AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Del Skrevet 14. februar 2023 Hei dere som tror. Jeg har aldri trodd, men ønsker å tro på Gud fordi jeg ønsker å være et bedre menneske. Jesus har etter det jeg skjønner virkelig eksistert og var etter det som sies et veldig godt menneske. Jeg tror egentlig ikke at han gikk på vannet osv, men tenker at det kan tolkes symbolsk på en eller annen måte? Gud kan muligens oversettes med godhet og hvis Jeusus var god som må Gud (godhet) eksistere? Hva tenker dere? Anonymkode: a58d1...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei dere som tror. Jeg har aldri trodd, men ønsker å tro på Gud fordi jeg ønsker å være et bedre menneske. Anonymkode: a58d1...e0a Dette skjønte jeg ikke. Hvordan vil å tro på Gud gjøre deg til et bedre menneske? Anonymkode: abc06...cb5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannahe1 Skrevet 14. februar 2023 #3 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Klart det Endret 11. desember 2023 av Hannahe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Del Skrevet 14. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Dette skjønte jeg ikke. Hvordan vil å tro på Gud gjøre deg til et bedre menneske? Anonymkode: abc06...cb5 Søke veiledning utenfor seg selv og det å leve etter guds ord. Anonymkode: a58d1...e0a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Del Skrevet 14. februar 2023 Hannahe1 skrev (2 minutter siden): På samme måte som at noen har bygd et hus, slik har Gud bygd jorden. Det står en designer bak alt. At «jorden» og alle vesner er et produkt av intelligent design? Anonymkode: abc06...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannahe1 Skrevet 14. februar 2023 #6 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Er alltid bra å tro Endret 11. desember 2023 av Hannahe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søke veiledning utenfor seg selv og det å leve etter guds ord. Anonymkode: a58d1...e0a Ok. Skjønner. Anonymkode: abc06...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannahe1 Skrevet 14. februar 2023 #8 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 17.06): At «jorden» og alle vesner er et produkt av intelligent design? Anonymkode: abc06...cb5 Ja, er logisk det Endret 11. desember 2023 av Hannahe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Del Skrevet 14. februar 2023 Just now, Hannahe1 said: Man blir bedre menneske med å jobbe med seg selv. Bibelen gir oss råd om hva vi kan gjøre for å bli bedre mennesker. Det er det jeg har begynnt å tro også. At bibelen kan hjelpe oss. Anonymkode: a58d1...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 14. februar 2023 #10 Del Skrevet 14. februar 2023 Jeg skjønner hva du mener, tror jeg. Jesus er kanskje den mest fascinerende personen som har levd. Vi har et hardt og voldelig samfunn, som lever etter «øye for øye». Som steiner utro kvinner. Som generelt behandler fattige som dritt og kvinner som eiendom. Plutselig dukker denne merkelige mannen opp. Som påstår han er sønn av Gud. Som ber deg vende det andre kinnet til. Som saligpriser de fattige og syke og sier at Riket tilhører dem. Og som faktisk behandler kvinner og de på bunnen av samfunnet som bortimot likeverdige. Som stopper en steining av en kvinne med ordene «la den som er uten synd kaste den første stein». Det må ha vært revolusjonerende… plutselig kommer det en fyr og sier at alle er like verdifulle for Gud, og at vi må være snille med hverandre. Og hva skjer, jo han blir selvfølgelig torturert til døde. Det er helt sykt. Vet ikke om vi kan ta Jesus som bevis for Guds eksistens, men det er rart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 14. februar 2023 #11 Del Skrevet 14. februar 2023 Tenker han er noe av beviset på at det finnes en god kraft i verden ja. Enten det eller så må man jo anta at mannen var sinnssyk eller at alt er oppdiktet, noe jeg finner svært usannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannahe1 Skrevet 14. februar 2023 #12 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Det må finnes en Gud Endret 14. februar 2023 av Hannahe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Del Skrevet 14. februar 2023 3 minutter siden, Bacteria said: Jeg skjønner hva du mener, tror jeg. Jesus er kanskje den mest fascinerende personen som har levd. Vi har et hardt og voldelig samfunn, som lever etter «øye for øye». Som steiner utro kvinner. Som generelt behandler fattige som dritt og kvinner som eiendom. Plutselig dukker denne merkelige mannen opp. Som påstår han er sønn av Gud. Som ber deg vende det andre kinnet til. Som saligpriser de fattige og syke og sier at Riket tilhører dem. Og som faktisk behandler kvinner og de på bunnen av samfunnet som bortimot likeverdige. Som stopper en steining av en kvinne med ordene «la den som er uten synd kaste den første stein». Det må ha vært revolusjonerende… plutselig kommer det en fyr og sier at alle er like verdifulle for Gud, og at vi må være snille med hverandre. Og hva skjer, jo han blir selvfølgelig torturert til døde. Det er helt sykt. Vet ikke om vi kan ta Jesus som bevis for Guds eksistens, men det er rart. Du setter fint ord på mye av det jeg tenker også. Om man klarer vende det andre kinnet til å spørre Gud om råd for hvordan man kan hjelpe dem så må det være noe av det mest befriende. Anonymkode: a58d1...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Del Skrevet 14. februar 2023 6 minutter siden, Ramona1970 said: Tenker han er noe av beviset på at det finnes en god kraft i verden ja. Enten det eller så må man jo anta at mannen var sinnssyk eller at alt er oppdiktet, noe jeg finner svært usannsynlig. En god kraft har jeg også tenkt på og det må kraft (energi) til for å ha skapt verden. Anonymkode: a58d1...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Del Skrevet 15. februar 2023 Hannahe1 skrev (På 14.2.2023 den 17.08): Ja, det må stå noen bak designet Fordi? Anonymkode: abc06...cb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Del Skrevet 15. februar 2023 Hannahe1 skrev (På 14.2.2023 den 17.30): Det må finnes en Gud Nei. Det må ikke finnes en gud. Anonymkode: abc06...cb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 16. februar 2023 #17 Del Skrevet 16. februar 2023 Hannahe1 skrev (På 14.2.2023 den 17.08): Ja, det må stå noen bak designet Religiøse greier ikke å godta at det kan være noe annet enn intelligent design (Gud) som har skapt verden, men hvordan Gud kom til, kreves det ingen forklaring på. Rart, synes jeg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Del Skrevet 16. februar 2023 Ramona1970 skrev (På 14.2.2023 den 17.27): Tenker han er noe av beviset på at det finnes en god kraft i verden ja. Enten det eller så må man jo anta at mannen var sinnssyk eller at alt er oppdiktet, noe jeg finner svært usannsynlig. Hvorfor er det usannsynlig? Mennesker har veldig livlig fantasi og er gode på å finne opp historier. Anonymkode: c8a60...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Del Skrevet 16. februar 2023 Jesus er et paradoks. De kristne mener han er jødenes konge. Meget spesielt å gjøre ens egen hellighet til en annen religions konge. Anonymkode: cc1e5...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Del Skrevet 16. februar 2023 Ja Gud finnes❤️ Anonymkode: a39f4...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå