Gå til innhold

Nasolabiale linjer gjør at jeg ser dobbelt så gammel ut, hindrer meg litt i å date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uten tvil, dette bør du oppsøke hjelp for!!!!

Anonymkode: a3e55...f71

Troll

Anonymkode: 84c28...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dine linjer er jo Ingenting!!! Dessuten er bildet tatt i dårlig lys som kaster skygge. Slapp helt av, du ser pen ut og linjene her er fine!

Anonymkode: 84c28...fa0

Takk for det 🥰

Anonymkode: 50d18...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Barn har ikke dype og «alltid synlige» nasiolabiale linjer. Dette er noe som kommer med alder. Barn og unge har linjer som synes ved smil og grimaser. 

2. Dype og «alltid synlige» nasolabiale linjer (igjen: linjer ved smiling etc er det barn har osv, her menes det altså dype linjer når ansiktet er nøytralt) er et mindre estetisk vakkert syn enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter. Det får også ansiktet til å se mer surt, dratt og «apete» ut enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter.

3. Grunnen til at kvinner ble nevnt var at både TS og jeg er kvinner. Jeg hater verken meg selv, TS eller andre kvinner. Jeg har imidlertid evne til å være kritisk og objektiv, og jeg har en velutviklet estetisk sans. 

4. Innser at det neppe nytter å diskutere saklig med deg uansett. 


Anonymkode: 7a8c2...3e8

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Her var det mye personangrep...

1. Barn har ikke dype og «alltid synlige» nasiolabiale linjer. Dette er noe som kommer med alder. Barn og unge har linjer som synes ved smil og grimaser. 

2. Dype og «alltid synlige» nasolabiale linjer (igjen: linjer ved smiling etc er det barn har osv, her menes det altså dype linjer når ansiktet er nøytralt) er et mindre estetisk vakkert syn enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter. Det får også ansiktet til å se mer surt, dratt og «apete» ut enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter.

3. Grunnen til at kvinner ble nevnt var at både TS og jeg er kvinner. Jeg hater verken meg selv, TS eller andre kvinner. Jeg har imidlertid evne til å være kritisk og objektiv, og jeg har en velutviklet estetisk sans. 

4. Innser at det neppe nytter å diskutere saklig med deg uansett. 


Anonymkode: 7a8c2...3e8

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod.  

Det får være din mening. Der er ingen sannhet. Det er åpenbart at du selv er påvirket av unormale skjønnhetsidealer og kvinnefiendtlig aldringsfobi. Allerede i 20 årene blir disse linjene mer synlige og at det er stygt er din personlige mening fordi du har unaturlig skjønnhetsidealer selv og representerer ikke hva folk med normal virkelighetsoppfatning synes

Anonymkode: 84c28...fa0

Endret av Perelandra
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine er små. Jeg er 42 og tar fillers i mine. Veldig fornøyd med det, ser ikke flatt eller unaturlig ut. Hvorfor er det ok å shame andre som tar fillers og botox? Så lenge man er fornøyd selv så er det viktigst

Anonymkode: 48412...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Alle her som påstår at nasolabiale linjer er flott og naturlig har så klart full rett til å mene det. For andre er det derimot en av de verste tingene med å bli eldre i ansiktet for kvinner, rent estetisk sett (i tillegg til såkalte «jowls»/hengekjaker).

At det ikke er spesielt pent klarer jeg som kvinne å se selv, fordi jeg har øyne og estetisk sans. Nasolabiale linjer får fort ansiktet til å se surt og dratt ut, og litt «apete» i tillegg. At noen får lyst til å redusere den effekten kan jeg godt forstå.

Anonymkode: 7a8c2...3e8

 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det tar du feil i. 

Det er heller ikke en mening. Rent objektivt sett er dype og «alltid synlige» nasolabiale linjer mindre estetisk enn der motsatte. 

Anonymkode: 7a8c2...3e8

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

1. Barn har ikke dype og «alltid synlige» nasiolabiale linjer. Dette er noe som kommer med alder. Barn og unge har linjer som synes ved smil og grimaser. 

