Gå til innhold

Fryseforsøk - naturlig eller styrt syklus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil noen forklare gangen i innsett av egg i naturlig vs styrt syklus?

Hvem egner seg for hva? Får man ingen støttehormoner i naturlig syklus?

Jeg har pco og uregelmessig syklus, men får eggløsning av meg selv. Problemet er bare at jeg ikke vet om eggløsning kommer på dag 18 eller 28 liksom. 
Har egg på frys som vi ønsker å bruke til søskenforsøk nå, men har ikke fått hatt den planleggingssamtalen med sykehuset enda. Sist jeg pratet med de virket det litt som at jeg kunne velge selv om jeg ville ha naturlig eller styrt, og at jeg evt kunne ta Letrozol før innsett i naturlig syklus. 

Del gjerne erfaringer og på forhånd takk for svar🙏🏼❤️ 

Anonymkode: 90c97...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå hatt planlagt frystforsøk i naturlig syklus. For min del innebar det da kun å ta eggløsningstester for å finne eggløsningstidspunkt. Men siden eggløsning aldri dukket opp, ble det avbrutt forsøk. 

Neste forsøk vil bli styrt syklus. Men lavdose styring. De kan styre den på ulike måter og styrke alt etter hva de mener vil være best for den enkelte. Så det er nok en del ulike måter å ha styrt syklus på. 

Ved styrt syklus er det også enklere for klinikken/sykehuset å legge til rette for at det ikke eventuelt er innsett på helg når de er stengt osv. Noen mener det er noe større suksess på styrt syklus, men som legen min sa, uavhengig av hva de gjør og planlegger, så er ingenting bombesikker og det meste er fremdeles opp til tilfeldighetene av hva kroppen tar imot og ikke :)

Jeg skal ha Letrozol som eneste på styrt syklus neste mnd, da alle verdier og prøver er fine, foruten at denne syklusen rotet det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite det var best å få det i naturlig syklus om det gikk selvsagt. Det innebar at jeg testet og tester for eggløsning. Når den kom, dro jeg inn for å ta blodprøve og sjekke at det var eggløsning. Og et egg ble satt inn! 

Anonymkode: e615d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...