Gå til innhold

Slitende krangel med sambo ang barnedikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har alltid sagt 

tetill, tåtill, tillerot, neglefru og storegubben hesten.. 

 

og som noen har nevnt over- trodde jeg det bare er tullenavn på tærne - uten noen spesiell mening. 

Anonymkode: cd144...7f3

Ja, det er en finger/tå-regle.

Anonymkode: 3263b...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare får trøste deg med at hvis dette er det du og samboeren din krangler om, så har dere et godt forhold. Meglefrø er det ingenting som heter, dette er et barnerim, så det er kun kallenavn på tæra. Det er iallfall ingenting med megleryrket/utdanning å gjøre. 

Anonymkode: 50df3...800

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke seriøse og langvarige krangler som går på helsa løs på grunn av tullenavn i en regle for barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er skilt nå da.. 

Anonymkode: 96187...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi troll med dedikasjon. Klasse! 👏🏻👏🏻

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/15/2023 at 7:35 PM, AnonymBruker said:

Kranglet over tid med sambo ang begrepene i barnediktet titil totil tillarot meglefrø og storegubben hesten. 
 

Jeg mener at meglefrø er en som nettopp har begynt å jobbe som megler evt er under utdanning. Samboer sier at det ikke er det meglefrø betyr. Tillarot er en urte. Men Neidå. Utrolig frustrerende og begynt å gå på helsa løs. Noen tips/råd? Vi har kalde skuldre osv. kan ikke ha det sånn over tid. Noen som vet om noen som har fasiten her? Tar i mot alt med takk. 

Anonymkode: 96187...8bd

Hva har meglere med tærne å gjøre. Jeg gir deg poeng for kreativitet. 

Det riktige er selvsagt titil, titil, tillerot, nagelfru og store gubben hest 

Anonymkode: 36038...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært titil, tåtil, magertru, spellaros og storeklubben hesten.

Anonymkode: 14883...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megle betyr å forsone, søke for å skape fred mellom partene i en konflikt. Meglefrø er da dem tåen som ønsker å skape forsoning mellom 2 tær. Et ord av typen bøllefrø.

Det er da veldig ironisk at denne meglefrø tåen har gjort det motsatte og skapt en kjempe konflikt kun ved sin eksistens i en barneregle

Anonymkode: 0929b...d67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 19.35):

Kranglet over tid med sambo ang begrepene i barnediktet titil totil tillarot meglefrø og storegubben hesten. 
 

Jeg mener at meglefrø er en som nettopp har begynt å jobbe som megler evt er under utdanning. Samboer sier at det ikke er det meglefrø betyr. Tillarot er en urte. Men Neidå. Utrolig frustrerende og begynt å gå på helsa løs. Noen tips/råd? Vi har kalde skuldre osv. kan ikke ha det sånn over tid. Noen som vet om noen som har fasiten her? Tar i mot alt med takk. 

Anonymkode: 96187...8bd

Den regla er eldre enn metusalem, nesten. Og i alle fall eldre enn meglertittelen, så den ballen kan du og ikke han legge død. 
 

Regla med kallenavn på tærne til småbarn, er overlevert fra generasjon til generasjon, om noen vet hva opphavet til den typen regle er, får du prøve å diskutere med Google, og du, la mannen få fred på dette området. 

Anonymkode: 7ec4e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike landsdelene har litt ulike navn på tærne og fingrene i regla. 

Anonymkode: 7ec4e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter 'samboer' ikke 'sambo'.

Sambo er et rasistisk begrep

Anonymkode: a6ac5...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er skilt nå da.. 

Anonymkode: 96187...8bd

Kondolerer, ts. Hvor lenge kranglet dere om tå-reglen? Utartet det seg til andre barnerim? 

Anonymkode: c5a93...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kondolerer, ts. Hvor lenge kranglet dere om tå-reglen? Utartet det seg til andre barnerim? 

Anonymkode: c5a93...617

Kranglet ikke om andre dikt nei, men vi kranglet over lengre tid. Handlet ikke om diktet i seg selv at vi ble skilt. Kranglet om grillpølse skal kokes eller stekes, om det uttales halleluja eller ha-LE-luja osv. Så det gikk ikke i lengden men vi samarbeider godt osv så… 

Anonymkode: 96187...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittil, hittil, tillarot, FERNGULL og storegubben hesten har jeg lært. Gå for den, så slipper du hele meglefrø-problematikken. 😊

Anonymkode: de622...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tittil, hittil, tillarot, FERNGULL og storegubben hesten har jeg lært. Gå for den, så slipper du hele meglefrø-problematikken. 😊

Anonymkode: de622...1d6

Ikke hittil, men tottil, dumme autocorrect…

Anonymkode: de622...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetill, tåtill, tillerot, meklefru og storegubben hesten ått presten.

Meklefru har jeg sett for meg er ei dame som prøver å få tærne til å slutte å krangle. Likevel må jeg være ærlig og innrømme at jeg sannsynligvis bare har hørt feil. Neglefru høres mer tåete ut.

Anonymkode: 64b5b...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...