Gå til innhold

Bli sammen med den man er utro med

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre historien til dere som har fått ny kjæreste, før den første relasjonen har blitt ordentlig avsluttet. 

Mitt forhold er 100% vennskapelig, ingen sex, nærhet, vi er omtrent ikke i huset samtidig osv. Vi vet begge at det er over. Men hele pakken med hus, barn ++ gjør at vi blir for feige til å faktisk gjennomføre bruddet. Dette har pågått i flere år, så jeg føler at dette er bearbeidet allerede. (For meg) 

Status nå er at jeg har blitt så enormt forelsket i en kollega og vi har gått på en smell eller to. Skammer meg veldig over dette og føler at min kollega aldri vil se på meg som kjærestemateriale siden jeg har vært utro nå. 

Anonymkode: 0cc4d...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som var utro med kollega på sommerfest og julebord? 

Anonymkode: 2e65f...d1e

Skrevet

Jeg tror mennesker har godt av å være alene i perioder. Er det virkelig nødvendig å hoppe rett inn i neste forhold med en gang? Det er når ting har lagt seg, og man har tid til å reflektere over det som har vært at man finner seg selv.

Anonymkode: 20765...662

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Han vet at du har det i deg å være utro og han vil nok aldri kunne stole 100% på deg

Anonymkode: 2f203...941

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vil gjerne høre historien til dere som har fått ny kjæreste, før den første relasjonen har blitt ordentlig avsluttet. 

Mitt forhold er 100% vennskapelig, ingen sex, nærhet, vi er omtrent ikke i huset samtidig osv. Vi vet begge at det er over. Men hele pakken med hus, barn ++ gjør at vi blir for feige til å faktisk gjennomføre bruddet. Dette har pågått i flere år, så jeg føler at dette er bearbeidet allerede. (For meg) 

Status nå er at jeg har blitt så enormt forelsket i en kollega og vi har gått på en smell eller to. Skammer meg veldig over dette og føler at min kollega aldri vil se på meg som kjærestemateriale siden jeg har vært utro nå. 

Det er lurt å først avslutte den relasjonen du er i og være en stund alene. Tid til refleksjon og ettertanke er nødvendig for at du skal kunne ha et nytt godt forhold til noen. Dere har elsket hverandre en gang og med respekt for din nåværende partner kommer dere begge bedre styrket ut av det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke vært utro, men kjenner flere der en av foreldrene har vært utro og blitt ilag med den h*n var utro med. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna deres er. Men er de gamle nok kan det bli ganske mye bitterhet mot den som går ut av forholdet for å bli ilag med noen andre. Da er det bedre å gå fra hverandre nå å vente en stund.  Selv om du ser på forholdet som over, så er ikke det sikkert partneren din ser det på samme måte. 

Anonymkode: f1692...f53

• Liker 2
Skrevet

Det er vel mest pinlig at du bor sammen for barnas skyld og «ikke» er kjæreste med samboer. Men det er ok å ha sex med andre. Konfliktskye/tafatte mennesker er ikke sexy.

Anonymkode: 8a32f...50a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er vel mest pinlig at du bor sammen for barnas skyld og «ikke» er kjæreste med samboer. Men det er ok å ha sex med andre. Konfliktskye/tafatte mennesker er ikke sexy.

Anonymkode: 8a32f...50a

Du har 100% rett og jeg er feig og konfliktsky. Er ikke stolt av det. Til mitt forsvar er det ikke sånn at jeg har hatt sex på ett julebord, dette er en relasjon som har utviklet seg over tid og det ble som det ble pga følelser… Men jeg vet hva jeg må gjøre.  TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde blitt veldig skeptisk til en som var i ett forhold allerede hadde tenkt på å gå inn i et forhold med meg før det gamle var avsluttet. Hadde følt at den personen ikke klarer å være singel og det er skikkelig turn off for meg.

Anonymkode: cedc9...fdb

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde blitt veldig skeptisk til en som var i ett forhold allerede hadde tenkt på å gå inn i et forhold med meg før det gamle var avsluttet. Hadde følt at den personen ikke klarer å være singel og det er skikkelig turn off for meg.

Enig. Jeg har tidligere blitt sammen med folk som kun hadde vært single i 3-6mnd og det skal jeg aldri gjøre igjen, for bruddet er aldri ferdig bearbeidet før man har vært alene en stund. Det har ikke noe å si om kjærligheten er over, så lenge man bor sammen og lener seg på hverandre i hverdagen. Det er også absolutt slik at man har mindre tillit til noen som har vært utro med deg, dessverre...

Anonymkode: 76fa7...b9b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har jo ikke vært utro. Så du er selvsagt klar for nye muligheter siden ekteskapet er dødt. Men kjør åpne linjer . Det koster mye for familien om du bryter ut. Da bør gresset på andre sida ikke bare være grønt,men ha gull og skoger som er ultragrønne. ( som i commitment) Hvilket du nå ikke vet...? Vær forsiktig ❤ 

Anonymkode: 9b8dc...716

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du som var utro med kollega på sommerfest og julebord? 

Anonymkode: 2e65f...d1e

Nei. Dette er en relasjon som har utviklet seg gjennom 1 års tid 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja og jeg hadde nok ikke gjort det selv. følelsesmessig har jeg bearbeidet dette over en veldig lang periode, men utad er vi jo «offisielt» sammen og da er det ikke så attraktivt dessverre. TS 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja og jeg hadde nok ikke gjort det selv. følelsesmessig har jeg bearbeidet dette over en veldig lang periode, men utad er vi jo «offisielt» sammen og da er det ikke så attraktivt dessverre. TS 

Det vises veldig tydelig i psykologi og studier at en stor del av sørgeperioden etter et brudd kommer først etter at man har flyttet fra hverandre. Uansett om man har levd som kun venner i 10 år før faktisk brudd. 

Så med andre ord, du er ikke like ferdig bearbeidet med dette som du tror du er per dags dato. 

Anonymkode: 76fa7...b9b

• Nyttig 1
Skrevet

Synes du skal satse på flørten du har på jobb. 

Ekteskapet er dødt slik du opplever det, og slik er det også med din partner. Hvorfor skal du da ikke bli sammen med denne kollegaen,. Dersom hen også er interessert i å inngå et forhold. Jeg tror ikke at en gang utro alltid utro, det er en grunn til at en er utro, det trenger ikke å være slik i neste forhold. Det er forskjell på notorisk utroskap, hvor en dater nye hele tiden. 

Du tar sats, gjør det slutt hjemme og finner det livet du har lyst og fortjener. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (3 timer siden):

Ekteskapet er dødt slik du opplever det, og slik er det også med din partner. Hvorfor skal du da ikke bli sammen med denne kollegaen,. Dersom hen også er interessert i å inngå et forhold. Jeg tror ikke at en gang utro alltid utro, det er en grunn til at en er utro, det trenger ikke å være slik i neste forhold. Det er forskjell på notorisk utroskap, hvor en dater nye hele tiden. 

Du tar sats, gjør det slutt hjemme og finner det livet du har lyst og fortjener. 

100% enig👏👏

Anonymkode: bd464...953

Skrevet
On 2/15/2023 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Er du sikker på at "begge vet det er over" ? Du har uansett vært utro, og smellen kommer. 

Anonymkode: 1301d...278

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du sikker på at "begge vet det er over" ? Du har uansett vært utro, og smellen kommer. 

Anonymkode: 1301d...278

Ja, vi har snakket om det mange ganger. Han vet at jeg ikke har følelser lenger og vi lever så godt som hver for oss. Årsaken til at vi ikke har flyttet hver for oss er økonomi og barna.. Ts 

Skrevet
Friluftsmann70 skrev (16 timer siden):

Tusen takk! 

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å vite hva din kollega tenker, men han har jo hatt sex med deg, så han er jo ikke så mye bedre selv? Det er han du må spørre, ikke oss. Men håper du er åpen med barnas far også, dette er først og fremst et svik mot han og barna dine. Avslutt før du starter noe nytt! Vis at du har respekt for dem.

Anonymkode: 20e39...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...