AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hva eksakt sier du når du skal gi enn mann tillatelse til å penetrere deg? Anonymkode: ac991...382
Andro Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Enkelt. Man snakker med hverandre om hva man har lyst til å gjøre. Man snakker også om signaler på å vente eller stoppe opp. Min nåværende partner er den flinkeste jeg har møtt når det gjelder slike ting. Aldri følt meg mer respektert og ivaretatt, og det er uhørt sexy. Har alltid lyst på ham. Tryggheten oss imellom gjør det lett å slappe av og slå seg løs, og komme med uanstendige forslag Man kan for eksempel: - Får jeg holde omkring deg? - Jeg har lyst til å kysse deg.... - Er du komfortabel med at jeg tar på deg under klærne? - Jeg har lyst på deg, er du klar for det...? - Kan jeg ta av deg denne? - Du er så fin der du ligger, skal vi pule? Å kombinere kompliment og anerkjennelse med stadige utsjekk og spørsmål gir god stemning. - Liker du dette? Lenger opp kanskje? - Hva har du lyst til å gjøre med meg? - Får jeg komme et forslag? Hold dialogen mellom kyss, klapp og klem 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Verbalt samtykke skjer sjelden, men noen ganger skjer det jo verbalt, bare ikke så kjedelig som å spørre "skal vi ha sex?", litt mer dirty og pirrende eventuelt, men går oftest i kroppspråk, og et eventuelt nei om det ikke skulle passe Anonymkode: d3320...373
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Andro skrev (1 time siden): Enkelt. Man snakker med hverandre om hva man har lyst til å gjøre. Man snakker også om signaler på å vente eller stoppe opp. Min nåværende partner er den flinkeste jeg har møtt når det gjelder slike ting. Aldri følt meg mer respektert og ivaretatt, og det er uhørt sexy. Har alltid lyst på ham. Tryggheten oss imellom gjør det lett å slappe av og slå seg løs, og komme med uanstendige forslag Man kan for eksempel: - Får jeg holde omkring deg? - Jeg har lyst til å kysse deg.... - Er du komfortabel med at jeg tar på deg under klærne? - Jeg har lyst på deg, er du klar for det...? - Kan jeg ta av deg denne? - Du er så fin der du ligger, skal vi pule? Å kombinere kompliment og anerkjennelse med stadige utsjekk og spørsmål gir god stemning. - Liker du dette? Lenger opp kanskje? - Hva har du lyst til å gjøre med meg? - Får jeg komme et forslag? Hold dialogen mellom kyss, klapp og klem Dette var bare kleint. Vil heller ha en mann som vet hva han driver med og kan ta litt kontroll enn en som må spørre rundt hver sving. Anonymkode: e3614...b8e 17
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Jeg spør alltid partnere når vi blir kjent "hva er samtykke for deg?". Nåværende partner og jeg samtykker med kropp, flørt og bevegelser. Hvis en av oss ikke vil, trenger vi ikke si det med store bokstaver, men fraværet av entusiasme er nok for oss. Anonymkode: 20a76...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har ikke en fast strofe, men det skjer alltid en verbal enighet om at vi begge vil ha sex. I tillegg så handler samtykke om aktiv deltakelse med kroppsspråk og handlinger, så lenge disse ikke er truet til seg eller presset til seg. Anonymkode: b5946...f14
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 For å gi tillatelse til penetrering sier jeg som oftest noe ala "Gi meg pikken din", "Vil kjenne deg i meg", "Kan jeg sette meg på deg?" Etter lengre tids foreplay. Samtykke til foreplayet gis også med verbal og kroppslig kommunikasjon. Samtykke er veldig viktig, om en mann ikke kommuniserer underveis ved å spørre ting som "Liker du dette?" "Kan jeg få ta av deg overdelen?" så risikerer han å ende opp som voldtektsmann, for i 80% av tilfellene for voldtekt så går jenta i frys og klarer ikke reagere eller dytte han vekk. Da er det kjempe viktig å spørre og ikke bare "ta for seg" Anonymkode: b5946...f14 