Gå til innhold

Microbladet øyenbrynene mine - nå er de borte!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok microblading for ca. 2 uker siden, nå er alt borte.

Har lest på nett at det er noe som kalles «ghosting phase», og at fargen utvikler seg etterhvert.

Men så har jeg sett på bilder som andre har lagt ut av helingsprosessen, og ser at de som har mistet mye farge etter to uker ikke ser ut til å få den tilbake. 😔

Er det noen av dere som har erfaring med dette?

Jeg var visstnok en veldig god kandidat for microblading pga. hudtypen min, og jeg fikk beskjed om at brynene kunne endre seg mye i løpet av helingsprosessen. Men det er litt demotiverende når det ser ut som at alt sammen har forsvunnet 😅

Anonymkode: ae453...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har lest på nett at det er noe som kalles «ghosting phase», og at fargen utvikler seg etterhvert.

Men så har jeg sett på bilder som andre har lagt ut av helingsprosessen, og ser at de som har mistet mye farge etter to uker ikke ser ut til å få den tilbake. 😔

Jeg var visstnok en veldig god kandidat for microblading pga. hudtypen min, og jeg fikk beskjed om at brynene kunne endre seg mye i løpet av helingsprosessen. Men det er litt demotiverende når det ser ut som at alt sammen har forsvunnet 😅

Tok powder brows for to uker siden og alt er borte her også 

Anonymkode: b7279...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok powder brows for to uker siden og alt er borte her også 

Oi! Kan jeg spørre hva slags hudtype du har? 🤔

Håper at det ordner seg for oss begge! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke skje, fargen har nok ikke blitt lagt dypt nok i hudlagene til at det har fått satt seg. Klag til klinikken

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oi! Kan jeg spørre hva slags hudtype du har? 🤔

Håper at det ordner seg for oss begge! 🤞

Tror jeg har ganske normal hud! 🤔 Kanskje noe blank så normal mot fet hud. 

Linya skrev (2 minutter siden):

Det skal ikke skje, fargen har nok ikke blitt lagt dypt nok i hudlagene til at det har fått satt seg. Klag til klinikken

Kan man det? 😬 Kvier meg litt men vurderer det altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det skal ikke skje. Etter første gang vil fargen fade litt, derfor skal man ha en runde to etter sels uker. Men fargen skal ikke bli borte, nei. Høres ut som noen ikke har gjort jobben sin skikkelig…

Anonymkode: 75d57...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man det? 😬 Kvier meg litt men vurderer det altså 

Klart du kan! Skjønner at du kvier deg, er ikke gøy å klage. Men det er dine rettigheter som kunde. Du har ikke fått det du har betalt for, så det er helt innenfor å klage. De kommer nok til å hjelpe deg så du blir fornøyd, det ønsker de selv som bedrift også 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linya skrev (Akkurat nå):

Klart du kan! Skjønner at du kvier deg, er ikke gøy å klage. Men det er dine rettigheter som kunde. Du har ikke fått det du har betalt for, så det er helt innenfor å klage. De kommer nok til å hjelpe deg så du blir fornøyd, det ønsker de selv som bedrift også 😊

Hmm leser på nettsiden at det er meningen man skal ha refill innen 6-8 uker for å oppnå best resultat på det, noe som gjør at behandlingene lander på nesten det dobbelte i pris her.. Spørs om det er verdt det eller om jeg har noe å klage på da 😕 dette er i Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjøre det minst med to påfyll noen trenger tre påfyll også. Bortkastet penger og om et år så fader fargen igjen

Anonymkode: 5bbab...e16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm leser på nettsiden at det er meningen man skal ha refill innen 6-8 uker for å oppnå best resultat på det, noe som gjør at behandlingene lander på nesten det dobbelte i pris her.. Spørs om det er verdt det eller om jeg har noe å klage på da 😕 dette er i Oslo 

Fikk du ikke beskjed om at man må ha 2 omganger?

Anonymkode: a95c1...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig godt inntrykk av behandleren, altså.

Her er et bilde tatt ca. fire dager etter behandlingen:

7C0B40AC-AA37-4517-B7EB-94CA6BA41E79.jpeg.d517944572e7bc53f23fbf0d61762e87.jpeg

Dette bildet tok jeg i dag:

13A7F39D-2181-4714-8C6E-5E471EB5FCBF.thumb.jpeg.5565a8b0a09a8b3e75e1695181424d0c.jpeg

Det er veldig liten forskjell på brynene mine på bilde 2, og på hvordan de opprinnelig så ut. 

Tror dere at det er noen mulighet for at dette er «the ghosting phase»? Eller har ikke huden min tatt farge i det hele tatt? 😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falmer noe, derfor man tar refill, men skal jo ikke bli borte. 

Tok for 1.5 år siden ca, så. Nå har det falma skikkelig, ser ikke stripene lengre, ser mer ut som en skygge liksom, men fortsatt ok, trenger ikke tegne på bryna, kun hvis jeg skal noe spesielt 

Anonymkode: a3bed...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror jeg har ganske normal hud! 🤔 Kanskje noe blank så normal mot fet hud. 
….

Skjønner! Jeg fikk beskjed om at tatoveringen ville sitte best dersom man har tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok for 1.5 år siden ca, så. Nå har det falma skikkelig, ser ikke stripene lengre, ser mer ut som en skygge liksom, men fortsatt ok, trenger ikke tegne på bryna, kun hvis jeg skal noe spesielt 

Anonymkode: a3bed...0f5

Takk for svar! Det du skriver overfor er egentlig det jeg håpet på. Vil slippe å sminke bryn 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne bilder fra 4 dager etter og nå uansett. 4 dager etter sitrer det mye farge som skal bli borte. Sammenlign heller med bilder før behandling. Og vent til etter refill, da ser du faktisk resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke sammenligne bilder fra 4 dager etter og nå uansett. 4 dager etter sitrer det mye farge som skal bli borte. Sammenlign heller med bilder før behandling. Og vent til etter refill, da ser du faktisk resultat.

Hadde ingen bilder fra rett etter behandling, men jeg er klar over at det er mye overskuddsfarge på bildet som er tatt etter fire dager.

Men det er heller ikke poenget. På det første bildet ser man formen på brynene slik de var etter microblading. På det andre bildet er det bare mine naturlige bryn igjen, man ser ikke en antydning til at formen er endret.

Det er ingen forskjell på hvordan brynene så ut før behandling og hvordan de ser ut nå.

Er veldig redd for å ende opp i en syklus der jeg må betale for nye behandlinger, igjen og igjen. Har dårlig råd, og hadde spart til denne behandlingen lenge. 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klaget

Har selv tatt microblading og da var det VELDIG sterkt dagene etter. Så nesten ut som om jeg hadde sorte tømmerstokkbryn. 

Etter den "overfladiske" fargen gikk bort så ble de helt perfekte. Jeg hadde helt klart klaget hadde jeg vært deg!

Jeg kan se om jeg finner et bilde

Anonymkode: 8f595...466

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble borte. Tok deretter enda en behandling, og disse forsvant også men etterlot seg et rødlig pigment i huden som ikke forsvant før mange år senere.

Anonymkode: 3e9a7...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mine og forsvant helt. Fikk PANIKK. Googlet som faen, leste opp og ned reddit, like stressa. Men vipps kom de tilbake! 

Det er normalt og mest sannsynlig kommer fargen tilbake 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...