AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Del Skrevet 16. februar 2023 Jeg skal flytte, og jeg har sett på en hytte jeg kanskje skal leie i dag, og så og si alt var perfekt med den. Bortsett fra at jeg må betale mer enn her, som jeg ikke har lyst til, men det er så og si umulig å få noe billigere. Og det ligger litt avsides, på et sted jeg kanskje ikke har lyst til å flytte tilbake til, og med en masse grinder man må åpne og lukke på sommeren, og litt vanskelig vei opp på vinteren. Det positive er at hytta var kjempefin, huseier er hobbymekaniker (i tilfelle bilproblemer), de har geiter og sauer, som jeg elsker, de har et digert drivhus som jeg kunne få bruke en del av, de har stor plass til å dyrke grønnsaker, det er flott utsikt og alt. Så det er mye der som jeg vil ha. Det negative er altså den nærmeste byen, som jeg fikk nok av da jeg bodde der. Hele stedet har en litt "mørk" følelse for meg, for jeg var veldig deprimert og ensom der, og ble til slutt syk pga mugg i huset jeg bodde i og måtte flytte. Jeg bodde ca 20 min fra denne hytta, men i samme retning bort fra byen. Greia er at jeg kan kanskje ikke velge og vrake i min prisklasse. Jeg har nå lett i to måneder, og har tre måneder igjen før jeg må flytte ut. Jeg er superstresset over at jeg må flytte, for kriteriene mine er litt vanskelige. Det må være rimelig nok til at jeg klarer meg (er ufør med minstesats), det må være et sunt hus, og det må være lov med katter, og ikke minst trygt for katter. Da sier det seg selv at det ikke blir naboleiligheten. Jeg startet denne tråden i alternativ-forumet, fordi jeg egentlig ville spørre om magefølelse. Erfaringer med å ha hørt på den, kanskje noen er mer erfarne enn meg når det gjelder det og kan si hva man skal høre på eller ikke? Men når jeg leser mitt eget innlegg nå så er det jo ganske åpenbart hvorfor jeg ikke vil flytte dit - jeg liker ikke stedet Men likevel, dette med magefølelse. Det er ikke noe som er feil med selve hytta og de jeg skal leie hos, men når jeg tenker på å flytte dit blir jeg bare trist og deprimert. Skal jeg høre på det, eller skal jeg flytte dit for fordelene der? Anonymkode: 683e7...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Del Skrevet 16. februar 2023 Hvis du tror du blir deppa av å bo der bør du kanskje se etter noe annet Anonymkode: 602e4...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Del Skrevet 16. februar 2023 Get over it. Anonymkode: 83561...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Del Skrevet 16. februar 2023 Det var da, og nå er nå. Du blir ikke den gamle "deg" igjen bare fordi du flytter dit. Du har vel endret deg noe på denne tiden, antagelig vokst en hel del mentalt og funnet en trygghet i deg selv som du kanskje ikke hadde før. All denne livserfaringen du har opparbeidet deg, vil gjøre opplevelsen annerledes denne gangen. Dessuten er det jo ikke den samme boligen, og du er heller ikke den samme som før. Flytt. Det sier magefølelsen min. Jeg tror magefølelsen din egentlig er nerver eller traumer omkring fortiden, og ikke noe du burde la hindre deg. Du analyserte det igrunn godt i ditt eget innlegg, hvor du reflekterte over det du hadde skrevet og kom frem til dette. Så hvis jeg var deg, ville jeg avskrevet magefølelsen som fortidstraumer, og sett lyst på en helt ny fremtid. Anonymkode: 476d2...fe0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Del Skrevet 16. februar 2023 Det viktigste her er vel å gjøre realistiske vurderinger om du har helse til å leve alene, avsidesliggende, med mindre mulighet til hjelp osv? Anonymkode: 5ae6e...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 16. februar 2023 #6 Del Skrevet 16. februar 2023 (endret) Det er jo ikke ‘’noe ekteskap’’. Du skal leie en hytte. Da finner du ut etterhvert om det var lurt. Dersom nei, flytter du ut derfra med tiden. Ville tatt sjansen jeg. Lykke til! Endret 16. februar 2023 av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det viktigste her er vel å gjøre realistiske vurderinger om du har helse til å leve alene, avsidesliggende, med mindre mulighet til hjelp osv? Anonymkode: 5ae6e...35b Jeg har husvertene i nabohuset, og de gamle men spreke foreldrene deres skal også flytte til et hus på gården, så er ikke fortapt der om det skjer noe. Oda leverer dit også. Men ja, veien opp er litt ekstra slit. TS Anonymkode: 683e7...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det var da, og nå er nå. Du blir ikke den gamle "deg" igjen bare fordi du flytter dit. Du har vel endret deg noe på denne tiden, antagelig vokst en hel del mentalt og funnet en trygghet i deg selv som du kanskje ikke hadde før. All denne livserfaringen du har opparbeidet deg, vil gjøre opplevelsen annerledes denne gangen. Dessuten er det jo ikke den samme boligen, og du er heller ikke den samme som før. Flytt. Det sier magefølelsen min. Jeg tror magefølelsen din egentlig er nerver eller traumer omkring fortiden, og ikke noe du burde la hindre deg. Du analyserte det igrunn godt i ditt eget innlegg, hvor du reflekterte over det du hadde skrevet og kom frem til dette. Så hvis jeg var deg, ville jeg avskrevet magefølelsen som fortidstraumer, og sett lyst på en helt ny fremtid. Anonymkode: 476d2...fe0 Pleier du å bruke magefølelse selv, eller tar du avgjørelser mer på logikk? Jeg har gjort "logiske" valg før på tross av magefølelsen som har gått til h.... TS Anonymkode: 683e7...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pleier du å bruke magefølelse selv, eller tar du avgjørelser mer på logikk? Jeg har gjort "logiske" valg før på tross av magefølelsen som har gått til h.... TS Anonymkode: 683e7...10a I gjennom mine tøffeste perioder, har jeg navigert utelukkende på bakgrunn av iboende prinsipper og åndelig retningsans. Men det har også vært viktig for meg å være klar over at magefølelsen kan forvirres av utenforliggende faktorer, spesielt i de tidene hvor man strever mest. Når det er som aller mørkest, og det er vanskelig å se land, så må fyrtårnet man navigerer etter ha bunnsolid forankring. Og magefølelsen er ikke nødvendigvis godt nok forankret, slik jeg ser det. Ting kan gå til helvete uansett hvor hardt man jobber for å få det bra. Det er ikke alltid det er opp til en selv. Men det som er viktig å fokusere på, er ikke hvor mange ganger man blir slått i bakken - men evnen til å reise seg opp igjen etterpå. Og jeg står fortsatt på beina, tross all vanskelig fortid og alle hindringer som har vært. Det gjør du også. Så stol heller på at du kommer til å takle det, uansett om det er smart eller ikke å flytte dit. Hvis du finner ut at det ikke fungerer, så takler du det. Da løser du det underveis. Anonymkode: 476d2...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Del Skrevet 16. februar 2023 Rødstrupa skrev (23 minutter siden): Det er jo ikke ‘’noe ekteskap’’. Du skal leie en hytte. Da finner du ut etterhvert om det var lurt. Dersom nei, flytter du ut derfra med tiden. Ville tatt sjansen jeg. Lykke til! Det er det jeg tenker også, no big deal ikke sant? Men følelsene mine er bare ikke med på det. TS Anonymkode: 683e7...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #11 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg har ikke lyst til å flytte dit, men jeg har ikke lyst til å la det gå fra meg heller. Det er så slitsomt å være så splittet. Jeg vil egentlig bo her, men vet ikke om jeg faktisk finner noe her, og vil ikke si fra meg det som kanskje er det beste jeg finner et annet sted. Om bare den gården hadde ligget her... TS Anonymkode: 683e7...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå