Capitan Fracassa Skrevet 15. februar 2023 #21 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke rart om mange tolker det som står i Bibelen om at enden er nær.Dette mtp alt som skjer i verden for tiden.. Anonymkode: 0e099...9cd Tja, Bibelen sier jo som sagt at enden var svært nær og at mange av disiplene skulle oppleve den, og det skjedde jo ikke. Etter det har kristne ventet på endetiden og tolket den inn i omtrent alt mulig, inkludert epidemier som svartedauen og tidligere pest-epidemier og spanskesyken, invasjon fra hunnere, vikinger og andre, og kriger som hundreårskrigen, napoelonskrigene, første og andre verdenskrig osv. Så de kristne som tolker Bibelens endetid inn i dagens hendelser er del av en lang tradisjon i å ta komplett feil 😜 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle som har levd, og kommer til å leve, vil føle at de er av de siste. Det er menneskelig tror jeg. Her er jeg helt uenig med deg. Jeg har aldri følt dette, og har ikke inntrykk at det er noe utbredt syn annet enn blant noen religiøse grupper. Sitat Men at TS får opp masse om dette, kan ha med algoritmer å gjøre. Jeg var dum nok til å klikke på noen islam videoer på YouTube. Og nå blir jeg spammet av dommedagsprofetier og sære videoer om hva som er haram eller halal.. Anonymkode: a2c55...3bd Dette har du helt rett i. 😀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #22 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Endetiden har vært spådd utfra Bibelen mange ganger. Hvis de som leser den ser hvor jævli den er en lang periode, så skjønner de ikke hvor jævli den skal bli. Men i 2024 så skjer det store og vanskelige ting. Det vil bli katastrofalt og starter mest sannsynlig i Tyskland. Det er ikke fra Bibelen men en annen spådom som mer sannsynlig ift verdensbildet pr nå vil skje. Du så det her først. Anonymkode: b2a6e...e79 Ja, mennesker har spådd. Men tegnene i bibelen har ikke begynt å stemme før nå. Men det kan gå noen år til.. Anonymkode: 978ed...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #23 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (11 timer siden): Kristne har spådd endetiden i snart 2000 år nå. De tydeligste tegnene i Bibelen kommer fra Jesus selv, som sa at den var nær, og at den skulle skje før alle disiplene var døde. Jesus tok åpenbart feil, og det har alle kristne som har spådd det de siste 2000 årene også gjort. Så at noen tik-tokere eller luringer her på forumet mener at de nå vet at endetiden er nær, putter dem bare i en lang tradisjon av kristne som tar totalt feil. Jesus tok ikke feil, han snakket om tempelets fall i år 70. Men Bibelen har mange lag og den siste tid var ikke da. Du må ta et dypdykk for å forstå. Ja mange kristne har kommet med datoer og mye tull som det ikke er hold for i bibelen. Det er mye som må skje før endetiden, og de skjer nå fremover. Anonymkode: 978ed...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompetent Skrevet 15. februar 2023 #24 Del Skrevet 15. februar 2023 Er jo også grønne fanatikere som mener verdens ende er nær. Når Jehovas Vitner sluttet med å proklamere jordens undergang med jevne mellomrom, så er det andre grupperinger som har tatt over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 15. februar 2023 #25 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jesus tok ikke feil, han snakket om tempelets fall i år 70. Når han f.eks. er sitert til «For Menneskesønnen skal komme i sin Fars herlighet sammen med sine engler, og da skal han lønne hver og en etter det han har gjort. 28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.» så handler det definitivt ikke om tempelets fall. Sitat Ja mange kristne har kommet med datoer og mye tull som det ikke er hold for i bibelen. Det er mye som må skje før endetiden, og de skjer nå fremover. Anonymkode: 978ed...fe5 Med andre ord: alle kristne som har sett tegn på, og spådd endetiden de siste 2000 år har misforstått, men nå har dere forstått rett. Er det ikke akkurat det samme kristne har sagt tidligere, og kommer til å si de neste tusen år også? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #26 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (10 minutter siden): Når han f.eks. er sitert til «For Menneskesønnen skal komme i sin Fars herlighet sammen med sine engler, og da skal han lønne hver og en etter det han har gjort. 28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.» så handler det definitivt ikke om tempelets fall. Med andre ord: alle kristne som har sett tegn på, og spådd endetiden de siste 2000 år har misforstått, men nå har dere forstått rett. Er det ikke akkurat det samme kristne har sagt tidligere, og kommer til å si de neste tusen år også? Skjønner hva du mener, selvfølgelig er det ikke sikkert at det skjer NÅ. Men folk har tidligere kommet med datoer og det er i mot Guds ord som sier at ingen kjenner dagen. Og visse ting SKAL skje først og de tingene nærmer seg nå og ikke tidligere. Anonymkode: 978ed...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #27 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (31 minutter siden): Når han f.eks. er sitert til «For Menneskesønnen skal komme i sin Fars herlighet sammen med sine engler, og da skal han lønne hver og en etter det han har gjort. 28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.» så handler det definitivt ikke om tempelets fall. Med andre ord: alle kristne som har sett tegn på, og spådd endetiden de siste 2000 år har misforstått, men nå har dere forstått rett. Er det ikke akkurat det samme kristne har sagt tidligere, og kommer til å si de neste tusen år også? Og når det gjelder bibelsiteringen din fra Matteus 16.28 så kan du lese videre i kapittel 17. Det kan være forklaringen. Men jeg vet ikke alt. Guds ord er så uendelig dypt og man lærer noe nytt hele tiden 😊 Anonymkode: 978ed...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #28 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (13 timer siden): Kristne har spådd endetiden i snart 2000 år nå. De tydeligste tegnene i Bibelen kommer fra Jesus selv, som sa at den var nær, og at den skulle skje før alle disiplene var døde. Jesus tok åpenbart feil, og det har alle kristne som har spådd det de siste 2000 årene også gjort. Så at noen tik-tokere eller luringer her på forumet mener at de nå vet at endetiden er nær, putter dem bare i en lang tradisjon av kristne som tar totalt feil. I snart 2000 år?! Wow! Det står i bibelen at 2000 år f a da jesus oppstår kommer han tilbake! Anonymkode: e1a5b...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 15. februar 2023 #29 Del Skrevet 15. februar 2023 En ting som man kan se på, som jeg ikke vet om står i Bibelen, og som kanskje ikke folk ser enda, er at det er så mange som blir kronisk syke, og så mange som dør nå at det er helt skremmende. Jeg har vært på husjakt i det siste, og det er så mange husverter som forteller om syke foreldre, leieboeren er hjemme hos syke foreldre, onkelen deres som bodde i den leiligheten har dødd osv. Det er helt sinnssykt, jeg hører det over alt. Min mor også, syk med kreft. Har det stått om noe sånt i Bibelen? At folk skal bli syke? Epidemier eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 15. februar 2023 #30 Del Skrevet 15. februar 2023 Åja, her står det faktisk, seven last plagues: https://lifehopeandtruth.com/prophecy/revelation/seven-last-plagues/ Og etter det skal Jesus komme. Det kan bli ganske ille før han kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #31 Del Skrevet 15. februar 2023 Håper dette vekker opp noen. Helvette er ekte gud har vist meg helvette. Det var traumatisk. Det er mer folk der enn sankorn på stranda. Er bekmørkt og mye tortur og smerter. Guds frykt er en sunn frykt. Dette livet er en TEST. En fryktelig alvorlig test..... Anonymkode: e1a5b...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 15. februar 2023 #32 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner hva du mener, selvfølgelig er det ikke sikkert at det skjer NÅ. Men folk har tidligere kommet med datoer og det er i mot Guds ord som sier at ingen kjenner dagen. Og visse ting SKAL skje først og de tingene nærmer seg nå og ikke tidligere. Anonymkode: 978ed...fe5 At visse ting skal skje først, er en tolking fra deler av Bibelen, og langt fra klart. Jesus sa jo i følge Markus både: «Tiden er inne, Guds rike er kommet nær. Vend om og tro på evangeliet!» og «Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» Hvordan det går an å tolke disse tingene til noe annet enn at Jesus mente det skulle skje i løpet av noen får år, er ganske uforståelig for meg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Og når det gjelder bibelsiteringen din fra Matteus 16.28 så kan du lese videre i kapittel 17. Det kan være forklaringen. Men jeg vet ikke alt. Guds ord er så uendelig dypt og man lærer noe nytt hele tiden 😊 Anonymkode: 978ed...fe5 Jeg er ikke spesielt begeistret for Matteus 16.28, det er jo bare ett av mange steder i de tre første evangeliene hvor Jesus predikerer at endetiden og Guds rike er rett rundt hjørnet, som f.eks. de to sitatene over som er fra Markus. Jeg leste kapittel 17 nå, men skjønte ikke hva du mente med at det er forklaringen. Jeg er enig i at Bibelen er veldig spennende lesning, og mye å lære, men jeg tror jo absolutt ikke at det er Guds ord… AnonymBruker skrev (1 time siden): I snart 2000 år?! Wow! Det står i bibelen at 2000 år f a da jesus oppstår kommer han tilbake! Anonymkode: e1a5b...418 Det her ga ingen mening. Kan du forklare? 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #33 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden): At visse ting skal skje først, er en tolking fra deler av Bibelen, og langt fra klart. Jesus sa jo i følge Markus både: «Tiden er inne, Guds rike er kommet nær. Vend om og tro på evangeliet!» og «Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» Hvordan det går an å tolke disse tingene til noe annet enn at Jesus mente det skulle skje i løpet av noen får år, er ganske uforståelig for meg. Jeg er ikke spesielt begeistret for Matteus 16.28, det er jo bare ett av mange steder i de tre første evangeliene hvor Jesus predikerer at endetiden og Guds rike er rett rundt hjørnet, som f.eks. de to sitatene over som er fra Markus. Jeg leste kapittel 17 nå, men skjønte ikke hva du mente med at det er forklaringen. Jeg er enig i at Bibelen er veldig spennende lesning, og mye å lære, men jeg tror jo absolutt ikke at det er Guds ord… Det her ga ingen mening. Kan du forklare? 🤔 I kapittel 17 åpenbarer Jesus seg guddommelig for noen av disiplene like etter det han taler om i kapittel 16. Når det gjelder at Guds rike er nær så har du nok missforstått hva Guds rike er i likhet med veldig mange andre. Guds rike er her og har vært her lenge, det er livet med Gud på jorden for de som er frelst. Google det så finner du nok en god forklaring, jeg er ikke så god på å forklare i farta. Anonymkode: 978ed...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #34 Del Skrevet 15. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (14 minutter siden): At visse ting skal skje først, er en tolking fra deler av Bibelen, og langt fra klart. Jesus sa jo i følge Markus både: «Tiden er inne, Guds rike er kommet nær. Vend om og tro på evangeliet!» og «Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» Hvordan det går an å tolke disse tingene til noe annet enn at Jesus mente det skulle skje i løpet av noen får år, er ganske uforståelig for meg. Jeg er ikke spesielt begeistret for Matteus 16.28, det er jo bare ett av mange steder i de tre første evangeliene hvor Jesus predikerer at endetiden og Guds rike er rett rundt hjørnet, som f.eks. de to sitatene over som er fra Markus. Jeg leste kapittel 17 nå, men skjønte ikke hva du mente med at det er forklaringen. Jeg er enig i at Bibelen er veldig spennende lesning, og mye å lære, men jeg tror jo absolutt ikke at det er Guds ord… Det her ga ingen mening. Kan du forklare? 🤔 ”For Guds rike består ikke i mat og drikke, men i rettferdighet, fred og glede i Den hellige ånd. Den som tjener Kristus på denne måten, er til glede for Gud og blir respektert av mennesker. Så la oss strebe etter det som tjener til fred og til å bygge opp fellesskapet.” Rom 14:16–20 Anonymkode: 978ed...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #35 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ”For Guds rike består ikke i mat og drikke, men i rettferdighet, fred og glede i Den hellige ånd. Den som tjener Kristus på denne måten, er til glede for Gud og blir respektert av mennesker. Så la oss strebe etter det som tjener til fred og til å bygge opp fellesskapet.” Rom 14:16–20 Anonymkode: 978ed...fe5 Etter at Jesus dro, altså like etter at han talte om alt dette fikk alle som tror på Jesus den hellige ånd. Med den hellige ånd kan vi leve i Guds rike her på jorden. I den gamle pakt var det kun profetene som fikk Guds ånd over seg, men i den nye pakt, altså etter Jesu offer på korset har alle som vil tilgang. Anonymkode: 978ed...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #36 Del Skrevet 15. februar 2023 Mangen nå tror at jesus skal hente troende i dag eller imorgen nå og resten må være igjennom guds vrede. Usa har snakket veldig mye om ufo di siste dagene... hvis det hadde skjedd hadde satan fått resten som er igjenn til å tro at dem forsvant pga ufo bortføringer. Anonymkode: e1a5b...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 16. februar 2023 #37 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det gjelder at Guds rike er nær så har du nok missforstått hva Guds rike er i likhet med veldig mange andre. Guds rike er her og har vært her lenge, det er livet med Gud på jorden for de som er frelst. Google det så finner du nok en god forklaring, jeg er ikke så god på å forklare i farta. Anonymkode: 978ed...fe5 Jeg er klar over at kristne finner på mer eller mindre fantasifulle tolkninger på det Jesus i følge Bibelen sa, fordi det for dere jo er umulig å godta det som faktisk står - siden det betyr at Jesus tok feil. For min del, som tror at Jesus var en historisk person som mente det han sa, og dermed oppriktig trodde at endetiden var rett rundt hjørnet men tok feil, trenger jeg ikke disse bortforklaringene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 16. februar 2023 #38 Del Skrevet 16. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Jeg er klar over at kristne finner på mer eller mindre fantasifulle tolkninger på det Jesus i følge Bibelen sa, fordi det for dere jo er umulig å godta det som faktisk står - siden det betyr at Jesus tok feil. For min del, som tror at Jesus var en historisk person som mente det han sa, og dermed oppriktig trodde at endetiden var rett rundt hjørnet men tok feil, trenger jeg ikke disse bortforklaringene. Bibelen er eldgammel og mye er gått tapt og lagt til opp gjennom tiden. Man kan ikke ta alt som står der bokstavelig, og du kan ikke "vedta" at Jesus har tatt feil på grunnlag av en setning. Og det er sant som de sier i tråden, Guds Rike er inni deg, det er ikke noe som skal komme i en fjern fremtid. Kanskje fysisk, på Jorda at det kommer i fremtiden. Men i nåtiden så er det inni hver enkelt som en indre tilstand. Det har også Jesus sagt: Lukas 17:20-21 NB Da fariseerne spurte ham om når Guds rike skulle komme, svarte han dem og sa: Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. Heller ikke skal de si: Se her eller der er det. For se, Guds rike er inne i dere. NB: Norsk Bibel 88/07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markion Skrevet 16. februar 2023 #39 Del Skrevet 16. februar 2023 Ramona1970 skrev (På 14.2.2023 den 22.37): Johannes' åpenbaring 13:16-18 N78BM "Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666." Om man legger sammen vaksinepassene, Musk's neuralink samt det at folks panner faktisk ble scannet for temperatur under plandemien, og microchipper i hånda som man kan ha informasjon på og låse opp dører med osv, så får man raskt scenarioet over. Hva tallet betyr aner jeg ikke, men resten...ikke vanskelig å se konturene av nå. Dyret (666) refererer til Keiser Nero. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #40 Del Skrevet 16. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (8 timer siden): Når han f.eks. er sitert til «For Menneskesønnen skal komme i sin Fars herlighet sammen med sine engler, og da skal han lønne hver og en etter det han har gjort. 28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.» så handler det definitivt ikke om tempelets fall. Med andre ord: alle kristne som har sett tegn på, og spådd endetiden de siste 2000 år har misforstått, men nå har dere forstått rett. Er det ikke akkurat det samme kristne har sagt tidligere, og kommer til å si de neste tusen år også? Forfriskende, du oppfyller Bibel profeti akkurat her og nå «Dette skal dere først og fremst vite, at i de siste dager skal det komme spottere med spott, som farer fram etter sine egne lyster og sier: Hvor er det blitt av løftet om hans gjenkomst? For fra den tid fedrene sovnet inn, forblir alt slik det har vært fra skapningens begynnelse.» 2 Peter 3:3-4 NB Anonymkode: 03dbb...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå