Gå til innhold

petiteknit, sophie sjal...hvilket garn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det står så mye forskjellig, hvilket garn anbefaler du? og hvilken str har du strikket på dette sjalet?

Anonymkode: 83459...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte originalgarnet Evo cashmere vintage fra Gepard, som er supermylt og deilig.  Jeg strikket den mellomste størrelsen, og er veldig fornøyd med det. Strikkeskjerf strekker seg jo litt i bruk, i alle fall min erfaring.

Anonymkode: c3733...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) Ser at det står 3 størrelser i en oppskrift og to i en annen av dette sjalet? jeg har kjøpt garnet Muti. ts

Anonymkode: 83459...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

takk for svar :) Ser at det står 3 størrelser i en oppskrift og to i en annen av dette sjalet? jeg har kjøpt garnet Muti. ts

Anonymkode: 83459...3b9

Tumi mener jeg :) 

Anonymkode: 83459...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

takk for svar :) Ser at det står 3 størrelser i en oppskrift og to i en annen av dette sjalet? jeg har kjøpt garnet Muti. ts

Anonymkode: 83459...3b9

Jeg kjøpte oppskriften på nettsiden til PetiteKnit. Det er tre størrelser.

Anonymkode: c3733...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

takk for svar :) Ser at det står 3 størrelser i en oppskrift og to i en annen av dette sjalet? jeg har kjøpt garnet Muti. ts

Anonymkode: 83459...3b9

Sophie scarf har 2 størrelser. Det er mye mindre enn sjalet. 

Anonymkode: 68b64...872

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikket to. Begge i en tråd merinoull i DK-tykkelse sammen med en tråd Rauma plum. Skal strikke et til i Alpakkaull fra Sandnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette skjerfet enkelt? For en nybegynner som bare har strikket novicegenseren? Ser det er en slags kant rundt, så lurer på om det er komplisert? (for en fersking!)

Anonymkode: 5e70f...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerfet er kjempeenkelt, og i-cordkanten ser lekker ut, men er kjempeenkel den også. Det er mye enklere enn en genser. Kjør på!

Anonymkode: c3733...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (På 16.2.2023 den 17.34):

Jeg har strikket to. Begge i en tråd merinoull i DK-tykkelse sammen med en tråd Rauma plum. Skal strikke et til i Alpakkaull fra Sandnes. 

Strikket du det største? Snart ferdig med et i Tumi :) ts

Anonymkode: 83459...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Drops design sin oppskrift og strikket icord kant.  https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=11173&cid=19  

Jeg målte ikke, men begynte å felle litt før jeg var ferdig med det første nøstet tweedgarn. Av egen erfaring bruker jeg mer garn på fellebiten enn økebiten. Sjalet ble akkurat passe, går to ganger rundt halsen.

Jeg strikket i alpakkatweed fra Dale og silk mohair.  Tweed garnet er blitt en ny favoritt.  Veldig godt garn å strikke med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Strikket du det største? Snart ferdig med et i Tumi :) ts

Anonymkode: 83459...3b9

Ja, det største 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (7 timer siden):

Ja, det største 😊

Hvilken farge valgte du? Jeg strikker brunbeige :)

Anonymkode: 83459...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken farge valgte du? Jeg strikker brunbeige :)

Anonymkode: 83459...3b9

Har et lys rosa, og et i et håndfarget grønnspettete 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 19.32):

Skjerfet er kjempeenkelt, og i-cordkanten ser lekker ut, men er kjempeenkel den også. Det er mye enklere enn en genser. Kjør på!

Anonymkode: c3733...771

Enig i at selve strikkingen er enkel, men hvordan holdt du styr på tellingen? Synes det ble vanskelig å telle hver rad og passe på at jeg visste når pinne 8 var. Sannsynligvis dumt spørsmål, men hvordan ser du på selve strikketøyet når du skal øke?

Anonymkode: 496c9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i at selve strikkingen er enkel, men hvordan holdt du styr på tellingen? Synes det ble vanskelig å telle hver rad og passe på at jeg visste når pinne 8 var. Sannsynligvis dumt spørsmål, men hvordan ser du på selve strikketøyet når du skal øke?

Anonymkode: 496c9...aeb

Jeg bruker et par maskemarkør som jeg bytter på å flytte oppover. Skal man øke hver åttende pinne, gir det fire riller. Jeg fester maskemarkøren i selve rillen. Synes det blir mest oversiktlig. 😊

Anonymkode: c3733...771

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i at selve strikkingen er enkel, men hvordan holdt du styr på tellingen? Synes det ble vanskelig å telle hver rad og passe på at jeg visste når pinne 8 var. Sannsynligvis dumt spørsmål, men hvordan ser du på selve strikketøyet når du skal øke?

Anonymkode: 496c9...aeb

Hvis du skal gjøre noe på pinne 8, ta et stykke garn, legg dobbelt og knytt 8 knuter. Nå har du 8 løkker, sett den øverste på pinnen og øk. Neste pinne flytter du tråden et hakk ned. Når det ikke er flere løkker igjen er du på pinne 8 igjen og starter på toppen, øker på omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 10.41):

Jeg bruker et par maskemarkør som jeg bytter på å flytte oppover. Skal man øke hver åttende pinne, gir det fire riller. Jeg fester maskemarkøren i selve rillen. Synes det blir mest oversiktlig. 😊

Anonymkode: c3733...771

Tusen takk for tips 😊

 

Mynlen skrev (På 22.2.2023 den 10.47):

Hvis du skal gjøre noe på pinne 8, ta et stykke garn, legg dobbelt og knytt 8 knuter. Nå har du 8 løkker, sett den øverste på pinnen og øk. Neste pinne flytter du tråden et hakk ned. Når det ikke er flere løkker igjen er du på pinne 8 igjen og starter på toppen, øker på omgangen.

Tusen takk for tips. 😊

Anonymkode: 496c9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...