2. Dype og «alltid synlige» nasolabiale linjer (igjen: linjer ved smiling etc er det barn har osv, her menes det altså dype linjer når ansiktet er nøytralt) er et mindre estetisk vakkert syn enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter. Det får også ansiktet til å se mer surt, dratt og «apete» ut enn det motsatte på hunkjønn, hankjønn, ikke-binære, pudler og/eller roboter.

3. Grunnen til at kvinner ble nevnt var at både TS og jeg er kvinner. Jeg hater verken meg selv, TS eller andre kvinner. Jeg har imidlertid evne til å være kritisk og objektiv, og jeg har en velutviklet estetisk sans. 

4. Innser at det neppe nytter å diskutere saklig med deg uansett. 


Anonymkode: 7a8c2...3e8

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Jeg har svært velutviklet estetisk sans selv, og jeg mener ikke at «alltid synlige» nasolabiale linjer behøver å gjøre en person mindre pen.

Du kan synes hva du vil, men ikke kom her og påstå at det er objektivt.

Anonymkode: 70983...d48

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Det er helt normalt og gjør ikke at man ser "eldgammel" ut. 

Har aldri hørt om en mann som mener noe om slike linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Men det er bare når de smiler. Jeg har høye kinnben og flate kinn, som gjør at de nasolabiale linjene kommer veldig frem og ser jeg de i lyset på T-banen eller i sterkt sidelys blir jeg lei meg rett og slett, ser få andre med dette 😕 Har ingen rynker fordi jeg har vært så flink med solkrem så hatt veldig uflaks som har disse dype linjene i ung alder. Ser eldgammel ut

Anonymkode: 50d18...619

Gammel er du a? Tynn? Tror du overtenker det på samme måte som jeg overtenker det med rynkene i panna. 😆

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener TS. Jeg har også sånne. Man kan jobbe litt med de selv med guasha og ansiktsmasasje. Prøv heller det først, enn å ta kirurgi. 

Men forstår deg. Ønsker selv å fylle ut de linjene der hehe. Har alltid irritert meg at jeg har sånne linjer, og er enig i at det er pent uten. Men det er ikke sikkert at andre tenker over det like mye som du selv gjør.

Anonymkode: a81e6...f46

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle her som påstår at nasolabiale linjer er flott og naturlig har så klart full rett til å mene det. For andre er det derimot en av de verste tingene med å bli eldre i ansiktet for kvinner, rent estetisk sett (i tillegg til såkalte «jowls»/hengekjaker).

At det ikke er spesielt pent klarer jeg som kvinne å se selv, fordi jeg har øyne og estetisk sans. Nasolabiale linjer får fort ansiktet til å se surt og dratt ut, og litt «apete» i tillegg. At noen får lyst til å redusere den effekten kan jeg godt forstå.

Anonymkode: 7a8c2...3e8

Nå har hun lagt ut bilde av seg selv og hennes er veldig normale - fine :) Jeg har sett menn på min alder (33) som har lignende som min mor har - da begynner man å snakke 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hennes verre enn høyresiden min? Dette er da meg UTEN at jeg smiler 😐
Overse nuppete mensenhud 😅

image.thumb.jpeg.886e783690313dad2a04c434bf8e110a.jpeg

Anonymkode: 50d18...619

Ja, slike linjer kan få enkelte til å se eldre ut, og mer "slitne" ut. Noen har mye mer enn andre. Men du er overhodet ikke der. Du ser flott ut! :)

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke det, annet enn at jeg jobber fryktelig mye turnus...

Anonymkode: 50d18...619

Du ser sikkert vakker ut bare du får nok søvn/hvile. 

Anonymkode: cf3b6...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner bare ikke hvorfor du bare kan ta filler for å jevne ut. Tror ikke laser hjelper når de er snakk om at benstrukturen din er skapt slik at ansiktet synker mer inn der. Er jo bare å fjerne fillerne hvis du ikke likte det. 

Men, ærlig, jeg tror ikke dette har så mye å si. Det ligger i hodet ditt og det tror jeg at du selv vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenkte det hadde gitt en boost til selvtilliten om jeg fikk strammet opp huden. Har tidligere tenkt over linjene på date og om det synes godt, spesielt på høyre siden er det et ekstra dypt søkk inn fordi jeg har smilehull også. Hadde likt å føle meg mer fri :)  Men klart man burde jo være god nok som man er, jeg tror en mann kan like meg som jeg er men han må bli tiltrukket først

Anonymkode: 50d18...619

Nå er jeg ingen mann, men jeg vil heller ha en mann med disse linjene enn en dukke, full av botox og operasjoner og som ikke klarer å smile ordentlig.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske søkt å antyde at jeg ikke har ryggrad basert på det innlegget, alle har ting de misliker med seg selv

Anonymkode: 50d18...619

Vi har nok alle noe vi ikke liker med oss selv, men det er ikke alle av oss som lar det en misliker med en selv være ett hinder i livet.

Jeg tenker at de linjene har nok ingen grunn til at du ikke får deg en date. Det er bare du som hindrer deg selv i å date fordi du ikke aksepterer deg selv. De fleste menn legger nok ikke merke til dem engang. Det de derimot legger merke til er hvordan du er.

Lær deg å gi litt faen. Hvis du sliter nå, hva skal du gjøre om ti år frem? Tyve? Tredve?? Altså, du vil ikke se ut som en barnerumpe uansett hva du gjør med de linjene. Og dessuten så vil en ekte mann ikke ha barnerumper!

Bruk tid på å finne glede i livet istedet for å velte deg i sorgen over to linjer.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen vits å avspore med hvorfor jeg bryr meg om hva menn syns, jeg er singel og ønsker å date så jeg lurer faktisk på hva menn tenker om dette da det er det eneste jeg har svært dårlig selvtillit over.

Har ikke tenkt å ta fillers fordi syns mange ser oppblåste og rare ut med det. Og det kan migrere. Har aldri fikset på utseende før med filler og kirurgi. Men tenker å begynne å spare til flere laserbehandlinger, som koster såpass mange tusen at jeg isåfall må avvente dating et år. Hvor dealbreaker er det hvis man har nasolabiale folder/smilerynker som på før-bildene? Det er vel en grunn til så mange eliminerer disse linjene, de blir sett på som stygge.
 

image.jpeg.b880d125daa77cb6474ba815eb76ef61.jpeg

image.thumb.jpeg.72a3a0fc3db35fc5240ff90fe5d78fa2.jpeg
 

image.thumb.jpeg.b069dd012bb6acc46a19ab5c455daff7.jpeg
 

image.jpeg.942943d41cbc1cb06dc6edef55c1bbf5.jpeg

Anonymkode: 50d18...619

Svært lite "dealbraker" ut fra hva jeg kan se. Nå synes jeg slike utsnitt ser såpass rart ut at det er litt vanskelig å forholde seg til, men for min del er det ikke noe åpenbart penere mellom før og etter og ser ingen grunn til at dette skal være nok til å utsette dating. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona123 skrev (2 timer siden):

Skjønner bare ikke hvorfor du bare kan ta filler for å jevne ut. Tror ikke laser hjelper når de er snakk om at benstrukturen din er skapt slik at ansiktet synker mer inn der. Er jo bare å fjerne fillerne hvis du ikke likte det. 

Men, ærlig, jeg tror ikke dette har så mye å si. Det ligger i hodet ditt og det tror jeg at du selv vet. 

Filler skaper arrvev og gjør linjene mer synlig på sikt

Anonymkode: 84c28...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte BEFORE bildene best! 

En ting mange kvinner sliter med å forstå er at det bare er veldig overfladiske menn som liker damer som ser ut som de har livløse ansikter av plast.  Overfladiske menn får du sjelden langvarige forhold med. 

De aller fleste normale og ekte menn liker normale og ekte damer med ekte personlighet. Med personlighet så kommer et ansikt som uttrykker både subtile og tydelige følelser. Da trenger du smilerynker, nasalfobiske linjer (feilstavet med vilje), øyne som glitrer og det hele!  

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...