AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #21 Skrevet 17. februar 2023 Det spørs litt hva og hvor mye du har på. Om jeg har ost, rømme og guacamole + alt det andre man har og fyller dem godt opp så er jeg veldig mett etter to stykker. Klarer flere om jeg har fyll som ikke metter like mye, men det er ikke et mål i seg selv å klare flest mulig da 😊 Ser nå at du ikke spiser noe før det. Da er det ikke særlig rart at det går med noen når du først spiser. Anonymkode: 87c7e...ff1
Brunhilde Skrevet 17. februar 2023 #22 Skrevet 17. februar 2023 Grüner skrev (22 minutter siden): Men hvorfor spiser du ingenting hele dagen og sparer alt til ett måltid hvor du er så utsultet at du kan spise nesten en dagsrasjon i ett måltid? Det må jo være bedre med regelmessige måltider fordelt utover dagen ikke minst for jevnere blodsukker, bedre konsentrasjon og energi? Periodisk faste fungerer jo ofte slik, jeg kan ikke se noe problem med det? Maleficenta skrev (20 minutter siden): det er jo ikke sunt å bare spise et stort måltid hver dag Kan du dokumentere det? For oss som driver med periodisk faste fungerer det ofte helt utmerket å spise bare et måltid. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #23 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ufattelig dyrt. Spesielt kjøttet river lommeboka. Anonymkode: 54931...b32 Spis mer vegetar da Anonymkode: 1495e...d59 1
Grüner Skrevet 17. februar 2023 #24 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi er 2 voksne og to tenåringer (en av hvert kjønn) som aldri har klart å spise opp alt av 400 g kjøttdeig. Tilbehør (alle spiser ikke alt) er mais, agurk, rømme, pico de gallo, tacosaus, guacamole og ost. Bruker 1 pk minitrays (10) og 1 stk tortilla til hver. Da er det nok rester til at 16 åringen kan spise flere tortillaer resten av helgen. Vil likevel si det kommer helt an på hva du fyller tortillaen med om det er som oss voksne her at det blir mye pico de gallo, men ikke noe rømme så er det vel ikke farlig. Anonymkode: 87b73...c95 Det vil jeg heller si var lite, hvis dere er 2 voksne og 2 tenåringer og ikke klarer å spise opp 400g kjøttdeig? 7
Sofie Maria Skrevet 17. februar 2023 #25 Skrevet 17. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Først og fremst jeg er mann, men jeg spiser 8-9 tacolefser før jeg blir mett, store. Skal sies at det ikke er alltid like fyll på enhver lefse. Er slank og trener hver dag. Er jeg helt sinnsyk? Anonymkode: 54931...b32 Det er ikke så ille at vi snakker tvangsvedtak enda, men absurd er det ja 😂😂👍🏻 Jeg spiser vanligvis to, kanskje to og en halv hvis jeg veldig sulten! Endret 17. februar 2023 av Sofie Maria
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #26 Skrevet 17. februar 2023 Da hadde jeg seriøst blitt helt sprengt! Jeg klarer en lefse med fyll, og kanskje en liten porsjon "dessert", det vil si kjøttdeig, grønnsaker, rømme og guacamole uten lefse i tillegg. Anonymkode: 5990a...9af
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #27 Skrevet 17. februar 2023 Det er enormt mange. Hvor mye kjøtt steker du egentlig til alle disse? Anonymkode: bbabb...6b1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #28 Skrevet 17. februar 2023 Om du lurer, så må du nesten bare veie maten og sjekke selv. De fleste er tynne før de blir tjukke. Kan være du har fått et spisemønster der du vil sakte og gradvis legge på deg Anonymkode: 48519...662 1
lysestake Skrevet 17. februar 2023 #29 Skrevet 17. februar 2023 Jøss, lurer på hvor vid magesekken din er. Jeg spiser en stor med masse fyll, maks to store men da er jeg stappmett og klarer ikke mer helt til neste dag. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #30 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er 2 voksne og to tenåringer (en av hvert kjønn) som aldri har klart å spise opp alt av 400 g kjøttdeig. Tilbehør (alle spiser ikke alt) er mais, agurk, rømme, pico de gallo, tacosaus, guacamole og ost. Bruker 1 pk minitrays (10) og 1 stk tortilla til hver. Da er det nok rester til at 16 åringen kan spise flere tortillaer resten av helgen. Vil likevel si det kommer helt an på hva du fyller tortillaen med om det er som oss voksne her at det blir mye pico de gallo, men ikke noe rømme så er det vel ikke farlig. Anonymkode: 87b73...c95 Haha, 1 voksen og 1 tenåring her, vi spiser lett 400-600 g bare vi 🙈 Anonymkode: a8749...f64 3
AnonymBruker 42 Skrevet 17. februar 2023 #31 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Først og fremst jeg er mann, men jeg spiser 8-9 tacolefser før jeg blir mett, store. Skal sies at det ikke er alltid like fyll på enhver lefse. Er slank og trener hver dag. Er jeg helt sinnsyk? Anonymkode: 54931...b32 JA - du er "sinnssyk" om du åpner pakke#2 etter åtte - bare for å spise den niende (mm. du ikke snakker om hjemmelagde, eller noe sånt da) 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #32 Skrevet 18. februar 2023 Sett mot min mann som trener 1-2 timer hver dag, og er normalt slank, så var det veldig mye, ja. Han spiser 2, og snacker mulig litt etterpå. Jeg spiser 1. Men må sies at vi har ganske mettende fyll. Bruker kjøtt med lite fett, lager guacemole fra bunnen, og refried beans. Og at vi også spiser det mange vil kalle "varmmat" til lunsj, så middagene blir ikke like store som hos mange andre. Anonymkode: 23cfe...972
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #33 Skrevet 18. februar 2023 Ingen trenger 8-9 fylte tacolefser tenker jeg. Selv om du trener hardt. At du har behov for mer mat enn en mindre aktiv person er jo åpenbart men 8-9 stykker synes jeg er ganske ekstremt. Blir du ikke mett etter 5 liksom? Bruker du fullkornslefser? Hvis ikke burde du vurdere det. Skal se du blir fortere mett da. Anonymkode: bbf9f...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #34 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hahah ja. Er nok fort 3000 kalorier med fyllet. Men jeg trenger 4000 for og oppretholde vekta. Anonymkode: 54931...b32 Om kun halvparten av kaloriene kommer fra fyllet, så bruker du veldig lite fyll per lefse. Jeg pleier å spise to lefser, men fyllet er jo 90% av maten. Anonymkode: b8cfe...e27 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #35 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Haha, 1 voksen og 1 tenåring her, vi spiser lett 400-600 g bare vi 🙈 Anonymkode: a8749...f64 Det var mye. Vi er to voksne og til ett tacomåltid (3-4 lefser til sammen) går det ca 250-300 gram kjøtt. Bruker dere nesten ikke noen andre ingredienser? Anonymkode: b8cfe...e27 1
lillakamilla Skrevet 18. februar 2023 #36 Skrevet 18. februar 2023 (endret) Da har du nok høy forbrenning. Du trener. Og i tillegg sier du at det ikke er like mye fyll på hver lefse. De lefsene er jo tynne i seg selv. Det trenger ikke være så ille det der. Jeg spiser 2- 3, og har på litt for mye fyll på hver gang. Taco er så godt det! Endret 18. februar 2023 av lillakamilla 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #37 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er 2 voksne og to tenåringer (en av hvert kjønn) som aldri har klart å spise opp alt av 400 g kjøttdeig. Tilbehør (alle spiser ikke alt) er mais, agurk, rømme, pico de gallo, tacosaus, guacamole og ost. Bruker 1 pk minitrays (10) og 1 stk tortilla til hver. Da er det nok rester til at 16 åringen kan spise flere tortillaer resten av helgen. Vil likevel si det kommer helt an på hva du fyller tortillaen med om det er som oss voksne her at det blir mye pico de gallo, men ikke noe rømme så er det vel ikke farlig. Anonymkode: 87b73...c95 Da er dere nok ganske småspiste 😅. Her er vi to, og 1 pakke kjøttdeig holder til 1 middag pluss frokost til meg dagen etter. Vi har samme tilbehør som dere. Anonymkode: 6698f...1c1 2
Chupacabra Skrevet 18. februar 2023 #38 Skrevet 18. februar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen trenger 8-9 fylte tacolefser tenker jeg. Selv om du trener hardt. At du har behov for mer mat enn en mindre aktiv person er jo åpenbart men 8-9 stykker synes jeg er ganske ekstremt. Blir du ikke mett etter 5 liksom? Bruker du fullkornslefser? Hvis ikke burde du vurdere det. Skal se du blir fortere mett da. Anonymkode: bbf9f...ee8 Det er egentlig ikke ekstremt. Det kommer an på kroppsstørrelsen og aktivitetsnivået. TS sier han trenger 4000 kcal, som ikke er spesielt mye. De minste jentene blant skiløperne trenger over 4000 kcal. Olaf Tufte trengte 12000 kcal på det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #39 Skrevet 18. februar 2023 Ja, det er mye. Det er enormt mye. Kan bare sammenlikne med min overvektige og nær 2 meter høye mann som er i en fysisk krevende jobb. Selv ikke han spiser mer enn 4-5 lefser, og han går for å være en storspiser. Det selvsagt heller ikke vanlig å spise kun ett måltid i døgnet. Samtidig er det mange her som åpenbart skriver for å skryte av hvor lite de spiser. Det er IKKE normalt å bli stappmett av én enkelt lefse (eller to), med mindre man legger på så mye fyll at lefsa er helt uten betydning i måltidet. Anonymkode: 8cb5d...016 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #40 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er 2 voksne og to tenåringer (en av hvert kjønn) som aldri har klart å spise opp alt av 400 g kjøttdeig. Tilbehør (alle spiser ikke alt) er mais, agurk, rømme, pico de gallo, tacosaus, guacamole og ost. Bruker 1 pk minitrays (10) og 1 stk tortilla til hver. Da er det nok rester til at 16 åringen kan spise flere tortillaer resten av helgen. Vil likevel si det kommer helt an på hva du fyller tortillaen med om det er som oss voksne her at det blir mye pico de gallo, men ikke noe rømme så er det vel ikke farlig. Anonymkode: 87b73...c95 Veldig småspiste Anonymkode: 79a38...3c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå