herzeleid Skrevet 25. mars 2023 #21 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.2.2023 den 22.57): Nja, det er jo i bunn og grunn lovverket som sliter ut ansatte. Mye regler, dokumentasjon og krav. Tror det bør senke terskelen der først og fremst. Handler jo ikke bare om lønn bestandig, særlig ikke når det gjelder trivsel. Det er utrolig hva de klarte å gjennomføre uten utdanning for 50 år siden, som en må ha 3 år på høgskole for å få lov til å utføre i dag. Ja det er snakk om risiko, men hvis konsekvens er at tjenesten rakner er d bedre å ha dårligere kvalitet vs ingenting. Anonymkode: 7d26a...48f En må nok regne med litt lavere forventninger til utdannelse ja. Både i helsevesenet, som du er inne på, og i det offentlige generelt der det virker som mange tar høyere utdannelse for å ende i relativt dårlig betalte administrative stillinger der utdannelsen ikke er spesielt relevant. Det positive er jo at samfunnet potensielt da sparer mye utgifter til utdanning og får flere år ekstra produksjon i en av livets kanskje mest produktive faser, i tillegg til at den enkelte kan få flere års inntekt og verdistigning på bolig, og slipper studielån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. mars 2023 #22 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Helt enig. Samtidig er nok deler av problemet at enkelte yrker er svært vanskelig å stå i til pensjonsalder. Hvor hardt man kommer til å blir rammet av at pensjonsalderen øker kommer til å bli veldig avhengig av hvilket yrke man har. Anonymkode: b119c...522 Det er det. Jeg ser at mine egne kolleger som begynner å dra på årene sliter, og mange av dem velger å gå tidlig av med pensjon. Det er begrenset hvor lenge man holder, rett og slett. Selv tenker jeg man blir nødt til å spare og sikre seg selv i fremtiden. Jeg stoler ikke på at staten skal kunne ta vare på meg på den måten jeg selv ønsker å leve når jeg blir gammel. Den erkjennelsen tror jeg flere også vil få før man når dit. Samtidig, så kan det hende at det skjer noe på veien. Nå er det eldrebølgen som treffer hardt i årene fremover, før babyboomer-generasjonen dør ut om la oss si 25-30 år. Så avhenger det av at dagens unge får flere barn. Det ser ikke veldig lyst ut akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå