Gå til innhold

Salg av hus - oppmuntrende historier

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja jeg vet. Det er mye som spiller inn. Jeg vet jo også hva som trekker ned. Fordelen med våren er at vi har helt fantastiske solforhold. Beste i byen vil jeg si, ingenting som gir skygge. Sol i hagen om morgenen og på terrassen ettermiddag/kveld. Hagen er liten, men koselig. 
Vi får prøve å være tålmodige 🙈 ville du tatt huset ut av markedet frem til april/mai, eller latt det ligge ute? 

Anonymkode: a0f26...552

Håper megler har fått dette tydelig frem i annonsen.

Vil forresten råde deg til å ikke legge ut lenke til annonsen, og ikke gi mer informasjon om boligen.  (Det sitter garantert folk her som søker etter boligen på Finn ut av de få tingene du har nevnt.) Andre lignende innlegg har utviklet seg ganske stygt og usmakelig. 

Anonymkode: 7520d...8f6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte bolig for noen dager siden som hadde ligget ute i 9 mnd. Der satt nok megler prisen altfor høyt (6,4 mill), og den har blitt senket litt og litt helt til 5,6. Vi fikk kjøpt for 140 000 under det igjen uten at det var flere interesserte. I denne boligen tror jeg det ville hjulpet veldig med noen enkle grep som maling av knæsje farger, styling og nye bilder. Men det høres ikke ut som det trengs hos deg. 

Viktig med en god megler også. Jeg meldte meg på en visning i november, men meldte meg av igjen pga en bursdagsinvitasjon. Ventet på at megler sikkert kom til å kontakte meg for å tilby privat visning, men det gjorde hun ikke. Jeg var sånn delvis interessert, og med en god megler/selger kunne hun nok ha klart å overtale meg til å kjøpe den. Boligen ble solgt nå i februar til 300 000 under prisantydning... jeg var egentlig villig til å gi prisantydning i november. 

Masse lykke til ☺️ Kanskje dere kan leie ut? Airbnb? Kanskje en lokal bedrift trenger bolig for arbeidere som kommer fra utlandet? Det skjedde med venninna mi, de fikk ikke solgt, la den ut på airbnb og fikk inn ca 30 000 i mnd fra en sesongbedrift i nærheten 😅😀

Anonymkode: 9f184...d3c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe som heter at man «kan ikke sette ned prisen». Et hus er verdt det noen er villig til å betale for det, verken mer eller mindre. Så enten vil du selge, eller så vil du ikke selge. Markedet bestemmer, det bryr seg overhode ikke om hva du «må» ha. Det er dessverre den harde sannheten.

Anonymkode: a1d9d...74b

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe som heter at man «kan ikke sette ned prisen». Et hus er verdt det noen er villig til å betale for det, verken mer eller mindre. Så enten vil du selge, eller så vil du ikke selge. Markedet bestemmer, det bryr seg overhode ikke om hva du «må» ha. Det er dessverre den harde sannheten.

Nå gjør du deg bare vanskelig. Du skjønner også at de må ha x pris om de skal selge. Du hadde ikke solgt huset ditt for 50kr du heller. 

Anonymkode: 20078...25d

• Liker 3
Skrevet

Feil skolekrets? Vi fikk noen tilbakemeldinger på «feil skolekrets» da vi skulle selge. Tok litt tid å få solgt.

Anonymkode: 4ab36...eb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nå gjør du deg bare vanskelig. Du skjønner også at de må ha x pris om de skal selge. Du hadde ikke solgt huset ditt for 50kr du heller. 

Anonymkode: 20078...25d

Nei, jeg gjør meg ikke vanskelig, det er slik markedet fungerer. Å selge hus handler ikke om hva man «må ha» for huset, det handler om hva en kjøper er villig til å gi for det. Punktum. 50kr er helt usaklig og ikke det vi snakker om her. Enten må TS selge til den prisen noen er villig til å betale, eller så må TS la være å selge, eventuelt utsette og håpe at markedet tar seg opp/den rette kjøperen dukker opp. Dette er selvsagt gitt at det ikke er noen enkle tiltak TS kan gjøre, som litt maling, nye bilder etc. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg gjør meg ikke vanskelig, det er slik markedet fungerer. Å selge hus handler ikke om hva man «må ha» for huset, det handler om hva en kjøper er villig til å gi for det. Punktum. 50kr er helt usaklig og ikke det vi snakker om her. Enten må TS selge til den prisen noen er villig til å betale, eller så må TS la være å selge, eventuelt utsette og håpe at markedet tar seg opp/den rette kjøperen dukker opp. Dette er selvsagt gitt at det ikke er noen enkle tiltak TS kan gjøre, som litt maling, nye bilder etc. 

Du svarer så teit og endimensjonalt. Selvsagt er boligmarkedet ikke kun basert på hva en kjøper er villig til å gi for en bolig. En selger har også mye makt i produktet som eies og blir lagt ut for salg. Dette vet vi som har kjøpt og solgt noen ganger - give and take. 
Du fremstår i svarene dine veldig farget og litt « furten» fordi noen faktisk forventer å få en anstendig salgssum for en ettertraktet verdi. Har du ikke sjanse på boligmarkedet selv, siden du svarer det samme blindt i mange tråder?

Anonymkode: 617a8...7d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du svarer så teit og endimensjonalt. Selvsagt er boligmarkedet ikke kun basert på hva en kjøper er villig til å gi for en bolig. En selger har også mye makt i produktet som eies og blir lagt ut for salg. Dette vet vi som har kjøpt og solgt noen ganger - give and take. 
Du fremstår i svarene dine veldig farget og litt « furten» fordi noen faktisk forventer å få en anstendig salgssum for en ettertraktet verdi. Har du ikke sjanse på boligmarkedet selv, siden du svarer det samme blindt i mange tråder?

Anonymkode: 617a8...7d9

Jeg har ikke svart dette i mange tråder, bare i denne? Og jeg eier både hus og hytte, så du kan slappe helt av. Derimot er det du som virker sur og snurt, er det fordi du ikke tåler å høre sannheten? Men jeg ser at mange boligselgere ikke skjønner denne dynamikken. De blir blinde for både markedet og svakheter ved egen bolig. De tror den er verdt mer enn den faktisk er (I DAG, ikke for et halvt år siden eller for to år siden eller i deres hode).
Selgeren har makt i den forstand at hen kan trekke eiendommen fra markedet, legge den ut senere, vente på riktig kjøper, pusse opp, ta nye bilder… Men prisen er det markedet som bestemmer. Ikke selger. Hvis man MÅ selge, forsvinner det viktigste maktkortet selger har, nemlig å trekke boligen fra markedet/vente. Man må lytte til markedet hvis man skal klare å selge. 

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: fc21f...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har fått solgt nå TS ❤️

Anonymkode: 82b94...d28

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei, har helt glemt å sjekke denne tråden. Nei, vi har ikke solgt enda 😔 prisen er satt ytterligere ned over 5 prosent. Visning neste uke. Masse klikk og favorittemarkering, ingen påmeldte til nå. 

• Hjerte 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 20.26):

Hei, har helt glemt å sjekke denne tråden. Nei, vi har ikke solgt enda 😔 prisen er satt ytterligere ned over 5 prosent. Visning neste uke. Masse klikk og favorittemarkering, ingen påmeldte til nå. 

Hvis du er her fortsatt - hvordan går det? Fikk dere solgt til slutt? :) Skal legge ut bolig nå og er kjempenervøs for å bli sittende med den lenge...

Anonymkode: e7a1b...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...