Gå til innhold

Hvorfor vasker du ikke treningsapparatene etter deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at folk har blitt veeeldig slappe med å vaske apparatene, og lurer på hvorfor?

Har du aldri vasket eller bare gitt blaffen etter at koronarestriksjonene forsvant?

Anonymkode: 1db00...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av samme grunn som jeg ikke vasker alle dørhåndtak jeg tar i etter å ha åpnet døra, eller håndtaket på kaffekanna på jobb, stanga man holder seg i på bussen osv. Vasker heller mine egne hender etterpå. :)

Men bruker gjerne et håndkle når jeg sitter eller ligger på en benk da, hvis jeg er svett.

Anonymkode: 11d82...276

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det, men jeg er også den eneste. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Av samme grunn som jeg ikke vasker alle dørhåndtak jeg tar i etter å ha åpnet døra, eller håndtaket på kaffekanna på jobb, stanga man holder seg i på bussen osv. Vasker heller mine egne hender etterpå. :)

Men bruker gjerne et håndkle når jeg sitter eller ligger på en benk da, hvis jeg er svett.

Anonymkode: 11d82...276

Vel. Nå vasker de som vasker studio også dørhåndtak. De vasker derimot ikke utstyret i studioet.  Det er brukernes ansvar. 

Hver gang det er omgangssyke i byen er det på studioet det begynner eller hvertfallspres raskest.  Og det er nok ikke på grunn av dørhåndtakene!

Folk er generelt ekle

Anonymkode: 6fc03...899

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere av de som faktisk vasker ikke vasker håndtakene de tar i, men kun setet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vasket over etter meg, lenge før pandemien. Der jeg har trent så har det hengt skilt, så da jeg først begynte i tenårene så "turte" jeg ikke annet. og nå er det en vane. Har tidvis hatt PT, og da har jo de vasket over også, eller funnet frem så jeg kan vaske over. 

Har siden den gang observert at så godt som ingen andre gjør det, så jeg forstår jo at det er lett å droppe det, og være en del av mengden som ikke vasker. 

Anonymkode: c7454...098

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er papir og sprayflaske tilgjengelig  har det blitt en rutine at jeg alltid vasker etter meg. Synes det er ekkelt når det er mange som ikke gjør det.

Heldigvis har jeg funnet et lite treningssenter nær meg som jeg trives på. Er mest voksne folk som trener der som faktisk vasker etter seg, noe jeg synes er fint. Blir bedre trivsel for alle da :) 

Anonymkode: bb86b...4be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på et senter der 70% er voksne folk over 30 år, og nesten ingen vasker etter seg selv om de drypper svette over apparatet og på gulvet.🤮

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ser at folk har blitt veeeldig slappe med å vaske apparatene, og lurer på hvorfor?

Har du aldri vasket eller bare gitt blaffen etter at koronarestriksjonene forsvant?

For min egen helses skyld vasker jeg apparatet før bruk, av respekt for neste bruker vasker jeg også når jeg er ferdig.

Anonymkode: f58b0...64e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke. Det får vaskedama ta seg av og jeg har aldri sett henne vaske der. 

Anonymkode: d936b...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rengjør utstyr før og etter bruk, er rådet på treningssentre. Ikke nødvendig, mener FHI."

https://www.aftenposten.no/sprek/i/5GL5kX/rengjoer-utstyr-foer-og-etter-bruk-er-raadet-paa-treningssentre-ikke-noedvendig-mener-fhi

Anonymkode: aa2cc...f10

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vasker ikke. Det får vaskedama ta seg av og jeg har aldri sett henne vaske der. 

Vaskedama vasker jo ikke apparatene da din gris🤦‍♂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Rengjør utstyr før og etter bruk, er rådet på treningssentre. Ikke nødvendig, mener FHI."

https://www.aftenposten.no/sprek/i/5GL5kX/rengjoer-utstyr-foer-og-etter-bruk-er-raadet-paa-treningssentre-ikke-noedvendig-mener-fhi

Anonymkode: aa2cc...f10

Hvert enkelt treningssenter bestemmer hvordan de vil ha det, og står det at man skal vaske skal man gjøre det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte aldri på vask av apparater før covid. Husker jeg selv vasket litt før bruk av apparatene hvis en veldig svett hadde brukt dem før meg. Nå tenker jeg mest smittevern ved vask av apparater.

Nå står det skilt på SATS med noe sånt som at "Vi liker svette, bare ikke på våre apparater". Mistenker at mange, særlig unge, tolker dette som at det bare er behov for vask av apparatene om de er synlig svette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket aldri før Covid, nå vasker jeg litt av det jeg sitter på og tar på. Mest fordi jeg synes jeg må, jeg er såpass slappfisk på trening at det ikke blir særlig svett der jeg har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangene jeg ikke vasker apparatene er om noen begynner å bruke det mens jeg er på vei til å hente spray og papir

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 14.08):

Gris

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid før jeg bruker apparatene, ikke etter bruk.

Anonymkode: 6c4e6...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern

Jeg trener hjemme og trener hovedsakelig med frivekter. Tenker at man bør vaske etter seg, hvis man har trent seg god og varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...