Gå til innhold

Seint ute med juleforberedelsene...

Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Huff, nå er klokka halv seks på lille julaften, og jeg stresser! Har ikke engang vært og kjøpt ribbe enda :tristbla: ... Og så må jeg pynte juletre, vaske golv, tørke støv, bake 3 kakeslag, lage risgrøt, vente til den er blitt kald og så lage riskrem. Og så må jeg i butikken og kjøpe ribbe og poteter. Og pakke inn gavene. Dette er virkelig dårlig planlegging fra min side :grine:

Noen flere som er seint ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jupp... kjøpte alle julegavene + tre i dag, er nå ferdig med å vaske denne leiligheten og hos mine forelder. Men mangler å ta yttergangen, henge opp julegardiner, stryke duker, pakke inn de siste gavene, lage sjokolademouse og pynte tre......

Julefreden vil vel senke seg rundt to i natt... som vanlig...hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har hatt (for?) god tid før jul, men her ser det ikke ut og så og si ingenting er vasket og pyntet. Har begynt på maten nå...

Av en eller annen grunn er det slik hvert år, så det er nærmest blitt en tradisjon :ler::sjenert: Julefreden senker seg vel ved to - tre tiden i natt slik den pleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne skal bestille kebab og leie dvd-film i kveld. Det eneste jeg har å gjøre er å sette klær i tørketrommelen.

Men så må det sies at jeg ikke skal ha julaften her og ikke har småbarn som skal ha ullsokker av ull fulle av godteri osv.

Synes nesten synd i dere som stresser slik. Jeg har hatt småbarn selv, men da jeg flyttet til en mindre leilighet, ga jeg blaffen i juletre og pyntet heller enkelt.

Det er ingen som ser støvet hvis badet og kjøkkenet er passe ok. Lag en skikkelig varm velkomst-gløgg i morn når gjestene kommer, og pass på å smake på gløggen før de kommer for å roe ned nervene. Resten går av seg selv.

Det er desember. Ingen legger merke til støv eller ikke støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Oppmuntrende å høre at jeg ikke er den eneste som stresser i siste liten ;) . Men nå begynner jeg å få litt struktur på tingene. Eneste som gjenstår nå er å lage risgrøt og pakke inn gaver, resten får vente til i morgen.

Jeg er den eneste i den nærmeste slekta som ikke har barn, og siden jeg burde ha endel bedre tid enn barnefamilier, så tar jeg på meg å lage julemiddag til alle, ørten sorter julekaker til flere familier osv osv. Men så viser det seg hvert eneste år, at selv om jeg er enslig så blir tida for knapp. Neste år jeg planlegge bedre. Men akkurat den tanken tenkte jeg nok i fjor også :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Og til Gjest: Det høres veldig fint og avslappende ut å lage en slik enkel feiring, men jeg er nok alt for mye av et julemenneske. Julen skal helst være slik den var da jeg var liten, og alt må være perfekt. Og det krever litt jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en egen sjarm med å stresse i siste liten i julen. De siste kveldene har jeg ikke vært i seng før langt på natt. Igår kveld måtte jeg lage risgrøt, dajmiskake og legge pinnekjøttet i vann. Jeg var ikke ferdig med dette før i 2-tiden. Idag stod jeg tidlig opp, tente i peisen, pisket krem til riskrem og laget en sjokoladekake. Nå har jeg pakket inn de siste gavene og lagt dem under treet og sitter og koser meg med Snekker Andersen og nytrukket kaffe :)

Husvasken tar jeg ikke så veldig nøye - fyker raskt over gulv med moppen, tørker litt støv og pusser speil og glass. Badet shinet jeg igår kveld - slik at det ser rent og pent ut.

Nå kan julekvelden komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får julestemning av dere jeg! :) Så deilig at ikke alle er perfekte husmødre med 7 slag, full kontroll og alt klart. Driver og gjør i stand her og, men nå er det jo snart klart og ikke noe å gjøre med det man ikke får gjort. (Venta med å sjekke krumkakene til i går, for i fjor var de bløte, så jeg gadd ikke å sjekke dem før jeg visste det var for sent å lage nye. Og gjett; ja de er bløte, man kan brette dem ut! :ler: ) Så nå får det holde med de kakene vi har! Nå er det jammen juleevangeliet med Per Aabel på radioen, (sukk, enda jeg ikke er religiøs) og nå er det like før Askepott er på TV. Hvor barnslig kan en tobarnsmor bli?Ha en god og etter hvert avslappet jul da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...