Gå til innhold

Kristne fanatikere på tik tok som mener verdens ende er nær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Markion skrev (1 time siden):

Dyret (666) refererer til Keiser Nero. 

Eller han er en ‘foreshadow’ av Antikrist som snart skal komme? 

Anonymkode: 03dbb...bc5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forfriskende, du oppfyller Bibel profeti akkurat her og nå ;) 

«Dette skal dere først og fremst vite, at i de siste dager skal det komme spottere med spott, som farer fram etter sine egne lyster og sier: Hvor er det blitt av løftet om hans gjenkomst? For fra den tid fedrene sovnet inn, forblir alt slik det har vært fra skapningens begynnelse.»
‭‭2 Peter‬ ‭3‬:‭3‬-‭4‬ ‭NB‬‬

Tror du det har vært NOE tidspunkt hvor det ikke har vært sånn? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve tiktok må jo være det beste eksempelet på at enden er her.

Anonymkode: 111cd...30f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (5 timer siden):

Jeg er klar over at kristne finner på mer eller mindre fantasifulle tolkninger på det Jesus i følge Bibelen sa, fordi det for dere jo er umulig å godta det som faktisk står - siden det betyr at Jesus tok feil. 

For min del, som tror at Jesus var en historisk person som mente det han sa, og dermed oppriktig trodde at endetiden var rett rundt hjørnet men tok feil, trenger jeg ikke disse bortforklaringene. 

Hehe, du kan bruke argumentene dine om at Jesus tok feil så mye du vil. Men hvis du studerer Bibelen så er ikke Guds rike en bortforklaring. Det er inni oss og Jesus tok ikke feil. Da hadde vel ingen trodd på ham hvis det er sånn som du prøver å overbevise deg selv om. Les alle versene om at Guds rike er her og nå og inni oss og bortforklar de istedet for å henge deg opp at Jesus tok feil

Anonymkode: 978ed...fe5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står ikke overfor noen annen ende enn det mennesker skaper selv. Vi står overfor en stor gjeng med psykopater som styrer verden, og da går det galt til slutt.

Anonymkode: 48c85...a54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi står ikke overfor noen annen ende enn det mennesker skaper selv. Vi står overfor en stor gjeng med psykopater som styrer verden, og da går det galt til slutt.

De psykopatene tilber djevelen og vil alle ha en ‘new world order’ med ‘one world government’ hvor sønnen til djevelen selv sitter å styrer.

Visste du at Rabbinerne i Israel har kontakt med deres ‘messias’ aka kristnes Antikrist?

Eller at psykopatene nå prøver å få folk til å tro på at aliens eksisterer og samme med UFO fordi når opprykkelsen har skjedd så skal liksom ‘aliens’ ha tatt oss 🤣

Du hørte det her først ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De psykopatene tilber djevelen og vil alle ha en ‘new world order’ med ‘one world government’ hvor sønnen til djevelen selv sitter å styrer.

Visste du at Rabbinerne i Israel har kontakt med deres ‘messias’ aka kristnes Antikrist?

Eller at psykopatene nå prøver å få folk til å tro på at aliens eksisterer og samme med UFO fordi når opprykkelsen har skjedd så skal liksom ‘aliens’ ha tatt oss 🤣

Ja ja tviler ikke😄 Her fra 2021

I forrige uke offentliggjorde amerikanske etterretningsmyndigheter den mye omtalte og etterlengtede UFO-rapporten. Rapporten tar for seg en rekke observasjoner gjort av amerikanske militærtjenestemenn og jagerpiloter fra US Navy i perioden 2004 til 2021.

Det amerikanske forsvaret bruker imidlertid ikke det stigmatiserte UFO-begrepet (uidentifisert flygende objekt), men anvender begrepet uforklarlige/uidentifiserte luftfenomener (UAP - Unidentified Aerial Phenomena) når de skal omtale observasjonene.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nettavisen.no/nyheter/nasa-toppsjef-om-ufo-rapport-det-er-helt-klart-at-det-er-noe-der/s/12-95-3424149135&ved=2ahUKEwiT6IjEjpr9AhWrCRAIHUMLBToQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2UifVussG4TMF61L7hD0m9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller han er en ‘foreshadow’ av Antikrist som snart skal komme? 

Nei, det tror jeg ikke.  Man må kunne kjenne til omstendighetene i samtiden i den tid Joh.Åp var skrevet.  Både politisk og religiøst.  Man må forstå at forfatteren og hans lesere levde under romersk styre, forfølgelse, og med en keiser som ble ansett og dyrket som en Gud. 

At joh.åp skulle være skrevet for oss som lever i dag, er bare en ønsketenkning for selvutnevnte dommedags profeter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (4 timer siden):

Hvem er det?

Vet vel ikke hvem det er før han kommer frem på verdens scenen, men her er en link til det;

https://www.israeltoday.co.il/read/israeli-rabbi-says-hes-already-holding-meetings-with-messiah/

Jeg vil også legge merke til at en sånn lignende artikkel kom ut i 2021 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet vel ikke hvem det er før han kommer frem på verdens scenen, men her er en link til det;

https://www.israeltoday.co.il/read/israeli-rabbi-says-hes-already-holding-meetings-with-messiah/

Jeg vil også legge merke til at en sånn lignende artikkel kom ut i 2021 også. 

Ups, det fikk jeg ikke så gode vibber av. Vet ikke om det kan være antikrist, men fra det vi kjenner til om Jesus, så tror jeg ikke han er typen til å gå rett til skriftlærde liksom.
Åja nei, men de tror jo ikke at Messias er Jesus heller, stemmer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (2 timer siden):

Ups, det fikk jeg ikke så gode vibber av. Vet ikke om det kan være antikrist, men fra det vi kjenner til om Jesus, så tror jeg ikke han er typen til å gå rett til skriftlærde liksom.
Åja nei, men de tror jo ikke at Messias er Jesus heller, stemmer det...

Og Jesus sa selv ‘sier de at «Han er her» så tro det ikke’ fordi alle vil se og vite når Jesus kommer tilbake ;) 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 21.16):

Dukker stadig opp på tik tok.De mener enten det står i bibelen eller at de har fått et kall om at enden er nær. Er det bare jeg som set dette overalt nå?

Anonymkode: 0e099...9cd

Ikke fanatikere bare sannhetsbasert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (7 timer siden):

?

Anonymkode: 0e099...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (16 timer siden):

Jeg er enig i at "fanatikere" ikke er noe godt begrep, men "sannhetsbasert" er minst like dårlig. 

Kristne har trodd at endetiden var nær i 2000 år nå, og tatt feil gang på gang på gang, så det er åpenbart "trosbasert" og ikke "sannhetsbasert" .  At mange kristne har vært helt sikre, viser bare at du kan være helt sikker og allikevel ta feil. 

Dessuten er det veldig tydelig for de som har historisk kunnskap, at det som spås i Johannes Åpenbaring, er Romerrikets og Neros fall. Det skjedde ikke da, og det er liten grunn til å tro at det skal skje nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 4.07):

Forfriskende, du oppfyller Bibel profeti akkurat her og nå ;) 

«Dette skal dere først og fremst vite, at i de siste dager skal det komme spottere med spott, som farer fram etter sine egne lyster og sier: Hvor er det blitt av løftet om hans gjenkomst? For fra den tid fedrene sovnet inn, forblir alt slik det har vært fra skapningens begynnelse.»
‭‭2 Peter‬ ‭3‬:‭3‬-‭4‬ ‭NB‬‬

Du kan godt kalle det en profeti, men dette sitatet er jo så generelt og uspesifikt at kristne har pekt på dette også i 2000 år. De pekte på det da kristne ble forfulgt av romerne, og de peker på det nå.

At en religiøs sekt spår at den skal bli spottet, og at det er et tegn på at de har rett er ikke akkurat veldig unikt. Slik tankegang finne du igjen i mange religiøse sekter og i konspirasjonsteori-grupper.

At du mener kritikk, både saklig og usaklig beviser en profeti, sier det mest om din sterke confirmation bias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Jeg er enig i at "fanatikere" ikke er noe godt begrep, men "sannhetsbasert" er minst like dårlig. 

Kristne har trodd at endetiden var nær i 2000 år nå, og tatt feil gang på gang på gang, så det er åpenbart "trosbasert" og ikke "sannhetsbasert" .  At mange kristne har vært helt sikre, viser bare at du kan være helt sikker og allikevel ta feil. 

Dessuten er det veldig tydelig for de som har historisk kunnskap, at det som spås i Johannes Åpenbaring, er Romerrikets og Neros fall. Det skjedde ikke da, og det er liten grunn til å tro at det skal skje nå. 

Vi lever i en skummel periode, med krigen mellom Russland og Ukraina, det dårlige forholdet mellom USA og Kina, og det elendige forholdet mellom nato og Russland. Det vil sannsynligvis bli 3 verdenskrig som til slutt vil ende med Jesu gjenkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (1 time siden):

Vi lever i en skummel periode, med krigen mellom Russland og Ukraina, det dårlige forholdet mellom USA og Kina, og det elendige forholdet mellom nato og Russland.

Absolutt. Og jeg vil i høyeste grad legge til klimaendringene som kanskje enda skumlere, og etterhvert årsak til stadig flere konflikter.

Sitat

Det vil sannsynligvis bli 3 verdenskrig

Jeg tviler, men vet selvsagt ikke.

Sitat

som til slutt vil ende med Jesu gjenkomst.

…og dette er ren tro, helt uten gode bevis, det «beste» er vel Johannes Åpenbaring, hvor som sagt teksten tydelig spår at det er Nero og hans rike som skal falle. Det stemte ikke da, og er mindre grunn til å stemme nå. 
Jesus snakket jo først og fremst om Guds rike her på jorda, hvorfor vente til etter at jorda er ødelagt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...