AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #21 Skrevet 17. februar 2023 Kan det hende at barnet gjenspeiler din egen oppførsel? Høres ut som du behøver hjelp også.. skjønner at det kan bli litt krevende med en 7 åring , men går man så langt at man er voldelig (både fysisk eller psykisk), så har det faktisk gått for langt… Anonymkode: 62e86...7d2 1 1
svartkatt Skrevet 17. februar 2023 #22 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver jo «kanskje det er eneste måten barnet lærer på» . Så JA, det var det du skrev Anonymkode: ee2d5...1a0 Nei, det du skrev er en veldig fordreining av hva jeg skrev. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #23 Skrevet 17. februar 2023 svartkatt skrev (Akkurat nå): Nei, det du skrev er en veldig fordreining av hva jeg skrev. Da må du nesten forklare, for skjønner ikke hvordan det kan tolkes på andre måter Anonymkode: ee2d5...1a0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #24 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det tror jeg ikke hun gjør. Hun er lei seg for situasjonen og redd for konsekvensene av den, som i hennes hodet er at hun kan miste barna sine. Dette vil hun selvsagt ikke fordi hun er glad i dem. Anonymkode: 50509...215 Det er du som tolker. Hun skriver faktisk ingenting om at hun håper ikke ungen fikk vondt eller blir traumatisert eller redd for henne eller noe som helst som handler om noe annet enn seg selv. Hun synes faktisk synd på seg selv og er redd for at det hun gjorde får konsekvenser for henne. I tillegg kaller hun det å «bite tilbake», men ungen beit ikke henne, men et annet barn. Anonymkode: 1f4a7...01b 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #25 Skrevet 17. februar 2023 Og at det sitter andre mødre her inne og heier og oppmuntrer noe slikt er ærlig talt ganske skremmende! Anonymkode: 1f4a7...01b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #26 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler meg som verdens værste mamma! Har lyst til å ringe bv selv fordi akkurat nå føler jeg meg så lite egnet. Ts Anonymkode: 000a3...cb5 Det synes jeg faktisk du skal gjøre, slik at du kan få noen gode verktøy til å hjelpe deg i situasjoner der det koker litt som i dag. Det fortjener både du (for du sitter nok igjen med en særlig vond følelse nå) og barna. 🥰 Anonymkode: e0643...f87 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #27 Skrevet 17. februar 2023 Jeg sier ikke at det er greit, men min bror beit noe så voldsomt da han var liten. Til slutt fikk min mor nok og beit tilbake. Nok til at det gjorde vondt. Da var han 5 år og beit aldri noen igjen. Ikke min mor heller. Og min bror har altså ingen traumer av dette. Anonymkode: f9121...784 7 2
Hannah80 Skrevet 17. februar 2023 #28 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok mange som har gjort det. Så du er nok ikke alene om det. Anonymkode: c6793...234 Får virkelig ikke håpe at det er mange foreldre som biter ungene sine. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #29 Skrevet 17. februar 2023 svartkatt skrev (50 minutter siden): Det er kanskje eneste måten barnet lærer på. Nei Anonymkode: dfe8c...6e4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #30 Skrevet 17. februar 2023 Har hørt om flere foreldre som har bitt barna tilbake, og i alle tilfeller har det vært effektivt for å få barnet til å slutte å bite. Jeg er ikke enig i at det er riktig å gjøre, men jeg skal love deg at du ikke er den første som har gjort det. Anonymkode: f8085...382 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #31 Skrevet 17. februar 2023 Min 8 åring har prøvd å bite meg noen ganger, men jeg har ikke bitt tilbake. Det frister heller ikke. Men jeg har måttet vri meg unna,og holdt hodet hans borte. Ønsker jo ikke å bli bitt. Og det går faktisk an å unngå å bli bitt. Har heldigvis ikke skjedd mange ganger.. Anonymkode: cb5de...a81
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #32 Skrevet 17. februar 2023 Dette høres ut som en pedagogikk moren min kunne valgt..og hun er over 70. Så litt utdatert, kan man si. (På samme måte som hun prøver å avlede barnebarna hvis de blir lei seg eller slår seg, i stedet for å trøste dem og anerkjenne følelsene deres). Jeg er absolutt ikke perfekt jeg heller, har blant annet skreket altfor høyt til barnet mitt et par ganger da h*n var yngre. Men jeg lærte av det, og fysisk vold er en grense jeg aldri vil overskride. Anonymkode: ab62b...2ed
Kålfrid Skrevet 17. februar 2023 #33 Skrevet 17. februar 2023 Det er bra at du angrer og at du har dårlig samvittighet. Slik lærer du. Det er bra om du reflekterer over hvorfor barnet gjør som det gjør, hvorfor du reagerte slik du gjorde, og hva du kan gjøre annerledes neste gang noe liknende skulle oppstå. Du må også sette deg ned med barnet og beklage, unnskylde din oppførsel og forklare at det var galt av deg, si at du aldri skal gjøre det igjen og men det! Og du bør snakke med barnet om hva h*n følte og prøve å komme til bunns i hvorfor barnet biter. Da jeg var ca 8 år var jeg fæl å slå. En gang jeg ble sint på min mor og jeg slo henne, sa hun til meg at om jeg slo henne én gang til, så kom hun til å slå tilbake. Jeg tok sjansen og slo henne igjen. Og hun bitchslappet meg tilbake. Jeg ble helt sjokkert! Hadde nok aldri trodd at hun faktisk kom til å slå igjen. Jeg sluttet å slå etter denne episoden. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #34 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.29): Jeg har en 7 åring som biter søsken nå hun blir sint.. i dag beit jeg henne tilbake og sa hun kan kjenne på hvor vondt det er.. jeg er så lei meg! Tenker at jeg må i fengsel og mister barna😟 Anonymkode: 000a3...cb5 Herregud, du må jo ikke bite tilbake, ufffffff, er ikke du en voksen, en veileder?? Anonymkode: 74528...b71
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #35 Skrevet 20. februar 2023 Kålfrid skrev (På 17.2.2023 den 22.47): Det er bra at du angrer og at du har dårlig samvittighet. Slik lærer du. Det er bra om du reflekterer over hvorfor barnet gjør som det gjør, hvorfor du reagerte slik du gjorde, og hva du kan gjøre annerledes neste gang noe liknende skulle oppstå. Du må også sette deg ned med barnet og beklage, unnskylde din oppførsel og forklare at det var galt av deg, si at du aldri skal gjøre det igjen og men det! Og du bør snakke med barnet om hva h*n følte og prøve å komme til bunns i hvorfor barnet biter. Da jeg var ca 8 år var jeg fæl å slå. En gang jeg ble sint på min mor og jeg slo henne, sa hun til meg at om jeg slo henne én gang til, så kom hun til å slå tilbake. Jeg tok sjansen og slo henne igjen. Og hun bitchslappet meg tilbake. Jeg ble helt sjokkert! Hadde nok aldri trodd at hun faktisk kom til å slå igjen. Jeg sluttet å slå etter denne episoden. For ei rar mor Anonymkode: 74528...b71
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #36 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 22.33): Har hørt om flere foreldre som har bitt barna tilbake, og i alle tilfeller har det vært effektivt for å få barnet til å slutte å bite. Jeg er ikke enig i at det er riktig å gjøre, men jeg skal love deg at du ikke er den første som har gjort det. Anonymkode: f8085...382 Herregud Anonymkode: 74528...b71
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #37 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.39): Det er nok mange som har gjort det. Så du er nok ikke alene om det. Anonymkode: c6793...234 ??? Dette er i k k e ok Anonymkode: 74528...b71
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #38 Skrevet 20. februar 2023 Broren min beit alle da han var en 4-5 år.. til slutt beit mamma tilbake og han sluttet tvert. Hun hadde prøvd alt, men da han satte tennene i låret til bestefar så huden sprakk og det blødde, da var det slutt på silkehanskene. En sjuåring skal ikke bite, men forstår at det er utfordringer ellers også. Hadde også løst det på den måten om ikke noe annet hjalp. Kanskje hun endelig forstod hvor vondt det er å bli bitt. Anonymkode: c96eb...cc9 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #39 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): For ei rar mor Anonymkode: 74528...b71 Jada, hun er litt rar, men vil ikke kalle henne rar pga av det slaget. Heller tusenvis av andre ting. 😊 Hun var steng og konsekvent, ja. Anonymkode: 72ed5...3fc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #40 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 21.15): Og at det sitter andre mødre her inne og heier og oppmuntrer noe slikt er ærlig talt ganske skremmende! Anonymkode: 1f4a7...01b Livet er hardt. Anonymkode: 8164b...774
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå