kviser og blackhead og en annen del du skal klemme ut. Er dette mer skånsomt enn å klemme med neglene? Og virker de? Anonymkode: 69be0...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Del Skrevet 19. februar 2023 https://www.thebodyshop.no/blackhead-remover-metal?gclid=EAIaIQobChMI3-mZ78Si_QIVAzcYCh1cnA2lEAQYASABEgKwtfD_BwE Jeg har denne fra body shop og hatt i mange år, det er bare fordeler med den. Den fordeler presset og vekten jevnt rundt kvisen/svarte prikken, og dermed ikke skader huden som med negler. Og jeg dypper den i antibac først slik at ikke bakterier kommer nær slik at det blir betent kvise, som det gjerne blir med negler. Siden presset er rundt og ikke på, så blir ikke hullet så stort eller revner som når man bruker fingrene. Anbefales på.det sterkeste! Anonymkode: bedef...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Del Skrevet 19. februar 2023 Og du må ikke presse så hardt før den popper ut heller som feks med fingrene. Anonymkode: bedef...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Produkter med salicylic acid hjelper mot blackeads. Anonymkode: 324c5...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Produkter med salicylic acid hjelper mot blackeads. Anonymkode: 324c5...a5a Jeg har hatt den oljen fra Ordinary. Funker ikke i det hele tatt. Anonymkode: 69be0...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt den oljen fra Ordinary. Funker ikke i det hele tatt. Anonymkode: 69be0...bd3 Brukt kvalitet. Dermalogica F eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Del Skrevet 20. februar 2023 Cosrx BHA Blackhead Power Liquid Anonymkode: 324c5...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 20. februar 2023 #8 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg ville ikke stukket hull i huden, men heller klemme forsiktig på de med rene fingre. Ellers har jeg fått klarere hud av å rense godt mlrgen og kveld. Sånne lapper til å ta på fuktig hud for så å dra de av, får også med seg skitten. Det fins også ansiktsmasker som er bra for fet hud med hudormer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Del Skrevet 21. februar 2023 flusa skrev (17 timer siden): Jeg ville ikke stukket hull i huden, men heller klemme forsiktig på de med rene fingre. Ellers har jeg fått klarere hud av å rense godt mlrgen og kveld. Sånne lapper til å ta på fuktig hud for så å dra de av, får også med seg skitten. Det fins også ansiktsmasker som er bra for fet hud med hudormer. Jeg har ikke fet hud. Anonymkode: 69be0...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 21. februar 2023 #10 Del Skrevet 21. februar 2023 Hudpleie er egentlig svært individuelt, det er ikke alt som funker for alle. De aller fleste har heller ikke blackheads men sebaceous filaments. Dette krever pleie over lengre tid, og egentlig noe du aldri kan slutte med. Det vil komme tilbake om du ikke vedlikeholder pleien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Del Skrevet 21. februar 2023 Boots salisylsyre serum 👍🏻 Anonymkode: 3171b...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. februar 2023 #12 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 22.31): Sånne kroker du kjøper på feks Kicks. De har en side du skal stikke på kviser og blackhead og en annen del du skal klemme ut. Er dette mer skånsomt enn å klemme med neglene? Og virker de? Anonymkode: 69be0...bd3 Vær obs på at all utklemming - også med blackhead removers - kan forårsake arr i huden om du ikke er forsiktig. AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 14.20): Jeg har hatt den oljen fra Ordinary. Funker ikke i det hele tatt. Anonymkode: 69be0...bd3 Det kan likevel hende at et annet BHA-produkt vil funke for deg, selv om akkurat det fra TO ikke gjorde det. Hvordan brukte du det, og hvordan er resten av hudpleien din? Det er gjerne sånn at det er kombinasjonen av flere produkter som har best effekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #13 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg synes ingenting fungerer jeg 🤷♀️ Hverken manuelle removere eller syrer. Anonymkode: 28377...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg har denne fra medik8. Tar de sorte prikkene på nesa når jeg er konsekvent. Mild likevel, jeg har sensitiv hud. Anonymkode: 53c61...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. februar 2023 #15 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ingenting fungerer jeg 🤷♀️ Hverken manuelle removere eller syrer. Anonymkode: 28377...6dd Har du benyttet disse jevnlig og over tid? Dersom man har lett for å få hudormer/sorte prikker, må man være konsekvent med behandling over tid. Dersom man slutter, vil hudormene kunne komme tilbake igjen. Hudormer består av overskuddstalg og døde hudceller som danner en slags propp i porene. Den mørke fargen kommer av at den ytre delen av denne talg/hudcelleproppen oksiderer, dvs. samme prosess som skjer med et halvt eple som blir brunt på snittflaten når det har ligget på kjøkkenbenken en stund. For å bli kvitt hudormer er det dermed for det første viktig å få fjernet disse proppene, enten ved fysisk utklemming (gjerne hos hudpleier) eller ved å få oppløst dem. Det siste er det kun BHA (salicylsyre) som er i stand til å gjøre, men det er ikke gjort over natten, det kan faktisk ta flere uker. Den gode nyheten er at BHA også bidrar til å forebygge at nye hudormer dannes - så lenge man fortsetter å bruke den, fordi BHA både virker eksfolierende, dvs. hjelper huden til å kvitte seg med overskudd av døde hudceller, og også balanserer talgproduksjonen. Steg to er dermed å forebygge at det dannes nye hudormer, ved å bruke riktig hudpleie og å være konsekvent med å pleie huden. BHA vil over tid løse opp talgproppene og virke forebyggende, og man kan også kombinere med niacinamide, som også virker forebyggende. Det er også viktig med rens av huden, både om kvelden for å fjerne sminke og solkrem, og om morgenen for å rense huden for overskuddstalg (spesielt dersom man har fet og/eller uren hud) og rester av nattpleie. Et godt fuktighetsprodukt har faktisk også betydning, både fordi en fuktfattig hud vil produsere ekstra talg for å kompensere for manglende fukt, og også fordi tilstrekkelig fukt er viktig for å opprettholde hudens naturlige beskyttelsesbarriere. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Del Skrevet 22. februar 2023 Roci skrev (1 time siden): Har du benyttet disse jevnlig og over tid? Dersom man har lett for å få hudormer/sorte prikker, må man være konsekvent med behandling over tid. Dersom man slutter, vil hudormene kunne komme tilbake igjen. Hudormer består av overskuddstalg og døde hudceller som danner en slags propp i porene. Den mørke fargen kommer av at den ytre delen av denne talg/hudcelleproppen oksiderer, dvs. samme prosess som skjer med et halvt eple som blir brunt på snittflaten når det har ligget på kjøkkenbenken en stund. For å bli kvitt hudormer er det dermed for det første viktig å få fjernet disse proppene, enten ved fysisk utklemming (gjerne hos hudpleier) eller ved å få oppløst dem. Det siste er det kun BHA (salicylsyre) som er i stand til å gjøre, men det er ikke gjort over natten, det kan faktisk ta flere uker. Den gode nyheten er at BHA også bidrar til å forebygge at nye hudormer dannes - så lenge man fortsetter å bruke den, fordi BHA både virker eksfolierende, dvs. hjelper huden til å kvitte seg med overskudd av døde hudceller, og også balanserer talgproduksjonen. Steg to er dermed å forebygge at det dannes nye hudormer, ved å bruke riktig hudpleie og å være konsekvent med å pleie huden. BHA vil over tid løse opp talgproppene og virke forebyggende, og man kan også kombinere med niacinamide, som også virker forebyggende. Det er også viktig med rens av huden, både om kvelden for å fjerne sminke og solkrem, og om morgenen for å rense huden for overskuddstalg (spesielt dersom man har fet og/eller uren hud) og rester av nattpleie. Et godt fuktighetsprodukt har faktisk også betydning, både fordi en fuktfattig hud vil produsere ekstra talg for å kompensere for manglende fukt, og også fordi tilstrekkelig fukt er viktig for å opprettholde hudens naturlige beskyttelsesbarriere. Jepp, over flere år bare for eksfolieringens skyld. Paulas Choice og Medik8 i diverse AHA, BHA og PHA. Og Skincitys eget merke, samt et par andre (da litt masker av div sort). Alle eksfolierer (retionate og fruktsyrer og), men ikke mer enn det 🤷♀️ Niacinamide bruker jeg og, prøvd litt forskjellig - har nå Elixir Niactil fordi 10% ble hakket for mye for meg. Fukt og fett får jeg nok av helt garantert. Dobbeltrenser osv. Jeg er ikke plaget av mye blackheads altså, men får ikke effekt uansett på porer osv. Nå tester jeg ut tretinoin for å se om det kan redusere komedoner som jeg bare alltid har og ikke får tatt knekken på i det hele tatt med bha selv etter noen års forsøk. Men vi får se om det forsøket er genialt eller idiotisk 😅 Har iallefall på veien fått sansen for snegleslimet til Cosrx for fukt (mye bedre enn HAsyre og all verdens serumer jeg har forsøkt), og tester nå ut krem fra Eucerin med 5% urea i tillegg til dynking i fukt. Anonymkode: 28377...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. februar 2023 #17 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jepp, over flere år bare for eksfolieringens skyld. Paulas Choice og Medik8 i diverse AHA, BHA og PHA. Og Skincitys eget merke, samt et par andre (da litt masker av div sort). Alle eksfolierer (retionate og fruktsyrer og), men ikke mer enn det 🤷♀️ Niacinamide bruker jeg og, prøvd litt forskjellig - har nå Elixir Niactil fordi 10% ble hakket for mye for meg. Fukt og fett får jeg nok av helt garantert. Dobbeltrenser osv. Jeg er ikke plaget av mye blackheads altså, men får ikke effekt uansett på porer osv. Nå tester jeg ut tretinoin for å se om det kan redusere komedoner som jeg bare alltid har og ikke får tatt knekken på i det hele tatt med bha selv etter noen års forsøk. Men vi får se om det forsøket er genialt eller idiotisk 😅 Har iallefall på veien fått sansen for snegleslimet til Cosrx for fukt (mye bedre enn HAsyre og all verdens serumer jeg har forsøkt), og tester nå ut krem fra Eucerin med 5% urea i tillegg til dynking i fukt. Anonymkode: 28377...6dd Høres ut som om du gjør alt riktig, så da er det jo kjedelig at du ikke merker effekt. Jeg biter meg imidlertid merke i det du sier med at du ikke er mye plaget med blackheads, men ikke får effekt på porer. Porestørrelse er noe man er født med, så det er begrenset hva man kan gjøre for å endre størrelsen på dem. Å holde porene rene fer det viktigste, da porene faktisk utvides om det samler seg talg, døde hudceller, sminke etc. i dem. Tap av kollagen og elastin som skjer etterhvert som vi blir eldre, kan også gjøre at porene framstår større. Du skriver også at du har komedoner, kan det muligens være at du også har såkalte "sebacious filaments"? Se beskrivelse, forklaring og bilde her. Jeg tror tretinoin kan funke, og det skader uansett ikke å forsøke Ellers helt enig med deg at HA ikke er det beste for ekstra fukt - for meg er det kollagenserum som funker best! Håper du finner ut av det, og at tretinoinbehandlingen vil gi resultater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #18 Del Skrevet 23. februar 2023 Roci skrev (1 time siden): Høres ut som om du gjør alt riktig, så da er det jo kjedelig at du ikke merker effekt. Jeg biter meg imidlertid merke i det du sier med at du ikke er mye plaget med blackheads, men ikke får effekt på porer. Porestørrelse er noe man er født med, så det er begrenset hva man kan gjøre for å endre størrelsen på dem. Å holde porene rene fer det viktigste, da porene faktisk utvides om det samler seg talg, døde hudceller, sminke etc. i dem. Tap av kollagen og elastin som skjer etterhvert som vi blir eldre, kan også gjøre at porene framstår større. Du skriver også at du har komedoner, kan det muligens være at du også har såkalte "sebacious filaments"? Se beskrivelse, forklaring og bilde her. Jeg tror tretinoin kan funke, og det skader uansett ikke å forsøke Ellers helt enig med deg at HA ikke er det beste for ekstra fukt - for meg er det kollagenserum som funker best! Håper du finner ut av det, og at tretinoinbehandlingen vil gi resultater Fungerer AHA eller må det være BHA? Anonymkode: 19d70...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. februar 2023 #19 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fungerer AHA eller må det være BHA? Anonymkode: 19d70...061 BHA er det virkestoffet som har dokumentert effekt i å løse opp talg i porene, mens AHA fungerer best på hudoverflaten. Men ettersom du har forsøkt BHA uten resultat (du sier ikke noe om merke og styrke), så kan du jo gjøre et forsøk med AHA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #20 Del Skrevet 23. februar 2023 Roci skrev (1 time siden): BHA er det virkestoffet som har dokumentert effekt i å løse opp talg i porene, mens AHA fungerer best på hudoverflaten. Men ettersom du har forsøkt BHA uten resultat (du sier ikke noe om merke og styrke), så kan du jo gjøre et forsøk med AHA Jeg er ikke TS, har bare prøvd AHA. Takk for svar😊 Anonymkode: 19d70...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå