Gå til innhold

Kristne fanatikere på tik tok som mener verdens ende er nær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er personlig kristen, og jeg tror på Jesus kommer tilbake, jeg snakket en gang med en som spådde året Jesus kommer tilbake, og det året er her ennå, jeg tror han tar feil, men utifra tegnene og det som skjer nå så tror jeg at tiden er nær. Jeg tror det ikke skjer på mange år enda, men at det skjer i vår tid er jeg overbevist om. Hvis Jesus er født i år 0, og da skal det gå nøyaktig 2000 år siden han døde på korset til han kommer tilbake, og da er vi på år 2033. Mens noen mener året er 2026, 2029,2033. Jeg er selv aktiv som kristen, og jeg tror ikke på noen av disse årene, men at det skjer før 2050 er jeg overbevist om. 

Det sies at vi har nådd ca 80% av bibelen av profetier som skal finne sted før Jesu gjenkomst, så det må gå mange år til… vi som er i 20 årene i dag, blir nok ikke gamle, men vi slipper å dø, for Jesus kommer tilbake for å hente oss. Jeg drømte en gang hvilket år dette skjer, men jeg er forsiktig med å si det, for det kan straffe seg. 

Anonymkode: 9b0f2...a11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er personlig kristen, og jeg tror på Jesus kommer tilbake, jeg snakket en gang med en som spådde året Jesus kommer tilbake, og det året er her ennå, jeg tror han tar feil, men utifra tegnene og det som skjer nå så tror jeg at tiden er nær. Jeg tror det ikke skjer på mange år enda, men at det skjer i vår tid er jeg overbevist om. Hvis Jesus er født i år 0, og da skal det gå nøyaktig 2000 år siden han døde på korset til han kommer tilbake, og da er vi på år 2033. Mens noen mener året er 2026, 2029,2033. Jeg er selv aktiv som kristen, og jeg tror ikke på noen av disse årene, men at det skjer før 2050 er jeg overbevist om. 

Det sies at vi har nådd ca 80% av bibelen av profetier som skal finne sted før Jesu gjenkomst, så det må gå mange år til… vi som er i 20 årene i dag, blir nok ikke gamle, men vi slipper å dø, for Jesus kommer tilbake for å hente oss. Jeg drømte en gang hvilket år dette skjer, men jeg er forsiktig med å si det, for det kan straffe seg. 

Det året er her ikke ennå skulle det stå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (På 14.2.2023 den 21.32):

Jeg er ikke på tiktok noe særlig, men det er visst en hel del tegn på "endetiden" ifølge Bibelen nå ja. 

Det har det vært siden Jesus ble født.

Anonymkode: 209a9...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har det vært siden Jesus ble født.

Anonymkode: 209a9...14f

Ja kanskje en ting her og der. Men det er første gangni historien så masse skjer på en gang! Så det argumentet kan man ikkr bruke lengre.  Jeg skulle ønske det....

Anonymkode: e1a5b...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 21.46):

I følge Bibelen så er vi i endetiden nå ja, med mange tegn. Bibelen forutså et kontantløst samfunn, det kommer snart. Og noen flere ting skal skje. Hvis de skjer så bør kanskje flere lese bibelen. Noen ting som skal skje er at en person vil fremstå som en helt som kommer og skaper fred. Han vil bl.a inngå en fredspakt med Israel. En syvårspakt og ting vil bli bra. Men etter en stund blir det stor trengsel og flere land bl.a Russland skal angripe Israel. Hvis dette skjer kan ingen nekte for at Bibelen er en sann bok og at den eneste som kan redde oss er Jesus. 

Anonymkode: 978ed...fe5

🤣🤣🤣

Anonymkode: 99232...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (På 14.2.2023 den 22.37):

Johannes' åpenbaring 13:16-18 N78BM

"Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666."

Om man legger sammen vaksinepassene, Musk's neuralink samt det at folks panner faktisk ble scannet for temperatur under plandemien, og microchipper i hånda som man kan ha informasjon på og låse opp dører med osv, så får man raskt scenarioet over. Hva tallet betyr aner jeg ikke, men resten...ikke vanskelig å se konturene av nå.

Uff 🤣🤣🤣

Anonymkode: 99232...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capitan Fracassa skrev (5 timer siden):

Absolutt. Og jeg vil i høyeste grad legge til klimaendringene som kanskje enda skumlere, og etterhvert årsak til stadig flere konflikter.

Jeg tviler, men vet selvsagt ikke.

…og dette er ren tro, helt uten gode bevis, det «beste» er vel Johannes Åpenbaring, hvor som sagt teksten tydelig spår at det er Nero og hans rike som skal falle. Det stemte ikke da, og er mindre grunn til å stemme nå. 
Jesus snakket jo først og fremst om Guds rike her på jorda, hvorfor vente til etter at jorda er ødelagt?

Det er typisk folk å skrive det er ren tro. Sier eksperten som ikke har lest boka selv. Sier forskeren som ikke var med på forskningen selv... men hørte noe fra andre forskere som hørte noe. Det står i bibelen ikke hør på mennesker for dem er hyklere les og lær guds ord selv så skal åpenbaring og sannhet bli vist for deg! Og det kunne ikke vært mer sant! Du vet ikke hva du snakker om eller hva som er oppfylt av profetier når du ikke har lest og studert hele boka selv. Hele boka fra start til slutt snakker om endetiden som kommer. Boka har bevist mye før vitenskapen beviste det. Boka sa at jorda var rund da alle trodde jorda var flat men ingen trodde på det som sto i boka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er typisk folk å skrive det er ren tro. Sier eksperten som ikke har lest boka selv. Sier forskeren som ikke var med på forskningen selv... men hørte noe fra andre forskere som hørte noe. Det står i bibelen ikke hør på mennesker for dem er hyklere les og lær guds ord selv så skal åpenbaring og sannhet bli vist for deg! Og det kunne ikke vært mer sant! Du vet ikke hva du snakker om eller hva som er oppfylt av profetier når du ikke har lest og studert hele boka selv. Hele boka fra start til slutt snakker om endetiden som kommer. Boka har bevist mye før vitenskapen beviste det. Boka sa at jorda var rund da alle trodde jorda var flat men ingen trodde på det som sto i boka. 

Alt som står i boka er gud som har fortalt folk gjennom den hellige ånd. Dem som har hellige ånd i seg vet at han snakker veldig detajelrt om ting som kommer til å skje åsså skjer det. Man eævet ikke at det er ekte før man velger å oppleve det selv. Man vet ikke hvordan ting er på andre siden av jorda ved å se det gjennlm media. Se hør be om den hellige ånd og opplev det selv. Mangen normale friske folk her inne VET at spøkelser ellerfins fordi dem har sett dem og blitt tatt på av dem angrepet av dem osv. Det samme gjelder med den hellige ånd han viser seg for dem som vil følge ham! Ofte veldig fysisk. Gud kan ta å stryke oss fysisk på ryggen når vi ber for å trøste oss! Det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er typisk folk å skrive det er ren tro. Sier eksperten som ikke har lest boka selv. Sier forskeren som ikke var med på forskningen selv... men hørte noe fra andre forskere som hørte noe. Det står i bibelen ikke hør på mennesker for dem er hyklere les og lær guds ord selv så skal åpenbaring og sannhet bli vist for deg! Og det kunne ikke vært mer sant! Du vet ikke hva du snakker om eller hva som er oppfylt av profetier når du ikke har lest og studert hele boka selv.

Det var da en harrang av anklager. Hva får deg til å tro at jeg ikke har lest Bibelen selv? Jeg har lest hele, og leser jevnlig i den, kjøpte den for noen måneder siden til min Kindle, slik at jeg kan lese til og fra jobb (sitter en halvtime på buss/T-bane).

Sitat

Hele boka fra start til slutt snakker om endetiden som kommer.

Det er en ganske stor overdrivelse når det gjelde GT. Du har det definitivt i Daniel, men ikke så mye mer i GT hvis jeg ikke husker feil, men NT er absolutt full av det, en endetid som i følge Jesus slik han er sitert, skulle være svært nær.

Jeg benekter da på ingen måte at i følge NT skulle Guds rike på jorda komme, med en del variasjon av hva som skal skje, avhengig av hvor du leser.

Sitat

Boka har bevist mye før vitenskapen beviste det. Boka sa at jorda var rund da alle trodde jorda var flat men ingen trodde på det som sto i boka. 

Det er da tull. Bibelen sier at jorda er Guds fotskammel, men sier ingenting om den er rund eller flat. Det er steder som kan tolkes til at den er rund, men definitivt steder som brukes til å tolke at den er flat også.

Dessuten er det da en helt feilaktig myte at alle trodde jorda var flat før.

Ellers er jo ting som skapelsesberetningene, syndefloden og utvandringen fra Egypt i direkte strid med vitenskap, så du skal kirsebærplukke hardt for å hevde at Bibelen er en vitenskapelig bok.

Dette beviser selvsagt ikke at det ikke kommer noen kristen endetid, men forventningen om en endetid er i høyeste grad basert på tro og ikke beviser.

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (48 minutter siden):

Det var da en harrang av anklager. Hva får deg til å tro at jeg ikke har lest Bibelen selv? Jeg har lest hele, og leser jevnlig i den, kjøpte den for noen måneder siden til min Kindle, slik at jeg kan lese til og fra jobb (sitter en halvtime på buss/T-bane).

Det er en ganske stor overdrivelse når det gjelde GT. Du har det definitivt i Daniel, men ikke så mye mer i GT hvis jeg ikke husker feil, men NT er absolutt full av det, en endetid som i følge Jesus slik han er sitert, skulle være svært nær.

Jeg benekter da på ingen måte at i følge NT skulle Guds rike på jorda komme, med en del variasjon av hva som skal skje, avhengig av hvor du leser.

Det er da tull. Bibelen sier at jorda er Guds fotskammel, men sier ingenting om den er rund eller flat. Det er steder som kan tolkes til at den er rund, men definitivt steder som brukes til å tolke at den er flat også.

Ellers er jo ting som skapelsesberetningene, syndefloden og utvandringen fra Egypt i direkte strid med vitenskap, så du skal kirsebærplukke hardt for å hevde at Bibelen er en vitenskapelig bok.

Dette beviser selvsagt ikke at det ikke kommer noen kristen endetid, men forventningen om en endetid er i høyeste grad basert på tro og ikke beviser.

Isaiah 40:22 “It is he [i.e. God] who sits above the sphere of the earth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (50 minutter siden):

Jesus kristus ånd forteller oss sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Isaia 11:12 And he shall set up an ensign for the nations, and shall assemble the outcasts of Israel, and gather together the dispersed of Judah from the four corners of the earth.

Anonymkode: a4c11...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Isaia 11:12 And he shall set up an ensign for the nations, and shall assemble the outcasts of Israel, and gather together the dispersed of Judah from the four corners of the earth.

Det corners betyr engler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det corners betyr engler

Det er tolket som engler, ja. Og der er problemet med hele Bibelen; den må tolkes. En livsviktig beskjed til menneskeheten kan ikke være åpen for tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på om du egentlig leser det jeg skriver. Som jeg skrev, så finnes det biblesitater som kan tolkes som at jorda er rund, og andre som at den er flat, men at det uansett er en myte at man trodde den var flat. Ett sitat som tyder på rund, motsier da ingenting av det jeg skrev. Og selv dette sitatet er tvilsomt, da «above» ikke stemmer med en rund klode.

Men i hva med: Johannes Åpnebaring 7.1: «Deretter så jeg fire engler stå ved jordens fire hjørner. » eller Matteus 4.8: «Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet».

Som sagt, hvis du innbiller deg at Bibelen er en vitenskapelig bok, så driver du aktiv kirsebærplukking. Eller har du ikke lest Bibelen?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jesus kristus ånd forteller oss sannheten.

Ja, du påstår det. Men uten bevis er det en tro, ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer på om du egentlig leser det jeg skriver. Som jeg skrev, så finnes det biblesitater som kan tolkes som at jorda er rund, og andre som at den er flat, men at det uansett er en myte at man trodde den var flat. Ett sitat som tyder på rund, motsier da ingenting av det jeg skrev. Og selv dette sitatet er tvilsomt, da «above» ikke stemmer med en rund klode.

Men i hva med: Johannes Åpnebaring 7.1: «Deretter så jeg fire engler stå ved jordens fire hjørner. » eller Matteus 4.8: «Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet».

Som sagt, hvis du innbiller deg at Bibelen er en vitenskapelig bok, så driver du aktiv kirsebærplukking. Eller har du ikke lest Bibelen?

Ja, du påstår det. Men uten bevis er det en tro, ikke annet.

Jeg trenger ikke å bevise jdUs kristus ånd beviser jeg bare formidler. Sånn skal det være. Sånn blir det for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg trenger ikke å bevise jdUs kristus ånd beviser jeg bare formidler. Sånn skal det være. Sånn blir det for alltid.

Takk, det innlegget sier vel det meste...

Jeg skjønner at du tror veldig, veldig sterkt, det klarer du absolutt å formidle, men ikke så mye annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...