Gå til innhold

Når livet er full av veldig spesielle rare tilfeldigheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

anon9000 skrev (1 time siden):

realitetsorientering og virkelighetsforståelse kaller jeg det. At du oppfatter det som avskyelig og ekkelt får nå være💁🏻‍♂️

Du hever deg over andre mennesker ved å sykeliggjøre de som ikke er enig med deg. 

Anonymkode: 38c6e...086

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Vanlige folk» ja. Syntes det meste her virker som en måte for samtlige å heve seg over «vanlige folk» ved å forestille seg magiske evner og en latterlig kontroll over universets tilfeldigheter. Sprø måte å heve seg over folk på, men om det er slik dere finner livsgnist så kjør på..

Anonymkode: 38721...011

Var ikke slikt ment. Handler ikke om magi, men ren logikk og hvordan hver enkelt tar innover seg informasjon som de blir servert (holdning). Er åpen for at dette er rene tilfeldigheter, men jeg velger å tro at jeg blir veiledet og dermed handle når slike muligheter kommer. Det handler kanskje mer om å ha en åpen, positiv, og nysgjerrig holdning fremfor «magi».

Anonymkode: a83cc...f5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var ikke slikt ment. Handler ikke om magi, men ren logikk og hvordan hver enkelt tar innover seg informasjon som de blir servert (holdning). Er åpen for at dette er rene tilfeldigheter, men jeg velger å tro at jeg blir veiledet og dermed handle når slike muligheter kommer. Det handler kanskje mer om å ha en åpen, positiv, og nysgjerrig holdning fremfor «magi».

Anonymkode: a83cc...f5a

Vi vet jo faktisk ikke hva universet er . Den er bare og vi i den... vi vet ikke om eventuelle Guder om de finnes og hva de er,  eller magi og tankens kraft om naturens instinkter og om naturen/moder jord har egen vilje...Mulig vi lever i en simulator, er underholdning for noen... det er så lite vi faktisk vet at å være åpen syns jeg er innafor 😅 

Men klart man kan gå helt ateist ruten tro kun på vitenskap og det som kan bevises. Jeg tror jeg måtte ha vært en robot for å være slik, men alle en hvers beslutning for hva gir dem noe. Å være helt på kun det beviselige uten å kunne "leve" ville gjort meg trist for å være ærlig. 

Anonymkode: 062c1...c68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...