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Mellom meg og kjæresten er det sjeldent verbalt samtykke. Vi leser hverandre så godt og kan tolke kroppsspråket til den andre og skjønne hvor vi vil hen. Det begynner med klining og eskalerer deretter uten at vi har behov for å prate. Men hender i blant at jeg kan si "jeg vil kjenne deg inni meg" eller "nå må du knulle meg" eller noe i den gata da, hvis jeg syns han tar seg for god tid på forspillet. Hadde det vært one night stands hadde det selvsagt vært en helt annen historie. Det er tryggheten mellom meg og partner som gjør at vi ikke er avhengig av verbalt samtykke hver gang. Anonymkode: 878ea...949
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Andro skrev (3 timer siden): Enkelt. Man snakker med hverandre om hva man har lyst til å gjøre. Man snakker også om signaler på å vente eller stoppe opp. Min nåværende partner er den flinkeste jeg har møtt når det gjelder slike ting. Aldri følt meg mer respektert og ivaretatt, og det er uhørt sexy. Har alltid lyst på ham. Tryggheten oss imellom gjør det lett å slappe av og slå seg løs, og komme med uanstendige forslag Man kan for eksempel: - Får jeg holde omkring deg? - Jeg har lyst til å kysse deg.... - Er du komfortabel med at jeg tar på deg under klærne? - Jeg har lyst på deg, er du klar for det...? - Kan jeg ta av deg denne? - Du er så fin der du ligger, skal vi pule? Å kombinere kompliment og anerkjennelse med stadige utsjekk og spørsmål gir god stemning. - Liker du dette? Lenger opp kanskje? - Hva har du lyst til å gjøre med meg? - Får jeg komme et forslag? Hold dialogen mellom kyss, klapp og klem Dette blir helt seriøst altfor pusete for min del. "Er du komfortabel med at jeg tar deg under klærne?" Jeg hadde muligens endt med å si "nei takk" bare fordi jeg synes slik forsiktighet er avtennende. Jeg er trygg på at jeg stort sett kan kommunisere ganske tydelig med kroppsspråk og at dette tolkes rett. Men jeg har forstått det slik at dette tydeligvis er voldsomt komplisert og vanskelig for den yngre generasjon mtp hvor mange "ble jeg voldtatt"-tråder som verserer på dette forumet. Anonymkode: dddc4...318 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mellom meg og kjæresten er det sjeldent verbalt samtykke. Vi leser hverandre så godt og kan tolke kroppsspråket til den andre og skjønne hvor vi vil hen. Det begynner med klining og eskalerer deretter uten at vi har behov for å prate. Men hender i blant at jeg kan si "jeg vil kjenne deg inni meg" eller "nå må du knulle meg" eller noe i den gata da, hvis jeg syns han tar seg for god tid på forspillet. Hadde det vært one night stands hadde det selvsagt vært en helt annen historie. Det er tryggheten mellom meg og partner som gjør at vi ikke er avhengig av verbalt samtykke hver gang. Anonymkode: 878ea...949 Enig. Man er ikke i tvil om at jeg gir samtykke fordi mitt kroppspråk er så lesbart. Er det ons så er det ofte nok med å viske "har du lyst..." i øret mens man kliner, også tolker man responsen deretter, enten at man sier "ja" eller at personen man spør gir en fysisk reaksjon. Anonymkode: 36e2c...95d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette blir helt seriøst altfor pusete for min del. "Er du komfortabel med at jeg tar deg under klærne?" Jeg hadde muligens endt med å si "nei takk" bare fordi jeg synes slik forsiktighet er avtennende. Jeg er trygg på at jeg stort sett kan kommunisere ganske tydelig med kroppsspråk og at dette tolkes rett. Men jeg har forstått det slik at dette tydeligvis er voldsomt komplisert og vanskelig for den yngre generasjon mtp hvor mange "ble jeg voldtatt"-tråder som verserer på dette forumet. Anonymkode: dddc4...318 Man trenger ikke være like tydelig i kommunikasjonen om man kjenner hverandre godt, men der det er usikkerhet og ikke tydelig gjensidig deltakelse med kroppsspråk så skal man selvsagt spørre og ikke bare begynne å klå noen under toppen! Og hvorfor rakker du ned på den yngre generasjonen og "ble jeg voldtatt" tråder? Over femti kvinner og jenter i Norge blir voldtatt hver dag. Gjennomsnittlig tar det 17 år å fortelle noen om overgrepet, og det har i alle generasjoner vært vanskelig for offeret å definere voldtekten man ble utsatt for, fordi vi læres til at voldtekt skjer med vold og overfall av en fremmed mens det i realiteten skjer av en vi kjenner, har tillitt til, ofte til og med liker, og helt uten vold. Før i tiden var det enda vanskeligere, så ikke kom å si at dette er noe som bare gjelder den yngre generasjon i dag. Men før i tiden trodde man også at man måtte tåle det, at man måtte bite det i seg og aldri kunne snakke om det. Mange klandrer seg selv for å ikke ha vært tydelige nok fordi vi ikke lærer at 80% får traumerespons der kroppen går i frys. Gudskjelov er det mere fokus på samtykke i dag enn før, og gudskjelov er det ikke like mye tabu for overgrepsofre å snakke om det som skjedde. Men skammen og tabuet er ikke borte, det viser du veldig klart og tydelig når du bidrar til det! Anonymkode: b5946...f14 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva eksakt sier du når du skal gi enn mann tillatelse til å penetrere deg? Anonymkode: ac991...382 Finner det aldeles unaturlig å si noe som helst vedrørende det, når jeg og samboeren min er på vei til å ha sex, eller skal ha sex. Anonymkode: 2ca37...30c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): der det er usikkerhet og ikke tydelig gjensidig deltakelse med kroppsspråk så skal man selvsagt spørre og ikke bare begynne å klå noen under toppen! Vil legge til at det gjelder like mye for begge kjønn, mange menn som utsettes for overgrep skjer også ved at mann eller kvinne bare tar for seg og klår dem i buksa. Det er ikke greit, man skal alltid sørge for frivillig, tydelig samtykke Anonymkode: b5946...f14
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man trenger ikke være like tydelig i kommunikasjonen om man kjenner hverandre godt, men der det er usikkerhet og ikke tydelig gjensidig deltakelse med kroppsspråk så skal man selvsagt spørre og ikke bare begynne å klå noen under toppen! Og hvorfor rakker du ned på den yngre generasjonen og "ble jeg voldtatt" tråder? Over femti kvinner og jenter i Norge blir voldtatt hver dag. Gjennomsnittlig tar det 17 år å fortelle noen om overgrepet, og det har i alle generasjoner vært vanskelig for offeret å definere voldtekten man ble utsatt for, fordi vi læres til at voldtekt skjer med vold og overfall av en fremmed mens det i realiteten skjer av en vi kjenner, har tillitt til, ofte til og med liker, og helt uten vold. Før i tiden var det enda vanskeligere, så ikke kom å si at dette er noe som bare gjelder den yngre generasjon i dag. Men før i tiden trodde man også at man måtte tåle det, at man måtte bite det i seg og aldri kunne snakke om det. Mange klandrer seg selv for å ikke ha vært tydelige nok fordi vi ikke lærer at 80% får traumerespons der kroppen går i frys. Gudskjelov er det mere fokus på samtykke i dag enn før, og gudskjelov er det ikke like mye tabu for overgrepsofre å snakke om det som skjedde. Men skammen og tabuet er ikke borte, det viser du veldig klart og tydelig når du bidrar til det! Anonymkode: b5946...f14 Kan du komme med kilder til den påstanden? For den er feil. Det tar i 17 år, ofte ,mye lengre - å si ifra om overgrep begått i barndommen. Det tar ikke så lang tid for andre overgrepsofre. https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2017/01/hvorfor-tar-det-sa-lang-tid-fortelle-om-seksuelle-overgrep Anonymkode: 2ca37...30c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du komme med kilder til den påstanden? For den er feil. Det tar i 17 år, ofte ,mye lengre - å si ifra om overgrep begått i barndommen. Det tar ikke så lang tid for andre overgrepsofre. https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2017/01/hvorfor-tar-det-sa-lang-tid-fortelle-om-seksuelle-overgrep Anonymkode: 2ca37...30c Oi ble litt skrivefeil der 🙈😁 Anonymkode: 2ca37...30c
Trolltunge Skrevet 13. februar 2023 #16 Skrevet 13. februar 2023 Vi har vært sammen så lenge at det ikke er nødvendig med ord. Det er vel oftere det blir brukt ord ved avslag, men også det kan skje uten ord. Etter så mange år sammen spør likevel min partner når han er det minste usikker på om noe er ubehagelig for meg. Det er jo ikke alltid så enkelt å tolke stønn. Det er jeg glad for, for det viser hvor mye han bryr seg om at jeg har det bra. Jeg spør også om jeg er det minste usikker på at det jeg gjør er ok for ham. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite, og responsen skal man respektere. Selv om man er aldri så kåt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #17 Skrevet 13. februar 2023 Andro skrev (4 timer siden): Enkelt. Man snakker med hverandre om hva man har lyst til å gjøre. Man snakker også om signaler på å vente eller stoppe opp. Min nåværende partner er den flinkeste jeg har møtt når det gjelder slike ting. Aldri følt meg mer respektert og ivaretatt, og det er uhørt sexy. Har alltid lyst på ham. Tryggheten oss imellom gjør det lett å slappe av og slå seg løs, og komme med uanstendige forslag Man kan for eksempel: - Får jeg holde omkring deg? - Jeg har lyst til å kysse deg.... - Er du komfortabel med at jeg tar på deg under klærne? - Jeg har lyst på deg, er du klar for det...? - Kan jeg ta av deg denne? - Du er så fin der du ligger, skal vi pule? Å kombinere kompliment og anerkjennelse med stadige utsjekk og spørsmål gir god stemning. - Liker du dette? Lenger opp kanskje? - Hva har du lyst til å gjøre med meg? - Får jeg komme et forslag? Hold dialogen mellom kyss, klapp og klem Såpass 🙈. Nei, jeg er ikke så interessert i slikt med partneren min, og ikke han med meg heller. Dette er jo bare kleint, men hver sin smak. Som langvarig partnere leser man hverandre godt, og leser stemningen og situasjonen. Sitter man i sofaen og kliner og begynner å ta på hverandre som partnere, så leser man hverandre og følger stemningen. Hvis partneren min eller jeg, ikke ville hatt sex derimot - så hadde det blitt sagt, og respektert. Anonymkode: 2ca37...30c 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #18 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du komme med kilder til den påstanden? For den er feil. Det tar i 17 år, ofte ,mye lengre - å si ifra om overgrep begått i barndommen. Det tar ikke så lang tid for andre overgrepsofre. https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2017/01/hvorfor-tar-det-sa-lang-tid-fortelle-om-seksuelle-overgrep Anonymkode: 2ca37...30c Javel, så blandet jeg de 17 årene med overgrep fra barndommen og ikke overgrep i voksen alder. Hva så? Poenget er jo like viktig uansett. Nemlig at samtykke er viktig. Anonymkode: b5946...f14 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 Samtykkelov... Hvordan skal dette fungerer i praksis? Å si ja verbalt er jo ikke noe bevis i ettertid, ved en evt rettsak om voldtekt. Anonymkode: 6f0a5...d80 1
Nevrosererroser Skrevet 13. februar 2023 #20 Skrevet 13. februar 2023 Både jeg og samboer er ganske direkte og ingen av oss har voldsomt behov for foreplay så her bare spørr vi om den andre er interessert i hva det enn er vi selv har lyst til. Vi tar det derfra, noe er ikke-verbalt etter 10 år, vi kjenner grenser og preferanser godt men er det ting som kan vere mer situasjonsbetinga spørr vi alltid. Begge har også veldig lett for å si fra om lysta ikke er der, da enten venter vi eller den med lysten ordner ting solo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå