Gå til innhold

Nasolabiale linjer gjør at jeg ser dobbelt så gammel ut, hindrer meg litt i å date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes absolutt før-bildene ser best ut, jeg også. 
Et ekte ansikt trumfer alltid et utseende som er tuklet med. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste ikke at dette var en greie. Aldri tenkt over disse linjene engang. Det er jo et karaktertrekk, ikke en aldringsting.

Anonymkode: 3ed74...11f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venninner som på lignende måte som deg har hengt seg opp i detaljer ved eget utseende og mener at dette hindrer dem i datinglivet. Detaljer ingen andre enn dem selv noen gang tenker over, eller har sett på som et problem. 

Fellesnevneren for dem er at det er enklere å prøve å finne svaret på mislykkede datingforsøk i et eller annet utseendemessig som kan fikses ved inngrep, enn å ta et oppgjør med at man må date på en annen måte enn man gjør. Kanskje dater man feil type mennesker, vektlegger feil egenskaper, gir dårlig førsteinntrykk på grunn av ting man sier og gjør, er for lite imøtekommende etc. 

Men det syns mange er vanskeligere å akseptere og gjøre noe med, enn å skylde på for tynne lepper, en rynke i pannen, feil hårfeste eller en minikul på neseroten. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, og svar til dette.

Perelandra, mod.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du ikke tør fillers, så bør du booke en konsultasjonstime hos en klinikk for å høre om andre muligheter. Laser en fin ting som jeg har brukt på arr etter kviser, men funker det også på rynker? Vil ikke det ta masse tid før det forsvinner? Laser hjalp meg skikkelig mot arr, men det tok litt tid før huden ble fin

Anonymkode: 2110a...b2d

Hva slags arr hadde du? Og hvor tok du laser?

Anonymkode: 1be8d...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at enhver oppegående mann vil ta avstand fra deg, hvis de viste du brydde deg om dette. Så jobb med deg selv først, er mitt tips 😅

Anonymkode: 69414...30b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at enhver oppegående mann vil ta avstand fra deg, hvis de viste du brydde deg om dette. Så jobb med deg selv først, er mitt tips 😅

Anonymkode: 69414...30b

Ta avstand fordi noen har komplekser for kroppen sin i samme samfunn som møljer oss ned med retusjert reklame, plastisk kirurgi og skriker oss i ørene om hvor verdiløse kvinner, som våger å eldes er? Hadde han vært oppegående, hadde han heller møtt bekymringen til ts med omsorg og betrygging. Tror det skal en del til å møte noen som ikke har en eneste kompleks, mulig han har komplekser selv også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått komplimenter for mine smile rynker ved munnen, så lenge du smiler og ler , har varmt blikk og herlig personlighet, så legger ingen merke til noen linjer i ansiktet. Har aldri tenkt over det der engang

Anonymkode: 4858c...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt ts. Jeg har det selv, folk påstår jeg ser mye yngre ut men tror ikke på det. Føler de linjene avslører alderen min. Nå skal det være sagt at det var en venninne som fikk meg til å bli obs på hva nasolibale linjer er. Jeg klagde på noen små rynker under øynene mine så sa hun det som avgjør hvor gammel man ser ut er de nasolibale linjene. Begynte å google og sjekke mitt eget ansikt og ble dermed veldig obs på dette. Hater å se bilder av meg selv eller speil i enkelte lys. 

Anonymkode: 43650...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner deg godt ts. Jeg har det selv, folk påstår jeg ser mye yngre ut men tror ikke på det. Føler de linjene avslører alderen min. Nå skal det være sagt at det var en venninne som fikk meg til å bli obs på hva nasolibale linjer er. Jeg klagde på noen små rynker under øynene mine så sa hun det som avgjør hvor gammel man ser ut er de nasolibale linjene. Begynte å google og sjekke mitt eget ansikt og ble dermed veldig obs på dette. Hater å se bilder av meg selv eller speil i enkelte lys. 

Anonymkode: 43650...a95

Takk for forståelse. Og ouch, den kommentaren fra venninnen din hadde nok svidd hos meg og. Jeg får og høre at jeg ser yngre ut svært ofte og har ingen rynker eller linjer foruten om de nasolabiale og søkk etter smilehull.
Eller, de to går jo litt inn i hverandre. Tror som nevnt i tråden at det ikke nødvendigvis handler om aldring men genetikk, jeg har jo hatt disse hele livet men de er mer fremtredende etter mye stress og et lite men raskt vekttap i 2019. Jeg hater og bilder av meg selv ene og alene pga de linjene, og enkelte lys er horrible ja hvor man føler man ser ut som en 80-åring og ikke gjenkjenner hva man føler på innsiden 😅

Anonymkode: 50d18...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

People also ask
 
 
How can I get rid of nasolabial folds?
 
 
Try this daily exercise at home to reduce the appearance of lines around your mouth:
  1. Separate your lips a little.
  2. Use your fingers to pull the corners of the mouth backward toward your neck.
  3. Pull back, keeping the lips parallel.
  4. Hold for 10 seconds.
  5. Relax and release your skin.
  6. Repeat this 10 to 25 times.

 

Hva med å ta øvelser TS?

Anonymkode: 7bd38...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:
People also ask
 
 
How can I get rid of nasolabial folds?
 
 
Try this daily exercise at home to reduce the appearance of lines around your mouth:
  1. Separate your lips a little.
  2. Use your fingers to pull the corners of the mouth backward toward your neck.
  3. Pull back, keeping the lips parallel.
  4. Hold for 10 seconds.
  5. Relax and release your skin.
  6. Repeat this 10 to 25 times.

 

Hva med å ta øvelser TS?

Anonymkode: 7bd38...d95

Takk, skal teste dette  😀

Anonymkode: 50d18...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sterke linjer før men tok fillers mot dette en gang for 6 år siden og dette holder enda. Har ikke fått tilbake linjene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 20.23):

Dine er små. Jeg er 42 og tar fillers i mine. Veldig fornøyd med det, ser ikke flatt eller unaturlig ut. Hvorfor er det ok å shame andre som tar fillers og botox? Så lenge man er fornøyd selv så er det viktigst

Anonymkode: 48412...7b3

Hei! Kan du si noe om hvordan det er å gjøre det? Jeg er 43 og har slike linjer spesielt på ene siden. 
vises det godt etterpå? Kan jeg trene som vanlig dagen etter og ser man raskt resulteter?

Anonymkode: f6054...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist utvikling, at folk er så selvopptatte og selvbevisste at det hele tiden er "megmegmegmegmegmeg", hvordan skal en kunne interagere med andre når man bare har fokus på seg selv?

Anonymkode: e9131...4eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De linjene var vel ikke så ille?

 

Men du kan bruke gua sha på sånt, faktisk. Eller øve opp ansiktsmuskulatur. Men vet ikke om det hjelper så mye da. 

Anonymkode: a81e6...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann vil jeg si at før bildene ser best ut. Man får veldig fort et litt "andeaktig" utseende uten de linjene og jeg dater ikke fjærkre. 

Anonymkode: f2673...c42

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...