Tradegy Skrevet 18. februar 2023 #1 Del Skrevet 18. februar 2023 Hva kan man gjøre når eldre kvinne motsetter seg pleie, ene og alene grunnet hijab? Familien er flaue og skamfulle. Damen er garantert kjempehyggelig og dyktig i jobben. Den eldre omgås daglig melaninrike mennesker uten problem. Hijab derimot, gjør at hun blir hèlt jævlig i holdningene sine. Veldig redd for hva hun kan finne på å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. februar 2023 #2 Del Skrevet 18. februar 2023 Har hun demens? Hvis hun har det, synes jeg man skal gå langt i å tilrettelegge slik at ikke noe «trigger» henne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. februar 2023 #3 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) Er dette sykehjem eller hjemmesykepleie. Jeg har litt som prinsipp at hvis den eldre er sterkt kognitivt svekket så går jeg inn og tar det stellet for den som er melaninrik/bruker hijab. Hvis vedkommende er kognitivt med og simpelthen bare fordomsfull, så får hun valget mellom å få stell av den som er satt opp, eller hun har all rett til å nekte hjelp til stell. Det vil også bli dokumentert at pas har fått det valget Endret 18. februar 2023 av Topsi 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 18. februar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 18. februar 2023 Tusen takk for flotte svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Del Skrevet 18. februar 2023 Dette er bare sånt man må akseptere med eldre mennesker, spesielt hvis pleieren ikke er helt stødig i norsk. Hvordan er det forresten den andre veien?, er det sånn at kvinnelige muslimske pleiere kan stelle menn og vaske de på intime plasser?. Anonymkode: bf14c...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg hadde nylig opphold ved en nevrologisk rehabiliteringsinstitusjon der alle pasientene stort sett var eldre damer og menn. Og fy som de med hijab ble behandlet. Jeg ble direkte flau på vegne av nordmenn. Disse jentene var unge, effektive og helt stødige i norsk. Likevel ble de stadig snakket ned til, latterliggjort og avvist. Vil man ikke ha stell på bakgrunn av at pleieren er ikledd et hodeplagg? Nei da får du stå over. Tenker jeg da. Anonymkode: 05c65...38c 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Del Skrevet 18. februar 2023 Melaninrike? Nei altså. Dette går for langt!! For å svare på spørsmålet (selv om jeg ble helt satt ut her), så må den gamle enten bare godta hjelp fra folk med hijab eller rett og slett la være. Dersom den gamle motsetter seg hjelp pga demens så er det noe helt annet. En dement person kan man ikke tilegne nye holdninger til. Anonymkode: 33f1c...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. februar 2023 #8 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er bare sånt man må akseptere med eldre mennesker, spesielt hvis pleieren ikke er helt stødig i norsk. Hvordan er det forresten den andre veien?, er det sånn at kvinnelige muslimske pleiere kan stelle menn og vaske de på intime plasser?. Anonymkode: bf14c...f75 For noe tull. Og for å svare på det siste spørsmålet der, det er reservasjonsrett i norsk lov ift to ting, abort og omskjæring av guttebarn. Det vil si at dersom en muslimsk kvinne med hijab ikke vil stelle en mann, får hun ikke lov å jobbe innen helse. Så da var den fordommen parkert Endret 18. februar 2023 av Topsi 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 18. februar 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 18. februar 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Melaninrike? Nei altså. Dette går for langt!! For å svare på spørsmålet (selv om jeg ble helt satt ut her), så må den gamle enten bare godta hjelp fra folk med hijab eller rett og slett la være. Dersom den gamle motsetter seg hjelp pga demens så er det noe helt annet. En dement person kan man ikke tilegne nye holdninger til. Anonymkode: 33f1c...3a4 Jeg mener ikke å støte noen. Det er brukt i den mening å forklare at det ikke er hudfargen, men plagget hun reagerer på. Som nevnt, det er flaut for familien, om dèt hjelper noe på sjokket ditt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Del Skrevet 23. februar 2023 Dere trenger ikke skamme dere for hva deres eldre familiemedlem sier. Det er jo ikke deres feil hva hun sier og gjør. Siden du lager denne tråden så regner jeg også med at hun ikke endrer mening selv om dere og helsepersonell snakker til henne. Veldig leit for det er jo noe alle taper på. Helsepersonellet får vanskeligere jobb og pasienten ender med dårligere hjelp enn hun kunne hatt. Hadde selv en mor som seigpinet seg ved å neke hjelp. Livet hennes de siste årene kunne vært veldig mye bedre om hun skjønte konsekvensene av å nekte hjelp fra folk hun mislikte. Anonymkode: c8228...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 23. februar 2023 #11 Del Skrevet 23. februar 2023 Kan de ikke finne noen uten muslimsk uniform for å pleie de eldre som blir støtt/krenket av slikt? Finnes det ikke noen uten hijab på stedet? Det beste for alle parter hadde vært lik uniformering av ansatte, evt kjeledress med hette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #12 Del Skrevet 27. februar 2023 Tradegy skrev (På 18.2.2023 den 16.26): Hva kan man gjøre når eldre kvinne motsetter seg pleie, ene og alene grunnet hijab? Familien er flaue og skamfulle. Damen er garantert kjempehyggelig og dyktig i jobben. Den eldre omgås daglig melaninrike mennesker uten problem. Hijab derimot, gjør at hun blir hèlt jævlig i holdningene sine. Veldig redd for hva hun kan finne på å si. Hijab representerer helt jævlige, islamistiske holdninger. Helt enig med den eldre kvinnen. Man må stå opp for egne verdier. Islam er ondskap. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #13 Del Skrevet 27. februar 2023 OP og vedkommendes familie høres ille ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. februar 2023 #14 Del Skrevet 28. februar 2023 Kalmusrot skrev (3 timer siden): Jeg ville aldri blitt behandlet av en muslim. Da får jeg heller omkomme. Det er din fulle rett, men ikke kom og klag på at du ikke får hjelp... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 28. februar 2023 #15 Del Skrevet 28. februar 2023 Topsi skrev (5 timer siden): Det er din fulle rett, men ikke kom og klag på at du ikke får hjelp... Jeg klager over mangelen på autentiske nordmenn i eldreomsorgen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. februar 2023 #16 Del Skrevet 28. februar 2023 Kalmusrot skrev (6 timer siden): Jeg klager over mangelen på autentiske nordmenn i eldreomsorgen. Du vet det er mange innvandrere fordi det ikke er nok nordmenn som vil jobbe der? Uten innvandrere kollapser eldreomsorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå