Gå til innhold

Hvorfor heter alle harry jenter det samme?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor er det slik at de jentene som er HARRY og ikke får til noe "stort" her i livet heter mye av det samme...?

De heter gjerne Monika, Linda, Gudrun, Gro, Torill, Mette, Berit,...det er standard-kjedelige og rånete navn - men har navnet noe å si for kriminell løpebane og graden av "harryhet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Bellatrix
Gro. Synes Gro Harlem Bruntland kom ganske så langt. harry eller ikke.

Ja, man kan mene hva man vil om henne, men at hun ikke kom seg noen vei er vel ikke helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Dersom du går inn på SSB's navnestatistikk vil du ihvertfall finne at Monica og Linda hadde en voldsom topp på slutten av 70-tallet, så det er veldig mange jenter i aldersgruppa 25-35 som heter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Av samme grunn som at alle som heter Tommy, Remy, Kenneth, Tony, Roger, Roy osv havner i fengsel, og alle som har et harry dobbeltnavn som Kjell Harry og Per Bjarne sjekker opp fjortisberter i bilen sin og bor hjemme hos mamma selv om de har passert 30...

Bra denne tråden er på skråblikk og generaliseringer, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av samme grunn som at alle som heter Tommy, Remy, Kenneth, Tony, Roger, Roy osv havner i fengsel, og alle som har et harry dobbeltnavn som Kjell Harry og Per Bjarne sjekker opp fjortisberter i bilen sin og bor hjemme hos mamma selv om de har passert 30...

Bra denne tråden er på skråblikk og generaliseringer, da.

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LoisLane
Trodde alle harry jenter het Chanett, Izabell og Weronica, jeg. Eller var det harry foreldre, det, kanskje...

Det har en tendens til å gå i arv, dessverre.

Morgendagens harryer er dagens babyer - sjekk navnestatistikkene av i dag og finn ut hvilke navn som er dødsharry om tredve år. Og da blir det kanskje kult å hete Bjørg, Mette og Gudrun igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest som heter Mette

Jeg heter altså Mette, og har aldri visst at jeg var Harry..... Kjente derimot en Harry på skolen i sin tid, og han syntes jeg var teit...... :ler:

Var ingen andre som hette Mette som jeg visste om, ikke noe utpreget motenavn liksom, så at jeg skulle komme i denne kategorien var uventet.....Forøvrig er jeg veldig glad for at jeg heter det jeg gjør. Da jeg var mindre drømte jeg om å hete Andrea, Chantall, eller hva f....de het alle damene på tv den gang. Men etter at jeg fant ut at mutteren alternativt ønsket å kalle meg Lara, etter å ha sett Dr Zhivago, var jeg glad for å hete det jeg hette.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...