AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #21 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skulle gjerne delt link, tips og råd er alltid velkomment! Synes det er litt ekkelt å dele på et åpent forum 🙈 Enig i at pris spiller en rolle, selv om vi absolutt ikke har høy kvadratmeter pris for området. Husene står også tett. Vi har lagt oss prisen tre uavhengige meglere la seg på. Skal man ikke kunne stole på det meglere sier? Anonymkode: 1e3e0...d08 Det er alltid markedet som bestemmer prisen. Husk at også mye har skjedd siden i høst, med flere renteøkninger og mer i vente. Da kombinert med høye matpriser, strøm, bensin. Folk sitter mer på gjerdet nå enn de gjorde før. Jeg rakk å selge rett før dette skjedde. En nabo la ut litt for sent, og brukte 4 mnd på salget til dårligere pris. Så det er litt andre tider nå. Spørsmålet er hvor dårlig tid dere har, om dere kan ha is i magen, og om det er noen endringer som bør gjøres i forhold til markedsføring. Anonymkode: 914de...996 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #22 Skrevet 16. februar 2023 5 prosent prissenking på en prisantydning dere fikk i september eller kanskje til og med august, er ingenting. Markedet for «ikke noe voldsomt fancy, men helt greit»-boliger har dessverre gått ned mer enn 5 prosent siden september. Vi solgte i begynnelsen av desember (stor bolig i populært område i Oslo), og måtte tilslutt senke prisen med over 10 prosent under det vi hadde fått i prisantydning i august (etter å ha prøvd å selge i mange måneder). Alle tilsvarende objekter i vårt område der prisen kun er senket med rundt 5 % de siste månedene, ligger fortsatt usolgt. Alt handler om pris - senker dere prisen får dere solgt. Anonymkode: 2fddd...092 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #23 Skrevet 16. februar 2023 Jeg skjønner at det er ekkelt å dele link i et forum, men samtidig så er jo annonsen offentlig for alle å se, og ingen vet hvilken bruker du poster fra. Og kanskje kjøperen sitter på KG Anonymkode: 914de...996 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #24 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): By, bygd ? Men som folk sier før mest stille mndene kombinert med økende rente. Derfor jeg sa siste halvår og ikke siste år. Siden det er natt og dag forskjell på markedet nå og for ett år siden. Anonymkode: 44568...346 Dette er en middels stor by. Solgt litt det siste halve året, det meste litt under takst. Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #25 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en middels stor by. Solgt litt det siste halve året, det meste litt under takst. Anonymkode: 1e3e0...d08 Bare å sette ned pris da om dere må selge. Om dere ikke trenger kan en jo vurdere å leige ut noen år Anonymkode: 44568...346 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #26 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bare å sette ned pris da om dere må selge. Om dere ikke trenger kan en jo vurdere å leige ut noen år Anonymkode: 44568...346 Tror egentlig heller det blir løsningen eventuelt. Utleiemarkedet er bra her har jeg forstått. Veldig lite fristende å gå ned mer, det er jo egenkapitalen som forvitrer. Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #27 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror egentlig heller det blir løsningen eventuelt. Utleiemarkedet er bra her har jeg forstått. Veldig lite fristende å gå ned mer, det er jo egenkapitalen som forvitrer. Anonymkode: a0f26...552 Dere kan bare leie ut inntil et år for å slippe å skatte av gevinsten på salg senere. Det er jo ikke gitt at markedet er bedre om et år - har dere riktig uflaks kan det være enda dårligere enn nå (hvis f.eks renten har steget enda mer, arbeidsledigheten har økt, inflasjonen har økt ytterligere osv osv). Utleie gir også slitasje på boligen, som kan gjøre at dere må gjøre større utbedringer (som også blir en utgift) den dagen dere skal selge igjen. Så usikre tider som vi er i nå, hadde jeg aldri tatt sjansen på å leie ut i et år. Anonymkode: 2fddd...092 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #28 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror egentlig heller det blir løsningen eventuelt. Utleiemarkedet er bra her har jeg forstått. Veldig lite fristende å gå ned mer, det er jo egenkapitalen som forvitrer. Anonymkode: a0f26...552 Nå vet jeg ikke hvordan boligen ser ut, men det er veldig undervurdert hva maling og litt styling gjør. Koster lite. Hvis du vil kan du sende meg pm med link, så kan jeg gi noen tips der (jeg har svart som ab tidligere i tråden) Anonymkode: 914de...996 1
Pjukset Skrevet 16. februar 2023 #29 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå vet jeg ikke hvordan boligen ser ut, men det er veldig undervurdert hva maling og litt styling gjør. Koster lite. Hvis du vil kan du sende meg pm med link, så kan jeg gi noen tips der (jeg har svart som ab tidligere i tråden) Anonymkode: 914de...996 Ehm, glemte å ikke skrive som AB nå
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #30 Skrevet 16. februar 2023 Det er i vanskelig marked megleren blir viktig. Å ha en megler som er lokalkjent, og som har en portefølje med interessenter som følges opp personlig over tid. Jeg solgte før jul og hadde i månedene før salget hatt flere visninger uten noen påmeldte, samt måtte senke prisen flere runder. Likevel ble det ikke noe fart før megleren fikk napp etter flere forsøk på ineressentlisten han satt på i området. Han greide egentlig å trylle frem en budrunde etter noen lunkne private visninger. Så jeg fikk solgt, etter iherdig innsats over måneder fra megleren. Anonymkode: 617a8...7d9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #31 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for svar og lykkeønskning! 😊 Huset er egentlig veldig fint stylet og ser ryddig og rent ut. Megler har egentlig ingen flere råd å komme med, han bare gjentar at han ikke skjønner hvorfor huset ikke er solgt. Når vi valgte megler hadde vi flere inne, og alle beskrev huset om lettsolgt og gav ca samme takst. Vi la ut for taksten som ble oppgitt, og har gått ned over fem prosent allerede 😭 Anonymkode: 1e3e0...d08 Hvis det er mange "nye" hus i nabolaget så skiller huset seg ikke ut. Vi bor på Hektneråsen i Rælingen. Alle husene som selges er så å si identiske med bittesmå/ingen hage. Jeg tror dessverre at det er så enkelt som at huset er priset for høyt, hvis ikke hadde det vært solgt. Håper dere får solgt snart likevel. Anonymkode: 39c4f...5e6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #32 Skrevet 16. februar 2023 Pjukset skrev (14 minutter siden): Ehm, glemte å ikke skrive som AB nå Det hadde vært supert! Sendt pm 😊 Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #33 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er i vanskelig marked megleren blir viktig. Å ha en megler som er lokalkjent, og som har en portefølje med interessenter som følges opp personlig over tid. Jeg solgte før jul og hadde i månedene før salget hatt flere visninger uten noen påmeldte, samt måtte senke prisen flere runder. Likevel ble det ikke noe fart før megleren fikk napp etter flere forsøk på ineressentlisten han satt på i området. Han greide egentlig å trylle frem en budrunde etter noen lunkne private visninger. Så jeg fikk solgt, etter iherdig innsats over måneder fra megleren. Anonymkode: 617a8...7d9 Ja det er nettopp problemet her, vi føler ikke megler jobber nok på 🙈 selvfølgelig ikke bare hans feil, men jeg skulle så gjerne sett litt av det du beskriver. Men det er så dyrt å bytte megler Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #34 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis det er mange "nye" hus i nabolaget så skiller huset seg ikke ut. Vi bor på Hektneråsen i Rælingen. Alle husene som selges er så å si identiske med bittesmå/ingen hage. Jeg tror dessverre at det er så enkelt som at huset er priset for høyt, hvis ikke hadde det vært solgt. Håper dere får solgt snart likevel. Anonymkode: 39c4f...5e6 Ja, begynner å tenke du har rett i det. Pluss at huset ligger på et nivå (5 mill) som kanskje blir litt i overkant for de som går fra leilighet til sitt første hus. Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #35 Skrevet 16. februar 2023 At det selges hus i området for mellom 3,5 og 8 mill sier jo bare at det er store forskjeller på hus, tomter og beliggenhet. Det blir umulig for KG å mene noe som helst om antydning på 5 mill er riktig eller ei når det er så store sprik. Men hvis dere ikke MÅ selge nå, og kan vente litt til, ville jeg nok vurdert å ta det av til våren - hus med hager gjør seg best om vår og sommer. Hvis dere har en grei hage da. Anonymkode: 2b6c8...74d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #36 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja det er nettopp problemet her, vi føler ikke megler jobber nok på 🙈 selvfølgelig ikke bare hans feil, men jeg skulle så gjerne sett litt av det du beskriver. Men det er så dyrt å bytte megler Anonymkode: a0f26...552 Du kan bytte megler internt i firmaet, det koster ingenting Anonymkode: 914de...996
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #37 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan bytte megler internt i firmaet, det koster ingenting Anonymkode: 914de...996 Veldig filial, tror bare de er to. Og han som selger er sjefen 🙈 Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #38 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): At det selges hus i området for mellom 3,5 og 8 mill sier jo bare at det er store forskjeller på hus, tomter og beliggenhet. Det blir umulig for KG å mene noe som helst om antydning på 5 mill er riktig eller ei når det er så store sprik. Men hvis dere ikke MÅ selge nå, og kan vente litt til, ville jeg nok vurdert å ta det av til våren - hus med hager gjør seg best om vår og sommer. Hvis dere har en grei hage da. Anonymkode: 2b6c8...74d Ja jeg vet. Det er mye som spiller inn. Jeg vet jo også hva som trekker ned. Fordelen med våren er at vi har helt fantastiske solforhold. Beste i byen vil jeg si, ingenting som gir skygge. Sol i hagen om morgenen og på terrassen ettermiddag/kveld. Hagen er liten, men koselig. Vi får prøve å være tålmodige 🙈 ville du tatt huset ut av markedet frem til april/mai, eller latt det ligge ute? Anonymkode: a0f26...552
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #39 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja jeg vet. Det er mye som spiller inn. Jeg vet jo også hva som trekker ned. Fordelen med våren er at vi har helt fantastiske solforhold. Beste i byen vil jeg si, ingenting som gir skygge. Sol i hagen om morgenen og på terrassen ettermiddag/kveld. Hagen er liten, men koselig. Vi får prøve å være tålmodige 🙈 ville du tatt huset ut av markedet frem til april/mai, eller latt det ligge ute? Anonymkode: a0f26...552 Megleren din har nok langt mer erfaring med om det er klokt å ta av i mellomtiden eller ei, men som en kjøper som falt pladask for en hage en solfylt sommerettermiddag 😂 ja jeg ville vært skeptisk hvis huset hadde ligget ute sammenhengende lenge først. Anonymkode: 2b6c8...74d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #40 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Veldig filial, tror bare de er to. Og han som selger er sjefen 🙈 Anonymkode: a0f26...552 De er 3, utifra hjemmesiden. Hun som skulle selge for meg, var også sjefen. Gjorde en elendig jobb, ble solgt da jeg byttet Anonymkode: 914de...996
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå