AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Vi har prøvd å selge huset vårt i 4 måneder nå uten hell, og det begynner virkelig å tære på oss. Vi har hatt fem visninger, men ingen bud. Huset er godt vedlikeholdt og gjennomgående fint, og hus i området har jevnt over blitt solgt for mer enn vårt ligger ute for. Vi har satt ned prisen en gang og kan ikke gå lengre ned nå. Motet begynner å svikte, og vi vurderer alle mulige slags løsninger. For å ikke drukne helt her hadde jeg satt stor pris på historier om hus som ble solgt, selv om det så bekmørkt ut. Er det noen som har noen oppmuntrende ord til en fortvila sjel? Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Har dere hatt annonsen ute hele tiden? Isåfall ville jeg vurdert å ta den av finn i 20 dager, slik at den kommer øverst på lista igjen. Jeg gjorde det for et par år siden, og da løsna det helt. Anonymkode: 914de...996 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Takk for svar og råd! Det har vi gjort ja, hadde den borte i en måned og la den ut med litt nye bilder. Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar og råd! Det har vi gjort ja, hadde den borte i en måned og la den ut med litt nye bilder. Anonymkode: 1e3e0...d08 Er det noen avvik i takstrapport? Anonymkode: 914de...996 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Ja, en liten med en knekt takstein. Dette er ordnet nå. Megler mener det ikke trenger stå i annonsen og at de som lurer vil spør. De som har sett på huset har ikke spurt noe om dette. Ellers er huset i god stand og jevnlig vedlikeholdt. Det er bygget i 2007. energiklasse C, som i disse tider burde trukket opp. Anonymkode: 1e3e0...d08
Rødstrupa Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 Tiden på året det annonseres er av betydning. Er det ryddet, rent, strippet for dill og dall samt ryddet på tomten? God dialog med megler/lydhør for velmenende råd og at vedkommende har stor kunnskap om det han jobber med og har god kjennskap til området huset ligger i. Kanskje har solgt andre objekter i området. Håper det løsner og at dere får solgt til en god pris
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Tusen takk for svar og lykkeønskning! 😊 Huset er egentlig veldig fint stylet og ser ryddig og rent ut. Megler har egentlig ingen flere råd å komme med, han bare gjentar at han ikke skjønner hvorfor huset ikke er solgt. Når vi valgte megler hadde vi flere inne, og alle beskrev huset om lettsolgt og gav ca samme takst. Vi la ut for taksten som ble oppgitt, og har gått ned over fem prosent allerede 😭 Anonymkode: 1e3e0...d08 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Jeg hadde huset for salg samtidig med nabo. Begge boliger tilsvarende like, naboens faktisk litt bedre pga 1 ekstra soverom og bedre solforhold. Naboens bolig hadde hvite vegger og var steril og "kald", mens min hadde lune farger og ga en helt annen atmosfære. Jeg fikk solgt først, og fikk en mye høyere pris enn naboen. Så se om det er noe dere kan gjøre med stemningen, og ikke bare "det er rent og ryddig". Vi kjøper med følelsene våres, kjøpere er ofte ute etter "følelsen" de får. En gang salget gikk tregt, insisterte jeg på helt nye bilder. Både fordi jeg syntes de opprinnelige bildene var for dårlige, men også for at annonsen skulle se nyere ut. Jeg fikk dette dekket av megleren og betalte ikke noe ekstra for det. Nå vet jeg ikke hvordan bildene er hos dere, men markedsføringen er ekstremt viktig. Anonymkode: 914de...996 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 Er de fire verste månedene av året å få solgt også, vinteren og midt på sommeren er de tidene det er vanskeligst å få solgt. Bedre å legge ut nå når våren kommer og rett etter sommerferien. Anonymkode: f17e7...2e9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde huset for salg samtidig med nabo. Begge boliger tilsvarende like, naboens faktisk litt bedre pga 1 ekstra soverom og bedre solforhold. Naboens bolig hadde hvite vegger og var steril og "kald", mens min hadde lune farger og ga en helt annen atmosfære. Jeg fikk solgt først, og fikk en mye høyere pris enn naboen. Så se om det er noe dere kan gjøre med stemningen, og ikke bare "det er rent og ryddig". Vi kjøper med følelsene våres, kjøpere er ofte ute etter "følelsen" de får. En gang salget gikk tregt, insisterte jeg på helt nye bilder. Både fordi jeg syntes de opprinnelige bildene var for dårlige, men også for at annonsen skulle se nyere ut. Jeg fikk dette dekket av megleren og betalte ikke noe ekstra for det. Nå vet jeg ikke hvordan bildene er hos dere, men markedsføringen er ekstremt viktig. Anonymkode: 914de...996 Det er nettopp dette jeg lurer sånn på om vi har fått til. Vi fikk tatt noen flere bilder nå, hvor vi prøvde å få frem den lune kosen. Det var mer tente lys, tepper og fint dekket bord. Vi skrev også ny tekst, da den første megler skrev var veldig intetsigende. Hadde ganske høye forhåpninger når vi la ut huset på nytt nå, etter 30 dager ute. Men enn så lenge ser det ikke ut som om noen melder seg på visning. Godt med besøk på annonse, enda flere favorittmarkeringer og nedlasting av prospekt, men ingen påmeldinger. Blir så stressa, for jeg føler vi gjør alt vi kan og legger masse arbeid i det, uten noe resultat. Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er de fire verste månedene av året å få solgt også, vinteren og midt på sommeren er de tidene det er vanskeligst å få solgt. Bedre å legge ut nå når våren kommer og rett etter sommerferien. Anonymkode: f17e7...2e9 Ja, vi la ut første gang i oktober, og nå på nytt i februar. Til nå ser det ikke ut til at vi har mer hell nå dessverre. Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 Er feil pris mest sannsynlig, med mindre det er åpenbare feilbog mangler eller en veldig dårlig belligenhet. Anonymkode: aa989...743 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 Det hadde vært veldig mye lettere å hjelpe deg dersom du linket til annonsen. Kanskje vi kan se noe dere ikke ser, ofte hjelper det med noen nye blikk på saken Anonymkode: 7191e...cef
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det hadde vært veldig mye lettere å hjelpe deg dersom du linket til annonsen. Kanskje vi kan se noe dere ikke ser, ofte hjelper det med noen nye blikk på saken Anonymkode: 7191e...cef Jeg er enig. Lettere for utenforstående å se "feil" og gi tips. Har solgt mange boliger og lært mye i prosessen. I forhold til at dette er den verste tiden på året å selge; jeg kjenner flere som har solgt nå mellom november og februar, og alle har gått etter første visning og også over prisantydning. Men det er klart at beliggenhet og etterspørsel også spiller en rolle. En bolig jeg hadde for salg en gang, var veldig tregsolgt. Oppdaget at megler jobbet lite for salget, og endte med å bytte megler internt i firmaet. Det var også lurt Anonymkode: 914de...996 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 Tre muligheter egentlig. 1. Pris 2. Nabolag/plassering 3. Ett eller annet avvik i forhold til takst som du ikke har nevnt (for eks manglende dokumentasjon på elektrisk arbeid, fukt på bad osv) Tilpassing av pris løser dei andre problemene om en beveger seg nok i pris. Har du for eks ett dyrt hus i en ellers rimelig kommune så blir det håpløst å selge uansett om selve kvaliteten på boligen skulle rettferdiggjøre en bedre pris. Anonymkode: 44568...346 1 1
Millie- Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Sliter med det samme! Ingen råd, bare lykke til! Endret 16. februar 2023 av Millie- Skriveleif 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 Skulle gjerne delt link, tips og råd er alltid velkomment! Synes det er litt ekkelt å dele på et åpent forum 🙈 Enig i at pris spiller en rolle, selv om vi absolutt ikke har høy kvadratmeter pris for området. Husene står også tett. Vi har lagt oss prisen tre uavhengige meglere la seg på. Skal man ikke kunne stole på det meglere sier? Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 Millie- skrev (Akkurat nå): Skulle gjerne delt link, tips og råd er alltid velkomment! Synes det er litt ekkelt å dele på et åpent forum 🙈 Enig i at pris spiller en rolle, selv om vi absolutt ikke har høy kvadratmeter pris for området. Husene står også tett. Vi har lagt oss prisen tre uavhengige meglere la seg på. N Er mye hus i samme område solgt siste halvåret, er svaret nei så blir det vanskeligere å tippe pris nå for megleren. Og er jo veldig avhengig av om det er ett hus i moderat prisklasse eller ikke. Det er mye færre kjøpere til ett hus på for eks 8+ enn 3-4 millioner. Spesielt nå med så mye høyere lånerente enn for ett år siden Anonymkode: 44568...346 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er mye hus i samme område solgt siste halvåret, er svaret nei så blir det vanskeligere å tippe pris nå for megleren. Og er jo veldig avhengig av om det er ett hus i moderat prisklasse eller ikke. Det er mye færre kjøpere til ett hus på for eks 8+ enn 3-4 millioner. Spesielt nå med så mye høyere lånerente enn for ett år siden Anonymkode: 44568...346 Mange hus solgt i området siste året. I prisklasse 3,5 - 8 mill. Vi har ute til litt under 5. Fem soverom, to bad, vaskerom, stor stue og terrasse. Anonymkode: 1e3e0...d08
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Skrevet 16. februar 2023 By, bygd ? Men som folk sier før mest stille mndene kombinert med økende rente. Derfor jeg sa siste halvår og ikke siste år. Siden det er natt og dag forskjell på markedet nå og for ett år siden. Anonymkode: 44568...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå