Gå til innhold

Utro mot ny parter med BM/BF

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror det er mer gjeldende for menn. Kvinner er flinkere til å bearbeide og er gjerne mer ferdig med tidligere partner enn menn er.

Anonymkode: 4567c...ec1

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange som er sammen med en annen enn mor/far til barna, og ingen av dem har drevet sånn. Min mann inkludert.

Det kan sikkert forekomme, akkurat som at noen er "friends with benefits" med eksen etter brudd også der hvor det ikke er barn involvert. Men ikke blant verken mine venner eller kolleger ihvertfall har jeg vært borti at noen har funnet ut at partneren er utro med barnas andre forelder....

De er for alltid knyttet sammen pga barna, og det må man akseptere! Er de utro, så vil man ikke ha dem uansett hvem de er utro med! Og også der det ikke er barn, så kan folk ha en eks de ikke er helt over, uten at de sier det til noen.

Det er utrolig mange andre "issues" i forhold med noen som har barn fra før enn akkurat dette her....

Anonymkode: 6c9de...522

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

Okai, tror jg forstår, men åssen klarer du det sterke skillet?😏 barna er jo 50 prosent genetisk hans og de ville heller ikke vært her i verden uten han🙈🤷‍♀️

Det sterke skillet? Jeg forstår rett og slett ikke problemstillingen. Hvorfor i alle dager skulle det at vi er like glad i barna begge to gjøre at vi har lyst til å ha sex med hverandre? Det er jo en grunn til at han er en eks. Hadde vi fortsatt vært glade i hverandre på den måten hadde vi jo fortsatt vært sammen.

Anonymkode: 6de58...339

• Liker 3
Skrevet

Far til mitt barn er en flott far som har tatt mye ansvar både før og etter bruddet. Vi kan ha greie samtaler og har et godt forhold til hverandre og hverandres nye partnere.

Vi vil alltid være en del av faliliekonstellasjon rundt vårt barn og dermed alltid ha et slags bånd oss i mellom. Dette båndet er knyttet til barnet, og på ingen måte seksuelt oss i mellom.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sterke skillet? Jeg forstår rett og slett ikke problemstillingen. Hvorfor i alle dager skulle det at vi er like glad i barna begge to gjøre at vi har lyst til å ha sex med hverandre? Det er jo en grunn til at han er en eks. Hadde vi fortsatt vært glade i hverandre på den måten hadde vi jo fortsatt vært sammen.

Anonymkode: 6de58...339

Sant ! 👍🏻👍🏻 Bare meg som er teit, jeg har som sagt alltid sett for meg at barn eller barna i flertall kan funke som .. lim hvis du skjønner hva jeg mener. Noe som holder en bundet sammen på et rart vis enten man vil det eller ikke.

men ja..forstår nå på din respons at jeg tar feil og takk for «opplysningen» eller hva jg skal si😉

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er kjæreste med en mann som har barn fra før.

Har sett så mange YT-videoer av både menn og kvinner i det siste som sier at kvinner aldri bør være sammen med en mann som har barn fra før. Grunnen er i følge disse blant annet at BM har han rundt lillefingeren og at han kommer til å ha sex med henne igjen. Noen av mennene sa f.eks. at de ikke ser på det som utroskap så lenge det er med BM. 

Er det noen BF og BM her inne som har erfaring med hvorvidt dette stemmer eller ikke? Er det slik at man aldri kommer over/klarer å holde seg unna den man har fått barn med? Synes det høres så spesielt ut, selv om jeg selvsagt forstår at man som foreldre til et barn har et spesielt bånd som varer livet ut. Mener ikke å undervurdere relasjonen mellom BM og BF. 

Kjæresten min er svært trofast og jeg har ingen grunn til å tro at dette stemmer i mitt tilfelle. Både han og BM virker å være meget ferdig med hverandre. Er kun nysgjerrig på å høre deres meninger og erfaringer angående dette. 

Anonymkode: 453b9...087

Ikke tro på alt du ser og hører på nettet.

Kan bare si rofl til det greiene der

Anonymkode: cebee...802

Skrevet

Jeg er mor og kunne aldri tenkt meg å ta i far igjen. Jeg blir ferdig med et forhold før jeg starter et nytt. Om jeg føler behovet for å ligge med en annen enn kjæresten så er forholdet over. Jeg er meget trofast. 

Anonymkode: 2e042...779

• Liker 1
Skrevet

Det er underlig det der. Første som (oftere enn ikke) ryker i et forhold, er sexen. Likevel, er det for mange veldig forlokkende I etterkant. Handler nok om en blanding av trygghet og feighet.. 💔❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg er BM, hadde ikke hatt sex med BF for en million engang🤮 ingen spesielt bånd heller.

Anonymkode: 24395...38f

• Liker 1
Skrevet

Tror du må tenke mer over hva du ser på youtube.

• Liker 1
Skrevet

Takk til alle som har svart på spørsmålet. Interessant med ulike erfaringer. Ser at de fleste ikke ville hatt sex med sin barnemor/barnefar enten de er i et nytt forhold eller ikke.

Ser forøvrig ikke helt poenget med å kommentere at jeg har sett dette på YouTube, ikke skal tro på alt jeg hører etc. Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg syntes det virker spesielt og at jeg kun syntes det hadde vært interessant å høre meninger og erfaringer. I tillegg til at jeg ikke er redd for at min kjæreste har seg med sin barnemor. Vet at dette er kvinneguiden og mange kun er ute etter å kritisere, men det er veldig unødvendig.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt i far til mine barn med ildtang engang og slik vet jeg at det er for min kjæreste også med mor til deres barn. Hun har han heller ikke rundt lillefingeren, heldigvis.

Anonymkode: f1b36...ab1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke tatt i far til mine barn med ildtang engang og slik vet jeg at det er for min kjæreste også med mor til deres barn. Hun har han heller ikke rundt lillefingeren, heldigvis.

Anonymkode: f1b36...ab1

Er det av utroskap-grunner, at du er veldig ferdig med han, fordi forholdet mellom dere er konfliktfylt eller fordi det skjedde noe i forholdet som gjør at du ikke orker fyren? (Eller annet selvsagt) 

Skrevet
Tradegy skrev (54 minutter siden):

Det er underlig det der. Første som (oftere enn ikke) ryker i et forhold, er sexen. Likevel, er det for mange veldig forlokkende I etterkant. Handler nok om en blanding av trygghet og feighet.. 💔❤️

Dette er interessant. Det gir mening, kan nok også være på grunn av spenningen. Kanskje også at det blir såkalt "hate sex", som kan være opphissende for noen. Aldri helt klart å forstå meg på dette selv, men folk er forskjellig. 

Jeg har hørt om mange tilfeller hvor det er motsatt, hvor det eneste som fungerer i forholdet er sexen - at alt annet er toxic.

• Liker 1
Skrevet

I mitt tilfelle (jeg er mor) var det jeg som brøt ut og var veldig ferdig med barnefar på det tidspunktet. Hadde prøvd å få det til å fungere lenge. Vi har begge nye partnere, men jeg vet godt at jeg bare kunne knipset, så hadde han kommet tilbake til meg. Han sier det ikke direkte, men jeg kjenner han godt og merker at han ofte prøver å dra det lenger hvis vi har en helt vanlig hyggelig samtale. Han er sammen med ny partner fordi det er bedre enn å være alene, og han liker henne sikkert også, men han hadde lett byttet henne mot meg. Jeg hadde derimot aldri villet ligge med han og er veldig forelsket i ny partner. Bottom line: Er man ferdig med eksen eller ikke? 

Anonymkode: ba957...a5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I mitt tilfelle (jeg er mor) var det jeg som brøt ut og var veldig ferdig med barnefar på det tidspunktet. Hadde prøvd å få det til å fungere lenge. Vi har begge nye partnere, men jeg vet godt at jeg bare kunne knipset, så hadde han kommet tilbake til meg. Han sier det ikke direkte, men jeg kjenner han godt og merker at han ofte prøver å dra det lenger hvis vi har en helt vanlig hyggelig samtale. Han er sammen med ny partner fordi det er bedre enn å være alene, og han liker henne sikkert også, men han hadde lett byttet henne mot meg. Jeg hadde derimot aldri villet ligge med han og er veldig forelsket i ny partner. Bottom line: Er man ferdig med eksen eller ikke? 

Uff så trist for den nye dama hans dersom hun kun blir brukt for at han ikke skal føle seg alene.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det fordi du har ny kjæreste (og dermed ikke vil være utro) eller er det bare generelt? 

Bare generelt.

Skrevet
Anonym11223344 skrev (Akkurat nå):

Bare generelt.

Takk for svar :)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne ga mening for meg🙂

Av min erfaring med menn (dog ingen barn) er de veldig lette å lure om man bare vet hvem knapper som skal trykkes på !! Min har det på nøyaktig denne måten med sin ungdoms sweet heart og det er irriterende som F. 

Om hun hadde villet så hadde han flydd løpende nøyaktig slik du beskriver og jeg hadde vært singel på dagen. Vi har det fint sammen, men hun holder en slags magisk trolldom ovenfor han, aner ikke hva det er🤷‍♀️.

Endret av Sofie Maria
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 2.43):

Er kjæreste med en mann som har barn fra før.

Har sett så mange YT-videoer av både menn og kvinner i det siste som sier at kvinner aldri bør være sammen med en mann som har barn fra før. Grunnen er i følge disse blant annet at BM har han rundt lillefingeren og at han kommer til å ha sex med henne igjen. Noen av mennene sa f.eks. at de ikke ser på det som utroskap så lenge det er med BM. 

Er det noen BF og BM her inne som har erfaring med hvorvidt dette stemmer eller ikke? Er det slik at man aldri kommer over/klarer å holde seg unna den man har fått barn med? Synes det høres så spesielt ut, selv om jeg selvsagt forstår at man som foreldre til et barn har et spesielt bånd som varer livet ut. Mener ikke å undervurdere relasjonen mellom BM og BF. 

Kjæresten min er svært trofast og jeg har ingen grunn til å tro at dette stemmer i mitt tilfelle. Både han og BM virker å være meget ferdig med hverandre. Er kun nysgjerrig på å høre deres meninger og erfaringer angående dette. 

Tror du alt du ser på youtube?

Anonymkode: 7990b...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...