Maestro Skrevet 16. februar 2023 #21 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes også mange mennesker som føler på et kall fra Guder, Jesus etc. Men de blir ikke innlagt fordi de tilhører en organisert religion. Man kan også høre stemmer som snakker til én og Snakke fritt om det i organisert religion fordi det er den hellige ånd etc. Jeg mener, om noen tror de er gudinne så kan det sikkert gå utover livet deres og Jeg håper din venninne har det bedre. Det er likevel en interessant problemstilling om hvor grensen skal gå før man kaller noen psykotisk. Er alle de som er synske og tror på det psykotiske? Er all religion en form for psykose? Kun de som er ateister og ikke tror på noe friske? Er vel helst når det påvirker ens liv negativt? Evt andres liv negativt? Ellers jeg liker å se på tilfeldigheter som noe litt mystisk og dere vet jo ikke hvilke tilfeldigheter jeg snakker om, mulig dere også ville tenkt det er lit whacked.. Anonymkode: 062c1...c68 Hun bytta jo navn og alt, her prater jeg om folkeregisteret. Ikke bare på SoMe eller hvilket navn hun ønsket at vi skulle bruke til henne. Alt av adferd, klær, meninger og sånn, ble jo helt på bærtur da hun var slik. Den Kari vi kjenner, var bokstavelig talt ikke tilstede. Kun kropp og ansikt, alt annet var jo denne gudinnen da. Og så mye hun rota seg oppi av menn og ikke bra folk. Naiv og godtroende fra før, kunne man gange med ti. Hun er schizofren, og siste året har hun vært dårlig. Ikke av psykoser, men veldig mange andre ting som følger med lidelsen, som ikke står i pannen på henne. Sånn speaking of, de siste 2 ukene har jeg sendt et par meldinger om hvordan formen er og om hun er hjemme. Meldingene er sett, men ikke besvart. Så aner ikke om hun har blitt lagt inn igjen, er hos familien eller veldig dårlig hjemme alene i leiligheten (som jeg tviler på, da hun legger seg inn selv utenom når hun er i psykose. Da har hun det bedre hjemme sier hun. Tiden utenom, har hun det best på psyk, med andre rundt seg🧡) Er jo grunner til jeg har sendt meldinger og ikke ringt, som jeg pleier. Ja. Nei. Hun er innom i tankene mine egentlig hver dag. Er så redd det skal skje noe, som at vi nære relasjoner, ikke har henne her lenger. Hun ser story på snap, så det er noe betryggende. Er et menneske jeg vet om som ble kvitt lidelsen schizofreni, som er den dag i dag psykolog, holder foredrag og gitt ut bok jeg hørte på lydbok da jeg selv var syk. "I morgen var jeg alltid en løve" anbefales på det sterkeste. 🧡 Lydboka leser hun boken selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anon9000 Skrevet 16. februar 2023 #22 Del Skrevet 16. februar 2023 Maestro skrev (3 timer siden): Du vet bare ikke hva mani er. Sånn over til TS sitt innlegg ; jeg og tror at mye har en mening. Ofte der man ubevisst trenger en endring i livet, eller tar en labyrint fra og ha det bra, så blir man usikker på veien, til og rote seg bort inni denne labyrinten, der man går rundt og rundt til man kommer ut på andre siden. Og mennesker har helt syke instinkter/, om man er åpen for dem og lever etter dem. Som en jeg bør reise dit og dit, fordi at. Så lenge det ikke skader noen eller seg selv, har jeg en formening at det er en fin ting og gjøre ting. Men og la det overstyre en hverdag, er ikke helt bra tror jeg. Om det er en slags jakt etter lykke, skjebne og sånn fordi man ikke har det bra - kan det være godt og ha noen å prate med om dette. Du vet bare ikke hva du prater om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #23 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (5 timer siden): Forstår at det kan oppfattes frekt, men var ikke ment som noe stikk, mente det helt oppriktig. Fullstendig mangel på selvinnsikt rundt egen mental tilstand er dessverre et hovedsymptom på mange psykiske lidelser. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg godt kan ta helt feil, hva skader det å evaluere seg selv med litt tredjepartshjelp?:) Altså, du sitter her og fjerndiagnosierer en person som manisk ene og alene basert på det ts skriver her? Det er jo iallfall helt fjernt. Ts: så spennende. Må være deilig å oppleve livet som magisk😊 Typisk at det finnes folk på KG som klarer å dra det til noe negativt, og til og med mistenke psykisk sykdom. Anonymkode: 0e7e6...647 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 16. februar 2023 #24 Del Skrevet 16. februar 2023 Humas skrev (5 timer siden): Personer uten de opplevelsene kan ikke sette seg inn i det. Jeg har det sånn, mer og mer. ‘Venner’ har nærmest latterliggjort meg. De forstår ikke. Fortsett å ta det i mot, det vil føre deg på mye rettere veier enn de som latterliggjør. Jeg har også hatt dejavu, det er ikke sånt jeg opplever mest av. Jeg tar det opp med personer som opplever tilsvarende. Ta i mot, så lenge det er positive ting du opplever. Jeg tror deg. Ingen får ta det fra meg, har hatt det sterkt i ca to år nå, og dører åpner seg for meg stadig. Det har ikke skjedd før i livet mitt. Dette! Jeg har også opplevd dette i noen år nå. Følg magefølelsen og ønsk det velkommen 🥰 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 16. februar 2023 #25 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (5 timer siden): Forstår at det kan oppfattes frekt, men var ikke ment som noe stikk, mente det helt oppriktig. Fullstendig mangel på selvinnsikt rundt egen mental tilstand er dessverre et hovedsymptom på mange psykiske lidelser. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg godt kan ta helt feil, hva skader det å evaluere seg selv med litt tredjepartshjelp?:) Du er frekk, du er nedlatende og du tråkker på andres glede og nysgjerrighet. Det er folk som deg som lager psykiskt syke folk. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #26 Del Skrevet 16. februar 2023 Olive_North skrev (33 minutter siden): Du er frekk, du er nedlatende og du tråkker på andres glede og nysgjerrighet. Det er folk som deg som lager psykiskt syke folk. Den der kan jeg si meg selv enig i. Å ikke ha tro på seg selv, ikke være sentret (i seg selv godta seg selv som man er), bli dyttet til å tro man har vrangforestillinger kan gjøre en syk. Man skal passe seg for å ikke bli syk av den generelle oppfatningen av at livet helst skal være meningsløs rutineoppgave også... Jeg kjenner ei ateist som ville ha ment jeg er blitt helt gal og trenger hjelp hvis jeg fortalte henne dette. Men forteller selvsagt ikke henne noe som helst, så hun vet ikke hvor " gal" jeg er... jeg er litt gal, hun er i konstant depresjon. Hvem trenger mest hjelp? Anonymkode: 062c1...c68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 16. februar 2023 #27 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er en positiv vending for deg? Anonymkode: 062c1...c68 Det alle andre normale mennesker opplever i livet. Finne kjærligheten, kjøpe første bolig, få barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 16. februar 2023 #28 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (6 timer siden): Du vet bare ikke hva du prater om Man er jo ikke manisk for dette. Er man i mani, så er det ikke slike ting man tenker og gjør heller. Og husk at ikke alle er i den A4 boksen, som samfunnet forventer at man skal passe inn i. Har man en fot utenfor denne boksen, så kommer psykiske lidelser kortet frem med en gang. Folk er og blir forskjellige, med og uten psykisk lidelse. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #29 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (10 timer siden): Hvor kan jeg ta utdanning i telepatisk dyrekommunikasjon? Dette lurer jaggu jeg også på Anonymkode: d0621...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #30 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (9 timer siden): Nei kanskje jeg også ønsker en slik kompetanse?? AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette lurer jaggu jeg også på Anonymkode: d0621...132 Google is your friend: "Dyretolkskole Norge" Anonymkode: 38c6e...086 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anon9000 Skrevet 16. februar 2023 #31 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Google is your friend: "Dyretolkskole Norge" Anonymkode: 38c6e...086 Sissel Grana kan vist lære oss opp, sannsynligvis til en fin prislapp. «Dyretolkskolen er for deg som Er glad i dyr og som mangler bakkekontakt» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 16. februar 2023 #32 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det flere her som har et liv full av rare tilfeldigheter. Mitt liv har vært slik i ett til et halvt år nå. Intenst med svært merkelige tilfeldigheter. Jeg skal ikke gå inn i detaljer, men det handler om min historikk og mennesker jeg møter helt tilfeldig til de mest riktige tider og merkelige kontekster. Det handler om ting jeg ser og hører i det daglige, som vekker spesielle minner, som jeg føler guider meg videre. Får livet til å føles helt magisk og utrolig. Det er ikke det samme som dejavu, har ikke hatt dejavu opplevelser på lang tid, men dette er nye opplevelser med forbindelser til fortiden. Jeg føler det er mening med det hele, men vet ikke hva meningen er. Anonymkode: 062c1...c68 Vanskelig å sette seg inn i opplevelsen(e) dine siden jeg aldri har opplevd lignende selv. Men nyt det, siden det er så bra som det er. Kanskje du skal utforske litt rundt dette. Teste litt. Se hvor ting tar deg. Hvis det er mulig da... Vet ikke.. Men kos deg med det. Plutselig er det over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #33 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det flere her som har et liv full av rare tilfeldigheter. Anonymkode: 062c1...c68 Ja, men de er alltid negative. Skjer utrolige tilfeldigheter som skaper en hel kjede med nye tilfeldigheter og alt blir dritt. Anonymkode: 11262...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #34 Del Skrevet 16. februar 2023 anon9000 skrev (1 time siden): Sissel Grana kan vist lære oss opp, sannsynligvis til en fin prislapp. «Dyretolkskolen er for deg som Er glad i dyr og som mangler bakkekontakt» Se der ja, der kom din sanne natur. Alt du hadde interesse for var å latterliggjøre. Hvordan føles det å være avskyelig og ekkel i tråder? Anonymkode: 38c6e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #35 Del Skrevet 16. februar 2023 Jeg skal si deg at de som åpner øynene og banker på dører vil også oppleve slike ting som ts forteller. Vanlige folk skylder på «flaks», men flaks er noe man selv skaper. Jeg har selv opplevd å møte rette personer til rett tid og tolker det slik at jeg blir veiledet. De som ser dette vil handle når slike ting skjer, de som er blinde handler ikke. For den som handler åpnes naturligvis flere dører. Glad det finnes slike som deg ts. Anonymkode: a83cc...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #36 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ellers jeg liker å se på tilfeldigheter som noe litt mystisk og dere vet jo ikke hvilke tilfeldigheter jeg snakker om, mulig dere også ville tenkt det er lit whacked.. Anonymkode: 062c1...c68 Tilfeldigheter finnes ikke. Anonymkode: ed8b9...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #37 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg skal si deg at de som åpner øynene og banker på dører vil også oppleve slike ting som ts forteller. Vanlige folk skylder på «flaks», men flaks er noe man selv skaper. Jeg har selv opplevd å møte rette personer til rett tid og tolker det slik at jeg blir veiledet. De som ser dette vil handle når slike ting skjer, de som er blinde handler ikke. For den som handler åpnes naturligvis flere dører. Glad det finnes slike som deg ts. Hvem er de som åpner øynene og banker på dører? Anonymkode: 062c1...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #38 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tilfeldigheter finnes ikke. Anonymkode: ed8b9...4aa 🧚♀️ Anonymkode: 062c1...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #39 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal si deg at de som åpner øynene og banker på dører vil også oppleve slike ting som ts forteller. Vanlige folk skylder på «flaks», men flaks er noe man selv skaper. Jeg har selv opplevd å møte rette personer til rett tid og tolker det slik at jeg blir veiledet. De som ser dette vil handle når slike ting skjer, de som er blinde handler ikke. For den som handler åpnes naturligvis flere dører. Glad det finnes slike som deg ts. Anonymkode: a83cc...f5a «Vanlige folk» ja. Syntes det meste her virker som en måte for samtlige å heve seg over «vanlige folk» ved å forestille seg magiske evner og en latterlig kontroll over universets tilfeldigheter. Sprø måte å heve seg over folk på, men om det er slik dere finner livsgnist så kjør på.. Anonymkode: 38721...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anon9000 Skrevet 17. februar 2023 #40 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se der ja, der kom din sanne natur. Alt du hadde interesse for var å latterliggjøre. Hvordan føles det å være avskyelig og ekkel i tråder? Anonymkode: 38c6e...086 realitetsorientering og virkelighetsforståelse kaller jeg det. At du oppfatter det som avskyelig og ekkelt får nå være💁🏻♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå