Gå til innhold

Jeg beit tilbake..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 20.01):

Jeg føler meg som verdens værste mamma!

Har lyst til å ringe bv selv fordi akkurat nå føler jeg meg så lite egnet. Ts

Anonymkode: 000a3...cb5

At du tenker slik viser at du egentlig er en god mamma, og at du aldri vil gjøre noe slikt igjen.  Så slapp av. Gjort er godt. Gå videre i livet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jada, hun er litt rar, men vil ikke kalle henne rar pga av det slaget. Heller tusenvis av andre ting. 😊

Hun var steng og konsekvent, ja. 

Anonymkode: 72ed5...3fc

Oops, trykket visst på anonymknappen med uhell.

Skrevet

Ikke lest svarene: Men et barn på 7 år som biter? Mangler barnet skikkelig språk? Man er vel litt for gammel til å bite når man er 7?

Anonymkode: 0d65b...a0d

Skrevet

Den samvittigheten du kjenner på er grusom vond, og mange har vært der før deg. Å innrømme sine feil er rett og slett det beste man kan gjøre. 

Det at datteren din biter i en alder av 7 år kan tyde på at dere ikke er helt i mål med å lære henne å kjenne igjen følelser og å kunne regulerer seg selv når hun kjenner følelsen komme. 

For å kunne selvregulering må hun først få tilstrekkelig samregulering fra voksne omsorgsgivere.

Og jenta di er nok både skremt og knust etter den opplevelsen der du beit henne. Det er avgjørende for relasjonen deres og hennes generelle tillit til voksne at du ordner opp uten forbehold. Jeg anbefaler også at du gjør det rundt et bord, og gjerne sammen med pappaen. Da blir ikke dette en hemmelighet eller noe hun kan dra opp eller bruke mot deg ved en senere anledning. 

Vær større, sterkere, klokere og god 🥰

Anonymkode: 4c568...2e1

Skrevet

Fikk for sånn 10-12 år siden beskjed av PPT om å bite igjen for at barnet skulle kjenne at det var vondt å bli bitt… tenker det går helt fint.

Anonymkode: 42728...78d

• Liker 3
Gjest Beelzebub
Skrevet

Ikke akkurat Hedvig Montgomerys metode, det her. Men funker det så funker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...