lin Skrevet 17. februar 2023 #1 Del Skrevet 17. februar 2023 Hvilken shampoo vil dere anbefale til kløende hodebunn? Flasser ikke, men er litt tørr i hårfestet. Bruker bare frisørshampoo, og favoritten er nok generelt Kevin Murphy. Ønsker en shampoo som hjelper mot kløe men som samtidig pleier håret og gjør det glansfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Del Skrevet 17. februar 2023 Argan olje/sjampo.Kan kjøpes på div asiabutikker. Anonymkode: 44230...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Del Skrevet 17. februar 2023 Har slitt med det samme. Har brukt mange år på å finne noe som passer for meg. Disse fungerer godt på min hodebunn. La Roche-Posay Kerium extra gentle shampoo Aveda Scalp Solutions Balancing Shampoo Pyungkang Yul ATO Wash&Shampoo Blue Label Aromatica Rosemary Scalp Scaling Shampoo The Ordinary 4% Sulphate Cleanser for Body and Hair Anonymkode: 58aca...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Del Skrevet 17. februar 2023 Har helt sluttet å klø etter jeg sluttet å bruke sjampo med sterke sulfater for ofte, og balsam uten silikon. Hvis jeg har perioder jeg klør så hjelper finn&Gunnar sin sensitive sjampo og balsam meg mye, jeg kjenner den roer ned hodebunn min med en gang Anonymkode: e79be...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 17. februar 2023 #5 Del Skrevet 17. februar 2023 Brukar du balsam? Ta balsam i hodebunnen så får den og litt fuktighet. Ellers kan det vera du brukar for sterk shampo. Anbefalar moisturizing type shampo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 17. februar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2023 Takk for svar😊 Bruker alltid balsam ja, ellers blir håret håpløst flokete. Men aldri i hårbunnen, for da synes jeg det blir så fort fett. Har fet hudtype og nordisk hår, så sykes håret blir fort flatt og fettete. Unngår derfor olje i håret, isåfall kun litt i tuppene. Selv om hudtypen er fet i ansiktet, er huden på kroppen ellers tørr og klør lett. Spesielt nå på vinteren. Tror egentlig ikke jeg bruker for sterk shampoo, og har ikke brukt hårpleie med sulfater på åresvis. Men mulig sjampoen er for sterk for hårbunnen likevel? frisøren mener jeg bør ha shampoo med proteiner fremfor fukt til mitt hår. Har googla litt og ser at Oribe har en som skal være bra. Men den er veldig dyr da…🫣 KMS head Remedy har jeg heller ikke prøvd, og den får mye skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 17. februar 2023 #7 Del Skrevet 17. februar 2023 bør kjøpe shampoo på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Del Skrevet 18. februar 2023 God erfaring med Aveda Scalp Benefits og Moroccan Oil hydration, men etter at jeg prøvde Davines (?) Nourishing fra frisøren er jeg helt frelst. Veldig drøy også, så verdt prisen. Anonymkode: 266f7...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God erfaring med Aveda Scalp Benefits og Moroccan Oil hydration, men etter at jeg prøvde Davines (?) Nourishing fra frisøren er jeg helt frelst. Veldig drøy også, så verdt prisen. Anonymkode: 266f7...ec5 Og må legge til at jeg har merket stor forskjell etter å ha begynt å påføre sjampo med en sånn scalp massager og kun børste håret med bambusbørste. Som å eksfoliere hodebunnen, helt nydelig. Vasker håret i 2 omganger, først en «renseomgang» for å få ut produkter og så en vaskeomgang. Påfører balsam ganske nært hodebunnen, men ikke i (bøyer hodet), skyller med kaldt vann og bruker sånn hårturban for å tørke håret. Vasker håret bare én gang i uka, trenger ikke mer med denne rutinen. Anonymkode: 266f7...ec5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 19. februar 2023 #10 Del Skrevet 19. februar 2023 Prøv fungoral Bruk den i blandt, og bruk ellers dine favorittsjanpoer som du synes er bra for håret ditt Jeg bruker fungoral 1-2 ganger i måneden, og har sluttet klø i hodebunnen etter jeg begynte med den! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 19. februar 2023 Men fungoral lukter veldig medisinsk.. synes den lukta er vanskelig altså 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. februar 2023 #12 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg liker L'Oreal Professionnel Shampoo Serie Expert Sensi Balance for hodebunnen, men vet ikke om den er spesielt pleiende for håret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Del Skrevet 20. februar 2023 MOREMO Scalp Shampoo Clear and Cool har reddet hodebunnen og håret mitt, sammen med tilhørende balsam, olje, varmebeskytter osv! Kjempegod serie! 👌🏼 Anonymkode: f4a1f...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie91 Skrevet 2. april 2023 #14 Del Skrevet 2. april 2023 System professional purify shampoo hjalp meg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Del Skrevet 2. april 2023 Jey bruker også fungoral. Har hatt problemer med hodebunnen jeg var barn og det er eneste som hjelper for meg Anonymkode: b6670...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Del Skrevet 2. april 2023 lin skrev (På 17.2.2023 den 10.53): Hvilken shampoo vil dere anbefale til kløende hodebunn? Flasser ikke, men er litt tørr i hårfestet. Bruker bare frisørshampoo, og favoritten er nok generelt Kevin Murphy. Ønsker en shampoo som hjelper mot kløe men som samtidig pleier håret og gjør det glansfullt. Har forsøkt «en million» ulike produkter. Fra dyre shampoo fra frisør, kurer etc. Det som til slutt gjorde at jeg nå har flassfri og kløfri hodebunn, er at jeg fulgte en frisørvenninne sitt tips, og kjøpte head & shoulders. Nå bruker jeg kun head & shoulders shampoo og balsam. Anonymkode: 5b873...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 2. april 2023 #17 Del Skrevet 2. april 2023 Einerlåg shampoo fra helsekosten reddet meg da jeg hadde kløende hodebunn. Ikke så forferdelig dyr er den heller. Hvis det er sopp må du kjøpe shampoo spesifikt beregnet på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Del Skrevet 2. april 2023 Kjøpes på normal, fungerer kjempebra. Klør ikke i hodebunnen lenger etter jeg begynte å bruke denne. Bruker balsam med argan olje i samme serien. Anonymkode: a00a2...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 2. april 2023 #19 Del Skrevet 2. april 2023 Jeg bruker samme shampoo, men luften er også tørr og jeg syn Decubal Dry Scalp Treatment hjalp godt. 2 min på skalpen mens jeg tar i balsam og så skyller alt ut. Boom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #20 Del Skrevet 2. april 2023 Har du noen formening om hvorfor du klør da? Seboreisk eksem? Allergi? Jeg trodde jeg var allergisk, og prøvde uttallige sjampoer. Klødde meg til blods likevel. Fant til slutt ut at jeg hadde seboreisk eksem, og startet behandling for det. Bruker fungoral av og til, og holder det i sjakk. Så, legg et forsøk i å finne ut hvorfor du klør. Anonymkode: 38f79...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå